23.04.2019 06:15:10
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kłusownik
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Sesja KC online - Wy...
Czego akurat słuchacie?
KC - Szkwał cz. 3
Tutaj możemy pisać c...
Liczenie sukcesów w KC
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
W takim razie od dzisi...
Nie możesz, bo zakpić ...
Czegoju, ja z Ciebie m...
Straszna strata. Adria...
Szkoda chłopa :/ [*]
Artykuły
Powracając do niecodzi...
Tak, w podobnej konwen...
Nie mam uwag do profes...
W mojej wizji KC funkc...
Bazylu, to Ty musisz t...
Galeria
Szkaradny mistrz wycho...
Dobry gość.
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 78,007
01. Wybór rasy i płci Czytano: 24,844
05. Czary - objaśnie... Czytano: 21,413
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 20,131
Legenda Kryształów C... Czytano: 19,891
Charakter Postaci Czytano: 18,800
Martwiaki Czytano: 17,998
Spis kamieni szlache... Czytano: 17,399
02. Kasta Żołnierska Czytano: 16,938
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 16,257
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 9,332
Reaminacja czy eutanazja? 8,259
Już jest!!! 7,649
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 6,262
I po premierze 5,684
Grafiki Musiała 5,308
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,576
Nowa odsłona Księgi Profesji! 4,364
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 4,207
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 4,186
facebook
Nawigacja
Artykuły » MAGIA » 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów

Czary - objaśnienia

KRĄG: opisuje stopień trudności czaru. Aby móc rzucać czary z danego kręgu, trzeba być na odpowiednim poziomie doświadczenia. Posiadanie np. poziomu 0 lub 1 uprawnia do rzucania czarów z pierwszego kręgu, poziomu 2 lub 3 do czarów z drugiego kręgu, itd. Czary należące do Kręgów Specjalnych zwane są potocznie Arcyczarami. Czar z wyższego kręgu od przysługującego można rzucić tylko z odpowiednie przygotowanego pergaminu magicznego na którym jest taki czar i to w formie przygotowanej do rzucenia. Czarodzieje nie mogą wykorzystywać pergaminów lub przedmiotów magicznych, przeznaczonych dla kleryków - i odwrotnie klerycy nie mogą rzucać czarów typowych dla czarodziei.

TABELA MOŻLIWOŚCI RZUCANIA CZARÓW

Krąg czarów Poz. postaci
1 0-1
2 2-3
3 4-5
4 6-7
5 8-9
6 10-11
7 12-13
8 14-15
9 16-17
10 18-19
1 spec.
20-21
itd. itd.

ZUŻYCIE PM: każdy czar do rzucenia wymaga określonej ilości PM (potencjału Magicznego). Próba rzucenia czaru (udana lub nie) absorbuje taką ilość z amuletu lub/i z żywotności rzucającego (pobranie 1 PM z własnej żywotności zadaje 10 obrażeń analogicznych do obrażeń psychicznych).

CZAS RZUCANIA: każdy czar wymaga koncentracji na rzucenie czaru. Jeżeli w tym czasie postać zostanie zraniona lub rozproszona będzie jej uwaga, to czar nie wychodzi.

ZASIĘG: jest to odległość na którą można rzucić czar. Jeżeli czar jest obszarowy, to zasięg rzucania wyznacza najdalsze miejsce ześrodkowania czaru (centrum obszaru objętego magią).

Normalnie podaje się kilka typów zasięgu;

daleki - czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą podwojonej Szybkości rzucającego;

normalny - czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą Szybkości rzucającego;

średni - czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą połowie Szybkości rzucającego;

bliski - czar można rzucić na odległość wyrażoną w metrach równą 1/10 Szybkości rzucającego;

dotyk - czar można rzucić tylko poprzez dotyk (do danej istoty, przedmiotu, miejsca);

0 (zero) - czar ten można rzucić tylko na siebie.

Istnieją też czary, które można rzucać w dowolne miejsce w zasięgu wzroku (w dobrych warunkach widzi się na odległość mierzoną w metrach równą dziesięciokrotnej wartości współczynnika Szybkość). Zasięg rzucania tych czarów zaznacza się słowem "wzrok".

CZAS DZIAŁANIA: opisuje jak długo dany czar będzie trwał na danym obszarze. Najczęściej podawany jest on jako stały lub w danej jednostce czasowej typu rok, dzień, godzina, minuta, runda (10sekund). Przy czarach, które trwają krócej niż 1 rundę (ich działanie jest natychmiastowe i jednorazowe) wpisuje się liczbę "0" (zero). Niekiedy działanie czaru może zostać czymś przerwane lub (zależnie od opisu czaru) czar może trwać nie uaktywniony, dopóki nie zaistnieją odpowiednie okoliczności uaktywniające go. W takich przypadkach wpisuje się czas trwania w nawias "( )" !!!. Czary typu symbole (runy) magiczne trwają z reguły dotąd, dopóki nie zaistnieją odpowiednie okoliczności uaktywniające je (np. wejście na magiczny run lub zejście z niego - rzadziej znalezienie się w jego zasięgu). Niektóre symbole odwrotnie - roztaczają swoją magię od razu - dopóki nie zostaną np zmazane.

OBSZAR DZIAŁANIA: informuje na kogo, na co lub/i na jaką przestrzeń odziałuje magia danego czaru. W niektórych przypadkach znajdują się tu odnośniki, informujące, że dodatkowe informacje znajdują się w tekście opisu czaru. Jeżeli w obszarze działania powiedziane jest, że czar działa w jakimś promieniu (lub wokół), to oznacza to, że jego magia tworzy pewną sferę. W wypadku użycia słowa "pole" należy rozumieć powierzchnię kwadratu o boku 2 metrów (4 metry kwadratowe).

CZARY ANTYCZNE: Czary niezwykle rzadko spotykane i praktycznie nie do kupienia. Jest to magia zapomniana lub celowo nie rozpowszechniana.

ZASADY TWORZENIA NOWYCH CZARÓW

04. Krytyczne przypadki rzucenia czarów

SPIS CZARÓW

MAG: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec., Czary dodatkowe

CZARNOKSIĘŻNIK: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec., Czary dodatkowe

ILUZJONISTA: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec.

ALCHEMIK: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec.

KAPŁAN: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec.

DRUID: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec.

ASTROLOG: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec., Czary dodatkowe

PÓŁBÓG: Krąg I, Krąg II, Krąg III, Krąg IV, Krąg V, Krąg VI, Krąg VII, Krąg VIII, Krąg IX, Krąg X, Krąg I Spec.

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
78007 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
24844 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
21413 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
20131 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
19891 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
18800 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
17998 venar
30.04.2009 11:58
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
17399 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
16938 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
16257 leobardis
11.11.2008 18:22
» OPIS RASY - HOBBICI
On: TWORZENIE POSTACI
15775 czegoj
27.01.2009 11:04
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
15537 czegoj
28.04.2009 15:18
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
15246 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
15213 avnar
22.06.2009 15:08
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
15051 leobardis
11.11.2008 18:09
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
20-04-2019 13:45
Korekta przedostatniego posta w ITB

Nanatar
20-04-2019 11:36
Suriel, jaja z pewnością pomalowane i zdobione biżuterią, możesz pisać.

dretch
19-04-2019 18:14
Pokusa podliczona, Eszar półprzytomny, leży. Milcar ciężko ranny stoi, Ketras ranny stoi, Surelion lekko ranny stoi. Deklaracje proszę.

dretch
19-04-2019 13:06
kto by pomyślał, co znaczy Kacetowiec .. Sad

dretch
19-04-2019 13:05

dretch
19-04-2019 13:01
... a już byłem szczęśliwy, że jest kolejny zbiór informacji o KC... dalej mam wrażenie że jesteśmy sami we wszechświecie i "stfurca" nas opuścił ...

czegoj
19-04-2019 12:28
Kurde byli wcześniej. Ciekawe czy też pisali o KC.

Oggy
19-04-2019 11:12
Trochę niezręcznie wyszło: https://ibb.co/bQ.
..

czegoj
18-04-2019 15:10
Pośmiertna spowiedź. Toż to trzeba opatentować.

Suriel
18-04-2019 08:10
Bo lubię jak się ładnie prezentują.

Suriel
18-04-2019 07:05
..."praskom scenom" A potem będę sobie malował jajka, na kolorowo.

Suriel
18-04-2019 07:02
Zbliżają się święta.Dla mnie to akurat czas kiedy mam więcej wolnego na swoje rzeczy w tym pbf. Jeśli zatem dostanę wpisy w Warsaw ruszam z kolejna...

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[8113]
czegoj[5581]
dretch[4232]
8art[3679]
koszal[3405]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką