21.09.2018 08:24:07
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kryształkon 2018
Tygrysoluki
FUN
Sesja KC online
Czego akurat słuchacie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ja mogę powiedzieć co ...
To ja chylę czoła, że ...
:-) Spójrz na godzinę ...
O takie uwagi chodziło...
Przeczytałem część prz...
Artykuły
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Szkoda, że nie ma kciu...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » TWORZENIE POSTACI » 08. Losowanie współczynników podstawowych
08. Losowanie współczynników podstawowych

Przyszła pora na określenie współczynników podstawowych. Niestety czasem tak bywa, że chcemy zagrać wojownikiem jednak parametry główne dla tej profesji wylosowaliśmy wręcz beznadziejne i starcie w pierwszej linii z potencjalnym przeciwnikiem może skończyś się szybciej niż się zaczęło. Dlatego też nie należy ściśle trzymać się zasad podanych w schemacie. Dobra wola MG pozwoli nam wylosować takie współczynniki, które pozwolą nam się cieszyć się naszym bohaterem dłużej niż jedną sesję.

OPIS WSPÓŁCZYNNIKÓW PODSTAWOWYCH

 

1. Na początek w tabeli podstawowych wielkości współczynników odnajdujemy liczbę będącą bazową wielkością danego współczynnika dla rasy tworzonego bohatera (z uzwględnieniem jego płci)

RASA PŁEĆ ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR WI ZW O/W
LUDZIE M 100 50 35 25 60 70 ++ 40 20 10 + -
  K 90 40 35 25 60 70 ++ 40 40 10 + -
PÓŁELFY M 90 40 40 35 70 60 45 35 30 - + -
  K 80 40 40 40 75 55 45 35 45 - + -
ELFY M 80 30 50 40 80 60 50 40 50 - + -
  K 65 25 50 45 80 50 40 40 60 - + -
PÓŁOLBRZYMY M 150 100 10 40 30 40 10 20 40 - + 5/20
  K 145 80 20 40 40 40 10 20 30 - + 5/20
PÓŁORKI M 120 70 30 30 45 55 35 15 10 - + -
  K 115 70 40 40 40 35 30 15 20 - + -
KRASNOLUDY M 130 70 20 15 40 70 30 30 15 - + 5/20
  K 125 65 20 20 45 75 25 20 15 - + 5/20
GNOMY M 100 50 40 15 80 80 40 15 25 - + 2/10
  K 85 40 40 25 70 80 45 15 30 - + 2/10
HOBBICI M 70 25 60 25 80 70 35 20 15 - + 5/20
  K 65 20 60 25 80 70 35 20 35 - + 5/20
REPTILIONI M 180 50 20 35 35 50 30 15 10 - + 20/60
  K 180 45 25 35 30 50 30 15 10 - + 20/60

Wyjaśnienie

O/W: OBRONA WYPAROWANIA (wszelkich obrażeń, powstałych w wyniku każdego rodzaju ataku - kłutego, tnącego i obuchowego), wynikające z grubości skóry niektórych ras - nieodrodne i pierwotne dla nich wielkości tych współczynników

m,k: mężczyzna, kobieta

++: rzut k100

+: rzut k10

2. Kolejną ważną rzeczą jest modyfikacja współczynników z tutułu wypadków losowych, w końcu jesteśmy tacy sami nawet jeśłi początkowo rodimy się o podobnych parametrach. Przy tej metodzie twórcy systemu zezwalają na dwukrotne rzuty dla współczynników kluczowych dla danej profesji (jednej lub obu jesli jest dwuprofesyjna) i wybranie korzystniejszego rzutu. Kasta żołnierska i rycerska SF, złodziejska ZR, kleryczna WI i ZW, czarodziejska UM. Można też wykonać wszystkie rzuty na modyfikacje, zapisac je a następnie przydzielić je według własnego uznania do poszczególnych współczynników bazowych, oczywiście za zgodą MG.

Żywotnośc - teraz nie jest modyfikowana i pozostaje na poziomie wielkości bazowej dla danej rasy

Siła - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k100

Zręczność - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Szybkość - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Inteligencja - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Mądrość - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Umiejętności Magiczne - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50 (w przypadku ludzi tylko k100)

Charyzma - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Prezencja - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k50

Wiara - do wielkości bazowej (najczęściej równej 0) dodajemy wynik rzutu k50

Zauważenie - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k5 (w przypadku kleryków k10)

3. Teraz musimy zmodyfikować kilka współczynników ze zwględu na naszą wagę (czasami nie jest to konieczne). Nadwaga i niedowaga jak dobrze wiemy wpływa na nasze parametry. Co to znaczy dokładnie? Nadwaga postaci jest to róznica między jej wagą a górną granicą przedziału średniego dla danej rasy. Niedowaga odwrotnie, jest to różnica między dolną granicą przediału średniego a wagą postaci.

Niedowaga zmniejsza SF oraz ŻYW o swą wielkość, ale o połowę swej wielkości (zaokrąglenie w górę) zwiększa ZR i SZ.

Nadwaga zwiększa SF i ZR o swą wielkość, ale o połowę swej wielkości (zaokrąglenie w górę) zmniejsza ZR i SZ

4. Na sam koniec współczynniki podstawowe modyfikujemy w zależności od profesji jaką sobie wybraliśmy. W przypadku postaci dwuprofesyjnej nie sumujemy modyfikatorów a wybieramy korzystniejszy dla nas.

PROFESJA ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR WI
WOJOWNIK 10+ 20+ 10+ 10+ - 10+ - + + -
ŁOWCA 10+ 10+ 10+ 10+ - 10+ + 10+ 10+ 10+
GWARDZISTA + 10+ + 20+ - - - 10+ 20+ +
BARBARZYŃCA 20+ 20+ 20+ 20+ - - - - - -
RYCERZ 20+ 20+ 10+ + - + - 20+ 20+ 10+
PALADYN 20+ 20+ - + + 10+ + 20+ 20+ 10+
CZARNY RYCERZ 20+ 20+ - + 10+ + 10+ 10+ 20+ +
ZŁODZIEJ - + 20+ 20+ 10+ + - - 10+ 10+
ZABÓJCA - 10+ 20+ 20+ 10+ + - + + -
KUPIEC - - - - 20+ 20+ - 20+ 20+ +
KAPŁAN (10+) + - - (10+) 20+ 10+ 10+ 10+ 20+
DRUID 10+ + - - + 20+ 10+ 20+ - 20+
PÓŁBÓG 10+ (10+) - - (10+) 10+ 10+ 20+ + 20+
ASTROLOG - - - - 10+ 20+ 10+ 10+ + 20+
MAG - - 10+ 10+ 20+ + 20+ 10+ - -
CZARNOKSIĘŻNIK + + + 10+ 10+ 10+ 20+ + - 10+
ILUZJONISTA - - 20+ 20+ 20+ - 20+ - 10+ -
ALCHEMIK - - 10+ - 20+ 10+ 20+ 10+ - -

Uwaga 1 - wielkości w nawiasach oznaczają, że przyrost zalezy od etosu kleryka, czyli pacyfiści zwiększają sobie INT, a ci bardziej krewcy ŻYW lub SF

Uwaga 2 - symbol "+" oznacza, że w przypadku tego współczynnika należy wykonać premiowany rzut k10 i jego wynik dodać do liczby, znajdującej się przed plusem o ile jakaś tam jest

Komentarze
#1 | Treant dnia 11.01.2009 22:42:09
W punkcie 06.Wybór profesji występują profesje, których nie ma w tabeli ze startowymi premiami do współczynników.
#2 | zniwus dnia 05.11.2011 01:08:38
"Siła - do wielkości bazowej dodajemy wynik rzutu k100"
powinno być k50
#3 | ghasta dnia 05.11.2011 13:47:39
dobrze jest

Siła Fizyczna (SF): jest sumą wartości podstawowej dla rasy i rzutu 1-100, ew. modyfikowana z
powodu nadwagi lub niedowagi
#4 | Algernon dnia 27.11.2011 15:44:45
Z siłą jest niezgodność po prostu w podręcznikach, w jednym jest k50 w drugim k100 po prostu.
#5 | Asada1 dnia 11.02.2017 21:19:51
co to znaczy k50?
#6 | czegoj dnia 11.02.2017 23:58:05
K100 dzielone na 2. Czyli rzucasz dwoma dziesiątkami przy czym jedna to kość jedności, druga dziesiątek i podany wynik dzielisz przez 2.
#7 | Nanatar dnia 30.01.2018 20:53:40
Statystyki dla barda:
ŻYW + SF + ZR 10+ SZ + INT 10+ MD 10+ UM 10+ CH 10+ PR 20+ W + ZW -
biegłość minimalna 30 bonus do każdej +5pkt.
ilość startowa biegłości 3 +1/3p.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
72596 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22903 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
19656 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18488 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
18144 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16864 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15978 arikar
01.03.2009 16:48
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
15734 venar
30.04.2009 11:58
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15393 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14682 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14499 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14439 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
14270 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
14060 avnar
22.06.2009 15:08
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
13615 czegoj
28.04.2009 15:18
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Nanatar
20-09-2018 22:38
zaktualizowałem ITB, proszę

czegoj
20-09-2018 13:49
Zajrzyjcie do tematu http://www.kryszt.
..ad_id=1566
Moze Wam podpasuje i dorzucicie coś konstruktywnego.

Sigil
20-09-2018 13:01
Kolejne tomy SoKu?! Shock Araven, jesteś Hardcorowcem...

Araven
20-09-2018 12:33
Na wspieram.to ufundowano kilka systemów po polsku jak Epic World, Słowianie, i kilka innych. Podobnie i Wiedźmin po polsku wyjdzie. Znaczy RPG się reanimuje. Niestety chyba KC to nie dotyczy.

Araven
20-09-2018 12:27
A kolejne tomy Sagi o Katanie i nowa edycja KC to w końcu będą ?. Rebel 5 edycję D&D po polsku wyda, Warhammer 4 ma po polsku być a KC nadal z tyłu? krasnolud

Suriel
20-09-2018 09:46
Przypominam się o CC. Mieliśmy powoli kończyć sesję.

8art
19-09-2018 23:12
Też napisałem do ITB. Trochę ogólnie

Suriel
19-09-2018 21:40
ITB poszło uzupełnienie rezerwuaru.

Keth
19-09-2018 17:21
Chłopaki z ITB, jeśli chcecie napisać coś w związku z wizytą przy Otchłóani, zarezerwujcie sobie posty. Będę mógł przeskoczyć z opisem do Genui!

dretch
19-09-2018 14:39
Pokusa Nieskończoności - poszła

Suriel
18-09-2018 09:49
... nie byłem, i zostaje mi Kurtynia, Narew i Wkra ale to już przyszły rok.

Suriel
18-09-2018 09:46
Spośród rzek w okolicy tylko Świder dawał taką jazdę, Bzura choć klasa 2 (czyli wyżej) byłaby nudnawa gdyby nie silniejszy prąd. Pilica podobno jeszcze nudniejsza wiec...

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6856]
czegoj[4621]
8art[3098]
dretch[3023]
koszal[2867]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką