23.04.2017 21:51:24
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - Góra...
Stara odkurzona prof...
Drakolicz SHAFUGAL c...
KB III - Ostatnia wi...
Konkurs w konwencji KC
Medycyna ezoteryczna DE
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Generator postaci do KC
Czego akurat słuchacie?
Starcraft online
Gry komputerowe
Wielka Księga Zawodów
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@Keth Przecież ten cz...
Wzajemnie!
Mina królika ejst... B...
Dziękuję. No to tak. P...
OK, zrobiłem z pdf-a a...
Artykuły
Mi również się podoba....
:/cyk Bardzo klimatycz...
:) Bardzo ciekawy i po...
Aż miło poczytać. Zaws...
Czegoju, koncept bardz...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Przyszło mi do głowy, ...
http://pafhammer.net/k...
Pomysł generowania pot...
Fajny pomysl. Zeby baz...
Dodałem wszystko poza ...
facebook
Nawigacja
Artykuły » ALMANACH MISTRZA GRY » Generator unikalności BG
Generator unikalności BG

GENERATOR UNIKALNOŚCI BG

 

 

     Każdy stary wyjadacz wie, że w oryginalnych opublikowanych materiałach KC brakuje wielu rzeczy. Jednak z mojego punktu widzenia jednym z największych problemów jest tworzenie iluś tam postaci, nie bardzo różniących się pomiędzy sobą. Można to rozwiązać na kilka sposobów. Budować różne historie postaci, różne charaktery, motywy działań, wygląd... ale nie o tym wszystkim dzisiaj. Dzisiaj jest bowiem jest o nadaniu wyjątkowych cech, które będzie posiadała ta i tylko ta postać.

     Poniżej znajduje się lista Małych Umiejętności Nadnaturalnych, które sprawią że stworzona postać nabierze nowego kolorytu, wyjątkowego i jedynego w swoim rodzaju. Poniższą tabele należy raczej traktować jak zbiornik myśli, z którego można zaczerpnąć inspiracje, a nie jako zamkniętą i dokładnie określoną listę. MG powinien czuć się swobodnie dopasowując siłę poniższych zdolności do swoich poziomu prowadzonych sesji i swoich własnych przyzwyczajeń. Śmiało można zatem, a nawet należy je zmieniać, dodawać nowe i określać ich dokładne działanie po swojemu. Zasada jaką się kierowałem przy tworzeniu poniższych zdolności specjalnych była bardzo prosta. Każda z umiejętności musi być słabsza niż ta z tabeli oryginalnej. Chodziło o to by nie zaburzać równowagi w grze.

     Tabela miała być pierwotnie traktowana jako dodatkowa, czy też pomocnicza dla MG w razie wylosowania na tabeli zdolności nadnaturalnych zdania ";Inna zdolność nadnaturalna wybrana przez MG". Z czasem jednak się nieco rozrosła i może ciekawym pomysłem byłoby zagrać sesję

     Z tabeli można korzystać w sposób klasyczny czyli ustalając zdolność w sposób losowy ale można i pozwolić graczowi samodzielnie wybrać. Wszak chodzi nam wszystkim o dobrą zabawę, a nie o to by mieć kolejną nie przydatną dla danej profesji cechę na karcie postaci o której trzeba pamiętać.

     Na zakończenie powiem tylko, że wraz z moimi graczami wielokrotnie tworzyliśmy drużyny gdzie każdy mógł sobie wybrać jedną, dowolną małą nadnaturalną cechę. Rzecz jasna, nie jest to wówczas typowa drużyna poszukiwaczy przygód, a taka o której mówią niektórzy astrologowie, że podobno uda się jej...

 

Małe Umiejętności Nadnaturalne

1-3 Mistrz jednej umiejętności -podnosi szansę wykonania jednej wybranej umiejętność profesyjnej z 0 Poziomu lub 1 Poziomu, o 10 punków (np. wykrycie pułapki). MG może także uznać, że korzystanie z tej umiejętności zajmuje postaci tylko połowę standardowego czasu (UWAGA: ta ostatnia cecha nie dotyczy umiejętności bojowych typu zamaszyste cięcie itp.).

4-6 Mistrz jednej broni - podnosi jedną i tylko jedną biegłość w wybranej klasie broni o 10pkt (inaczej niż w przypadku fechmistrza, który zwiększa wszystkie).

7-9 Magiczny przedmiot - gracz może wybrać jeden dowolny magiczny przedmiot 1 stopnia umagicznienia. Gracz powinien wraz z MG określić skąd go posiada. Dostał od kogoś z rodziny, kupił, znalazł w jakimś bardzo nietypowym miejscu, a może ukradł?

10-12 Magiczny Tatuaż - postać posiada magiczny tatuaż w którym wpisany jest czar z I kręgu. Przeważnie raz na rok (lub częściej po uprzednim doładowaniu w jakiś sposób, decyzja MG) postać może uruchomić zaklęcie zawarte w tatuażu. Efekt jest taki jak by było rzucone przez osobę z 5 poziomu doświadczenia. Przy jego uruchamianiu postać podlega zasadom dotyczącym rzucania zaklęć. Po jednokrotnym wykorzystaniu tatuaż ładuje się przez okres ustalony przez MG (zazwyczaj przez rok). Wpisanego w tatuaż czaru nie da się zmienić, przepisać ani nauczyć, przeważnie ma postać rysunku. Tatuaż został wykonany przez wędrującego Mistrza Tatuażu (artykuł o nich w starym numerze MiM).

13-15 Przekazywany z pokolenia na pokolenie... - postać posiada dar od swego dziadka, ojca, matki itp. Jest nim przekazywany z pokolenia na pokolenie, wyjątkowy ze względu na swą historię przedmiot. Może być to drogocenny kamień, stary wolumin (mapa?), pierścień cechu (sekty?) a może wykonany przez specjalistę oręż albo zbroja. Przedmiot jest szczególny dla członków rodziny postaci i nawet po śmierci bohatera będą go starali się odzyskać.

16-18 Mistrz jednego czaru. - Dotyczy tylko postaci czarujących, w innym przypadku wykonaj ponowny rzut. Postać posiada wyjątkowy talent do rzucania jednego konkretnego czaru. Wszelkie efekty związane z czarem są rozpatrywane tak jakby był rzucane osobę posiadającą trzy poziomy doświadczenia więcej. Czar może zostać wybrany jedynie z listy czarów autorytatywnych i to ze swojej profesji. Może jednak on być z wyższego kręgu posiadany. Wówczas postać musi zdobyć odpowiedni poziom by posługiwać się danym kręgiem czaru praz zdobyć zaklęciem. Litościwy MG może uznać że postaci będzie łatwej i szybciej się go nauczyć, ma bowiem do niego szczególny dryg.

19-21 Błogosławieństwo boga śmierci - sam Morglith spojrzał łaskawym okiem i pobłogosławił twoją postać. Raz na sesję kiedy bohaterowi uda się zadać cios krytyczny, gracz może przerzucić wynik na tabeli trafień krytycznych. Drugi wynik musi zaakceptować.

22-24 Pan rzezi - postać zadaje w jednej wybranej klasie broni (n. miecze lekkie) dodatkowe obrażenia zależne od jego typu. I tak, broń typu JL +5 do skuteczności obrażeń, broń Jednoręczna +10 obrażeń, PT +15 obrażeń a DW +20 obrażeń. Dotyczy to każdych obrażeń jakie broń zadaje (czyli w przypadku mieczy tnące i kłute). Obrażenia nie są mnożone ze względu na wysoką biegłość, są stałe.

25-27 Naturalna oburęczność - zaczynasz grę jakbyś miał to szkolenie, tyle że u ciebie jest to naturalne. Taki się urodziłeś i basta.

28-30 Przeszkolony przez mistrza - spotykałeś kiedyś bezimiennego mistrza broni, który w podzięce za coś (na przykład za gościnę i opiekę kiedy był ranny) nauczył cię czegoś w zamian. Zaczynasz grę z przebytym szkoleniem podwójnie biegły, odpisz z karty jedną wolną biegłość którą trzeba zużyć by przejść szkolenie.

31-33 Bękart - jesteś synem bogatego szlachcica, co powoduje, że możesz się posługiwać jego herbem z godłem przedzielonym kreską, oznaką nieprawego łoża. Jeśli byłeś jedynym jego dziegciem uważaj na krewnych twego ojca, nikt nie lubi się dzielić majątkiem a zawłaszcza z jakimś niepewnym bękartem.

34-36 Majątek na boku - masz dodatkowy (jeszcze jeden) majątek. Dokładnie drugie tyle jak wynika z wylosowanej klasy społecznej. Czy poborcy Katana o tym już wiedzą? Jak wszedłeś w posiadanie tego majątku?

37-39 Dodatkowy zawód - może wyrosłeś w rodzinie zajmującej się tym fachem, a może po prostu od małego interesowałeś się zawodem aż zgłębiłeś jego tajniki. Tak czy inaczej, wybierz jeden zawód z tabeli dla twojej klasy. Ten zawód nie zabiera lat nauki ani nie wlicza się posiadaną ilość. Jest dodatkowy.

40-42 Dodatkowa umiejętność - działa jak zapożyczenie umiejętności. Możesz sobie wybrać jedną dodatkową umiejętność z twojej kasty. Niektórych umiejętności jak rzucanie czarów nie można zapożyczyć. Wybór uzgodnij zatem z MG.

43-45 Błogosławiony przez żywioły - Jesteś szczególnie związany z jednym z żywiołów, widać to po twoim osobliwym wyglądzie (np. białe włosy w przypadku żywiołu powietrza, poparzenia w przypadku ognia itp.) Połowa efektów zadających obrażenia od jednego z żywiołów (np. od ognia). Ale też i rzut na odporność związane z żywiołem przeciwnym na odporność -10. Zdolność niezbędna dla maga, który w dalszym rozwoju zostanie Mówcą Żywiołu.

46-48 Błogosławieństwo Arianny - łaskawa pani pobłogosławiła twej matce podczas ciąży. Możesz przerzucić jeden najniższy rzut na atrybuty wykonany podczas tworzenia postaci.

49-51 Błogosławiony przez samego MG - możesz dodać +5 do jednego ze współczynników losowanych podczas tworzenia postaci. Może być to na przykład siła ale może to tez być biegłość lub bazowa odporność.

52-54 Czar bez słów lub gestów - kto by nie chciał mieć możliwości rzucania albo jednego zaklęcia bez gestów albo jednego bez słów. Wybierasz tylko raz więc wybierz mądrze, bo może będziesz potrzebował pilnie rzucić czar lewitacji, trzymając się obiema dłońmi grani skalnego urwiska. Efekt działa jak podobna zdolność zaczynająca się od stosownie wysokiego UM.

55-57 Czar z efektem dodatkowym - np. czar ciemność nie działający na rzucającego go czarnoksiężnika. Albo dowolny inny delikatny i subtelny efekt w czarze.

58-60 Czar własny - możesz stworzyć własny czar i podejść do MG by ten go zaaprobował. Oczywiście na pewno ci go tak pozmienia, że stanie się niemal bez sensu. Ale masz dobry pretekst i podejść ci teraz do niego wolno.

61-63 Prorocze sny - Raz na sesję, gdy twoja postać się prześpi, miewasz sny w których kryje się podpowiedź od MG jak rozwiązać przygodę. Zdolność w sam raz dla nowych graczy i astrologów. Nie ma się co tak cieszyć, wszak niektóre przygody dzieją się tylko nocą albo trwają niecały dzionek...

64-66 Przysługa - ktoś jest ci winny przysługę. Kto i za co? Musisz określić z MG. Może to być nawet istota z innej sfery egzystencji itd.

67-69 Szanowany przez: gildię, wojsko, kapłanów jakiegoś boga… można wymyślać do woli, lista jest bardzo długa. Uzgodnij z MG, co możesz za to mieć. Gildia kupiecka może na przykład ułatwić ci nabywanie i zbywanie dóbr itd.

70-72 Przyjaciel Kurde Wszystkich - Każda rasa traktuje cię często niemal jak swojaka. Może jest coś w tobie szczególnie urokliwego albo jakaś dziwna godność. Wykonujesz dwa rzuty na reakcję przy kontaktach z innymi rasami.

73-75 Lowelas - Twoja postać ma łatwiej u płci przeciwnej, albo u każdego kto teoretycznie byłby zainteresowany intymną relacją z twoim bohaterem ( decyzja MG ja będzie działał efekt) Pamiętaj jednak, że Lowelas działa niekiedy na niekorzyść ponieważ zupełnie nie masz wpływu jakie reakcje wymusi to na NPC, a złośliwość MG bywa nieograniczona.

76-78 Prawdziwy twardziel - twoja postać to osoba która często powtarza "nie takie rzeczy widziałem". Możesz wykonać raz na sesję przerzut rzutu na strach.

79-81 Przerażający - poorana bliznami twarz, niski głos i do tego kamienny wyraz twarzy jak u Clinta Eastwooda, tak właśnie wygląda twój bohater. Każdy NPC na pewno drży na jego widok. Bonus do zastraszania wedle uznania MG.

82-84 Nie z takich wysokości się spadało - twój bohater odnosi tylko połowę obrażeń od ewentualnych upadków z wysokości. Wszelkie inne efekty i wątpliwości związane ze spadaniem powinny być rozstrzygane na korzyść gracza posiadającą tą zdolność.

85-87 Towarzysz zwierzak - masz towarzysza podróży, może to być zwykły bojowy pies, kruk ale może też być pantera śnieżna czy co tam sobie chcesz. Zwierzak w jakiś przedziwny sposób niezwykle łatwo pojmuje twoje komendy i je wykonuje. Nie musisz być łowca ani druidem, ten konkretny zwierzak rozumie cię bez słów, a ty jego.

88-90 Odporny na jeden czar - określ jeden czar, na przykład Kula Ognia. Wszystkie testy związane z oddziaływaniem na ciebie tego czaru przechodzisz z modyfikatorem +20, poza tym efekt działa na ciebie dwukrotnie słabiej.

91-93 Jak umierać to tylko długo i boleśnie - jeśli postać wpadnie w lekką agonię (do połowy Żyw na minusie) zostaje ona zatrzymana. Może płynie w tobie coś z Uruk-Hai?

94-96 Talent artystyczny - śpiewasz, tańczysz, malujesz lub posiadasz jeszcze jakiś inny szczególny talent do oczarowywania widowni, ze mógłbyś z tego żyć. Może jesteś wyjątkowo utalentowanym płatnerzem albo magiem, którego wytworzone magiczne przedmioty budzą pomruk zazdrości u kolegów po fachu.

97-98 Stąd też wynocha - wrzuciło cię z tabeli głównej zdolności nadnaturalnych tutaj? To świetnie, to teraz wróć do tabeli głównej i rzuć raz jeszcze, i zanotuj że tym razem efekt tam wylosowany jest dla ciebie słabszy o połowę.

99-100 Sam sobie wybierz... - i daj w końcu MG święty spokój. Możesz wybrać efekt z tej tabeli samodzielnie.

 

Autor: Suriel

Komentarze
#1 | koszal dnia 10.01.2017 09:12:32
Swietna inspiracja Suriel. Chyba muszę wygrzebać jeden stary pomysł...
#2 | Tan Darugar Gladiator dnia 05.04.2017 12:02:53
Smile Bardzo ciekawy i pozwalający jeszcze bardziej utożsamić się ze swoją postacią pomysł. Niby niewiele a cieszy jak flaszka krasnoludzkiego za darmochę gdy sakiewka pusta Smile Z pewnością będzie wykorzystywany do tworzenia postaci. Wielkie dzięki
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 50% [3 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 33% [2 głosy]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 17% [1 głos]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
68258 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
19565 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
16892 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16092 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15045 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14582 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13481 leobardis
11.11.2008 18:01
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13066 venar
16.02.2009 14:27
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12564 leobardis
11.11.2008 18:09
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12505 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12065 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
11889 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
11675 leobardis
12.12.2008 13:17
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
11663 venar
13.01.2009 20:23
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
11650 avnar
22.06.2009 15:08
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Wybiorę się na Kryształkon 2017, o ile odbędzie się on w terminie:

19-21.05.2017.
19-21.05.2017.
8% [1 głos]

02-04.06.2017.
02-04.06.2017.
0% [0 głosów]

09-11.06.2017.
09-11.06.2017.
23% [3 głosy]

w każdym z powyższych.
w każdym z powyższych.
54% [7 głosów]

19-21.05.2017 lub 02-04.06.2017.
19-21.05.2017 lub 02-04.06.2017.
8% [1 głos]

19-21.05.2017 lub 09-11.06.2017.
19-21.05.2017 lub 09-11.06.2017.
8% [1 głos]

02-04.06.2017 lub 09-11.06.2017.
02-04.06.2017 lub 09-11.06.2017.
0% [0 głosów]

Ogółem głosów: 13
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 28.02.2017 00:07

Archiwum ankiet
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

czegoj
23-04-2017 19:50
Koszal - piękne - Pięć... Set.... Plus....

Sigil
23-04-2017 19:10
Ale ja mam dużo fanu, dziękuję za troskę, lecz nie trzeba mi więcej. Pfft

Gohan
23-04-2017 18:06
Jak to mawiają: No risk no fun Grin

Frater_Terry
23-04-2017 17:47
Zależy jak na to spojrzysz. Potraktuj to jak wyzwanie krasnolud

Sigil
23-04-2017 14:21
Powstrzyma się przed wykorzystaniem tak tanich, tendencyjnych i krzywdzących dla postaci elementów. Pfft

Sigil
23-04-2017 14:21
Kurde, wiedziałem, że to wyjdzie....Jednak mam nadzieję, że mój drogi, współczujący MG o dobrym sercu

Frater_Terry
23-04-2017 12:54
Dama z klanu Brujah... Co za wspaniały pomysł! Dziękuję wam moi gracze za natchnienie Wink evilsmile

koszal
23-04-2017 12:04
Serce śnieżnego elfa, fujarka.. Keth jakieś komponenty pod rytuał składa. Strzeżmy się!

koszal
22-04-2017 21:42
Chu.... Z Surelionem. Nie umi się bawić. Chwała Setowi!

Suriel
22-04-2017 21:06
Koszal nawet się nie wąż przeskakiwac na obcą wiarę. zlo Zaproś panią do nas; podoba mi się jej entuzjazm.

Keth
22-04-2017 18:45
Cisza jak makiem zasiał. Znaczy się, w przygodzie nudno. OK, w takim razie zaraz podgrzeję atmosferę! evilsmile

Keth
22-04-2017 16:08
Spoko, wierzę Ci. Każdy czeka z napięciem na wpis o losach Jareha!

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4417]
czegoj[2913]
8art[1965]
koszal[1769]
Treant[1581]

Ostatnia aktualizacja
Sigil
Suriel
deliad
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką