22.02.2019 11:17:38
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kłusownik
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Czego akurat słuchacie?
KC - Szkwał cz. 3
Sesja KC online - Wy...
Karty do bestiariusza
Stare lub nowe karty...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Nooo... Lolitki były...
@Keth - nie chodzi o t...
"Wierzę też, że niedłu...
Osobiście jestem bardz...
Co chcesz wiedzieć?
Artykuły
Tak, w podobnej konwen...
Nie mam uwag do profes...
W mojej wizji KC funkc...
Bazylu, to Ty musisz t...
Leśny banita pokroju R...
Galeria
Dobry gość.
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 75,213
01. Wybór rasy i płci Czytano: 23,838
05. Czary - objaśnie... Czytano: 20,444
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 19,181
Legenda Kryształów C... Czytano: 18,968
Charakter Postaci Czytano: 17,766
Martwiaki Czytano: 16,916
Spis kamieni szlache... Czytano: 16,509
02. Kasta Żołnierska Czytano: 16,000
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 15,378
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 8,028
Reaminacja czy eutanazja? 7,741
Już jest!!! 7,240
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 5,804
I po premierze 5,403
Grafiki Musiała 4,896
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,361
Nowa odsłona Księgi Profesji! 4,084
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 4,017
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 3,998
facebook
Nawigacja
Artykuły » MAGIA » 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów

Czary - objaśnienia

KRĄG: opisuje stopień trudności czaru. Aby móc rzucać czary z danego kręgu, trzeba być na odpowiednim poziomie doświadczenia. Posiadanie np. poziomu 0 lub 1 uprawnia do rzucania czarów z pierwszego kręgu, poziomu 2 lub 3 do czarów z drugiego kręgu, itd. Czary należące do Kręgów Specjalnych zwane są potocznie Arcyczarami. Czar z wyższego kręgu od przysługującego można rzucić tylko z odpowiednie przygotowanego pergaminu magicznego na którym jest taki czar i to w formie przygotowanej do rzucenia. Czarodzieje nie mogą wykorzystywać pergaminów lub przedmiotów magicznych, przeznaczonych dla kleryków - i odwrotnie klerycy nie mogą rzucać czarów typowych dla czarodziei.

TABELA MOŻLIWOŚCI RZUCANIA CZARÓW

Krąg czarów Poz. postaci
1 0-1
2 2-3
3 4-5
4 6-7
5 8-9
6 10-11
7 12-13
8 14-15
9 16-17
10 18-19
1 spec.
20-21
itd. itd.

ZUŻYCIE PM: każdy czar do rzucenia wymaga określonej ilości PM (potencjału Magicznego). Próba rzucenia czaru (udana lub nie) absorbuje taką ilość z amuletu lub/i z żywotności rzucającego (pobranie 1 PM z własnej żywotności zadaje 10 obrażeń analogicznych do obrażeń psychicznych).

CZAS RZUCANIA: każdy czar wymaga koncentracji na rzucenie czaru. Jeżeli w tym czasie postać zostanie zraniona lub rozproszona będzie jej uwaga, to czar nie wychodzi.

ZASIĘG: jest to odległość na którą można rzucić czar. Jeżeli czar jest obszarowy, to zasięg rzucania wyznacza najdalsze miejsce ześrodkowania czaru (centrum obszaru objętego magią).

Normalnie podaje się kilka typów zasięgu;

daleki - czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą podwojonej Szybkości rzucającego;

normalny - czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą Szybkości rzucającego;

średni - czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą połowie Szybkości rzucającego;

bliski - czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą 1/10 Szybkości rzucającego;

dotyk - czar można rzucić tylko poprzez dotyk (do danej istoty, przedmiotu, miejsca);

0 (zero) - czar ten można rzucić tylko na siebie.

Istnieją też czary, które można rzucać w dowolne miejsce w zasięgu wzroku (w dobrych warunkach widzi się na odległość mierzoną w metrach równą dziesięciokrotnej wartości współczynnika Szybkość). Zasięg rzucania tych czarów zaznacza się słowem "wzrok".

CZAS DZIAŁANIA: opisuje jak długo dany czar będzie trwał na danym obszarze. Najczęściej podawany jest on jako stały lub w danej jednostce czasowej typu rok, dzień, godzina, minuta, runda (10sekund). Przy czarach, które trwają krócej niż 1 rundę (ich działanie jest natychmiastowe i jednorazowe) wpisuje się liczbę "0" (zero). Niekiedy działanie czaru może zostać czymś przerwane lub (zależnie od opisu czaru) czar może trwać nie uaktywniony, dopóki nie zaistnieją odpowiednie okoliczności uaktywniające go. W takich przypadkach wpisuje się czas trwania w nawias "( )" !!!. Czary typu symbole (runy) magiczne trwają z reguły dotąd, dopóki nie zaistnieją odpowiednie okoliczności uaktywniające je (np. wejście na magiczny run lub zejście z niego - rzadziej znalezienie się w jego zasięgu). Niektóre symbole odwrotnie - roztaczają swoją magię od razu - dopóki nie zostaną np zmazane.

OBSZAR DZIAŁANIA: informuje na kogo, na co lub/i na jaką przestrzeń odziałuje magia danego czaru. W niektórych przypadkach znajdują się tu odnośniki, informujące, że dodatkowe informacje znajdują się w tekście opisu czaru. Jeżeli w obszarze działania powiedziane jest, że czar działa w jakimś promieniu (lub wokół), to oznacza to, że jego magia tworzy pewną sferę. W wypadku użycia słowa "pole" należy rozumieć powierzchnię kwadratu o boku 2 metrów (4 metry kwadratowe).

CZARY ANTYCZNE: Czary niezwykle rzadko spotykane i praktycznie nie do kupienia. Jest to magia zapomniana lub celowo nie rozpowszechniana.

ZASADY TWORZENIA NOWYCH CZARÓW

04. Krytyczne przypadki rzucenia czarów

SPIS CZARÓW

MAG: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec., Czary dodatkowe

CZARNOKSIĘŻNIK: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec., Czary dodatkowe

ILUZJONISTA: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec.

ALCHEMIK: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec.

KAPŁAN: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec.

DRUID: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec.

ASTROLOG: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec., Czary dodatkowe

PÓŁBÓG: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec.

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
75213 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
23838 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
20444 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
19181 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
18968 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
17766 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
16916 venar
30.04.2009 11:58
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
16509 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
16000 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
15378 leobardis
11.11.2008 18:22
» OPIS RASY - HOBBICI
On: TWORZENIE POSTACI
15163 czegoj
27.01.2009 11:04
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
15040 ghasta
30.07.2011 10:22
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
15020 czegoj
28.04.2009 15:18
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14873 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
14844 leobardis
12.12.2008 13:17
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
21-02-2019 16:16

Suriel
21-02-2019 15:42
A tu jest zaginiony, ostatni, obraz Muncha. Tym razem z pewnością jest on oryginalny bo jak każdy artysta tak i ten nie stronił od barbituranów i inszych materii wziewnych o podbnym działniu...

Keth
21-02-2019 15:34
Skąd wiesz, że mam PW? Shock

Suriel
21-02-2019 15:31
Pfft Wiem.

lightstorm
21-02-2019 14:20
Keth masz PW

Sigil
21-02-2019 13:38
No ale to nie jest oryginał nawet. Pfft

Suriel
21-02-2019 10:56
Moj ulybiony obraz. .Ale pomijajac to, ja w nim ostatnio widzę UFO i pomyślałem że się podpytam fachowca...

czegoj
21-02-2019 10:20
Google mówi, że to Edvard Munch - the scream

Suriel
20-02-2019 22:06
Hej Czegoju, podpowiedz mi co to za obraz jest https://i.pinimg..
..67.jpg?b=t

Suriel
20-02-2019 18:30
Okład z młodych tarczowniczek, zalecam...

Araven
20-02-2019 18:18
Kuruj się, zdrowie najważniejsze. Smile

Sigil
20-02-2019 18:05
Miałem dziś pisać, ale mnie trochę rozłożyło. Rany, jak nie wyjazdy, to choroba... :/ No nic, mam nadzieję, że napiszę jutro. Sorry za lagi.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7801]
czegoj[5322]
dretch[3988]
8art[3523]
koszal[3270]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką