21.09.2017 19:44:29
Nawigacja
浩LAZNE KR粌ESTWA
Wst瘼niak
Podr璚zniki, zasady oraz recenzje
Opis 鈍iata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obie篡鈍iata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum 疾laznych Kr鏊estw
Dzia PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w 鈍iecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podr璚znik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artyku造
Czwarta edycja na Po...
Rytua造 czarownik闚
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwo軼i i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchia雟kie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
DE - Kosmologia
Legenda Pi璚iu Kr璕...
Relacja z test闚 gru...
Ahra-kir
Stare gry
Najciekawsze tematy
Brak temat闚 na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Gra貫m z kom鏎ki i nie...
Wielkie dzi瘯i za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artyku造
Faktycznie przyjemny t...
Przeczyta貫m niusa, ko...
[quote]Czegoj napisa:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw s這wa przepro...
Galeria
Zgadzam si z Nantarem...
Uwa瘸m 瞠 pe軟y opis c...
Ikonki zast瘼uj帷e np....
Tak zupe軟ie w ramach ...
Czyli czer i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba cz窷 b喚d闚...
Paragraf 82 brak linka...
Te kt鏎e wy豉pa貫m, 瞠...
Podam wieczorem jak b...
Mo瞠 te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artyku造 » DrecarE » Rytua造 czarownik闚
Rytua造 czarownik闚

 

 

RYTUAΧ CZAROWNIKÓW

 

     Czarostwo - chocia mniej pot篹ne ni Magia Mistrzostw - dysponuje w豉snym odr瑿nym systemem obrz康ków magicznych. Zosta造 one wypracowane przez tradycj ludow na przestrzeni dziejów, wspomagaj帷 mo磧iwo軼i wioskowych zaklinaczy, wied幟 i innych domoros造ch praktykantów sztuk tajemnych. Wi瘯szo嗆 z nich powsta豉 w odpowiedzi na aktualne zapotrzebowania wspólnoty lub samych czarowników, co sprawia, 瞠 skupiaj si one na osi庵ni璚iu konkretnych korzy軼i, rzadko kiedy za odnosz si do bardziej mistycznej strony magii. Ten system rytualnych dzia豉 znany jest przede wszystkim czarownicom i gu郵arzom, rekompensuj帷 im w cz窷ci brak znajomo軼i pot篹niejszych zakl耩. Jest on cz瘰to niezwykle wa積y dla tych ról, sprawiaj帷, i znajduj one spo貫czn akceptacj, a jednocze郾ie budz l瘯 i szacunek.

 

     Wi瘯szo嗆 uczonych Adeptów patrzy na ludow magi z pob豉瘸niem, uwa瘸j帷 j za zbiór guse i zabobonów. W istocie, maj oni po cz窷ci racj, gdy wykonywane przez czarowników ceremonie zwykle opieraj si na pewnej instynktownej wi瞛i ze 鈍iatem duchowym. Rzadko który wioskowy magik zdaje sobie spraw z tego, na czym opiera si skuteczno嗆 jego dzia豉. Sprawia to tak瞠, i niektóre rytua造 bywaj niebezpieczne, zaburzaj bowiem delikatn równowag pomi璠zy 鈍iatem duchów i 鈍iatem materii. Jest to tak瞠 powodem dla którego nawet Druidzi i Szamani unikaj tego rodzaju praktyk. Obrz璠y czarowników to do嗆 karko這mna forma sportu, opieraj帷a si na silnej wierze we w豉snej szcz窷cie i zdolno嗆 naginania rzeczywisto軼i do swojej woli. Poniewa czarostwo obrz璠owe ma na wzgl璠zie jedynie skuteczno嗆, przeto wiele praktyk tego rodzaju budzi powa積e zastrze瞠nia w鈔ód kap豉nów, druidów, czy Adeptów kszta販onych w zaawansowanej Magii Mistrzostw.

 

Wykonanie rytuau


     Ka盥y gu郵arz, b康 czarownica mo瞠 spróbowa wykona który z opisanych ni瞠j rytuaów. Zak豉da si, 瞠 wiedza o ich prawid這wym przeprowadzeniu i dzia豉niu nale篡 do sekretów zwi您anych z wymienionymi rolami zawodowymi. Ka盥orazowo jednak wymaga to czasu i odpowiedniego wyposa瞠nia (niepe軟e wyposa瞠nie skutkuje modyfikatorami karnymi, za jego zupe軟y brak uniemo磧iwia odprawienie ceremonii).

 

     Ludowe obrz康ki magiczne przyjmuj ró積 posta. Wi瘯szo嗆 z nich odprawiana jest na osobno軼i, z dala od wzroku niewtajemniczonych. Nawet je郵i czarownik przeprowadza rytua przy innych, stara si mamrota swe zakl璚ia czy formu造 na tyle niezrozumiale, aby nikt nie by w stanie ich powtórzy. Stanowi one bowiem wielk tajemnice linii w鈔ód wied幟 i gu郵arzy i s przekazywane jedynie wewn徠rz nich, w wielkim sekrecie. Wielu czarowników wierzy zreszt, 瞠 je郵i kto niewtajemniczony us造szy je i zdo豉 powtórzy, zakl璚ia strac swoj moc. Tego rodzaju praktyki polegaj帷e na szeptaniu lub mamrotaniu zwane s zamawianiem lub szeptaniem.


     Inne elementy u篡wane w trakcie obrz璠ów odnosz si do wiejskiej rzeczywisto軼i: mog je stanowi narz璠zia spotykane na co dzie typu miednica, miot豉, sito, 這pata etc. Wa積ym elementem s ro郵iny i zio豉, które wykorzystywane s najcz窷ciej do okadzania, ale tak瞠 do plecenia wianków, czy rozsypywania w danym miejscu, a tak瞠 cz窷ci zwierz璚e (ko軼i, z瑿y etc). Wi瘯szo嗆 ceremonii wykonywana jest w domu czarownika lub na terenie odludnym – na uroczyskach, rozstajach dróg, w lesie czy przy cmentarzu. Przeprowadzenie jednego obrz璠u zajmuje przynajmniej pó godziny, cho niektóre z這穎ne obrz璠y mog trwa o wiele d逝瞠j.

 

     Wykonuj帷 rytua magii ludowej bohater wykonuje test Inu + Legendy. W przypadku pecha krytycznego Mistrz Gry powinien za這篡, 瞠 dzia豉nia czarownika rozgniewa造 okoliczne duchy, które zechc si na nim w jaki sposób zem軼i. Có, czarostwo obrz璠owe z pewno軼i nie nale篡 do najbardziej bezpiecznych praktyk…

 

     Je郵i rytua robiony jest na czyj捷 pro軸, czarownik wykonuje go w obecno軼i klienta lub samotnie, pobieraj帷 wcze郾iej odpowiedni op豉t. Jest ona uiszczana najcz窷ciej w naturze – w postaci wiktuaów, zwierz徠, potrzebnych narz璠zi czy przedmiotów codziennego u篡tku. Pozwala to wielu czarownikom wie嗆 do嗆 wygodny tryb 篡cia, w oparciu o tego rodzaju wymian.

 

Utensylia


     Wykonanie wi瘯szo軼i rytuaów wymaga posiadania odpowiedniego wyposa瞠nia w postaci: ró盥磬i drewnianej, dwóch no篡 rytualnych, misy ofiarnej, 鈍iecy, kredy lub w璕la, odpowiednich zió, i innych elementów (najcz窷ciej cz窷ci zwierz璚ych, narz璠zi gospodarskich etc). Czarownice korzystaj tak瞠 cz瘰to z kot豉 gu郵arze z grimuarów.

 

Nó z czarn r瘯oje軼i - s逝篡 do sk豉dania krwawych ofiar, nacinania cia豉,  kre郵enia kr璕ów magicznych na ziemi, a tak瞠 rzucania kl徠w.

 

Nó z bia陰 r瘯oje軼i - u篡wany jest do zbierania i krojenia zió oraz do czynno軼i, które nie maj nic wspólnego z przelewaniem krwi. Je郵i bowiem zostanie ni splamiony, utraci sw moc.

 

Ró盥磬a drewniana - u篡wana jest do zaklinania, nale篡 j trzyma w prawej d這ni. Najcz窷ciej u篡wa si ró盥磬i leszczynowej (+5 do obrz璠ów zwi您anych z zaklinaniem duchów), lub z bzu czarnego (+5 do rzucania kl徠w). W Krainach Po逝dnia zamiennikiem leszczyny jest drzewo migda這wca, a bzu czarnego – heban.

 

Kocio – u篡wany wy陰cznie przez czarownice, jest ich istotnym atrybutem, odnosz帷ym si do kultu Matki Ziemi (w Totemizmie), lub Bogi b璠帷ych jej uosobieniem. Wykorzystywany jest przy sporz康zaniu ró積ego rodzaju zio這wych mikstur. Niektóre pot篹ne, magiczne kot造 posiadaj dodatkowe moce zwi瘯szaj帷e si喚 warzonych w nich specyfików (np. wyd逝瘸j帷 czas ich dzia豉nia czy wzmacniaj帷 ich skuteczno嗆), lub wspomagaj帷e wezwania duchów.

 

Grimuar – ksi璕a magiczna, najcz窷ciej oprawiona w dziewicz skór ko幢 (która jednocze郾ie stanowi podstaw paktu z duchem). Jest to podstawowy atrybut gu郵arzy, cho bywa tak瞠 czasem wykorzystywany przez czarownice. Ksi璕a zawiera opisy legend, obrz璠ów, formu zamawiania i wzywanych duchów, wraz z symbolami magicznymi. Wszystko to spisane jest w odpowiedni, zaszyfrowany sposób – tak, i nie jest w stanie tego odczyta nikt niewtajemniczony. A je郵i nawet uda mu si, tre嗆 ksi璕i wyda mu si pe軟a bredni.


     Posiadanie grimuaru dodaje +5 do wszystkich rytuaów zwi您anych z relacji z duchami. Gracz mo瞠 wykona sw w豉sn ksi璕 (co wymaga sporz康zenia dziewiczego pergaminu), lub te zdoby tom jakiego starszego czarownika (np. dziedzicz帷 j etc). Je郵i poprzedni posiada ksi璕i by na poziomie wy窺zym od bohatera, MG powinien uzna, i grimuar zawiera dodatkowe sekrety w postaci: opisu mieszanek zio這wych, zakl耩 wzmacniaj帷ych dzia豉nie danego rytua逝, szkó czarostwa czy unikalnych obrz璠ów. Ksi璕a powinna zawiera jeden tego typu sekret na ró積ic poziomów mi璠zy postaci a autorem tomu. Zdobycie wyj徠kowo pot篹nego woluminu (ró積ica przynajmniej trzech poziomów) pozwala temu kto go przestudiowa na podniesienie umiej皻no軼i Legendy o K2 stopnie (bez wydawania P.D.). Gracz jednak musi wykona udany test Int + Legendy. Ponadto ka盥y wolumin zawiera w sobie pewn liczb czarów czarostwa (k4 + poziom autora). Wiele grimuarów posiada tak瞠 w豉sne, pot篹ne moce magiczne wspieraj帷e czarownika. Najcz窷ciej objawiaj si one poprzez ducha, który jest przywi您any do ksi璕i i który ochrania j, a tak瞠 jej posiadacza, lub wykonuje co jaki czas jego polecenia. Pot璕 i zakres kompetencji ducha zawsze powinien dok豉dnie okre郵i Mistrz Gry. Tego rodzaju grimuary s fetyszami. Wiele z nich stanowi tak瞠 magazyny Energii.

 

W璕iel, Kreda, Ochra – wykorzystywane do kre郵enia znaków magicznych. Tradycyjnie kredy u篡wa si do kre郵enia znaków ochronnych (cz瘰to nale篡 j uprzednio po鈍i璚i, sk豉daj帷 w ofierze jakiemu bóstwu), w璕la do kre郵enia znaków wzywaj帷ych duchy lub sprowadzaj帷ych nieszcz窷cia, a ochry do wykonywania znaków zwi瘯szaj帷ych moc czarownika.

 

Kadzielnica – wykonana z gliny czy metalu najcz窷ciej ma posta naczynia z piaskiem, w którym umieszcza si roz瘸rzony w璕ielek, a nast瘼nie sypie na niego zio豉. Okadzanie wymagane jest w wi瘯szo軼i rytuaów i nie mog bez niego obej嗆 si ceremonie uzdrawiaj帷e, wzywaj帷e duchy, czy rzucaj帷e kl徠wy. Jest to wi璚 wa積y element wyposa瞠nia maga. Nale篡 zaznaczy tak瞠, 瞠 czarownice i gu郵arze cz瘰to przekazuj w swych liniach tajemne receptury zio這we, zdolne wzmacnia efektywno嗆 niektórych obrz璠ów.

 

 

Istotne Czynniki


     Miejsce wykonania obrz康ku tak瞠 jest istotne. Wiele z nich wymaga odosobnienia, którego czarownicy 軼i郵e przestrzegaj, wykonuj帷 rytua造 we w豉snym domu lub w ustronnej okolicy. Niektóre ceremonie wymagaj udania si do danego miejsca: na uroczysko, lub cmentarz noc, co nie zawsze jest ca趾owicie bezpieczne.

 

     Na powodzenie obrz康ku wp造w ma czas jego wykonania. Wi瘯szo嗆 z nich powinna mie miejsce w nocy. Istotny jest tak瞠 uk豉d cia niebieskich, a szczególnie ksi篹yca, reguluj帷ego przep造w energii mi璠zy 鈍iatem Materii, a Królestwem Astralnym.

 

 

Obrz康ki Magiczne


     Poni瞠j przedstawione zosta造 obrz康ku, znane czarownicom i gu郵arzom. Niektóre z nich mog wyj徠kowo wykonywa tak瞠 Stuha. Je郵i rytua b璠zie nieudany, mo瞠 zosta powtórzony w wybranym celu jedynie dwukrotnie, pó幡iej oka瞠 si ca趾owicie nie skuteczny. Ka盥a kolejna próba jednak zajmuje odpowiedni ilo嗆 czasu godzin, jest to wi璚 proces d逝gi i m璚z帷y. Nie mówi ju o tym, 瞠 ka盥a próba kosztuje kolejne sk豉dniki w postaci zió, 鈍iec czy innych wymaganych przedmiotów.

 

     Oczywi軼ie ten sam rytua wykonany w innym celu b璠zie skuteczny, je郵i tylko gracz prowadz帷y czarownika zda wymagany test Legend. Tak wi璚 mimo, i nie uda這 mu si przekl望 danej osoby (gracz trzykrotnie nie zda testu), mo瞠 spróbowa u篡 Zakl徠wienia na innej ofierze.

 

     Co wi璚ej, z uwagi na to, i czarownicy nie maj wiedzy o Magii Wysokiej, a co za tym idzie niezbyt skutecznie kieruj otaczaj帷 ich energi, ka盥y wykonywany przez nich rytua wymaga wydania odpowiedniej ilo軼i Energii. Jest on zmienny z uwagi na to, i powodzenie magii ludowej opiera si na po陰czeniu sprzyjaj帷ych czynników, szcz窷cia i intuicji. Zwykle oznacza wydatek K4 punktów Energii, ale mo瞠 by inny (koszt Energii zosta podany przy ka盥ym rytuale).

 

 

Dziki Ogie. Ryt ten pozwala stworzy 廝ód這 ognia, które b璠zie odporne na wszelkie próby ugaszenia go za pomoc magii. Co wi璚ej, ogie stworzony w ten sposób potrafi roz鈍ietla magiczn ciemno嗆.

Dzia豉nie: Czarownik skrzesze ogie pocieraj帷 o sobie dwa kawa趾i drewna i mamrocz帷 odpowiednie zakl璚ia. Je郵i ceremonia si powiedzie, ogie uzyskany w ten sposób jest traktowany jak p這mie magiczny – nie mo積a go tak瞠 ugasi za pomoc innych zakl耩 czarostwa (cho Magia Mistrzostw oparta o wykorzystanie 篡wio逝 Wody nadal b璠zie skuteczna). P這mie jest tak瞠 w stanie roz鈍ietla ka盥 magiczn ciemno嗆.

Czas wykonania: 15 minut;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: K3 Energii.

 

 

Kradzie Mleka. Ceremonia ta pozwala kra嗆 mleko od wybranej krowy, kozy lub innego zwierz璚ia gospodarskiego. Mleko magicznie przenosi si do domu czarownika, który mo瞠 korzysta z niego, samo zwierz za w tym czasie przestaje je dawa i wydaje si nieco apatyczne. Zdolno嗆 ta przysparza czarownicom i gu郵arzom wiele z貫j s豉wy na wsiach i jest przyczyn dla której wiele osób unika kontaktów z nimi. Z drugiej strony mo瞠 by wielce przydatna w czas biedy lub g這du.

Dzia豉nie: Ceremoni nale篡 wykona w domu. Czarownik najpierw musi ukra嗆 lub po篡czy jaki przedmiot od s御iada, którego zwierz皻om chce ukra嗆 mleko. Mo瞠 to by cokolwiek: sito, krajka, garnek etc. Nast瘼nie wbija gwó寮 w 軼ian i wiesza na nim kawa貫k pótna, z którego, gdy sobie za篡czy, zaczyna sp造wa mleko. Wymaga to zmówienia odpowiednich zakl耩 i kilkakrotnego poci庵ni璚ia za materia.

Efekty rytua逝 rozprasza wykonanie Odczynienia Kl徠wy lub Rozplatanie Wzorca.

Czas wykonania: godzina na wykonanie po raz pierwszy, 5 minut na kolejne aktywacje efektu;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: K3 Energii.

 

 

Lot na Sabat. Ryt ten przyzywa demony powietrzne, które unosz czarownika pozwalaj帷 mu przeby ogromn odleg這嗆, by dotrze na dane miejsce. Zwykle wykorzystywany jest by dosta si na sabat, maj帷y miejsce w zbyt wielkiej odleg這軼i, by magik móg dotrze tam tradycyjnymi 鈔odkami.

Dzia豉nie: Ceremoni nale篡 wykona w domu. Czarownik najpierw musi nagotowa ma軼i korzystaj帷 z takich zió jak: lulek czarny, mandragora, bylica i bielu. Nast瘼nie smaruje si ni recytuj帷 odpowiednie zakl璚ia. Pokrywa ni tak瞠 jaki przedmiot, w który wst徙i demony natury, unosz帷 go w powietrze. Najcz窷ciej jest to miot豉, wid造, oóg lub inne narz璠zie. Chc帷 ulecie w powietrze dosiada rzeczonego narz璠zia i wydaje duchom polecenie, one za spe軟iaj je transportuj帷 go na sabat z du瘸 szybko軼i. Lot ten jest w ca這軼i sterowany przez duchy i magik nie mo瞠 w trakcie zmieni miejsca, do którego chce si dosta. Zakl皻e w ten sposób przedmioty zachowuj sw zdolno嗆 lotu do kolejnego 鈍itu – a wi璚 na tyle d逝go, by czarownik móg wróci do domu.

Je郵i w czasie rytua逝 czarownik uzyska pecha, demony zanios go na jakie odludne miejsce i porzuc. Duchy post瘼uj podobnie, je郵i ceremonia ta nadu篡wana jest dla b豉hych lub egoistycznych celów. Jest to przyczyn, dla której wi瘯szo嗆 czarowników u篡wa jej tylko w wa積ych sytuacjach (aby dosta si na sabat lub w przypadku zagro瞠nia 篡cia)

Czas wykonania: godzina; 

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: K6 Energii.

 

 

Maleficia. Jest to pot篹na kl徠wa, któr czarownik mo瞠 rzuci na zasiewy lub obej軼ie wybranej osoby. Mo瞠 ona tak瞠 dotkn望 inne, u篡teczne obiekty jak np. studnie, m造n, most etc. Obci捫one ni uprawy marniej i nie daj plonu, a rosn帷e na nich ro郵iny staj si 逝pem robactwa i chorób. Je郵i kl徠wa rzucona zostanie na budowle niszczej one i psuj si ponownie, mimo prób naprawy: studnie wysychaj, mosty zaczynaj mie wiele dziur etc. Samo rzucenie tej kl徠wy cz瘰to wywo逝je w鈔ód okolicznych mieszka鎍ów nap造w wrogo軼i do wszelkich czarowników, mo瞠 si wi璚 豉two obróci przeciwko temu, kto j sprawi. Jest tak瞠 powodem dla którego role te ciesz si z陰 s豉w.

Dzia豉nie: Czarownik musi wykona przedmiot b璠帷y no郾ikiem kl徠wy. Ró積i si on zale積ie od kultury: cz瘰to jest to zapiecz皻owane naczynie zawieraj帷e truj帷e zio豉, ko軼i zmar造ch i popió z ropuchy. W Torgeth u篡wa si jednak samych ko軼i ropuchy zawini皻ych w kawa貫k ca逝nu, a AjArd za u篡wa si tabliczek o這wianych przebitych 瞠laznym gwo寮ziem. Przedmiot ten nale篡 na nowiu umie軼i w okolicy miejsca, które chce si przekl望, wymawiaj帷 przy tym odpowiednie zakl璚ia. Najcz窷ciej zakopuje si go w ziemi lub wrzuca do studni. Nast瘼nie czarownik trzykrotnie obchodzi teren, który chce obj望 dzia豉niem Maleficia, mamrocz帷 kl徠wy i z這rzeczenia. Nie trzeba chyba wspomina, 瞠 dla w豉snego bezpiecze雟twa warto czyni to w najciemniejszych godzinach nocy, gdy szansa na bycie zauwa穎nym przez przypadkow osob jest najmniejsza.

Czas wykonania: minimalnie godzina;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: 1 + K10 Energii.

 

 

Odczynienie Kl徠wy. Rytua ten pozwala zdj望 ka盥 kl徠w, urok czy urzek rzucony przez innego czarownika, a tak瞠 b璠帷y efektem u篡cia czarostwa (np. Kl徠w Ciemno軼i). Os豉bia tak瞠 efekty Tkania Uroków, zmniejszaj帷 ich oddzia造wanie na ofiar. Jest to jedna z ludowych form ochrony przed szkodliw magi, która sprawia, 瞠 czarownicy s otaczani nie tylko l瘯iem ale i szacunkiem lokalnych spo貫czno軼i.

Dzia豉nie: Czarownik zmawia zakl璚ia okadzaj帷 ofiar dymem z zió. Czasami dodatkowo bije j rózg z pokrzyw czy innych ro郵in, albo omiata miot陰. Je郵i rytua si powiedzie, wszelkie szkodliwe efekty czarostwa, zarówno w rodzaju rzucanych zakl耩 jak i obrz璠ów zostaj usuni皻e. Rytua pozwala tak瞠 os豉bi efekty Magii Mistrzostw o 1 + 1 P. Mi. na jedno uzyskane przebicie.

Czas wykonania: godzina;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: K4 Energii.

 

 

Rozmowa z Umar造m. Kolejna, ciesz帷a si z陰 s豉w zdolno嗆 pozwala czarownikom porozmawia przez chwil z duchem zmar貫go. W odró積ieniu jednak od zdolno軼i Szamanów czy Kap豉nów, którzy komunikuj si bezpo鈔ednio z dusz w za鈍iatach, czarownik zmusza j do tego by przemówi豉 poprzez cia這. Jest to do嗆 wstrz御aj帷y efekt, który wielu obserwatorom mo瞠 przywie嗆 豉two na my郵 owiane z陰 s豉w praktyki Nekromancji lub innych Kultów Ciemno軼i.

Dzia豉nie: Czarownik staje nad cia貫m zmar貫go z ró盥磬 i przez jaki czas mamrocze zakl璚ia. Nast瘼nie trzykrotnie rozkazuje cia逝 przemówi. Je郵i ceremonia uda豉 si, zmar造 otworzy oczy i odpowie na tyle pyta czarownika ile przebi uzyska on w te軼ie wykonania ceremonii. Dusza zmuszona do powrotu do cia豉 odczuwa jednak ogromny dyskomfort i zrobi wszystko, by móc ponownie odej嗆, staraj帷 si skróci rozmow do minimum. Chyba nie trzeba zaznacza, i w przypadku pecha czarownik nara瘸 si na gniew m軼iwego zmar貫go.

Czas wykonania: pó godziny;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: K4 Energii.


Rytua Ropuchy. Ten z這穎ny rytua zajmuje trzy noce, w czasie których czarownik wykonuje pot篹ny talizman, który daje mu w豉dz nad ko闓i.

Dzia豉nie: Czarownik musi zdoby kompletny szkielet ropuchy. Nast瘼nie, na nowiu udaje si nad strumie i wrzuca ko軼i do wody. Ta, która pop造nie pod pr康, jest t, któr nale篡 wy這wi. Nast瘼nie nale篡 j umie軼i na piersi i nosi przy sobie przez trzy kolejne noce. Pierwsz z nich czarownik sp璠za na cmentarzu, druga na rozstajach dróg a trzeci na 陰ce, gdzie pas si konie. W czasie ka盥ej nocy b璠zie nagabywany przez duchy, próbuj帷e mu odebra ko嗆 (podst瘼em, przekupstwem lub gro嬌). Je郵i jednak zachowa j przy sobie, uzyska pot篹ny talizman, którym b璠zie móg si pos逝giwa.

Ko嗆 owini皻a w kilka ko雟kich w這sów musi by noszona przy sobie. Zapewnia Empati Zwierz璚 w stosunku do koni oraz dodatkowe +5 do Je寮ziectwa i testów Oswajania zwi您anych z tymi zwierz皻ami. Co wi璚ej, moc talizmanu chroni tak瞠 wierzchowca na którym siedzi czarownik, czyni帷 go odpornym na strach. Ko嗆 dzia豉 tylko w r瘯ach osoby, która wykona豉 ceremoni i nie mo瞠 by przekazana komu innemu.

Czas wykonania: trzy kolejne noce;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: K4 Energii.

 

 

Stworzenie Chowa鎍a. Obrz康ek ten pozwala przywo豉 i zakl望 w niewielkim zwierz徠ku ducha, który b璠zie wspomaga czarownika. Chowaniec mo瞠 przyj望 posta: du瞠go paj彗a, szczura, ropuchy, ptaka krukowatego, kury, nietoperza, w篹a etc. Jest on istot o w豉snej inteligencji, która mo瞠 wype軟ia polecenia czarownika p[przenosz帷 drobne przedmioty, szpieguj帷 dla niego czy wykonuj帷 inne, proste czynno軼i.

Dzia豉nie: Czarownik musi wybra odpowiednie stworzenie i oswoi je. Powinien karmi je przez jeden cykl ksi篹yca dodaj帷 do jedzenia nieco swojej krwi. Nast瘼nie w czasie pe軟i, wykonuje rytua prosz帷 duchy o pomoc. Obrz康ek powinien zosta wykonany w domu lub na uroczysku, w wykre郵onym na ziemi kr璕u magicznym. W jego trakcie czarownik recytuje zakl璚ia oraz miesza swoj krew z krwi zwierz徠ka. Przyrzeka duchowi tak瞠, 瞠 b璠zie karmi go ni raz dziennie (wymaga to dodania do po篡wienia zwierz徠ka kilku kropel krwi).

Tak stworzony chowaniec posiada w豉sn 鈍iadomo嗆 i inteligencj (Int i SW zwierz璚ia wzrastaj o 10+ K10). Mo瞠 si porozumiewa za pomoc telepatii ze swoim panem, wykonuje równie jego polecenia tak d逝go, jak d逝go jest karmiony (w innym przypadku opuszcza czarownika). Zawsze potrafi instynktownie odnale潭 swojego pana nawet je郵i si zgubi. Posiada tak瞠 Energi równ 2+k4 (wzrasta ona o 2 co poziom), któr mo瞠 przekaza swemu panu za pomoc dotkni璚ia. Wi璚ej informacji na temat chowa鎍ów znajduje si w odpowiednim rozdziale.

Czas wykonania: trzy godziny;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: 1 + K8 Energii.

 

Urok Mi這sny. Wielu czarowników specjalizuje si w rzucaniu uroków mi這snych. Zdolno嗆 ta jest popularna w鈔ód magików wioskowych z uwagi na to, i zawsze znajdzie si kto, kto zechce zap豉ci za jej wykorzystanie. Jednocze郾ie nie wymaga ona skomplikowanej wiedzy o Tkaniu Wzorców, ograniczaj帷 si do jednego tylko rodzaju emocji – mi這軼i.

Dzia豉nie: Czarownik musi posiada kilka kropel krwi lub w這sów osoby, która pragnie kogo w sobie rozkocha. Nast瘼nie przy ich u篡ciu tworzy jaki przedmiot: najcz窷ciej jest to eliksir zio這wy, lecz mo瞠 by to tak瞠 np. magiczny proszek,  zaczarowany owoc lub wianek z kwiatów. Osoba, która go zje (lub u篡je w przewidziany sposób np. na這篡 w przypadku wianka) zapa豉 natychmiast gor帷 mi這軼i do tego, czyje w這sy lub krew zosta造 u篡te w czasie rytua逝. Uczucie to b璠zie silne i zaw豉dnie ofiar bez reszty.

Urok tego rodzaju utrzymuje si a do kolejnego nowiu. Jest jednak du穎 s豉bszy od efektów Magii Mistrzostw i mo瞠 zosta zdj皻y za pomoc Odczyniania Kl徠wy, kap豉雟kiego Rytua逝 Oczyszczenia, Rozplatania Wzorca, a nawet okadzania niektórymi zio豉mi.

Czas wykonania: godzina;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: K4 Energii.

 

 

Urzek. Jest to prosta kl徠wa oddzia逝j帷a na stworzenia o s豉bej sile ducha. Wprowadza je ona w stan pewnej bierno軼i i apatii, w której podatne s na wszelkie sugestie czarownika. Jej ofiarami najcz窷ciej staj si zwierz皻a gospodarskie, dzieci i starcy. Kl徠wa nie ma jednak wp造wu na nikogo kto posiada S.W. wy窺z ni 20.

Dzia豉nie: Czarownik musi napotka tego, kogo chce urzec na osobno軼i. Nast瘼nie mamrocze do niego odpowiednie zakl璚ia i spluwa mu pod nogi. Ofiara mo瞠 broni si testem S.W. Je郵i si jej nie powiedzie, popada w pewien stan biernej apatii. Czarownik odbiera jej jaki przedmiot (np., kawa貫k ubrania), kosmyk w這sów etc. Od tego momentu osoba urzeczona b璠zie bezwolnie wykonywa jego polecenia (nawet je郵i s wydane mentalnie) nie zdaj帷 sobie sprawy co robi. Jej zachowanie staje si ospa貫, niemal lunatyczne, co oczywi軼ie mo瞠 zosta zauwa穎ne przez bliskich. Sama ofiara nie pami皻a jednak momentu rzucenia urzeku ani nie zdaje sobie sprawy z tego, co si z ni dzieje.

Urok tego rodzaju utrzymuje si tak d逝go, jak d逝go czarownik posiada przedmiot nale膨cy do urzeczonego. Jest jednak du穎 s豉bszy od efektów Magii Mistrzostw i mo瞠 zosta zdj皻y za pomoc Rozplatania Wzorca, kap豉雟kiego Rytua逝 Oczyszczenia, a nawet okadzania niektórymi zio豉mi i Odczynienia Kl徠wy. Odebranie czarownikowi obiektu, stanowi帷ego podstaw urzeku, tak瞠 go rozprasza.

Czas wykonania: 15 minut;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: K4 Energii.

 

 

Zakl徠wienie. Jednym z powodów dla którego ludzie unikaj czarownic i gu郵arzy, jest owiana z豉 s豉w zdolno嗆 rzucania kl徠w na inne istoty. Cho nie mog one równa si z si陰 przekle雟tw sprowadzanych przez Kultystów Ciemno軼i ani mocami niektórych duchów, wci捫 jednak stanowi pewn przykro嗆.

Dzia豉nie: Czarownik musi posiada jaki element nale膨cy do osoby, któr chce przekl望. Nast瘼nie przeprowadza rytua sk豉daj帷y si z zakl耩, z這rzeczenia, okadzania posiadanego przedmiotu truj帷ymi zio豉mi, palenia go w ogniu czy zakopywania na cmentarzu. Wszystko to powinno by wykonane w nocy. Je郵i rytua powiedzie si, ofiara:

- Cierpi na bezsenno嗆 i koszmary, co sprawia, 瞠 regeneruje 砰wotno嗆 i Energi dwa razy wolniej i otrzymuje kar -10 do Odp. Z powodu chronicznego przem璚zenia;

- Ma strasznego pecha: jej szansa na pech krytyczny zwi瘯sza si o K6% i o tyle samo spada szansa na krytyczny sukces;

Zakl徠wienie mo瞠 by usuni皻e za pomoc Odczynienia Kl徠wy, kap豉雟kiego Rytua逝 Oczyszczenia, Rozplatania Wzorca a nawet okadzania niektórymi zio豉mi czy udanej modlitwy (test Geasu). Czarownik mo瞠 tak瞠 sam j rozproszy je郵i tylko zechce.

Czas wykonania: pó godziny;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: K4 Energii.

 

 

Zamawianie Chudoby. Ceremonia ta pozwala przenie嗆 skuteczno嗆 Medycyny Ezoterycznej na zwierz皻a zarówno gospodarskie, jak i domowe czy dzikie. Jest to bardzo wa積a umiej皻no嗆, która sprawia, 瞠 czarownice i gu郵arze s potrzebni w spo貫czno軼iach wiejskich. A tak瞠 jednak z tych która zapewnia im utrzymanie oraz szacunek otoczenia.

Dzia豉nie: Dla niewtajemniczonego obserwatora rytua nie ró積i si wiele od normalnego u篡cia Medycyny Ezoterycznej. Czarownik po prostu mamrocze zakl璚ia, okadzaj帷 zwierz jakimi zio豉mi. Wtajemniczeni jednak wiedz, 瞠 to w豉郾ie u篡cie odpowiednich zió i zakl耩 pozwala leczy zwierz皻a równie skutecznie jak inne istoty.

Czas wykonania: wykonanie jest jednoczesne z u篡ciem Medycyny Ezoterycznej; 

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz;

Koszt: K4 Energii.

 

 

Zamawianie Pogody. Rytua ten pozwala wp造n望 na duchy pogody, zmuszaj帷 je do tego by wype軟i造 wol czarownika. Cieszy si on popularno軼i na wsiach gdzie brak szamana lub czarownicy bieg貫j w rozmawianiu z duchami atmosferycznymi.

Dzia豉nie: Zale積ie od kr璕u kulturowego dzia豉nia rytualne mog wygl康a ró積ie: nale篡 do nich oblewanie wod du篡ch kamieni (tak瞠 menhirów druidzkich), biczowanie rózg ziemi, bicie rózgami w wod znajduj帷 si w miednicy etc. W powodzeniu rytua逝 istotna jest ilo嗆 przebi: jedno powala na drobn zmian (np. wywo豉nie m瘸wki w czasie zachmurzenia, os豉bienie wiej帷ego wiatru), trzy na zmian znaczn (powstrzymanie lub wywo豉nie deszczu w czasie pochmurnego dnia), za pi耩 na ogromn zmian (wywo豉nie burzy na jasnym niebie). Pech w te軼ie zawsze wywo逝je wielki gniew duchów pogody, które mog zem軼i si dotykaj帷 okolic kl瘰kami (np. susz, huraganem czy oberwaniem chmury).

Czas wykonania: pó godziny;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz, Stuha;

Koszt: 1 + K10 Energii.

 

 

Zawezwanie Ducha. Rytua ten pozwala wezwa danego ducha: zmar貫go, natury czy innego. Nie daje jednak kontroli nad jego poczynaniami, ani nastawieniem z jakim przyb璠zie wzywana istota. Mo瞠 by tak瞠 u篡ty do wzywania demonów natury.

Dzia豉nie: Czarownik musi uda si w miejsce odpowiednie dla wzywanego ducha. Je郵i przywo逝je zmar貫go, powinien uda si na jego mogi喚 lub do miejsca zgonu, je郵i ducha natury – najlepszym miejscem b璠 uroczyska lub lokalne Miejsce Mocy etc. Nast瘼nie rysuje na ziemi trójk徠 no瞠m o czarnej r瘯oje軼i i u篡waj帷 ró盥磬i oraz d逝giej litanii zakl耩, stara si zmusi ducha do objawienia si. Je郵i rytua si powiedzie duch przybywa, aczkolwiek zaklinacz nie ma nad nim 瘸dnej kontroli, a przywo豉na istota mo瞠 zrobi, co zechce.

Czas wykonania: pó godziny;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz, Stuha;

Koszt: K4 Energii.

 

疾lazny Kr庵. Ta prosta ceremonia pozwala ochroni si przed w軼iek造mi duchami i czasem stanowi ostatni desk ratunku dla pechowych czarowników.

Dzia豉nie: Czarownik rysuje na ziemi kr庵 no瞠m o czarnej r瘯oje軼i, mamrocz帷 przy tym odpowiednie zakl璚ia. 畝dna istota duchowa nie mo瞠 przekroczy jego granicy ni oddzia造wa na osoby znajduj帷e si wewn徠rz, tak d逝go jak kr庵 jest szczelny. Istoty materialne mog swobodnie wchodzi w wychodzi z kr璕u. Traci on jednak sw moc je郵i czarownik sam go opu軼i.

Czas wykonania: 5 minut;

Przeprowadzi mo瞠: Czarownica, Gu郵arz, Stuha

Koszt: K4 Energii.

 

 

Autor: Sigil of Scream (2017). Wszelkie prawa zastrze穎ne.

Komentarze
#1 | Keth dnia 28.08.2017 20:32:06
Przyjemny w odbiorze tekst, kt鏎y poszerza wiedz o 鈍iecie DrecarE. Bardzo mi si spodoba. Mam na razie jedno pytanie: kto to jest Stuha?
#2 | Sigil dnia 29.08.2017 12:51:12
Stuha to osoba, kt鏎a posiada wrodzone zdolno軼i wychodzenia w astral. Nie jest to uczony Adept, cho w豉da drzewkiem Zdolno軼i Astralnych. Jest to co w rodzaju duchowego wojownika, kt鏎y chroni wsp鏊not przed wrogimi nawkami, a tak瞠 szkodliwymi duchami atmosferycznymi. Dlatego te w mniej rozwini皻ych spo貫cze雟twach cieszy si on du篡m szacunkiem. Stuha rodzi si z znamieniem w kszta販ie skrzyde pod jedn z pach.

Bdw nazw i pomys zaczerpn掖em z wierze rozpowszechnionych na Ba趾anach.
#3 | Fobetor dnia 19.09.2017 10:15:21
Faktycznie przyjemny txt jest w nim zawarto du穎 ciekawych rzeczy dla takich czarownic i gu郵arzy. Ciekawe s te ich przybory pracy: n騜 z czarn r瘯oje軼i od tego a z bia陰 z kolei od zi馧... bardzo mi si podoba.
Dodaj komentarz
Zaloguj si, aby m鏂 doda komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani u篡tkownicy mog ocenia zawarto嗆 strony
Zaloguj si lub zarejestruj, 瞠by m鏂 zag這sowa.

安ietne! 安ietne! 100% [6 g這s闚]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 g這s闚]
Dobre Dobre 0% [0 g這s闚]
字ednie 字ednie 0% [0 g這s闚]
S豉be S豉be 0% [0 g這s闚]
Popularne Artyku造
  Artyku Czyta Dodany przez
» IK - tworzenie i rozw鎩 postaci
On: 浩LAZNE KR粌ESTWA
70025 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wyb鏎 rasy i p販i
On: TWORZENIE POSTACI
20714 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - obja郾ienia i mo磧iwo軼i rzucania oraz spis czar闚
On: MAGIA
17886 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16904 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryszta堯w Czasu
On: LEGENDA KRYSZTA紟 CZASU
16302 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15021 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14706 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta 皋軟ierska
On: PROFESJE
14165 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13348 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Z這dziejska
On: PROFESJE
13266 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13054 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis 鈍iata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTA紟 CZASU
12732 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12408 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12391 avnar
22.06.2009 15:08
» Do鈍iadczenie - PD
On: PODR犴ZNIK GRACZA
12243 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa u篡tkownika

Has這



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj si

Nie mo瞠sz si zalogowa?
Popro o nowe has這
Shoutbox
Musisz zalogowa si, aby m鏂 doda wiadomo嗆.

Keth
21-09-2017 18:36
Wpisy do Czarnego 安itu, Oxanu I Orleanu najpewniej jutro!

Suriel
21-09-2017 16:32
Ja my郵a貫m, 瞠 kt鏎y z admin闚 zbyt powa積ie wzi掖 jego pogrozki i zbanowal, w ramach dzia豉nia prewencyjnego. Grin

Keth
21-09-2017 16:18
Podejrzewam, 瞠 t scenk z paladynem popsu貫m mu koncept posta, nad kt鏎ym pracowa od tygodnia Grin

Nanatar
21-09-2017 16:16
Wirus przenosi Dretcha w inny wymiar, w zwi您ku z tym posty jego s niewimidzialne. Strze禦y si tym bardziej.

Suriel
21-09-2017 13:51
Dretch strzeglismy si i chyba si a za nadto. Skoro wpisow jak nie bylo tak i nie ma.

lightstorm
20-09-2017 18:40
doda貫m wa積e info w technicznym od Sandboxa

Keth
20-09-2017 14:58
Zawalony robot, mo瞠 uda si dzisiaj skrobn望...

Sigil
20-09-2017 12:14
To spraw sobie te Aliena, Suriel! Ja zawsze chcia貫m gra Alienem, ale mi 幢i MG nie pozwalaj. Lzy

dretch
20-09-2017 11:18
Dzisiaj wpisy w Pokusie i Oknach- strze盧ie si! x!

Suriel
20-09-2017 11:15
Sigil, pomysl niez造 do Ikei mam tylko 25km. A tak mia貫m tam podjecha po 篡randole.

Sigil
20-09-2017 10:08
O Matko, nie znosz "starego dobrego WFRP". Nowego zreszt tak瞠 nie. Pfft

koszal
20-09-2017 00:12
Dzisiaj rozpocz掖em Pokus Arcylicza. Stare dobre WFRP..

NickPage
Najcz窷ciej ogl康ane
deliad[5100]
czegoj[3403]
8art[2348]
koszal[2121]
Treant[1961]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzu kostk