22.09.2017 06:11:28
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
DE - Kosmologia
Legenda Pięciu Kręgó...
Relacja z testów gru...
Ahra-kir
Stare gry
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » ALMANACH MISTRZA GRY » Generator unikalności BG
Generator unikalności BG

GENERATOR UNIKALNOŚCI BG

 

 

     Każdy stary wyjadacz wie, że w oryginalnych opublikowanych materiałach KC brakuje wielu rzeczy. Jednak z mojego punktu widzenia jednym z największych problemów jest tworzenie iluś tam postaci, nie bardzo różniących się pomiędzy sobą. Można to rozwiązać na kilka sposobów. Budować różne historie postaci, różne charaktery, motywy działań, wygląd... ale nie o tym wszystkim dzisiaj. Dzisiaj jest bowiem jest o nadaniu wyjątkowych cech, które będzie posiadała ta i tylko ta postać.

     Poniżej znajduje się lista Małych Umiejętności Nadnaturalnych, które sprawią że stworzona postać nabierze nowego kolorytu, wyjątkowego i jedynego w swoim rodzaju. Poniższą tabele należy raczej traktować jak zbiornik myśli, z którego można zaczerpnąć inspiracje, a nie jako zamkniętą i dokładnie określoną listę. MG powinien czuć się swobodnie dopasowując siłę poniższych zdolności do swoich poziomu prowadzonych sesji i swoich własnych przyzwyczajeń. Śmiało można zatem, a nawet należy je zmieniać, dodawać nowe i określać ich dokładne działanie po swojemu. Zasada jaką się kierowałem przy tworzeniu poniższych zdolności specjalnych była bardzo prosta. Każda z umiejętności musi być słabsza niż ta z tabeli oryginalnej. Chodziło o to by nie zaburzać równowagi w grze.

     Tabela miała być pierwotnie traktowana jako dodatkowa, czy też pomocnicza dla MG w razie wylosowania na tabeli zdolności nadnaturalnych zdania ";Inna zdolność nadnaturalna wybrana przez MG". Z czasem jednak się nieco rozrosła i może ciekawym pomysłem byłoby zagrać sesję

     Z tabeli można korzystać w sposób klasyczny czyli ustalając zdolność w sposób losowy ale można i pozwolić graczowi samodzielnie wybrać. Wszak chodzi nam wszystkim o dobrą zabawę, a nie o to by mieć kolejną nie przydatną dla danej profesji cechę na karcie postaci o której trzeba pamiętać.

     Na zakończenie powiem tylko, że wraz z moimi graczami wielokrotnie tworzyliśmy drużyny gdzie każdy mógł sobie wybrać jedną, dowolną małą nadnaturalną cechę. Rzecz jasna, nie jest to wówczas typowa drużyna poszukiwaczy przygód, a taka o której mówią niektórzy astrologowie, że podobno uda się jej...

 

Małe Umiejętności Nadnaturalne

1-3 Mistrz jednej umiejętności -podnosi szansę wykonania jednej wybranej umiejętność profesyjnej z 0 Poziomu lub 1 Poziomu, o 10 punków (np. wykrycie pułapki). MG może także uznać, że korzystanie z tej umiejętności zajmuje postaci tylko połowę standardowego czasu (UWAGA: ta ostatnia cecha nie dotyczy umiejętności bojowych typu zamaszyste cięcie itp.).

4-6 Mistrz jednej broni - podnosi jedną i tylko jedną biegłość w wybranej klasie broni o 10pkt (inaczej niż w przypadku fechmistrza, który zwiększa wszystkie).

7-9 Magiczny przedmiot - gracz może wybrać jeden dowolny magiczny przedmiot 1 stopnia umagicznienia. Gracz powinien wraz z MG określić skąd go posiada. Dostał od kogoś z rodziny, kupił, znalazł w jakimś bardzo nietypowym miejscu, a może ukradł?

10-12 Magiczny Tatuaż - postać posiada magiczny tatuaż w którym wpisany jest czar z I kręgu. Przeważnie raz na rok (lub częściej po uprzednim doładowaniu w jakiś sposób, decyzja MG) postać może uruchomić zaklęcie zawarte w tatuażu. Efekt jest taki jak by było rzucone przez osobę z 5 poziomu doświadczenia. Przy jego uruchamianiu postać podlega zasadom dotyczącym rzucania zaklęć. Po jednokrotnym wykorzystaniu tatuaż ładuje się przez okres ustalony przez MG (zazwyczaj przez rok). Wpisanego w tatuaż czaru nie da się zmienić, przepisać ani nauczyć, przeważnie ma postać rysunku. Tatuaż został wykonany przez wędrującego Mistrza Tatuażu (artykuł o nich w starym numerze MiM).

13-15 Przekazywany z pokolenia na pokolenie... - postać posiada dar od swego dziadka, ojca, matki itp. Jest nim przekazywany z pokolenia na pokolenie, wyjątkowy ze względu na swą historię przedmiot. Może być to drogocenny kamień, stary wolumin (mapa?), pierścień cechu (sekty?) a może wykonany przez specjalistę oręż albo zbroja. Przedmiot jest szczególny dla członków rodziny postaci i nawet po śmierci bohatera będą go starali się odzyskać.

16-18 Mistrz jednego czaru. - Dotyczy tylko postaci czarujących, w innym przypadku wykonaj ponowny rzut. Postać posiada wyjątkowy talent do rzucania jednego konkretnego czaru. Wszelkie efekty związane z czarem są rozpatrywane tak jakby był rzucane osobę posiadającą trzy poziomy doświadczenia więcej. Czar może zostać wybrany jedynie z listy czarów autorytatywnych i to ze swojej profesji. Może jednak on być z wyższego kręgu posiadany. Wówczas postać musi zdobyć odpowiedni poziom by posługiwać się danym kręgiem czaru praz zdobyć zaklęciem. Litościwy MG może uznać że postaci będzie łatwej i szybciej się go nauczyć, ma bowiem do niego szczególny dryg.

19-21 Błogosławieństwo boga śmierci - sam Morglith spojrzał łaskawym okiem i pobłogosławił twoją postać. Raz na sesję kiedy bohaterowi uda się zadać cios krytyczny, gracz może przerzucić wynik na tabeli trafień krytycznych. Drugi wynik musi zaakceptować.

22-24 Pan rzezi - postać zadaje w jednej wybranej klasie broni (n. miecze lekkie) dodatkowe obrażenia zależne od jego typu. I tak, broń typu JL +5 do skuteczności obrażeń, broń Jednoręczna +10 obrażeń, PT +15 obrażeń a DW +20 obrażeń. Dotyczy to każdych obrażeń jakie broń zadaje (czyli w przypadku mieczy tnące i kłute). Obrażenia nie są mnożone ze względu na wysoką biegłość, są stałe.

25-27 Naturalna oburęczność - zaczynasz grę jakbyś miał to szkolenie, tyle że u ciebie jest to naturalne. Taki się urodziłeś i basta.

28-30 Przeszkolony przez mistrza - spotykałeś kiedyś bezimiennego mistrza broni, który w podzięce za coś (na przykład za gościnę i opiekę kiedy był ranny) nauczył cię czegoś w zamian. Zaczynasz grę z przebytym szkoleniem podwójnie biegły, odpisz z karty jedną wolną biegłość którą trzeba zużyć by przejść szkolenie.

31-33 Bękart - jesteś synem bogatego szlachcica, co powoduje, że możesz się posługiwać jego herbem z godłem przedzielonym kreską, oznaką nieprawego łoża. Jeśli byłeś jedynym jego dziegciem uważaj na krewnych twego ojca, nikt nie lubi się dzielić majątkiem a zawłaszcza z jakimś niepewnym bękartem.

34-36 Majątek na boku - masz dodatkowy (jeszcze jeden) majątek. Dokładnie drugie tyle jak wynika z wylosowanej klasy społecznej. Czy poborcy Katana o tym już wiedzą? Jak wszedłeś w posiadanie tego majątku?

37-39 Dodatkowy zawód - może wyrosłeś w rodzinie zajmującej się tym fachem, a może po prostu od małego interesowałeś się zawodem aż zgłębiłeś jego tajniki. Tak czy inaczej, wybierz jeden zawód z tabeli dla twojej klasy. Ten zawód nie zabiera lat nauki ani nie wlicza się posiadaną ilość. Jest dodatkowy.

40-42 Dodatkowa umiejętność - działa jak zapożyczenie umiejętności. Możesz sobie wybrać jedną dodatkową umiejętność z twojej kasty. Niektórych umiejętności jak rzucanie czarów nie można zapożyczyć. Wybór uzgodnij zatem z MG.

43-45 Błogosławiony przez żywioły - Jesteś szczególnie związany z jednym z żywiołów, widać to po twoim osobliwym wyglądzie (np. białe włosy w przypadku żywiołu powietrza, poparzenia w przypadku ognia itp.) Połowa efektów zadających obrażenia od jednego z żywiołów (np. od ognia). Ale też i rzut na odporność związane z żywiołem przeciwnym na odporność -10. Zdolność niezbędna dla maga, który w dalszym rozwoju zostanie Mówcą Żywiołu.

46-48 Błogosławieństwo Arianny - łaskawa pani pobłogosławiła twej matce podczas ciąży. Możesz przerzucić jeden najniższy rzut na atrybuty wykonany podczas tworzenia postaci.

49-51 Błogosławiony przez samego MG - możesz dodać +5 do jednego ze współczynników losowanych podczas tworzenia postaci. Może być to na przykład siła ale może to tez być biegłość lub bazowa odporność.

52-54 Czar bez słów lub gestów - kto by nie chciał mieć możliwości rzucania albo jednego zaklęcia bez gestów albo jednego bez słów. Wybierasz tylko raz więc wybierz mądrze, bo może będziesz potrzebował pilnie rzucić czar lewitacji, trzymając się obiema dłońmi grani skalnego urwiska. Efekt działa jak podobna zdolność zaczynająca się od stosownie wysokiego UM.

55-57 Czar z efektem dodatkowym - np. czar ciemność nie działający na rzucającego go czarnoksiężnika. Albo dowolny inny delikatny i subtelny efekt w czarze.

58-60 Czar własny - możesz stworzyć własny czar i podejść do MG by ten go zaaprobował. Oczywiście na pewno ci go tak pozmienia, że stanie się niemal bez sensu. Ale masz dobry pretekst i podejść ci teraz do niego wolno.

61-63 Prorocze sny - Raz na sesję, gdy twoja postać się prześpi, miewasz sny w których kryje się podpowiedź od MG jak rozwiązać przygodę. Zdolność w sam raz dla nowych graczy i astrologów. Nie ma się co tak cieszyć, wszak niektóre przygody dzieją się tylko nocą albo trwają niecały dzionek...

64-66 Przysługa - ktoś jest ci winny przysługę. Kto i za co? Musisz określić z MG. Może to być nawet istota z innej sfery egzystencji itd.

67-69 Szanowany przez: gildię, wojsko, kapłanów jakiegoś boga… można wymyślać do woli, lista jest bardzo długa. Uzgodnij z MG, co możesz za to mieć. Gildia kupiecka może na przykład ułatwić ci nabywanie i zbywanie dóbr itd.

70-72 Przyjaciel Kurde Wszystkich - Każda rasa traktuje cię często niemal jak swojaka. Może jest coś w tobie szczególnie urokliwego albo jakaś dziwna godność. Wykonujesz dwa rzuty na reakcję przy kontaktach z innymi rasami.

73-75 Lowelas - Twoja postać ma łatwiej u płci przeciwnej, albo u każdego kto teoretycznie byłby zainteresowany intymną relacją z twoim bohaterem ( decyzja MG ja będzie działał efekt) Pamiętaj jednak, że Lowelas działa niekiedy na niekorzyść ponieważ zupełnie nie masz wpływu jakie reakcje wymusi to na NPC, a złośliwość MG bywa nieograniczona.

76-78 Prawdziwy twardziel - twoja postać to osoba która często powtarza "nie takie rzeczy widziałem". Możesz wykonać raz na sesję przerzut rzutu na strach.

79-81 Przerażający - poorana bliznami twarz, niski głos i do tego kamienny wyraz twarzy jak u Clinta Eastwooda, tak właśnie wygląda twój bohater. Każdy NPC na pewno drży na jego widok. Bonus do zastraszania wedle uznania MG.

82-84 Nie z takich wysokości się spadało - twój bohater odnosi tylko połowę obrażeń od ewentualnych upadków z wysokości. Wszelkie inne efekty i wątpliwości związane ze spadaniem powinny być rozstrzygane na korzyść gracza posiadającą tą zdolność.

85-87 Towarzysz zwierzak - masz towarzysza podróży, może to być zwykły bojowy pies, kruk ale może też być pantera śnieżna czy co tam sobie chcesz. Zwierzak w jakiś przedziwny sposób niezwykle łatwo pojmuje twoje komendy i je wykonuje. Nie musisz być łowca ani druidem, ten konkretny zwierzak rozumie cię bez słów, a ty jego.

88-90 Odporny na jeden czar - określ jeden czar, na przykład Kula Ognia. Wszystkie testy związane z oddziaływaniem na ciebie tego czaru przechodzisz z modyfikatorem +20, poza tym efekt działa na ciebie dwukrotnie słabiej.

91-93 Jak umierać to tylko długo i boleśnie - jeśli postać wpadnie w lekką agonię (do połowy Żyw na minusie) zostaje ona zatrzymana. Może płynie w tobie coś z Uruk-Hai?

94-96 Talent artystyczny - śpiewasz, tańczysz, malujesz lub posiadasz jeszcze jakiś inny szczególny talent do oczarowywania widowni, ze mógłbyś z tego żyć. Może jesteś wyjątkowo utalentowanym płatnerzem albo magiem, którego wytworzone magiczne przedmioty budzą pomruk zazdrości u kolegów po fachu.

97-98 Stąd też wynocha - wrzuciło cię z tabeli głównej zdolności nadnaturalnych tutaj? To świetnie, to teraz wróć do tabeli głównej i rzuć raz jeszcze, i zanotuj że tym razem efekt tam wylosowany jest dla ciebie słabszy o połowę.

99-100 Sam sobie wybierz... - i daj w końcu MG święty spokój. Możesz wybrać efekt z tej tabeli samodzielnie.

 

Autor: Suriel

Komentarze
#1 | koszal dnia 10.01.2017 09:12:32
Swietna inspiracja Suriel. Chyba muszę wygrzebać jeden stary pomysł...
#2 | Tan Darugar Gladiator dnia 05.04.2017 12:02:53
Smile Bardzo ciekawy i pozwalający jeszcze bardziej utożsamić się ze swoją postacią pomysł. Niby niewiele a cieszy jak flaszka krasnoludzkiego za darmochę gdy sakiewka pusta Smile Z pewnością będzie wykorzystywany do tworzenia postaci. Wielkie dzięki
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 50% [3 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 33% [2 głosy]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 17% [1 głos]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70033 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20714 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17888 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16904 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16304 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15021 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14708 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14167 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13353 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13269 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13055 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12733 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12408 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12391 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12243 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

8art
21-09-2017 21:51
Bede posal pewnikiem dopiero jutro

Suriel
21-09-2017 20:25
To niechybnie upomnienie od Morghlitha za brak wpisów w sesjach, nie pisz dalej a Ponury Kosiarz zabierze Cie na zawsze... Pfft

dretch
21-09-2017 20:18
Niestety choróbsko obiera umysł mam -k1000 do INT...

Keth
21-09-2017 18:36
Wpisy do Czarnego Świtu, Oxanu I Orleanu najpewniej jutro!

Suriel
21-09-2017 16:32
Ja myślałem, że któryś z adminów zbyt poważnie wziął jego pogrozki i zbanowal, w ramach działania prewencyjnego. Grin

Keth
21-09-2017 16:18
Podejrzewam, że tą scenką z paladynem popsułem mu koncept posta, nad którym pracował od tygodnia Grin

Nanatar
21-09-2017 16:16
Wirus przenosi Dretcha w inny wymiar, w związku z tym posty jego są niewimidzialne. Strzeżmy się tym bardziej.

Suriel
21-09-2017 13:51
Dretch strzeglismy się i chyba się aż za nadto. Skoro wpisow jak nie bylo tak i nie ma.

lightstorm
20-09-2017 18:40
dodałem ważne info w technicznym od Sandboxa

Keth
20-09-2017 14:58
Zawalony robotą, może uda się dzisiaj skrobnąć...

Sigil
20-09-2017 12:14
To spraw sobie też Aliena, Suriel! Ja zawsze chciałem grać Alienem, ale mi źli MG nie pozwalają. Lzy

dretch
20-09-2017 11:18
Dzisiaj wpisy w Pokusie i Oknach- strzeżcie się! x!

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5103]
czegoj[3407]
8art[2348]
koszal[2123]
Treant[1961]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką