27.05.2017 19:35:22
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - Góra...
Stara odkurzona prof...
Drakolicz SHAFUGAL c...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kryształkon 2017
Gry planszowe u mnie...
Tutaj możemy pisać c...
Czego akurat słuchacie?
Co sądzicie o...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@Keth Przecież ten cz...
Wzajemnie!
Mina królika ejst... B...
Dziękuję. No to tak. P...
OK, zrobiłem z pdf-a a...
Artykuły
W przypadku otrzymania...
Dlaczego oprych miałby...
No dobra proponuje tak...
Dlatego oparłbym to (z...
Ale tylko na POZ 0. Z ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » TWORZENIE POSTACI » 08. Losowanie współczynników podstawowych
08. Losowanie współczynników podstawowych

Przyszła pora na określenie współczynników podstawowych. Niestety czasem tak bywa, że chcemy zagrać wojownikiem jednak parametry główne dla tej profesji wylosowaliśmy wręcz beznadziejne i starcie w pierwszej linii z potencjalnym przeciwnikiem może skończyś się szybciej niż się zaczęło. Dlatego też nie należy ściśle trzymać się zasad podanych w schemacie. Dobra wola MG pozwoli nam wylosować takie współczynniki, które pozwolą nam się cieszyć się naszym bohaterem dłużej niż jedną sesję.

OPIS WSPÓŁCZYNNIKÓW PODSTAWOWYCH

 

1. Na początek w tabeli podstawowych wielkości współczynników odnajdujemy liczbę będącą bazową wielkością danego współczynnika dla rasy tworzonego bohatera (z uzwględnieniem jego płci)

RASA PŁEĆ ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR WI ZW O/W
LUDZIE M 100 50 35 25 60 70 ++ 40 20 10 + -
  K 90 40 35 25 60 70 ++ 40 40 10 + -
PÓŁELFY M 90 40 40 35 70 60 45 35 30 - + -
  K 80 40 40 40 75 55 45 35 45 - + -
ELFY M 80 30 50 40 80 60 50 40 50 - + -
  K 65 25 50 45 80 50 40 40 60 - + -
PÓŁOLBRZYMY M 150 100 10 40 30 40 10 20 40 - + 5/20
  K 145 80 20 40 40 40 10 20 30 - + 5/20
PÓŁORKI M 120 70 30 30 45 55 35 15 10 - + -
  K 115 70 40 40 40 35 30 15 20 - + -
KRASNOLUDY M 130 70 20 15 40 70 30 30 15 - + 5/20
  K 125 65 20 20 45 75 25 20 15 - + 5/20
GNOMY M 100 50 40 15 80 80 40 15 25 - + 2/10
  K 85 40 40 25 70 80 45 15 30 - + 2/10
HOBBICI M 70 25 60 25 80 70 35 20 15 - + 5/20
  K 65 20 60 25 80 70 35 20 35 - + 5/20
REPTILIONI M 180 50 20 35 35 50 30 15 10 - + 20/60
  K 180 45 25 35 30 50 30 15 10 - + 20/60

Wyjaśnienie

O/W: OBRONA WYPAROWANIA (wszelkich obrażeń, powstałych w wyniku każdego rodzaju ataku - kłutego, tnącego i obuchowego), wynikające z grubości skóry niektórych ras - nieodrodne i pierwotne dla nich wielkości tych współczynników

m,k: mężczyzna, kobieta

++: rzut k100

+: rzut k10

2. Kolejną ważną rzeczą jest modyfikacja współczynników z tutułu wypadków losowych, w końcu jesteśmy tacy sami nawet jeśłi początkowo rodimy się o podobnych parametrach. Przy tej metodzie twórcy systemu zezwalają na dwukrotne rzuty dla współczynników kluczowych dla danej profesji (jednej lub obu jesli jest dwuprofesyjna) i wybranie korzystniejszego rzutu. Kasta żołnierska i rycerska SF, złodziejska ZR, kleryczna WI i ZW, czarodziejska UM. Można też wykonać wszystkie rzuty na modyfikacje, zapisac je a następnie przydzielić je według własnego uznania do poszczególnych współczynników bazowych, oczywiście za zgodą MG.

Żywotnośc - teraz nie jest modyfikowana i pozostaje na poziomie wielkości bazowej dla danej rasy

Siła - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k100

Zręczność - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Szybkość - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Inteligencja - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Mądrość - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Umiejętności Magiczne - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50 (w przypadku ludzi tylko k100)

Charyzma - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Prezencja - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Wiara - do wielkości bazowej (najczęściej równej 0) dodajemy wynik rzutu k50

Zauważenie - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k5 (w przypadku kleryków k10)

3. Teraz musimy zmodyfikować kilka współczynników ze zwględu na naszą wagę (czasami nie jest to konieczne). Nadwaga i niedowaga jak dobrze wiemy wpływa na nasze parametry. Co to znaczy dokładnie? Nadwaga postaci jest to róznica między jej wagą a górną granicą przedziału średniego dla danej rasy. Niedowaga odwrotnie, jest to różnica między dolną granicą przediału średniego a wagą postaci.

Niedowaga zmniejsza SF oraz ŻYW o swą wielkość, ale o połowę swej wielkości (zaokrąglenie w górę) zwiększa ZR i SZ.

Nadwaga zwiększa SF i ZR o swą wielkość, ale o połowę swej wielkości (zaokrąglenie w górę) zmniejsza ZR i SZ

4. Na sam koniec współczynniki podstawowe modyfikujemy w zależności od profesji jaką sobie wybraliśmy. W przypadku postaci dwuprofesyjnej nie sumujemy modyfikatorów a wybieramy korzystniejszy dla nas.

PROFESJA ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR WI
WOJOWNIK 10+ 20+ 10+ 10+ - 10+ - + + -
ŁOWCA 10+ 10+ 10+ 10+ - 10+ + 10+ 10+ 10+
GWARDZISTA + 10+ + 20+ - - - 10+ 20+ +
BARBARZYŃCA 20+ 20+ 20+ 20+ - - - - - -
RYCERZ 20+ 20+ 10+ + - + - 20+ 20+ 10+
PALADYN 20+ 20+ - + + 10+ + 20+ 20+ 10+
CZARNY RYCERZ 20+ 20+ - + 10+ + 10+ 10+ 20+ +
ZŁODZIEJ - + 20+ 20+ 10+ + - - 10+ 10+
ZABÓJCA - 10+ 20+ 20+ 10+ + - + + -
KUPIEC - - - - 20+ 20+ - 20+ 20+ +
KAPŁAN (10+) + - - (10+) 20+ 10+ 10+ 10+ 20+
DRUID 10+ + - - + 20+ 10+ 20+ - 20+
PÓŁBÓG 10+ (10+) - - (10+) 10+ 10+ 20+ + 20+
ASTROLOG - - - - 10+ 20+ 10+ 10+ + 20+
MAG - - 10+ 10+ 20+ + 20+ 10+ - -
CZARNOKSIĘŻNIK + + + 10+ 10+ 10+ 20+ + - 10+
ILUZJONISTA - - 20+ 20+ 20+ - 20+ - 10+ -
ALCHEMIK - - 10+ - 20+ 10+ 20+ 10+ - -

Uwaga 1 - wielkości w nawiasach oznaczają, że przyrost zalezy od etosu kleryka, czyli pacyfiści zwiększają sobie INT, a ci bardziej krewcy ŻYW lub SF

Uwaga 2 - symbol "+" oznacza, że w przypadku tego współczynnika należy wykonać premiowany rzut k10 i jego wynik dodać do liczby, znajdującej się przed plusem o ile jakaś tam jest

Komentarze
#1 | Treant dnia 11.01.2009 22:42:09
W punkcie 06.Wybór profesji występują profesje, których nie ma w tabeli ze startowymi premiami do współczynników.
#2 | zniwus dnia 05.11.2011 01:08:38
"Siła - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k100"
powinno być k50
#3 | ghasta dnia 05.11.2011 13:47:39
dobrze jest

Siła Fizyczna (SF): jest sumą wartości podstawowej dla rasy i rzutu 1-100, ew. modyfikowana z
powodu nadwagi lub niedowagi
#4 | Algernon dnia 27.11.2011 15:44:45
Z siłą jest niezgodność po prostu w podręcznikach, w jednym jest k50 w drugim k100 po prostu.
#5 | Asada1 dnia 11.02.2017 21:19:51
co to znaczy k50?
#6 | czegoj dnia 11.02.2017 23:58:05
K100 dzielone na 2. Czyli rzucasz dwoma dziesiątkami przy czym jedna to kość jedności, druga dziesiątek i podany wynik dzielisz przez 2.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
68669 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
19787 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17127 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16262 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15332 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14685 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13633 leobardis
11.11.2008 18:01
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13392 venar
16.02.2009 14:27
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12697 leobardis
11.11.2008 18:09
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12679 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12274 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12011 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
11898 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
11819 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
11793 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
26-05-2017 22:39
Dodałem arta, bo dawno niczego nie napisałem. Proszę o wrzutkę na maina. A wcześniej o sczytanie i usunięcie "oczywistych omyłek psiarskskich"

ghasta
25-05-2017 13:24

koszal
25-05-2017 13:01
Za cicho tu. Centaury odjechały na malaukach?

maciej
24-05-2017 20:37
Zbieram kasę na oryginał ale chciałbym już wcześniej zaznajomić się z podręcznikami

czegoj
24-05-2017 18:41
Nielegalne jest najlepsze

Keth
24-05-2017 18:29
Jejku, a Ty wiesz, że to jest nielegalne? Shock

maciej
24-05-2017 18:08
ma ktos pdf udostępnić do egenesis rebirth?

Suriel
22-05-2017 09:03
Może kogoś zainteresuje http://wiadomosci.
..em/mqttkyx

Suriel
22-05-2017 07:28
Jak nie mamy, jak... Mamy piwko

koszal
22-05-2017 00:40
A czemu my nie mamy tutaj kieliszków?

Suriel
21-05-2017 22:55
Ok, to piszę następny. Zaległy do konkursu, może skończe w do weekendu. Trzeba coś robić w oczekiwaniu na sesję.

8art
21-05-2017 22:46
jutro bede pisal dopiero

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4617]
czegoj[3043]
8art[2083]
koszal[1874]
Treant[1698]

Ostatnia aktualizacja
Suriel
deliad
Sigil
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką