26.07.2017 08:45:11
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kanibalizm na Orchii
DE - Tworzenie Postaci
DE - Nowe mapy
Rasy DrecarE
Nowe Role Zawodowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Dawaj, dawaj będzie do...
Cieszę się, że skorzys...
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
Artykuły
Oggy - Zajadłość - b...
Siódme wtajemniczenie ...
Jezeli ofiara jest zby...
Nie można się nie zgod...
Stworzenie jej zajęło ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » TWORZENIE POSTACI » 01. Wybór rasy i płci
01. Wybór rasy i płci

Co do płci nie ma co się rozpisywać, tu wszystko jest jasne. Jednakże rasa to już wybór istotny, zarówno z korzyści "technicznych" jak i w kwestii odgrywania postaci


Ludzie (opis)

+5 pkt do biegłości w mieczach, lancach, kopiach, kuszach włóczniach i rapierach, samouzdrowienie 2 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Półelfy (opis)

+10 pkt do biegłości w mieczach oraz +5 pkt w łukach włóczniach i lancach, infrawizja (zdolność widzenia w naturalnych ciemnościach) o zasięgu równym 1/10 SZ (w metrach), samouzdrowienie 1 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Elfy (opis)

+10 pkt do biegłości w mieczach i łukach (z wyjątkiem refleksyjnych) oraz 5 pkt we włóczniach i sztyletach, infrawizja o zasięgu równym 2/10 SZ, dwukrotnie większy zasięg wzroku i słuchu, samouzdrowienie 1 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Półobrzymy (opis)

+5 pkt do biegłości w kamieniach, pałach, młotach i maczugach oraz w walce na pięści, dodatkowa Obrona +5 pkt oraz Wyparowania 20 pkt, wynikająca z grubości skóry (wszelkich obrażeń w wyniku każdego rodzaju ataku kłutego, tnącego, obuchowego), samouzdrowienie 4 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Półorki (opis)

+10 pkt do biegłości w szablach, łukach refleksyjnych, +5 pkt w nożach, infrawizja (1/10 SZ), samuzdrowienie 2 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Krasnoludy (opis)

+10 pkt do biegłości w toporach oraz +5 pkt w kuszach, młotach, sztyletch, oskardach, infrawizja (2/10 SZ), dodatkowa Obrona +5 pkt oraz Wyparowania 20pkt, samouzdrowienie 3 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Gnomy (opis)

+10 pkt do biegłości w młotach i toporach oraz +5 pkt w krótkich mieczach, infrawizja (2/10 SZ), dodatkowa Obrona 2 pkt oraz Wyparowania 10 pkt, samouzdrowienie 3 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Hobbici (opis)

+10 pkt do biegłości w kamieniach oraz +5 pkt w krótkich łukach, sztyletach, oraz krótkich mieczach, dodatkowa Obrona +6 pkt oraz Wyparowania +20 pkt, samouzdrowienie 3 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Reptilioni (opis)

+10 pkt do biegłości w toporomieczach oraz ataku pazurami oraz +5 pkt w mieczach i kuszach, nie mogą nosić smoczych skór oraz zbroi o ograniczeniach większych niż 1/2 ZR i SZ, dodatkowa Obrona =20 pkt oraz Wyparowania +60 pkt, samouzdrowienie 5 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Jeśli pragniesz rasy unikalnej nie dopuszczonej do gry na zasadach I edycji zajrzyj tutaj:

OPIS RASY - ORKI

NOWA RASA DO KRYSZTAŁÓW CZASU - Kendrzy

BESTIARIUSZ

Komentarze
#1 | karigan dnia 20.08.2009 10:57:57
Zawsze brakowało mi w tym podsawowym opisie orków... jeśi to orkus wielki, a nie państwo ludzi, jest tak dobrze i dokładnie opisany, jeśli to tam zaczyna się większość przygód to dlaczego nie można grać orkiem, tylko półorkiem? ;]
#2 | Hans696 dnia 20.08.2009 13:48:23
Ja nie widzę przeszkód żeby grać orkami, opis i cechy podstawowe są przedstawione w 6 nr MiM'a. Można z tego bez przeszkód korzystać. A dlaczego ich nie ma w podstawowych rasach? Bo orki som brzytkie i gupiePfft No... chyba że mowa o uruk-haiGrin
#3 | karigan dnia 20.08.2009 22:57:21
Po pierwsze - ofkors nie ma. Po prostu nie rozumiem dlaczego nie zostało ujęte w standardzie. MiM i MiM... ktoś to ma? ja mam jeno podręcznik i trochę pościąganych materiałówFrown
#4 | Keth dnia 20.08.2009 23:23:51
Czystych rasowo orków w podręczniku nie ma zapewne dlatego, że orkowie to w KC ci źli - a heroic fantasy zazwyczaj zakłada walkę dobrych BG przeciwko złym NPC Smile I pewnie ktoś się teraz zapyta jak się ma do tego ów nieszczęsny półork wciśnięty w opcje wyboru dla dobrych BG: otóż to bez wątpienia owoc zniewolenia jakiejś ludzkiej chłopki dopadniętej w polu kapusty przez orkowego grasanta Smile
#5 | Hans696 dnia 21.08.2009 00:12:47
MiM'y są dostępne, a ten o którym wspomniałem to pierwszy numer z '94Smile Co do tego że nie można orków wybrać w podstawowych zasadach też mnie to mocno dziwiło. W KC jest dużo spraw które dziwią, a ta jest po prostu kolejną z nich. Najważniejsze że jeżeli w bestiariuszu jest jakaś rasa rozumna opisana to równie dobrze można stworzyć sobie takiego bohatera. Oczywiście jeśli MG pozwoliSmile
#6 | Keth dnia 21.08.2009 07:52:52
Menu "Download", odnośnik "Tylko dla naszych użytkowników", pierwszy plik z góry do ściągnięcia.
#7 | Treant dnia 21.08.2009 20:54:42
Orków nie ma na liście ras dostępnych graczom, bo tak postanowił autor KC.
#8 | Keth dnia 21.08.2009 21:35:24
Ale czy to oznacza, że musimy się twardo trzymać kanonu? Smile Nie ukrywam, że chętnie bym rozegrał dworską intrygę w skórze Uruka!
#9 | Treant dnia 21.08.2009 21:49:59
Teoretycznie nie musimy, jednak porównaj sobie owego Uruk-hai'a z innymi rasami dostępnymi graczom - jeśli chodzi o profesje 'militarne', to nawet półolbrzymy pozostają w tyle. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, aby wszyscy gracze wcielili się w pobratymców Katana, szkoda tylko, że zmiany wysokości współczynników dla ichnich kobiet trzeba by samodzielnie wymyślić.
#10 | karigan dnia 22.08.2009 18:37:46
Moi drodzy ja doprawdy nie wiem w czym problem. Osobiście gram teraz Urką. Mam niebywałe problemy z jej charakterem, bo nie wylosowałam kasty wyższej, ani pozwolić mi na dobieranie zawodów (przypominam, że w podręczniku wyraźnie stoi, że gracz może je sobie wybrać a przy braku pomysłu losuje). I nagle wyszło mi, że brzydzące się pracą rzemieślniczą ork wyższy był górnikiem, kowalem czy skrybą...Ale i tak jest fajnie, moja postać jest po prostu baaardzo skąplikowana psychicznie, a wychowanie (wśród kranoludów) wciąż ściera się z dziedzictwem krwi ^^. Teraz mamy zamiar rozegrać sesję archonami.. ludzie, jeśli się umawiamy na granie to przecież nie musimy operować jeno rasami podstawowymi czyż nie?

Mój komentarz co do orków był tylko jawnym objawem zgryźliwości, że ma się profesję półbóg w podstawie, a nie ma rasy ork w tymże zestawieniu Pfft
#11 | avnar dnia 24.08.2009 05:27:42
Treant napisał:
Teoretycznie nie musimy, jednak porównaj sobie owego Uruk-hai'a z innymi rasami dostępnymi graczom - jeśli chodzi o profesje 'militarne', to nawet półolbrzymy pozostają w tyle. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, aby wszyscy gracze wcielili się w pobratymców Katana, szkoda tylko, że zmiany wysokości współczynników dla ichnich kobiet trzeba by samodzielnie wymyślić

Ale pytanie dotyczyło orków a nie Uruków. Masz całkowitą rację że ta rasa nie jest zbalansowana do poziomu innych, tak jak i archony, gobliny, czy smoki. Ale zwykłe orki już nie odbiegają swoimi współczynnikami od ras do wybrania.
Prawdę mówiąc jestem zaskoczony i otwarłem oczy szeroko ze zdziwienia, bo dopiero teraz zauważyłem że tej rasy nie można wybrać. To tak jakby właśnie Szyndler zablokował do niej dostęp żeby nie dopuścić do grania rasą rządzącą. Choć może miał inne pomysły dlaczego nie chciał na to pozwolić.
Karigan ma rację co do jednego, jeśli MG pozwala, gracze się zgadzają to można gracz kimkolwiek się chce. To nie jest problem. Może się on pojawić kiedy tylko jedna osoba w drużynie gra taką postacią, no bo cóż by to była za frajda jak smok drużynowy wykroi wszystkich a pozostali w tym czasie zmywają naczynia, bo to nie był przeciwnik na ich poziomieSmile. Jeśli jednak się chce to można to zbalansować i wtedy zabawa nabiera innego wymiaru. Dzięki temu buduje się bardzo ciekawe postacie, chociażby podobne do tej co opisała Karigan.
Keth też ma rację co do tego czy musimy się trzymać kanonu. Czy to jakiś łańcuch albo pies ogrodnika, co ma za zadanie ograniczać nam zabawę?? Przecież nie jest to jakaś ingerencja w mechanikę, tylko rozwinięcie możliwości gry.
#12 | Hauerine dnia 20.10.2009 14:35:48
Moi drodzy ja doprawdy nie wiem w czym problem.

No ja też nie wiem. Kto powiedział, ze rasa rzadząca musi byc dostepna dla graczy ?

Osobiście gram teraz Urką.

Gratuluje, skoro MG dopuścił to w czym problem ?

Mam niebywałe problemy z jej charakterem, bo nie wylosowałam kasty wyższej

LOL, a czy nie wszyscy Uruk hai sa klasy wyzszej? MG dopuścił nietypowa rasę, to nie mógł dopuścic też wyższej klasy? Ołówka mu zabrakło ?
ani pozwolić mi na dobieranie zawodów (przypominam, że w podręczniku wyraźnie stoi, że gracz może je sobie wybrać a przy braku pomysłu losuje).

Prosze nie uzywac słowa "podręcznik" do tego czegoś.
Teraz mamy zamiar rozegrać sesję archonami.. ludzie, jeśli się umawiamy na granie to przecież nie musimy operować jeno rasami podstawowymi czyż nie?
Tylko na litośc katańska nie losujcie im zawodu pastucha.
#13 | Never dnia 31.12.2010 00:27:18
orkiem będzie można grać już oficjalnie, niedługo Wam powiem dlaczego itdWink.
#14 | Keth dnia 31.12.2010 19:56:06
Minotaurem druidem bym sobie zagrał... albo goblinem astrologiem... od biedy mógłby też być centaur iluzjonista Grin
#15 | Treant dnia 31.12.2010 23:15:56
Była kiedyś w MiM warhammerowska przygoda "Brudni, brzydcy i zieloni", w której gracze wcielali się w przedstawicieli ras zwykle padających ofiarami ich bohaterów. To jest całkiem fajna koncepcja i aż prosi się o przeniesienie jej na grunt KC. "Ludzina" to rewelacyjny termin Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69287 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20226 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17497 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16571 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15803 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14870 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13983 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13904 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12993 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12986 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12657 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12307 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12211 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12116 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12018 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
26-07-2017 08:22
Wszystkiego najlepszego Oggy ty młodziaku! piwko

lightstorm
25-07-2017 23:52
masz PW Keth

Nanatar
25-07-2017 23:49
orkony w bestiariuszu są, czyli gdzieś żyją. podobnie ogryliony i szklary. Czy są elfyriony?

Suriel
25-07-2017 23:18
Natomiast jako półbogo tym etosie... Czy myslisz że bóstwo wiedzy sekretnej i zakazanej cofnelo by się przed aktem kanibalizmu gdyby chodziło o rytual lub magię czy wiedzę? evilsmile

Suriel
25-07-2017 23:12
Skoro nawet orki wytłukły wśród swoich kanibali, nie pamiętam jak się nazywały chyba orkony to propozycja powinna być odebrana raczej jako bluźniercza.

Keth
25-07-2017 22:37
Interesują mnie Wasze przemyślenia odnośnie orchiańskiego kanibalizmu. Wpisy w rzeczonym topiku poproszę!

Suriel
25-07-2017 21:48
Keth no właśnie... Frown Dtknales sedna. Gkeboko ubolewam że znowu szykuje się klasyczne gej party i że na 9 apostołów nie ma ani jednej cycatej wiernej.

Suriel
25-07-2017 21:46
Grin Niezłe Nant. I gdzie każde otwarte Okno staje się pokusą dla złodzieja zwanego Czarnym Świtem.

Keth
25-07-2017 21:05
Pfft

Nanatar
25-07-2017 20:53
W bladych godzinach przedŚwitu, gdy każde Okno, jawi się nową Pokusą Duszy

Suriel
25-07-2017 20:48
Dretch czyli Pokusa w Oknach przed Świtem. W jaką ty dzielnicę trafiłeś. Grin

dretch
25-07-2017 20:22
Dzisiaj będę działał Smile nadrabiam posty. Najpierw Pokusa, później Oczy a na końcu Świt. ..

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4851]
czegoj[3212]
8art[2222]
koszal[2002]
Treant[1821]

Ostatnia aktualizacja
dretch
czegoj
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką