22.09.2017 06:26:11
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
DE - Kosmologia
Legenda Pięciu Kręgó...
Relacja z testów gru...
Ahra-kir
Stare gry
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » TWORZENIE POSTACI » 01. Wybór rasy i płci
01. Wybór rasy i płci

Co do płci nie ma co się rozpisywać, tu wszystko jest jasne. Jednakże rasa to już wybór istotny, zarówno z korzyści "technicznych" jak i w kwestii odgrywania postaci


Ludzie (opis)

+5 pkt do biegłości w mieczach, lancach, kopiach, kuszach włóczniach i rapierach, samouzdrowienie 2 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Półelfy (opis)

+10 pkt do biegłości w mieczach oraz +5 pkt w łukach włóczniach i lancach, infrawizja (zdolność widzenia w naturalnych ciemnościach) o zasięgu równym 1/10 SZ (w metrach), samouzdrowienie 1 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Elfy (opis)

+10 pkt do biegłości w mieczach i łukach (z wyjątkiem refleksyjnych) oraz 5 pkt we włóczniach i sztyletach, infrawizja o zasięgu równym 2/10 SZ, dwukrotnie większy zasięg wzroku i słuchu, samouzdrowienie 1 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Półobrzymy (opis)

+5 pkt do biegłości w kamieniach, pałach, młotach i maczugach oraz w walce na pięści, dodatkowa Obrona +5 pkt oraz Wyparowania 20 pkt, wynikająca z grubości skóry (wszelkich obrażeń w wyniku każdego rodzaju ataku kłutego, tnącego, obuchowego), samouzdrowienie 4 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Półorki (opis)

+10 pkt do biegłości w szablach, łukach refleksyjnych, +5 pkt w nożach, infrawizja (1/10 SZ), samuzdrowienie 2 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Krasnoludy (opis)

+10 pkt do biegłości w toporach oraz +5 pkt w kuszach, młotach, sztyletch, oskardach, infrawizja (2/10 SZ), dodatkowa Obrona +5 pkt oraz Wyparowania 20pkt, samouzdrowienie 3 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Gnomy (opis)

+10 pkt do biegłości w młotach i toporach oraz +5 pkt w krótkich mieczach, infrawizja (2/10 SZ), dodatkowa Obrona 2 pkt oraz Wyparowania 10 pkt, samouzdrowienie 3 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Hobbici (opis)

+10 pkt do biegłości w kamieniach oraz +5 pkt w krótkich łukach, sztyletach, oraz krótkich mieczach, dodatkowa Obrona +6 pkt oraz Wyparowania +20 pkt, samouzdrowienie 3 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Reptilioni (opis)

+10 pkt do biegłości w toporomieczach oraz ataku pazurami oraz +5 pkt w mieczach i kuszach, nie mogą nosić smoczych skór oraz zbroi o ograniczeniach większych niż 1/2 ZR i SZ, dodatkowa Obrona =20 pkt oraz Wyparowania +60 pkt, samouzdrowienie 5 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku

 

Jeśli pragniesz rasy unikalnej nie dopuszczonej do gry na zasadach I edycji zajrzyj tutaj:

OPIS RASY - ORKI

NOWA RASA DO KRYSZTAŁÓW CZASU - Kendrzy

BESTIARIUSZ

Komentarze
#1 | karigan dnia 20.08.2009 10:57:57
Zawsze brakowało mi w tym podsawowym opisie orków... jeśi to orkus wielki, a nie państwo ludzi, jest tak dobrze i dokładnie opisany, jeśli to tam zaczyna się większość przygód to dlaczego nie można grać orkiem, tylko półorkiem? ;]
#2 | Hans696 dnia 20.08.2009 13:48:23
Ja nie widzę przeszkód żeby grać orkami, opis i cechy podstawowe są przedstawione w 6 nr MiM'a. Można z tego bez przeszkód korzystać. A dlaczego ich nie ma w podstawowych rasach? Bo orki som brzytkie i gupiePfft No... chyba że mowa o uruk-haiGrin
#3 | karigan dnia 20.08.2009 22:57:21
Po pierwsze - ofkors nie ma. Po prostu nie rozumiem dlaczego nie zostało ujęte w standardzie. MiM i MiM... ktoś to ma? ja mam jeno podręcznik i trochę pościąganych materiałówFrown
#4 | Keth dnia 20.08.2009 23:23:51
Czystych rasowo orków w podręczniku nie ma zapewne dlatego, że orkowie to w KC ci źli - a heroic fantasy zazwyczaj zakłada walkę dobrych BG przeciwko złym NPC Smile I pewnie ktoś się teraz zapyta jak się ma do tego ów nieszczęsny półork wciśnięty w opcje wyboru dla dobrych BG: otóż to bez wątpienia owoc zniewolenia jakiejś ludzkiej chłopki dopadniętej w polu kapusty przez orkowego grasanta Smile
#5 | Hans696 dnia 21.08.2009 00:12:47
MiM'y są dostępne, a ten o którym wspomniałem to pierwszy numer z '94Smile Co do tego że nie można orków wybrać w podstawowych zasadach też mnie to mocno dziwiło. W KC jest dużo spraw które dziwią, a ta jest po prostu kolejną z nich. Najważniejsze że jeżeli w bestiariuszu jest jakaś rasa rozumna opisana to równie dobrze można stworzyć sobie takiego bohatera. Oczywiście jeśli MG pozwoliSmile
#6 | Keth dnia 21.08.2009 07:52:52
Menu "Download", odnośnik "Tylko dla naszych użytkowników", pierwszy plik z góry do ściągnięcia.
#7 | Treant dnia 21.08.2009 20:54:42
Orków nie ma na liście ras dostępnych graczom, bo tak postanowił autor KC.
#8 | Keth dnia 21.08.2009 21:35:24
Ale czy to oznacza, że musimy się twardo trzymać kanonu? Smile Nie ukrywam, że chętnie bym rozegrał dworską intrygę w skórze Uruka!
#9 | Treant dnia 21.08.2009 21:49:59
Teoretycznie nie musimy, jednak porównaj sobie owego Uruk-hai'a z innymi rasami dostępnymi graczom - jeśli chodzi o profesje 'militarne', to nawet półolbrzymy pozostają w tyle. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, aby wszyscy gracze wcielili się w pobratymców Katana, szkoda tylko, że zmiany wysokości współczynników dla ichnich kobiet trzeba by samodzielnie wymyślić.
#10 | karigan dnia 22.08.2009 18:37:46
Moi drodzy ja doprawdy nie wiem w czym problem. Osobiście gram teraz Urką. Mam niebywałe problemy z jej charakterem, bo nie wylosowałam kasty wyższej, ani pozwolić mi na dobieranie zawodów (przypominam, że w podręczniku wyraźnie stoi, że gracz może je sobie wybrać a przy braku pomysłu losuje). I nagle wyszło mi, że brzydzące się pracą rzemieślniczą ork wyższy był górnikiem, kowalem czy skrybą...Ale i tak jest fajnie, moja postać jest po prostu baaardzo skąplikowana psychicznie, a wychowanie (wśród kranoludów) wciąż ściera się z dziedzictwem krwi ^^. Teraz mamy zamiar rozegrać sesję archonami.. ludzie, jeśli się umawiamy na granie to przecież nie musimy operować jeno rasami podstawowymi czyż nie?

Mój komentarz co do orków był tylko jawnym objawem zgryźliwości, że ma się profesję półbóg w podstawie, a nie ma rasy ork w tymże zestawieniu Pfft
#11 | avnar dnia 24.08.2009 05:27:42
Treant napisał:
Teoretycznie nie musimy, jednak porównaj sobie owego Uruk-hai'a z innymi rasami dostępnymi graczom - jeśli chodzi o profesje 'militarne', to nawet półolbrzymy pozostają w tyle. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, aby wszyscy gracze wcielili się w pobratymców Katana, szkoda tylko, że zmiany wysokości współczynników dla ichnich kobiet trzeba by samodzielnie wymyślić

Ale pytanie dotyczyło orków a nie Uruków. Masz całkowitą rację że ta rasa nie jest zbalansowana do poziomu innych, tak jak i archony, gobliny, czy smoki. Ale zwykłe orki już nie odbiegają swoimi współczynnikami od ras do wybrania.
Prawdę mówiąc jestem zaskoczony i otwarłem oczy szeroko ze zdziwienia, bo dopiero teraz zauważyłem że tej rasy nie można wybrać. To tak jakby właśnie Szyndler zablokował do niej dostęp żeby nie dopuścić do grania rasą rządzącą. Choć może miał inne pomysły dlaczego nie chciał na to pozwolić.
Karigan ma rację co do jednego, jeśli MG pozwala, gracze się zgadzają to można gracz kimkolwiek się chce. To nie jest problem. Może się on pojawić kiedy tylko jedna osoba w drużynie gra taką postacią, no bo cóż by to była za frajda jak smok drużynowy wykroi wszystkich a pozostali w tym czasie zmywają naczynia, bo to nie był przeciwnik na ich poziomieSmile. Jeśli jednak się chce to można to zbalansować i wtedy zabawa nabiera innego wymiaru. Dzięki temu buduje się bardzo ciekawe postacie, chociażby podobne do tej co opisała Karigan.
Keth też ma rację co do tego czy musimy się trzymać kanonu. Czy to jakiś łańcuch albo pies ogrodnika, co ma za zadanie ograniczać nam zabawę?? Przecież nie jest to jakaś ingerencja w mechanikę, tylko rozwinięcie możliwości gry.
#12 | Hauerine dnia 20.10.2009 14:35:48
Moi drodzy ja doprawdy nie wiem w czym problem.

No ja też nie wiem. Kto powiedział, ze rasa rzadząca musi byc dostepna dla graczy ?

Osobiście gram teraz Urką.

Gratuluje, skoro MG dopuścił to w czym problem ?

Mam niebywałe problemy z jej charakterem, bo nie wylosowałam kasty wyższej

LOL, a czy nie wszyscy Uruk hai sa klasy wyzszej? MG dopuścił nietypowa rasę, to nie mógł dopuścic też wyższej klasy? Ołówka mu zabrakło ?
ani pozwolić mi na dobieranie zawodów (przypominam, że w podręczniku wyraźnie stoi, że gracz może je sobie wybrać a przy braku pomysłu losuje).

Prosze nie uzywac słowa "podręcznik" do tego czegoś.
Teraz mamy zamiar rozegrać sesję archonami.. ludzie, jeśli się umawiamy na granie to przecież nie musimy operować jeno rasami podstawowymi czyż nie?
Tylko na litośc katańska nie losujcie im zawodu pastucha.
#13 | Never dnia 31.12.2010 00:27:18
orkiem będzie można grać już oficjalnie, niedługo Wam powiem dlaczego itdWink.
#14 | Keth dnia 31.12.2010 19:56:06
Minotaurem druidem bym sobie zagrał... albo goblinem astrologiem... od biedy mógłby też być centaur iluzjonista Grin
#15 | Treant dnia 31.12.2010 23:15:56
Była kiedyś w MiM warhammerowska przygoda "Brudni, brzydcy i zieloni", w której gracze wcielali się w przedstawicieli ras zwykle padających ofiarami ich bohaterów. To jest całkiem fajna koncepcja i aż prosi się o przeniesienie jej na grunt KC. "Ludzina" to rewelacyjny termin Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70033 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20714 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17888 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16905 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16304 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15021 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14708 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14167 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13354 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13269 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13055 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12734 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12408 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12391 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12244 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

8art
21-09-2017 21:51
Bede posal pewnikiem dopiero jutro

Suriel
21-09-2017 20:25
To niechybnie upomnienie od Morghlitha za brak wpisów w sesjach, nie pisz dalej a Ponury Kosiarz zabierze Cie na zawsze... Pfft

dretch
21-09-2017 20:18
Niestety choróbsko obiera umysł mam -k1000 do INT...

Keth
21-09-2017 18:36
Wpisy do Czarnego Świtu, Oxanu I Orleanu najpewniej jutro!

Suriel
21-09-2017 16:32
Ja myślałem, że któryś z adminów zbyt poważnie wziął jego pogrozki i zbanowal, w ramach działania prewencyjnego. Grin

Keth
21-09-2017 16:18
Podejrzewam, że tą scenką z paladynem popsułem mu koncept posta, nad którym pracował od tygodnia Grin

Nanatar
21-09-2017 16:16
Wirus przenosi Dretcha w inny wymiar, w związku z tym posty jego są niewimidzialne. Strzeżmy się tym bardziej.

Suriel
21-09-2017 13:51
Dretch strzeglismy się i chyba się aż za nadto. Skoro wpisow jak nie bylo tak i nie ma.

lightstorm
20-09-2017 18:40
dodałem ważne info w technicznym od Sandboxa

Keth
20-09-2017 14:58
Zawalony robotą, może uda się dzisiaj skrobnąć...

Sigil
20-09-2017 12:14
To spraw sobie też Aliena, Suriel! Ja zawsze chciałem grać Alienem, ale mi źli MG nie pozwalają. Lzy

dretch
20-09-2017 11:18
Dzisiaj wpisy w Pokusie i Oknach- strzeżcie się! x!

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5103]
czegoj[3407]
8art[2349]
koszal[2123]
Treant[1962]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką