22.11.2017 08:29:10
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Perpignan
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Gry paragrafowe
Relacja z testów gru...
System Kryształy Cza...
DE - Nowe mapy
Kryształy Czasu podr...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU » Historia Orchii
Historia Orchii

HISTORIA ORCHII


Najpospolitszą humanoidalną rasę Orchii stanowią orki, wraz ze swymi mieszańcami (półorki), pobratymcami (gobliny, hobgobliny) i kanibalistycznymi wynaturzeniami (orkony, gobory, hobgory). Już od niepamiętnych czasów rządziła nimi, ustanawiając wszędzie własne prawo i cywilizację arystokratyczna podrasa Uruk-hai. Ich dziesięć jak dotąd nie wygasłych dynastii rosło w taką siłę i moc, aż jeden z nich o imieniu Kartan został najmłodszym i jednym z najpotężniejszych Bogów Orchii, przyjmując imię KATAN. Odtąd wszyscy władcy wspomnianych dynastii (z których każda rządzi innym Archipelagiem) uważają się za jego potomków i zarazem wcielenia, przyjmując to imię. Szerząc wiarę w niego i samych siebie, każdy z nich staje się potężnym Półbogiem, a moc Wielkiego Katana zawsze im sprzyja.

Mimo ogromnej ilości najróżniejszych ras, orkom pod wodzą swych Katanów udało się podporządkować je i ustanowić sprawiedliwe, choć srogie rządy. Każda rasa posiada równy zakres wolności i praw, aczkolwiek musi się podporządkować woli (w praktyce nienadużywanej) i zwierzchnictwu rządzącej dynastii.

Łagodne, sprawiedliwe i często opiekuńcze traktowanie obcych ras w zamian za oficjalne uznawanie władzy Katanów po wielu wojnach doprowadziło do powstania wielorasowej, z reguły pozbawionej antagonizmów cywilizacji o w miarę spójnej społeczności.Każdy Katan rządzi innym Archipelagiem i poza Pajęczym sprawuje tam faktyczną władzę. W utrzymaniu posłuszeństwa pomaga mu fakt, że świat ten zamieszkuje niezliczona liczba  istot niebezpiecznych, przez co stacjonujące w prawie  każdym mieście garnizony orków spełniają pożyteczną pracę i są za to wysoko cenione przez wszelkie miejscowe nacje.

Ponadto, dzięki nie mieszaniu się w wewnętrzne sprawy miejscowych władców i nie narzucaniu im bez ważnego powodu swej woli, Katanowie często są sędziami i rozjemcami. I chociaż gdy potrzeba, ze swym charakterem, są niezwykle okrutni i bezlitośni, to doskonale zdają sobie sprawę, że ich władza trwa długo tylko dzięki jej pożyteczności i nienadużywaniu jej.

Nie zawsze jednak orki panowały na Orchii.

Kiedyś ich rolę pełniło potężne społeczeństwo reptillionów. Dzieje upadku świetności tej rasy sięgają czasów Wielkiego Kartana, wodza i zjednoczyciela wszystkich orków, który za swych rządów stoczył jedną z najkrwawszych wojen właśnie z reptillionami. Po wielkich bitwach  szala  zwycięstwa  stanowczo  przechyliła się na stronę reptillionów. By odmienić losy przeznaczenia Kartan zawiarł pokój ze wszystkimi reptillionami, wierzącymi w ich naczelnego boga (Reptilliona Wielkiego) i jako symbol ugody ofiarował im wszystkie podziemne włości, które do tej pory zamieszkiwały orki i ich pobratymcy oraz zawarł z nimi wieczysty pokój. Gdy słudzy Reptilliona Wielkiego objęli już na dobre swe nowe dziedzictwo, pomagając wcześniej usunąć ich dawnych mieszkańców, Kartan najechał wraz z wypędzonymi pozostałych reptillionów, odnosząc wielkie i wyjątkowo krwawe zwycięstwo.

Odtąd rasa ta na zawsze związała się z dawnymi siedzibami (jaskiniami) orków, a zwycięski wódz hordy bezdomnych i nie mających co zrobić ze sobą orków osiedlił ich i ucywilizował, przez co stworzył prężną cywilizację istniejącą do dziś.

Początek

Czas Reptilionów

Czas Orków

Komentarze
#1 | vampire1308 dnia 25.03.2009 08:47:09
ciekawe dlaczego orki nie panują nad Archipelagiem PAJĘCZYM??? czyzby strach???
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [1 głos]
Dobre Dobre 50% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70533 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21109 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18229 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17211 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16660 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15215 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15142 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14372 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13663 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13485 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13362 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13059 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12684 avnar
22.06.2009 15:08
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12670 ghasta
30.07.2011 10:22
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12411 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

dretch
21-11-2017 21:25
Jeszcze to bielmo w oczach! ah!!

Suriel
21-11-2017 20:51
8art pauzuje z grą, więc sobie poczekamy na jego deklaracje. Cóż, nie pozostaje na m nic innego jak śledzić akcję dlawiacych s
ię i wymiotujacych towarzyszy. Nacieszmy się tą chwilą.

dretch
21-11-2017 20:38
aktualizacja Pokusy

Suriel
21-11-2017 20:06
Rok milenijny. Toz to omen niechybnie Shock

dretch
21-11-2017 19:48
niestety moje Mimy kończą się na 2000 ..

maciej
21-11-2017 19:13
zobacz prosze

dretch
21-11-2017 18:25
Maciej, ja mam MiMy ale nie wiem czy te z 2002 roku też są w zbiorze Smile

maciej
21-11-2017 17:57
Kto ma w pdf albo może pdf zrobić z kilkunastu stron z mimow 3,5,6,7-8 2002?

Keth
21-11-2017 16:36
Znam się na statystykach, więc podejrzewam, że wynik na ostatniej kostce został zmanipulowany!

ghasta
21-11-2017 08:54
Dreth, proszz 12, 12, 12, 12, 12, 12

Suriel
20-11-2017 22:40
Odczuwam Pokusę jeszcze kogoś postrzelić, wiec tez zaktualizowałem.

dretch
20-11-2017 21:35
Wink aktualizacja pokusy.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5381]
czegoj[3553]
8art[2427]
koszal[2227]
Treant[2071]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką