19.08.2017 15:05:33
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Gry paragrafowe
Koszulki DE
DE - Lenja
DE - Nowiny i aktual...
Tutaj możemy pisać c...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Dawaj, dawaj będzie do...
Cieszę się, że skorzys...
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
Artykuły
Spokojnie, bana dostan...
Z PD moze by jeszcze t...
1. Panowie trochę o gr...
Ja bym tam tez wstrzym...
Chyba za bardzo się cz...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » DrecarE » Uroki księżycowe
Uroki księżycowe

 

UROKI KSIĘŻYCOWE

 

     W świecie DrecarE magia zajmuje bardzo istotne miejsce i gra niebagatelną rolę. Jest jedną z sił spajających rzeczywistość i umożliwiających władanie nią. Dla większości rozumnych istot stanowi tak naturalny element rzeczywistości jak powietrze w płucach czy ziemia pod stopami. Istniejące kultury w mniejszym lub większym stopniu opierają się na magii i nawet technologia wykorzystuje jej potencjał. W związku z tym magia stała się nie tylko domeną profesjonalistów zgłębiających złożone sekrety bytu czy orężem na polu walki, lecz jest także elementem codzienności. 

 

Uroki księżycowe

 

     Te zaklęcia wykorzystywane są przez ludy, które powiązane są z magią nocy i księżyca. Większość z nich ma za zadanie wprowadzać innych w błąd, pomagać użytkownikowi w ukrywaniu swej obecności, a także tkać proste iluzje. Są także takie, które operują samą energią księżyca, aby wywołać różne magiczne efekty. Czary tej szkoły działają tylko wtedy, gdy księżyc jest widoczny na niebie.

 

     Księżycowe Uroki związane są z Elementem Wody. Każdy bohater poznający tę szkołę otrzymuje +1 do Mi. tego żywiołu.



 

 

POZIOM I

 

Astralna kryjówka

Element: Duch; Czar pozwala ukryć swoją obecność przed osobami na planie materialnym, gdy przebywa się w formie eterycznej na planie materii. Bohater staje się wtedy niewidoczny za pomocą Astralnego Widzenia i Myślowej Sondy, można go jednak wykryć stosując Wykrycie Duchów. Oczywiście czarownik jest doskonale widoczny dla wszystkich istot astralnych, które znajdują się na tym samym planie. Działa 10 minut na P. Mi.

Cienisty płaszcz
Element: Woda; Zaklęcie to otacza rzucającego cienistą zasłoną, która skrywa go przed wzrokiem innych istot. Użytkownik otrzymuje premię +10 do testów krycia się w cieniu, jeśli przeciwnicy próbują go wypatrzeć. Zaklęcie jednak nie wycisza dźwięków ani nie niweluje zapachów. Działa 10 minut na P. Mi.


Księżycowy dzwoneczek
Element: Wiatr; Czar ten tworzy delikatne, iluzoryczne dźwięki. Przyjmują one postać pojedynczych tonów muzycznych, szelestu, brzęczenia, dźwięku dzwonków lub odgłosów niezrozumiałego śpiewu czy rozmowy. Zaklęcie imituje jedynie proste odgłosy, nie jest w stanie imitować słów, ani głośnych hałasów. Trwa przez 1 minutę na P. Mi. Wiatru.

 

Księżycowy ognik
Element: Woda; Czar powołuje do życia błękitnawe ogniki (1 na 1 P. Mi.), przypominające okrągłe, świecące bańki, lub płomienie świecy unoszone wiatrem. Poruszają się one chwiejnym lotem, w kierunku w którym pragnie tego rzucający czar. Mogą się także łączyć w większe skupisko, np. wielkości płomienia pochodni (jeśli tylko jest ich wystarczająco wiele). Zaklęcie można rzucać wielokrotnie, tworząc roje świetlików tego typu. Z daleka wyglądają one jak błędne ognie lub magiczne światła. Można ich użyć aby zmylić kogoś lub oświetlić sobie drogę. Czar działa 5 minut na P. Mi.

 

Kształtowanie cieni
Element: Woda; Za pomocą tego zaklęcia rzucający może kształtować cienie w swoim otoczeniu, nadając im dowolny kształt (nadal jednak pozostają cieniami). Zaklęcie to można wykorzystać, aby stworzyć dziwne cieniste postacie, macki z cieni etc. Nie mają one żadnego wpływu na rzeczywistość, najwyżej mogą kogoś na chwilę wystraszyć. Czar działa w promieniu 5 m. na P. Mi. Jego efekty utrzymują się przez 1R na P. Mi.

 

Łyk księżyca
Element: Woda; Czarownik łączy dłonie, tak jakby chciał napełnić je wodą i chwyta w nie światło księżyca. Przemienia się ono po chwili w wodę, którą można ugasić pragnienie. Wody jest dokładnie tyle, ile może się zmieścić w rękach. Może ona zostać wypita, wlana gdzieś lub wylana na ziemię. Jeśli znajdzie się w jakimś pojemniku, zniknie, wraz z zajściem księżyca. Zaklęcia można użyć raz w nocy na 1 P. Mi.

 
Oślepienie
Element: Woda;
Rzucający czar powoduje przed sobą rozbłysk srebrnego światła. Pozwala mu to oślepić jedną istotę, która stała na wprost niego, w odległości nie większej niż 3 m. Ofiara może bronić się testem Odp. Efekt utrzymuje się 1R na P. Mi.

 

Srebrzysta aura
Element: Duch; Ukrywa aurę rzucającego, czyniąc ją podobną do srebrnej mgły. Uniemożliwia to zobaczenie jej kolorów i ich ocenę. Działa 10 min. Na 1 P. Mi. Ducha. 

 

Zestrojenie

Element: Duch; Mistyczna więź z księżycem pozwala czarownikowi wyczuć, czy znajduje się on na niebie i w jakiej jest fazie (nawet jeśli go nie widać). Czar ten działa zawsze, niezależnie od warunków zewnętrznych.

Zakrzywienie promienia

Element: Woda; Pozwala zakrzywić promień księżycowego blasku tak, aby jego światło padło
dokładnie tam, gdzie życzy sobie tego rzucający zaklęcie. Oświetla ono dany teren, nawet jeśli normalnie znajdowałby się on w cieniu, pozwala także skierować światło przez otwór wejściowy lub okno do pomieszczeń (np. chat, jaskiń etc.). Czar nie rozprasza magicznej ciemności. Działa 5 minut na P. Mi.
 

 

 

POZIOM II

 

 

 

Błękitny ogień
Element: Woda; Zaklęcie to można rzucić na dowolne, niemagiczne źródło ognia w promieniu 10 m.
Sprawia ono, iż ogień traci swe właściwości: przestaje być gorący, trawić materię, wydzielać dym. Jego jasność także ulega zmniejszeniu o połowę. Płomień tak potraktowany zaczyna palić się na błękitno. Czar przemienia ono ilość ognia równą pochodni na 1. P. Mi. (zaczarowanie w ten sposób średniego ogniska wymaga np. 3 P. Mi.) Efekt utrzymuje się 5 minut na 1. P. Mi.
 

Cieniste ukrycie

Element: Woda; Działa podobnie jak cienisty płaszcz, ale pozwala otoczyć zasłoną dany teren. Umożliwia to ukrycie w cieniu osób bądź większych elementów (np. wozu, szałasu), które się na nim znajdują. Czar działa w promieniu 10 m. Jego efekt utrzymuje się przez 10 minut na P. Mi.

 


Księżyc łowców
Element: Duch; Czar pozwala ukryć witalne emanacje rzucającego i sprawia, że inne istoty nocy:
wampiry, upiory czy zmiennokształtni zignorują go. Będzie on w ich odczuciu istotą z tego samego gatunku co one. Efekt utrzymuje się 10 minut na P. Mi. Zaatakowanie przeciwnika lub przelanie krwi przez czarownika natychmiast rozprasza jego efekt.

 
Księżycowa mgła
Element: Woda; Tworzy srebrną mgłę, która okrywa dany teren i wszystko co się na nim znajduje. Czarownik widzi w tej sferze normalnie, wszyscy inni jednak otrzymują -10 do Per. nie mogą też używać broni dystansowej. Także czary ognia zadają jedno obrażenie mniej. Mgła pojawia się w promieniu 10 m dookoła rzucającego, + 5 m. za P. Mi. Działa 5 minut na P. Mi, później rozprasza się w naturalnym tempie.

 
Księżycowe widmo
Element: Woda; Wykorzystując energię lunarną czarownik tworzy widmową postać, która w świetle księżyca wygląda całkowicie realnie. Może ona poruszać się zgodnie z jego wolą, a nawet imitować proste dźwięki (podobnie jak przy zaklęciu Księżycowy Dzwoneczek). Rzucający ustala, co zjawa ma uczynić (np. przejść wzdłuż alejki, kiwać na kogoś ręką). Jeśli chce zmienić jej zachowanie musi ją widzieć i skoncentrować się na jej działaniach. Oświetlenie zjawy światłem innym niż księżycowe, ujawni, iż jest ona półprzeźroczysta. Jeśli ktoś dotknie widma, rozwieje się ono w nicość. Pociski i przedmioty przechodzą przez nie bez żadnego efektu. Tylko jedno zaklęcie tego typu może być aktywne w tym samym czasie. Czar działa 1 minutę na P. Mi., po tym czasie zjawa znika.

 

Oko Luny
Element: Duch;
Pozwala rzucającemu na widzenie istot eterycznych: duchów, nawek i innych stworzeń tego typu. Nie pozwala wykrywać duchów w przedmiotach i osobach. Czar działa 5 minut na P. Mi.

 
Rozmycie obecności
Element: Wiatr; Pozwala ukryć swoją obecność przed próbami magicznego wykrycia. Dzięki temu zaklęcia typu Myślowa Sonda, czy inne, podobne zdolności nie są w stanie namierzyć użytkownika zaklęcia, chyba że ten, który go poszukuje zna jego imię i skupia się wyłącznie na nim. Zaklęcie nie wygasza efektów użycia magii, więc jeśli ktoś, kto ukrywa się pod nim, sam zacznie rzucać zaklęcia, może się liczyć z tym, iż zostanie wykryty. Czar działa 10 min. Na P. Mi.

 
Schwytanie blasku księżyca
Element: Duch; Czar pozwala schwytać nieco lunarnej energii w kryształ. Jeśli rzucający je wystawi na światło lunarne czysty kryształ górski, kamień księżycowy lub perłę, może napełnić je Energią. Czar pozwala schwytać 1 punkt Energii na 2 P. Mi. Ducha (max 5). Czarownik może naładować tylko jeden kryształ na noc. Może on później dowolnie korzystać z energii klejnotu, aż do całkowitego rozładowania go. Jeśli został on naładowany, gdy księżyc malał, jego energia zmniejszać się będzie codziennie o 1 punkt. Jeśli zaś był ładowany w czasie wzrastającego księżyca, jego energia przeminie
wraz z nastaniem nowiu. Tylko istoty znające tą szkołę czarostwa mogą korzystać z tak naładowanych klejnotów.

 

Srebrny ptak
Element: Duch; Zaklęcie tworzy srebrną zjawę w kształcie sowy. Może ona przenosić proste informacje i polecenia (do trzech prostych zdań). Czarownik może posłać ją w dowolne miejsce w promieniu 1 km na P. Mi. Po osiągnięciu celu, zjawa powtórzy jego wiadomość, a następnie zniknie.

 
Wirujące cienie
Element: Woda; Cienie na danym terenie zaczynają wirować, tworzyć dziwne wzory lub kształty.
Każdy, kto znajduje się w ich obszarze oddziaływania, musi wykonać test Per. W przypadku niepowodzenia, traci zupełnie orientację i kręci się bezradnie w kółko. W przypadku pecha upada na ziemię trzymając się za głowę. Użycie broni strzeleckiej na obszarze Wirujących Cieni jest całkowicie niemożliwe. Czar działa na wybrany teren w promieniu 20 m. tworząc sferę o średnicy 10 m. (+1 m. za P. Mi.). Czar działa 1R na P. Mi.

 

 

POZIOM III


Błogosławieństwo księżyca
Element: Duch; Wystawiając dany przedmiot na blask księżyca i błogosławiąc go, czarownik może sprawić, iż będzie on miał postać i własności srebra. Można w ten sposób błogosławić bron i zbroje, a także „uszlachetniać” tanią biżuterię, aby później sprzedać ją z zyskiem. Ten drugi efekt zwłaszcza sprawił, iż w wielu częściach DrecarE, kupcy sprawdzają srebro, otrzymane od elfów i kotów, przesuwając je nad ogniem. Dotknięcie ognia niweluje bowiem moc tego czaru. Zaklęcie działa na 1 kg. Materii na P. Mi. Utrzymuje się aż do zachodu księżyca.

 

Dar nowiu
Element: Woda;
Okrywa dany teren zasłoną magicznej, nieprzeniknionej ciemności. Czar działa na wybrany teren w promieniu 20 m. tworząc sferę o średnicy 10 m. (+1 M. za P. Mi.). Czar działa 1 minutę na P. Mi. Zaklęcie to działa także w czasie nowiu.

 
Księżycowa armia
Element: Woda; Zaklęcie tworzy iluzję grupy dowolnych istot. Jest w swym efekcie podobne do użycia
czaru Księżycowe Widmo, jednakże każdy punkt Mistrzostw pozwala stworzyć dziesięć zjaw. Mogą one poruszać się zgodnie z ustaleniami czarownika (imitując np. rozstawienie się oddziału wojsk, lub karawanę kupców). Iluzja nie imituje dźwięków, ani innych wrażeń zmysłowych. Czar działa 10 minut na P. Mi. rzucającego.

 
Księżycowe miasto
Element: Woda; Zaklęcie pozwala utkać iluzję miasta, lasu, wzgórza, lub innego elementu krajobrazu.
W świetle księżyca wygląda ona całkowicie realnie i przekonywująco. Jednakże każdy, kto zbliży się do niej na odległość 5 metrów, ujrzy, iż obraz rozprasza się (choć dla innych nadal będzie realny). Zaklęcie można łączyć z czarem Księżycowa Armia, aby stworzyć np. obraz ludnego miasta etc. Samo w sobie nie posiada jednak niezależnych, ruchomych elementów (np. drzewa w lesie będą lekko poruszać gałęziami, ale ptaki nie będą latać między nimi). Obraz można stworzyć w odległości
50 m., obejmie on obszar 10 m2 na P. Mi. Efekt zaklęcia znika wraz z zachodem księżyca.

 

Lunarna wizja
Element: Duch; Wpatrując się w wodę lub w zwierciadło, czarownik może przyzwać obraz dowolnego miejsca, które go interesuje (choć musiał być w nim chociaż raz, albo je widzieć) i które jest w zasięgu zaklęcia. Będzie on widział je z lotu ptaka, w czasie rzeczywistym, wraz ze wszystkimi zdarzeniami, które się w nim rozgrywają. Pozwala mu to także używać niektórych zaklęć odległość, zwłaszcza tych, które wymagają widzenia celu (np. Telepatia). Oczywiście Skanowanie Otoczenia wykrywa działanie tego zaklęcia. Czar działa w promieniu 1 km. Na P. Mi.

 

Lunatyzm
Element: Duch; Pozwala przyzwać dowolną istotę, która znajduje się we śnie, do miejsca, w którym przebywa rzucający zaklęcie. Istota nie budzi się, lecz nieświadoma niczego zaczyna zmierzać w tamtym kierunku w czasie snu, niby lunatyk. Idzie ona oczywiście w normalnym tempie, omija naturalne przeszkody i przechodzi bez problemu po wąskich kładkach lub murkach. Aby zaklęcie powiodło się Czarownik musi znać wygląd ofiary i jej imię, lub posiadać należący do niej przedmiot. Zasięg czaru to 0,5 km. Na P. Mi. Przebudzenie ofiary przerywa działanie czaru.

 
Łaska Luny
Element: Duch, Dopóki czarownik znajduje się w świetle księżyca nie może zemdleć z racji utraty Energii. Nawet jeśli spadnie ona do 0, mistyczna więź z satelitą natychmiast ją odnawia. Czar ten działa tylko w sytuacji, gdy rzucający może widzieć księżyc (choć nie jest wymagane by widział go cały czas) – tak więc zadziała on w niezbyt gęstym lesie (gdzie obiekty niebieskie widoczne będą przez szczeliny w gałęziach), lecz nie w podziemiach. Czar trwa minutę na P. Mi.

 
Srebrne zwierciadło
Element: Woda; Zaklęcie to pozwala rzucającemu odbić każdą próbę skanu użytą przeciwko niemu. Skanujący zaczyna wtedy automatycznie skanować sam siebie (test Inu. aby to wykryć). Zaklęcie można usunąć przez Rozplatanie Wzorca, niemniej, trzeba najpierw wiedzieć o jego obecności. Czar działa 10 minut na P. Mi rzucającego.

 
Upiorna mgła
Element: Duch; Okrywa dany teren eteryczną mgłą, która uniemożliwia podglądanie go i skanowanie
metodami magicznymi. Duchy na tym terenie także nie są w stanie widzieć (znajdują się w gęstej, mlecznej mgle). Mgła jest całkowicie niewidzialna dla istot w świecie rzeczywistym. Pojawia się w promieniu 10 m dookoła rzucającego, + 1 m. za P. Mi. Działa 5 minut na P. Mi.

 

Widmowy most
Element: Woda; Czar ten pozwala na stworzenie mostu, uplecionego z blasku księżyca. Most ten stanowi całkowicie materialną i stabilną konstrukcję, mimo iż robi niezwykle ulotne wrażenie. Może być przerzucony pomiędzy dwoma punktami, które widzi czarujący. Jego szerokość pozwala przejechać jednej osobie na koniu, a długość wynosi 5 m na 1. P. Mi. Most może zostać rozproszony na życzenie, lub będzie trwał aż do wschodu słońca.

 

 

Autorem powyższego materiału jest Sigil, twórca systemu DrecarE. Tekst pochodzi z oficjalnej strony autora. Wszystkie prawa zastrzeżone dla Sigila. Ilustracje zostały zapożyczone z sieci, nie mają nic wspólnego z systemem DrecarE.

Komentarze
#1 | Sigil dnia 02.06.2017 12:48:57
O, moja ulubiona szkoła czarostwa. Dzięki za inicjatywę, Keth! Smile
#2 | Keth dnia 08.06.2017 21:09:32
Zaklęcia bardzo dopasowane klimatem do tej specyficznej szkoły magii i bardzo mi się podobają, chociaż wcześniej gotów byłem faworyzować czary florystyczne. Całość zrobiona z głową i widać, że autor trochę nad tym zestawem posiedział. Nie ma udziwnień, nic nie razi wrażeniem przekombinowania.

Muszę tylko znaleźć lepiej oddającą temat ilustrację, bo ta to jednak zdecydowanie elektra!
#3 | Sigil dnia 05.07.2017 18:08:00
Tak, ta wygląda trochę jak Władanie Energią w postaci rzucania błyskawicy. Wink Warto byłoby znaleźć coś bardziej subtelnego.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [8 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69589 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20422 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17647 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16706 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16006 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14936 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14281 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14009 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13125 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13101 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12820 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12479 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12289 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12223 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12104 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
18-08-2017 20:42
Martwiaki są jak wiadomo od martwienia się ( tu obrazek Krzyk Muncha)

Suriel
18-08-2017 20:40
To ostatnie najbardziej mi przypadło do gustu.

Never
18-08-2017 19:08
Albo takie: Metafizyczny pesymizm to nie tylko filozofia. To styl życia. Albo: Rozczarowanie rośnie w miarę istnienia. Hmm, a może to powiedzonka wyznawców Morglitha Shock

Never
18-08-2017 19:03
Powiedzonko martwiaków Orchijskich: Żeby życie miało smaczek. Raz trucizna, raz wieszaczek./ Hmm ciekawa sprawa może więcej tego potworzyć Grin

8art
18-08-2017 18:49
Niech rzucają. Jak każdy żebrak Milcarr jest suchy jak drewno, więc będzie unosić się na wodzie Pfft

Keth
18-08-2017 17:57
Zepchną Milcarra do wody jak nic, powiadam Ci!

8art
18-08-2017 17:55
Posty w innych pbf mam nadzieje wieczorem

8art
18-08-2017 17:00
Poszedł duży update do ostanitego postu w CbN

Sigil
18-08-2017 16:07
Koszulki do DE już są, można odbierać u mnie.

Sigil
18-08-2017 12:55
Ale może to ja czegoś nie dostrzegam więc się absolutnie nie przejmuj. Prosty ze mnie chłopak jednak bo jak widać łapię takie najbardziej oczywiste skojarzenia. Wink

Sigil
18-08-2017 12:53
Wiesz biorąc pod uwagę znaczenie symboliczne wysiłku Syzyfa trudno mi to jakoś zestawić ze sobą. Wink

Sigil
18-08-2017 12:52
I tak jakby zupełnie nie mająca nic wspólnego na poziomie treści. Bo jeśli Syzyf to chyba oznacza, że dzień następuje na darmo? Albo też, że nigdy się nie spełnia?

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4940]
czegoj[3277]
8art[2265]
koszal[2042]
Treant[1867]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką