21.09.2017 19:49:08
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
DE - Kosmologia
Legenda Pięciu Kręgó...
Relacja z testów gru...
Ahra-kir
Stare gry
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » ŻYJĄCA ORCHIA » Rawenna i Asmodeusz
Rawenna i Asmodeusz

RAWENNA I ASMODEUSZ

 

     Konary wiecznego dębu zwieszały się nisko nad głowami kochanków. Szał uniesień skryty w falach długich włosów bogini. Szepty i chichoty w koronie drzewa świadczyły o licznym towarzystwie. Sylfy mimo że zawstydzone nie mogły oderwać oczu od miłosnych igraszek boskiej pary. Trwali tak aż słońce wydłużyło cienie, skryło się za horyzontem i ustąpiło miejsce srebrnej Lunie. Wymienili ostatni pocałunek. On rozłożył swe piękne skrzydła i odleciał pozostawiając kochankę. Ona tańczyła upojona miłością, tworzyła muzykę z plusku strumienia, szumu liści, sylfich śmiechów, jedynym dźwiękiem na który nie miała wpływu było chrapanie smoka Fafika w pobliskiej jaskini. I nikt nie znalazł by w tej muzyce fałszywej nuty.

     Ale chwile, kiedy skrzydlaty bożek odlatywał na swoje szczyty, dłużyły się coraz bardziej pięknej bogini. Namawiała go by został przy niej dłużej, a kiedy odmawiał, postanowiła zatrzymać go fortelem. Razu pewnego uwarzyła senny napar, ale wylały go sylfy. Ostrzegał Fafik anioła by odleciał na zawsze i nie igrał z uczuciami Rawenny. Lecz nie chcieli dumni Bogunowie słuchać smoka i sylfów. Nowy już fortel obmyślała szaleńczo zakochana bogini tańca. Zaczarowała leśne stworzenia by te z grubego konara wiecznego drzewa wyrzeźbiły rezonansowe pudło, następnie zaklęła je i założyła jako struny dwanaście swoich włosów.

     Tego wieczoru zagrała kochankowi balladę zapomnienia, kiedy zasnął pozbawiła go skrzydeł i skryła w smoczej jaskini, gdyż muzyka znużyła i smoka. Lecz nie czekało ją szczęście, bo rano nie zbudziła się w ramionach boga, ale zwykłego człowieka bez pamięci. W gniewie i szale, jaki nigdy nie jest udziałem zwykłych śmiertelnych, a bogów jedynie, zniszczyć chciała nieszczęsna bogini i sylfy i strumień i drzewo. Rozzłościł się na to Fafik i spopielił jej ziemską powłokę, zaklinając jej duszę w instrumencie, ten zaś podarował bezskrzydłemu bogu góry. On zaś poszedł między rozumne rasy śmiertelników, później założył potężny ród z którego wyszło wielu bohaterów i półbogów. Rawenna jest w tej rodzinie przekazywana z pokolenia na pokolenie.
  
     Od kiedy Asmodeusz porzucił świętą górę. ta zdziczała i opętała pewną druidkę, lub może przez ową druidkę opętana została.

 


 


Ballada zapomnienia [zaklęcie poz.V]
Zasięg: bliski
Czas: 40 rund
Obszar: 1 istota


Ta piękna ballada opowiada o miłości tak wielkiej że rodzi szaleństwo. Kiedy istota której pieśń jest dedykowana wysłucha jej w całości zasypia bardzo mocno na 8h. Po przebudzeniu testuje działanie zaklęcia %odp.3. Jeśli wynik jest powyżej wartości, postać zapomina wszystko o swojej przeszłości, wszystkie umiejętności zawodowe i funkcyjne, wymazane zostają też uczucia.[potrafi chodzić, jeść nieporadnie-wszystkiego musi się uczyć jak dziecko, choć dużo szybciej]-mogą pozostać specjalne umiejętności, głęboko zakorzenione w podświadomości. Wynik między 100%, a 50% odporności na zaklęcia oznacza że postać traci pamięć o swojej przeszłości, pozostają jej najlepiej wyuczone umiejętności życiowe (około 50% funkcyjnych), postać spotykając postacie z przeszłości czuje te same do nich uczucia [pamięć wraca w zależności od MG po 1-10 lat], wynik miedzy 50%, a 10% odporności oznacza że postać traci pamięć o przeszłości, zachowuje zdolności i umiejętności, czary nauczone(kasują się autorytatywne), odzyskuje wspomnienia po roku, zaczynając od najstarszych. Wynik poniżej 1/10 wartości odporności oznacza że pieśń nie zadziałała.


Postać śpiącą można budzić, jest to bardzo trudne, a postać i tak zaraz zasypia. Po przebudzeniu dostaje za to bonus +10 (do odporności nr 3) za każdą nieprzespaną godzinę.


Gitara Rawenna

 
To bardzo silny magiczny przedmiot, powstały z drzewa w którym mieszkały duszki lasu. Każda z jej strun jest włosem bogini i kosztem zniszczenia pozwala uczynić czar cud. Jest to gitara dwunastostrunowa, akustyczna z klasycznym pudłem. Obdarzona jest duszą i wolą.


Posiada charakter neutralny/dobry, posługiwać się nią może tylko osoba o nastawieniu do prawa neutralnym. Dostraja się do właściciela-trwa to około roku w zależności od zgodności charakterów. Grając na niej prawidłowo pozwala świetnie tańczyć postaciom które nie są nawet do tego przywykłe, wprawia słuchaczy w dobry nastrój, może rozpalać żądze [od wszystkich rzutów na reakcje odejmuje 10]


Po roku obdarza właściciela zdolnością nn. Wrażliwy na sztukę i daje zawód tancerz (z wszystkimi bonusami-traci się tą umiejętność po roku od utraty przedmiotu), następnie co kilka miesięcy do roku [1-10-decyduje MG], zależnie od zgodności charakterów i sposobu użytkowania postać zyskuje kolejno następujące cechy i umiejętności:
1. Przyjemność i lekkość grania-może wydłużyć czas trwania pieśni X5
2. Ułatwia wykonywanie wszelkich pieśni i tańców X2
3. Zwiększa obszar, zasięg, czas trwania pieśni –do wyboru X2
4. Postać zyskuje zdolność nn. Wielki szczęściarz
5. Zwiększa antyodporność wynikającą z poziomu wykonywanych przez postać umiejętności X2 (zamiast -1/Poz. Będzie -2/Poziom)


Jeśli ktoś zagra na niej w księżycową noc, w miejscu niezmąconym cywilizacją, oprócz melodii Rawenna wysyła niesłyszalną dla większości śmiertelników pieśń szukając swego ukochanego. Są na nią podatni wszyscy bogunowie, leśne duchy, leśne elfy, rusałki, demony natury, nimfy, osoby obdarzone wrażliwością i związane z naturą, jeśli nie odeprą zaklęcia (-10), to podążają w kierunku muzyki i chcą ją posiąść (są jakby zauroczone). Jeśli używa jej ktokolwiek poza rodem Asmodeusza, Rawenna będzie go kusić, szczególnie w sytuacjach stresowych, by zerwał strunę (%sug.- nie częściej niż raz na miesiąc)-może zbliży to ją do odrodzenia.


Jest niemalże niezniszczalna. Podobno zużycie wszystkich strun zakończy jej na tym świecie byt i uczyni czymś innym (mity nie mówią, czym - być może przebudzi bogunkę wciąż ogarniętą szałem zniszczenia).

Wrażliwość na sztukę - (nowa zdolność nadnaturalna) postać w szczególny sposób reaguje na dzieła sztuki i rzemiosła. Odznacza się dobrym gustem i zauważa szczegóły. Ceni kunsztowne przedmioty, mając odpowiednie wykształcenie (w kierunku sztuki, lub rzemiosła) potrafi lepiej je wykorzystać. Może odróżnić fałszywkę od oryginału, świetnie zapamiętuje muzykę ze słuchu. Dostaje 5+5/5poz. do testów wykonywania umiejętności związanych ze sztuką. Potrafi też dobrze wykonywać jedną z umiejętności: rzeźbienie, malarstwo, poezja, granie na instrumentach, czy cokolwiek innego w zależności od gracza i MG. Postać zyskuje też +5CH +5INT +5UM.

 

Autor: Nanatar

Komentarze
#1 | Keth dnia 08.05.2017 12:03:53
Ciekawy koncept. Z sylfami się jeszcze w KC nie spotkałem, ale podobno w drugim półtomie SoK są leśne duszki, to chyba stąd ta inspiracja. W całej tej przyjemnej historii zauważyłem jeden troszkę psujący klimat akcent, a mianowicie imię smoka Pfft
#2 | ghasta dnia 08.05.2017 13:20:35
Sądzę, że imieniu smoka nie można nic zarzucić.
Wolałbyś - idąc sposobem nadawania imion w wielu książkach fantasy i rpgach - SSysusshhuujjkkkrbw Mroczny ;-)
#3 | dretch dnia 08.05.2017 14:53:19
Dobrze że pojawiają się pomysły na przygody Wink czekam na drugą cześć, wiem że jest ;P
#4 | koszal dnia 08.05.2017 17:15:03
Bardzo przyjemny tekst. Do tego dotyka tematyki raczej zaniedbywanej. Zdolność nn Wielki Szczęściarz- do dopisania.

P.S. Dziękuję za smaczek z pewną górą.
#5 | Suriel dnia 08.05.2017 18:39:57
Ano właśnie fajne nawiązanie do góry czyli innego arta do KC przez co świat zaczyna się wypełniać. Zgrabnie napisane choć tekst mialby większą lekkość jakby opisy nie mieszaly się z mechaniką. Fajnie że doczekaliśmy się w końcu lirycznego wątku. Podoba mi się najbardziej temat kuszenia; choć jest kilka innych motywów. Dziwny jest ten test na odporność, tylko 1/10 chroni, bardzo osobliwe.
#6 | mastug dnia 09.05.2017 00:15:43
Fabularnie tekst jest bardzo ciekawy. Do wzięcia od ręki.

Mam zarzuty natomiast co do sposobu opisu mechaniki.

Ballada zapomnienia jeśli jest przeznaczona dla graczy to powinna być pieśnią (dla profesji Bard) ze wskazanym stopniem trudności. Wrzucanie tego w formę czaru jest trochę naciągane (trzeba by podać jakie profesje , w których kręgach i jakie zużycie PM).

Jeśli natomiast Ballada zapomnienia jest przeznaczona tylko dla bogów (a z rzutu na 1/10 odporności sugieruje że to jakiś rodzaj przemiany półboskiej) to zupełnie nie potrzebne opisywanie jest poziomu ew. kręgu.

Tak czy inaczej trzeba to wyprostować.

Drugi zgrzyt to sposób opisu przedmiotu magicznego. Najbardziej razi "mity nie mówią". Jest to opis dla MG który powinien wiedzieć wszystko. Pamiętać trzeba, że przedmiot tego typu będzie poddawany analizie magi i każda jego cecha będzie musiała być wyjawiona graczom więc trzeba ją jasno opisać. Ew. jasno napisać że zostało to celowo utajnione przez twórcę takowego przedmiotu i nie można tej cechy poznać. Należy też usystematyzować sposób opisu aby łatwo można było później określić ile cech przedmiotu można zdradzić przy udanej próbie analizy magii - tak jak jest w opisie wszystkich innych przedmiotów magicznych (także artefaktycznych).
#7 | Nanatar dnia 09.05.2017 07:32:11
Leśnych duszków nie mogło zabraknąć w bogactwie świata Orchii, nazwa sylfy przyplątała się z jakiejś mitologii.
Wielki szczęściarz, miałem na myśli szczęściarza, ale możemy się pokusić o opis wielkiego.
Surielu, słuszna uwaga o wplataniu mechaniki w opisy. Poprawię to w przyszłości. Wielki ukłon dla Dretcha za pomysł z kuszeniem Grin
Opis ballady jest zgodny z szablonem zastosowanym w opisie pieśni na stronie. Próg 1/10 faktycznie jest niski. Nie chciałem robić progu 1/4, bo takie rzadko.są stosowane w mechanice. Chodziło mi po głowie by była to ulubiona heroika bogów, ale nie na wyłączność. Może heroika powinna być klasę wyżej, czyli VI, ale takie nie są nigdzie opisane. opisane. Może potrzebne powinno być imię istoty której dedykowana jest pieśń.
"mity nie mówią"- tak, to znowu błąd pomieszania mechaniki i opisu.
#8 | deliad dnia 09.05.2017 14:41:05
Ciekawe, trochę tkliwe, ale ciekawe. Szczególnie podoba mi się czasowe utrata efektu artefaktu (z wszystkimi bonusami-traci się tą umiejętność po roku od utraty przedmiotu). Właściciel utraconego przedmiotu dosłownie z dnia na dzień odczuwa stratę. Może popaść w szaleństwo, pijaństwo, szał tj. Raawenna.
#9 | Nanatar dnia 09.05.2017 22:19:33
Tak, faktycznie napisałem że po roku i wychodzi na to że dokładnie. Oczywiście nie to miałem na myśli. Myślałem by strata następowała w czasie, jak ulotny dotyk boskości, który się straciło. A po roku umiejętność całkiem zanika. Dodatki są duże i wydaje mi się że z stratą przedmiotu powinny zostać odebrane. Ale właśnie nie chciałem by było to z dnia na dzień.
Co do ballady to była pisana z myślą o heroice barda, o V klasie trudności, więc bardzo wysoko. Samo wykonanie pieśni heroicznej to spore wyzwanie, na początek 40-50% i jakieś dodatki z gry na własnym instrumencie +10. Żeby wykonać heroikę tego poziomu trzeba mieć bardzo wysokie cechy (wtedy szansa sięgnie nawet 70-80% - mało w stosunku do szansy wyjście czaru na 10p maga). Trzeba zagrać cały utwór, a adresat musi go wysłuchać. jeśli jest świadomy agresji może bardowi przeszkadzać, lub uciec. Mało kto jest w stanie grać heroikę bez przerwy przez 40 rund, to kolejna trudność chyba że bard jest na ziółkach, lub na umiejętność wytrwałość).
No i kilka progów działania. Pomyślałem że tak będzie ciekawiej.
Całkowite zapomnienie- mała szansa że efekt zadziała w pełni-tak jak na Asmodeusza. Potrzebny %zaklęcia minus jak rozumiem antyodporność wynikająca z poziomów barda (-1/p.), (ew. efekty dodatkowe[?]) postać którą gram na poziomach 8/8 ma odporność 119% na zaklęcia.
Zapomnienie połowiczne- efekt całkiem realny, w przypadku ww. postaci w granicach rzutu 50-90. Pamięć jednak wraca, szczególne postacie, miejsca i osoby z przeszłości mogą to przyspieszyć. Tak jak napisałem 1-10lat do decyzji MG.
zapomnienie "lekkie"- powiedzmy rzut w granicach 10-50, pamięć wraca po roku. ( oczywiście nie cała z dnia na dzień Smile)
Postać w żadnym z ww. przypadków nie traci cząstki cech-choć tracąc pamięć powinna tracić część mądrości [ha! mój błąd), ale można założyć że po odzyskaniu pamięci mądrość powróci.[stała może być utrata doświadczenia]. Tak więc efekt pieśni nie eliminuje postaci, co może zrobić dużo prostsza kula ognia, nawet odparta.
Poza tym jest to piękna ballada o miłości tak wielkiej że rodzi szaleństwo Cool
Nie obawiałbym się zatem jej siły.

Co do sposobu opisu to nie mam wiele na swe usprawiedliwienie, zakradło się nieco chaosu. Do tego nie chciałem odzierać Rawenny z tajemnicy, ale należało to może zaznaczyć.
Dziękuję za uwagi, szczególnie te krytyczne.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 33% [2 głosy]
Dobre Dobre 50% [3 głosy]
Średnie Średnie 17% [1 głos]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70025 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20714 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17886 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16904 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16302 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15021 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14706 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14166 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13348 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13266 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13055 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12732 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12408 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12391 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12243 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Keth
21-09-2017 18:36
Wpisy do Czarnego Świtu, Oxanu I Orleanu najpewniej jutro!

Suriel
21-09-2017 16:32
Ja myślałem, że któryś z adminów zbyt poważnie wziął jego pogrozki i zbanowal, w ramach działania prewencyjnego. Grin

Keth
21-09-2017 16:18
Podejrzewam, że tą scenką z paladynem popsułem mu koncept posta, nad którym pracował od tygodnia Grin

Nanatar
21-09-2017 16:16
Wirus przenosi Dretcha w inny wymiar, w związku z tym posty jego są niewimidzialne. Strzeżmy się tym bardziej.

Suriel
21-09-2017 13:51
Dretch strzeglismy się i chyba się aż za nadto. Skoro wpisow jak nie bylo tak i nie ma.

lightstorm
20-09-2017 18:40
dodałem ważne info w technicznym od Sandboxa

Keth
20-09-2017 14:58
Zawalony robotą, może uda się dzisiaj skrobnąć...

Sigil
20-09-2017 12:14
To spraw sobie też Aliena, Suriel! Ja zawsze chciałem grać Alienem, ale mi źli MG nie pozwalają. Lzy

dretch
20-09-2017 11:18
Dzisiaj wpisy w Pokusie i Oknach- strzeżcie się! x!

Suriel
20-09-2017 11:15
Sigil, pomysl niezły do Ikei mam tylko 25km. A tak miałem tam podjechać po żyrandole.

Sigil
20-09-2017 10:08
O Matko, nie znoszę "starego dobrego WFRP". Nowego zresztą także nie. Pfft

koszal
20-09-2017 00:12
Dzisiaj rozpocząłem Pokusę Arcylicza. Stare dobre WFRP..

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5100]
czegoj[3403]
8art[2348]
koszal[2121]
Treant[1961]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką