27.05.2017 19:35:33
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - Góra...
Stara odkurzona prof...
Drakolicz SHAFUGAL c...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kryształkon 2017
Gry planszowe u mnie...
Tutaj możemy pisać c...
Czego akurat słuchacie?
Co sądzicie o...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@Keth Przecież ten cz...
Wzajemnie!
Mina królika ejst... B...
Dziękuję. No to tak. P...
OK, zrobiłem z pdf-a a...
Artykuły
W przypadku otrzymania...
Dlaczego oprych miałby...
No dobra proponuje tak...
Dlatego oparłbym to (z...
Ale tylko na POZ 0. Z ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » DrecarE » Medycyna ezoteryczna DE
Medycyna ezoteryczna DE

 

 

SEKRETNE ŚCIEŻKI UZDRAWIANIA

 

- Medycyna ezoteryczna w realiach DrecarE -

 

 

     Wiedźma kazała Olafowi zdjąć koszulę i położyć się na legowisku z puszystych skór. Następnie szepcząc kilka cichych słów wykreśliła na ścianie znak, który zaczął się jarzyć błękitnym światłem. Zwiadowca uczynił jak mu nakazano. Pomimo osłabienia i dreszczy starał się dzielnie trzymać, znosząc przypadłości z przyrodzoną sobie pogodą ducha. Wiedział jednak, że jad krążący w jego krwi pozostawia mu coraz mniej czasu.

Czarownica otworzyła torbę, wyjmując z niej przeróżne tajemnicze utensylia: parę białawych kości, trzy pęki ziół, garść kryształów górskich, pióro sokoła, grzechotkę i kilka wypchanych, skórzanych woreczków. Olaf obserwował wszystko z pewnym zaciekawieniem, choć niewiele mógł z tego pojąć. Kobieta ułożyła kryształy i kości wokół niego, a następnie zapaliła jeden z pęków ziół i poczęła okadzać ciało zwiadowcy wonnym, lekko gorzkawym dymem. Nie wiedzieć czemu, zapach ten przywiódł młodzieńcowi na myśl szerokie wrzosowiska nad rozlewiskami Akury, gdzie spędził kilka lat swego młodego życia, ucząc się strzelać z łuku i podchodząc płochliwe ptactwo. Teraz powróciło do niego to samo wrażenie beztroski i swobody, które towarzyszyło mu wtedy. Wszelkie zgryzoty stały się nagle tak odległe i nieistotne, niczym garść suchych liści niesiona jesiennym wiatrem. We wspomnieniach ponownie wdychał wiatr, niosący się szerokim niebem od północy, ponownie łowił wzrokiem iskry słonecznego blasku, odbite od fal rzeki i słyszał odlegle gęganie czaronoskrzydłych kąślaw, lecących kluczem ponad łagodnymi falami Szarych Grzbietów.


     Zanurzony w ogrodzie pamięci, dopiero po chwili pojął, iż pochylona nad nim uzdrowicielka śpiewa dziwną pieśń bez słów. Pieśń, której melodia wiła się niczym błękitnawe pasma dymu i wypełniała pomieszczenie ciepłym, pulsującym rytmem, podobnym trochę do tętna wielkiego, spokojnego zwierzęcia, a trochę do odległego szumu morza. Zamknął oczy, czując jak głos Norlaug wnika w jego ciało, wypełnia swym łagodnym falowaniem jego duszę i kości, żyły, i mięśnie. Odetchnął głęboko, czując jak niepokój i napięcie spowodowany zatruciem ulatują gdzieś, zmyte kolejnymi, kojącymi falami melodii. Żar płonący wcześniej w jego ciele ustępował, zastąpiony przez delikatne mrowienie, którego rytmy poddawały się magicznej pieśni.


     Zwiadowca otworzył nagle oczy i spojrzał na własną pierś, czując na niej coś zimnego. Istotnie, na jego sercu spoczywał fioletowy kryształ. Już miał zamknąć powieki powracając do idyllicznego świata wspomnień, gdy nagle ujrzał, jak wewnątrz kamienia coś się poruszyło. Spojrzał na niego z większą uwagą, choć wymagało to utrzymania głowy pod nieco niewygodnym kątem. Istotnie, wewnątrz ametystu kłębiła się czarno-brązowa mgła. Ujrzał jak czarownica kreśli ponad kryształem jakieś znaki, nie przerywając nucenia. Tajemnicza chmura, uwięziona w fiołkowej toni minerału zaczęła powoli rosnąc, zwiększając swą objętość z każdym kolejnym nawrotem pieśni. Zdawała się teraz Olafowi ciężka, lepka i żrąca, w jakiś dziwny sposób przywodząc na myśl pająka, który ukąsił go w lesie… Było w niej i tym stworze coś, co wydawało się równie nieczyste, równie zgubne i nienawidzące światła... Po chwili cały ametyst utracił swą barwę, pożarty od środka przez brudno-brązowawą czerń. Wiedźma szybkim ruchem usunęła kamień z piersi zwiadowcy i wrzuciła go do jednego z woreczków.

     - Już po wszystkim, Olafie - rzekła z uśmiechem, choć z jej rysów przebijało maskow
ane zmęczenie. - Usunęłam truciznę z twej krwi. Jesteś zdrowy.

 

 

 

     Świat DrecarE przenika żywy i tętniący strumień magii, wyczuwany na wszystkich poziomach egzystencji. Energie żywiołów, moce życia i śmierci splatają się, i rozplatają w odwiecznym tańcu, który wielu Adeptów stara się zrozumieć i wykorzystać do własnych celów. Ta moc nie objawia się jednak jedynie w formie Magii Mistrzostw, dostępnej tylko dla wybranych, obdarzonych talentem jednostek. Przejawia się także w codziennym życiu, w zdolnościach czynienia prostych, ludowych czarów, w podejściu do natury i szacunku okazywanym żywiołom, a także w kwestii zdrowia i choroby.

 

     Istoty zamieszkujące lądy świata DrecarE nauczyły się wykorzystywać moce ducha równie skutecznie, jak fizyczne własności ziół czy minerałów. Z tego połączenia wyrosła sztuka, zwana medycyną ezoteryczną – będąca unikalnym fuzją tradycji, nauki i czarostwa. Zajęła ona miejsce nadrzędne, wobec prostych technik uzdrawiania jedynie za pomocą fizycznych działań, lub też skomplikowanych i rzadko dostępnych form terapii magicznej. Z uwagi na swą skuteczność, stała się głównym sposobem leczenia, wśród różnych ludów. Sposobem, który angażuje uzdrowiciela nie tylko na poziomie fizycznym czy intelektualnym, ale także duchowym. Kuracja opiera się więc nie tyle na działaniach mechanicznych – znanych z naszej rzeczywistości, lecz na kierowaniu subtelnymi energiami przepływającymi w ciele pacjenta. Zamiast bolesnych i ryzykownych operacji, stosuje się więc zaklęcia, modlitwy, okadzanie i gesty magiczne. Pełna kontrola nad siłami życiowymi w ciele chorego pozwala nawet przeprowadzać bezkrwawe zabiegi, polegające na usuwaniu ciał obcych czy trucizn. Właściwie, w ujęciu medycyny ezoterycznej nie istnieją schorzenia nieuleczalne. Wszystko można uzdrowić, choć czasem proces ten może trwać bardzo długo i wymagać unikalnych komponentów. W większości przypadków jednak podstawowe wyposażenie torby uzdrowiciela pozwala wyleczyć zarówno złamanie kości, jak i grypę, dur brzuszny czy gangrenę.

 

     Oczywiście zależnie od kręgu kulturowego, religii i wykształcenia uzdrowicieli, stosowane przez nich metody znacznie się od siebie różnią. Wiedźma z Kruczego Lasu pełniąca funkcję znachorki wybierze inne techniki niż kapłan Mnumbi lub gnomi alchemik. W pierwszym przypadku będą to zapewne zamawiania choroby, wraz ze stosowaniem ziół i okadzaniem, w drugim uzdrowiciel skupi się na modlitwie do swego bóstwa, alchemik zaś z pewnością wykorzysta substancje chemiczne i metody transmutacji energii, których używa w swym laboratorium. Niezależnie od wybranej techniki, działania te mogą być tak samo skuteczne. Medycyna ezoteryczna obejmuje bowiem niezliczoną ilość technik, wypracowanych przez różne ludy na przestrzeni wieków. Jest więc także pochodną tradycji danego ludu. Choć nawet osoby wywodzące się z tej samej kultury mogą się nieco różnić w wyborze osobistego stylu. Warto więc by gracz prowadzący osobę biegłą w tej dziedzinie przemyślał z jakich rekwizytów i metod korzysta. Mistrz Gry nie powinien każdorazowo żądać pełnego ich opisu – jednak czasami przedstawienie działań uzdrowiciela może dodać sesji nastroju i kolorytu. Zachęcam więc gorąco do przemyślenia tego tematu, gdyż jak sądzę, naprawdę warto.

 

     Poniższe zestawienie nie wyczerpuje metod stosowanych przez uzdrowicieli w DrecarE. Pozwala jednak na pewną orientację w temacie i wybranie bądź ustalenie własnych technik. Mam więc nadzieję, iż okaże się pomocne zarówno dla Mistrzów Gry jak i Graczy:
 

 

Barwy – ich wybór może mieć znaczenie dla wielu uzdrowicieli, odnosząc się do patronujących im bóstw lub też symboliki żywiołów. Może przejawiać się w kolorystyce odzienia lub leczniczych rekwizytów, także w stosowanych symbolach magicznych, proszkach czy miksturach. Tradycyjnie barwami związanymi z uzdrawianiem jest zieleń jako barwa Ziemi, oraz czerwień jako kolor Ognia. Kapłani często wykorzystują ponadto kolorystykę związaną ze swym Patronem, Alchemicy i wyznawcy Elementyzmu zaś odnoszą się do bardziej złożonej ymboliki żywiołów i ich energii.

 

Bezkrwawe Operacje – kontrolując przepływ energii życiowej w ciele pacjenta uzdrowiciel jest w stanie pokierować nim tak, by otworzyć tkanki, bez ich uszkodzenia. Zwykle rysuje wcześniej na ciele odpowiednią linię za pomocą paznokcia, kryształu lub innego narzędzia. Następnie zaś, pozostając w lekkim transie, mocą swej woli sprawia, iż komórki ciała rozdzielają się. Pozwala to na wykonywanie operacji na narządach wewnętrznych, leczenie uszkodzeń i usuwanie ciał obcych. Metoda ta każdorazowo wymaga pełnego skupienia i czasu. Nie powoduje u chorego krwawienia ani bólu. Opiera się też na zgodzie pacjenta, nie może być więc wykorzystana w walce (np. do zadania obrażeń).

 

Działania Rytualne – niektórzy medycy wykorzystują proste działania rytualne, jak np. okrążenie pacjenta daną liczbę razy, wzywanie i zaklinanie duchów, zakopywanie w ziemi symbolicznych przedstawień choroby, post, nocne czuwanie i inne. Po metody tego rodzaju sięgają najczęściej Adepci Magii: szamani i magowie. Choć wykorzystanie fragmentów rytuałów religijnych nie jest obce także kapłanom.

 

Elementy Zwierzęce – takie jak pióra, kości, łuski czy futro, mają długą tradycję stosowania w medycynie ezoterycznej. Pióra najczęściej wykorzystywane są jako wachlarze przy okadzaniu. Kości zwierzęce mogą być reprezentacjami duchów wspomagających uzdrowiciela. Muszle wykorzystywane są podobnie jak kryształy – jako pojemniki na szkodliwą energię. Niektóre ludy związane z wodą: jak Vilena czy Sa wykonują z nich także grzechotki. Futro może być symbolem ducha zwierzęcego, lecz często bywa wykorzystywane także w innym celu: np. Nomadzi w AjArd używają futer wielkich kotów, kładąc na nich pacjentów. Wierzą iż w ten sposób zabezpieczają ich przed szkodliwymi zewnętrznymi wpływami. Podobnie Nardlens w Torgeth owijają chorego w futro zwierzęcia patronującego jego plemieniu, wierząc, iż przekaże mu ono swą siłę. Wykorzystanie tego typu rekwizytów wywodzi się z szamanizmu i jest w nim najbardziej rozpowszechnione. Pojawia się jednak równie często w praktykach wiedźm, kapłanów czy Adeptów innych dziedzin magii.

 

Gesty – gesty mają duże znaczenie w wielu kręgach kulturowych: zarówno te wykonywane przez uzdrowiciela jak i przez chorego. Ixari, Sutu i Vilena znają szereg mudr służących do uzdrawiania chorób. Wiele z nich zostało zapożyczonych także przez techników, parających się medycyną. Uznaje się, iż gesty te pozwalają kanalizować energię w ciele. Kapłani i szamani często wykorzystują w czasie leczenia gesty odnoszące się do bóstw czy duchów, wzywając je na pomoc. Innym popularnym działaniem jest nakładanie rąk na chore miejsce, w celu usunięcia bólu lub blokad energetycznych.

 

Instrumenty – wiele ludów wykorzystuje w procesie uzdrawiania najróżniejsze instrumenty. Szamani używają najczęściej bębna, co pozwala im wprowadzić pacjenta w leczniczy trans. Grzechotki mają moc odstraszania duchów chorób, są więc niezwykle rozpowszechnione w medycynie ludowej – korzystają z nich często wiedźmy i wioskowi znachorzy. Wysokie Rasy z kolei wykorzystują często poszczególne wibracje, by wzbudzić energie w ciele chorego. Korzystają przy tym z dzwonków, metalowych mis, gongów i tym podobnych instrumentów. Szamani w AjArd często używają głośnych tub drewnianych, emitujących przerażające wrzaski, by wygnać duchy choroby. Z kolei Gryfonie skłaniają się ku grze na specjalnym podwójnym flecie, by zharmonizować energie w ciele chorego. Elfy także często korzystają z muzyki, preferując lutnię i inne instrumenty strunowe.

 

Kryształy – są jednymi z najczęściej wykorzystywanych rekwizytów, niezależnie od kręgu kulturowego. Oczywiście używanie danych minerałów zależy często od ich dostępności w naturze, zwłaszcza wśród kultur pierwotnych. Kryształy mogą stanowić pojemniki na negatywną energię (trucizny czy ducha choroby) pozwalając ją usunąć z ciała. Inne umieszcza się bezpośrednio na ciele w celu aktywacji czakr. Czasami minerały zalewane są wodą, która podawana jest pacjentowi, lub rozdrabniane na proszek służący jako lek, okład, czy też do kreślenia magicznych symboli. Zwykle użycie minerałów podczas leczenia wymaga ich późniejszego oczyszczenia. Z elementów tego typu szczególnie często korzystają Elfy, przedstawiciele Wysokich Ras i Technicy. Choć z drugiej strony każda szanująca się wiedźma czy szaman posiada w swej torbie przynajmniej kilka kryształów kwarcu.

 

Maski – element ten używany jest głownie przez szamanów, aby zjednoczyć się ze swym duchem totemicznym (jeśli pomaga on w uzdrawianiu), lub przerazić ducha choroby. W tym drugim przypadku maski mają zwykle postać przerażającą i groźną.

 

Modlitwy – są  wykorzystywane głównie przez kapłanów i ludowych znachorów. Pozwalają odnieść się bezpośrednio do mocy bóstwa, prosząc je o pomoc w uzdrawianiu. Wielu duchownych leczy swych pacjentów przez nałożenie rąk i długą, pełną oddania modlitwę do Patrona o pomoc. W innym przypadku modlitwy mogą przybrać postać krótkich, rytualnych formuł.

Okadzania – jest to także niezwykle popularny element. Pozwalają one uwolnić chorego od obecności szkodliwych duchów, a także oczyszczają jego ciało, umysł i duszę. Zabezpieczaj przed zgubną magią i oddalają nieszczęście. Wiedźmy, druidzi i szamani wykorzystują w tym celu najczęściej zbierane własnoręcznie zioła. Kapłani korzystają z kadzideł świątynnych. Alchemicy zaś wykorzystują tutaj najróżniejszą gam znanych jedynie sobie substancji. Okadzań dokonuje się najczęściej za pomocą materiału roślinnego: liści, kwiatów lub żywicy. Zdarza się jednak, iż wykorzystuje się w tym celu także materiał zwierzęcy, np. suszone ptasie języki, kawałki sierści etc. Jest to popularne zwłaszcza w Krainach Południa.

 

Okłady – są stosowane na bolące czy zranione miejsca, a także po to by usunąć blokady energetyczne. Mogą przyjmować formę układu kryształów, różnych rodzajów gliny, past z ziół i minerałów czy innych składników pochodzenia naturalnego. W Oderlin np. powszechną praktyką jest wykorzystanie mułu ze świętej rzeki. Z kolei Utra często okładają chorego słomą ze stajni.

 

Proszki – różnego rodzaju proszki pochodzenia mineralnego lub roślinnego są wykorzystywane do malowania uzdrawiających symboli na ciele chorego, rozsypywania wkoło niego w celu zabezpieczenia przed duchami chorób, lub podawane jako zawiesina rozpuszczona w wodzie, winie bądź oleju. Część z tych leków oddziałuje fizycznie na organizm chorego, lecz ich działanie duchowe jest często równie istotne. Technicy korzystają z tego elementu bardzo często, czasami prasując różne substancję w formę łatwych do przełknięcia pastylek.

 

Rośliny – jak można było zauważyć, elementy roślinne pełnią w medycynie ezoterycznej niebagatelną rolę, będąc podstawą leków, okładów, okadzeń etc. Wiele części roślin bywa ponadto wykorzystywanych do budowy instrumentów muzycznych, wspomagających proces leczenia. Inne – jak np. orzechy czy nasiona, poszczególne gatunki drewna czy korzenie mogą być kładzione na ciele chorego, w celu aktywacji energii. Czasami uzdrowiciel wykonuje specyficzny talizman, który wspomaga leczenie choroby i który pacjent nosi przez określony czas (np. kilka dni). Także świeże rośliny mogą być wykorzystane w okładach lub kąpielach zdrowotnych.

 

Symbole – różnią się między sobą, w zależności od kręgu kulturowego, religii czy paradygmatu rzeczywistości wyznawanego przez uzdrowiciela. Mogą znajdować się na rekwizytach lub być kreślone bezpośrednio na ciele chorego. Czasami także uzdrowiciel umieszcza je na swoich dłoniach, np. elfi uzdrowiciele tatuują sobie podobne znaki. Praktyka ta jest znana także wśród szamanów różnych ludów. Czasami symbol może zostać wykonany na ziemi a chory umieszczany jest wewnątrz niego. Z tej metody korzystają często druidzi. Kapłani używają całej gamy religijnych symboli odnoszących się do ich Patrona. Technicy zaś preferują wykorzystanie symboli, jako elementu kanalizującego abstrakcyjne energie duchowe i kierującego je w stronę chorego.

 

Śpiew – metoda ta często wykorzystywana jest wśród społeczności pierwotnych, choć znają ją także Elfy i Hei’lers. Technicy i uczeni Adepci z zasady unikają jej, uważając ją za zbyt prymitywną. Zależnie od kultury uzdrowiciel śpiewa pieśni przekazane mu na mocy tradycji, uzyskane od duchów, lub ułożone samodzielnie. Działanie to może przyjąć formę nucenia melodii, zaśpiewu w niezrozumiałym lub magicznym języku (np. Śpiewie Duchów, który stąd właśnie wywodzi swą nazwę), lub pełnej pieśni, zawierającej zrozumiały tekst. Te ostatnie mogą nakłaniać ducha choroby do opuszczenia pacjenta, wzywać bóstwa lub duchy pomocnicze, albo też opisywać walkę uzdrowiciela z chorobą. Osoba korzystająca z tego rodzaju technik nie musi być utalentowanym artystą. Jej pieśni nie służą rozrywce lecz mają mieć konkretne i wymierne działanie.

 

Taniec – jest to popularny wśród kultur pierwotnych element, wykorzystywany wraz z instrumentami czy śpiewem. Najczęściej używają go szamani, choć także kapłani wielu bóstw wykorzystują w swej praktyce uzdrawiające tańce. Jest to popularna metoda w Krainach Południa. Tańce mogą trwać wiele godzin. W przypadkach skrajnych wykonuje je nie tylko uzdrowiciel ale i rodzina chorego. Mogą one mieć różny charakter – służyć przedstawieniu procesu leczenia, wezwaniu duchów pomocniczych lub też nastraszeniu ducha choroby (wtedy wykonuje się je z bronią). Duchowni zwykle traktują taniec jako ofiarę, która pozwala przypodobać się bóstwu. Metoda ta nie jest jednak popularna wśród uczonych Adeptów i Techników.

 

Wahadełko – użyteczne i popularne narzędzie wspomagające diagnozę, a także pozwalające kierować energią w ciele pacjenta. Może przyjmować różną formę: technicy i uczeni Adepci wykorzystują najczęściej wahadełka metalowe bądź wykonane z ze szlachetnych kryształów. Z kolei wiedźmy używają w tym celu pierścienia srebrnego zawieszonego na sznurze splecionym z włosów. AjArdzcy szamani preferują wahadełka wykonane z kości ptaków, ryb lub węży.

 

Zamawianie – są to frazy posiadające magiczną moc, która wspomaga działania uzdrowiciela. Mogą mieć najróżniejszą formę. Uczeni Adepci i Technicy korzystają najczęściej z formuł w języku Lutriana lub w Sillarionie. Z kolei Wiedźmy wykorzystują w tym celu przekazywane z pokolenia na pokolenie wierszowane zaklęcia jak np.:


A szedł Gawin przez drogę

Uchlała do żmija w nogę.

Piaskiem pocierał, w strudze obmywał,

Siłę Ziemi, Moc Wody na ratunek wzywał.

 

     Jak widać w tym przykładzie, mogą się one odnosić do ludowych wyobrażeń o bóstwach i energii żywiołów. Są też często wykorzystywane wraz z działaniami rytualnymi (w tym przypadku pocieraniem chorego miejsca piaskiem i obmywaniem wodą). Ciekawostką jest także, iż czarownice Vilena zwykły szeptać swe zamawiania tak cicho, by nikt ich nie słyszał. Wierzą bowiem, iż usłyszane stracą swoją moc.
 

 

     Te i podobne metody służą medycynie ezoterycznej od stuleci. Dobrze by Gracze zainteresowani odgrywaniem postaci uzdrowiciela zapoznali się z ludowymi sposobami leczenia w różnych kulturach, co może pomóc im wymyślić własny styl uzdrawiania.

 

     Ważnym jest także, by pamiętać, iż każdy praktykant medycyny ezoterycznej musi posiadać torbę uzdrowicielską, wypełnioną wymienionymi wyżej utensyliami. Można w niej często znaleźć kryształy, pióra, kości zwierząt, zioła i różnokolorowe proszki, instrumenty, zwoje z modlitwami lub formułami magicznymi i wszelkie inne rzeczy, które mogą okazać się przydatne w procesie leczenia. W terminach gry zakłada się, iż większość rekwizytów jest wielokrotnego użytku, te zaś które mogą się wyczerpać, znajduje się w tak dużej ilości, że gracz nie musi martwić się o ich stratę w czasie jednej sesji. Choć oczywiście warto, by pamiętał o uzupełnianiu ich co jakiś czas. Nawet jednak jeśli któraś z substancji czy ziół skończyłaby się, można ją zastąpić wykorzystaniem innego narzędzia. Jedynie utrata torby uzdrowicielskiej może mieć poważny wpływ na efektywność medyka. Właściwie uniemożliwia mu skuteczne działanie, choć w rzadkich chwilach, Mistrz Gry będący w dobrym nastroju może uznać, iż część rekwizytów uda się zastąpić elementami znalezionymi w otoczeniu (np. ziołami czy kamieniami). Nawet wtedy jednak test medycyny ezoterycznej powinien zostać wykonany z karnym modyfikatorem -20. Z tego względu też każdy uzdrowiciel strzeże swej torby jak oka w głowie. Wiele sakw tego typu jest wykonanych z impregnowanych materiałów by chronić zawartość przed przemoczeniem. Te, które należą do wiedźm lub szamanów mogą być także chronione przez duchy. Koszt wyposażenia używanego przez medyka waha się w zależności od wykorzystywanych przez niego metod. Szamani czy wiedźmy znajdują wiele elementów wyposażenia w naturze lub wykonują je sami – co wymaga często wielogodzinnych przygotowań. Kapłani, magowie czy technicy zwykle kupują potrzebne składniki w sklepach. Mistrz Gry powinien pamiętać, iż z uwagi na popularność medycyny ezoterycznej nie są to rzeczy niedostępne i handel nimi jest dość powszechny, zwłaszcza w dużych miastach.

 

     Na koniec warto zauważyć, iż w odróżnieniu od Magii Mistrzostw medycyna ezoteryczna jest praktyczną umiejętnością, nie wymagającą wrodzonego talentu. Od Czarostwa odróżnia ją z kolei jej płynność – uzdrawianie tą metodą bazuje na tradycji, wymaga jednak od terapeuty dostosowania swych technik do pacjenta, nie zaś stosowania gotowych zaklęć. Ponieważ jednak jest to zdolność z pogranicza wiedzy i magii, angażująca duchowe umiejętności, jej skuteczne praktykowanie wymaga wielu lat nauki oraz pewnej wrażliwości duchowej. W terminach gry wrażliwość ta określana jest mianem Intuicji, współczynnika testowanego najczęściej wraz z medycyną ezoteryczną. Jak widać więc, nauka tej umiejętności potrafi być problematyczna i Mistrz Gry powinien zawsze zastanowić się, zanim pozwoli na nią komuś, kto nie posiada dostępu do tego rodzaju szkolenia z racji wykonywanego zawodu. Także uzdrowiciele wolą często przekazywać swój kunszt w liniach rodzinnych lub w obrębie danej tradycji religijnej bądź magicznej i rzadko bywają chętni, by podzielić się swymi tajemnicami z przypadkowymi gośćmi.

 

 

Autor: Sigil of Scream (2017)

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 88% [7 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 13% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
68669 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
19787 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17127 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16262 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15332 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14685 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13633 leobardis
11.11.2008 18:01
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13392 venar
16.02.2009 14:27
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12697 leobardis
11.11.2008 18:09
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12679 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12274 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12011 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
11898 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
11819 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
11793 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
26-05-2017 22:39
Dodałem arta, bo dawno niczego nie napisałem. Proszę o wrzutkę na maina. A wcześniej o sczytanie i usunięcie "oczywistych omyłek psiarskskich"

ghasta
25-05-2017 13:24

koszal
25-05-2017 13:01
Za cicho tu. Centaury odjechały na malaukach?

maciej
24-05-2017 20:37
Zbieram kasę na oryginał ale chciałbym już wcześniej zaznajomić się z podręcznikami

czegoj
24-05-2017 18:41
Nielegalne jest najlepsze

Keth
24-05-2017 18:29
Jejku, a Ty wiesz, że to jest nielegalne? Shock

maciej
24-05-2017 18:08
ma ktos pdf udostępnić do egenesis rebirth?

Suriel
22-05-2017 09:03
Może kogoś zainteresuje http://wiadomosci.
..em/mqttkyx

Suriel
22-05-2017 07:28
Jak nie mamy, jak... Mamy piwko

koszal
22-05-2017 00:40
A czemu my nie mamy tutaj kieliszków?

Suriel
21-05-2017 22:55
Ok, to piszę następny. Zaległy do konkursu, może skończe w do weekendu. Trzeba coś robić w oczekiwaniu na sesję.

8art
21-05-2017 22:46
jutro bede pisal dopiero

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4617]
czegoj[3043]
8art[2083]
koszal[1874]
Treant[1698]

Ostatnia aktualizacja
Suriel
deliad
Sigil
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką