24.04.2018 18:37:49
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
WoD - Dzieci Kaina
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Czego akurat słuchacie?
Mechanika UFO-simple
Tutaj możemy pisać c...
Historia Świata DrecarE
Generator mapy
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ahahahah boskie :D :/cyk
Pięknie zrobiona kartk...
Hahaha! Podoba mi się ...
Wszystkiego najlepszeg...
"w szczególnosci zaś t...
Artykuły
Nie próbuję się na sił...
Rozumiem, że nie przyp...
Się nie odzywałem wcze...
Podoba mi się dla odmi...
Ja nie zabraniam nikom...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » Degenesis RPG » Perpignan
Perpignan

 

 

PERPIGNAN

 

      Południowozachodnie krańce Franki od dawna już nie zaznały dobrodziejstw życia w pokoju, chociaż zaciekła determinacja żyjących tam ludzi przywróciła tym ziemiom przynajmniej namiastkę cywilizacyjnego postępu. Graniczący z koszmarnymi dominiami feromancerów w sercu dawnej Francji, mieszkańcy Perpignanu cieszą się zasłużoną reputacją mężnych i roztropnych włodarzy. Wiele lat temu odrzucili uprzedzenia i wrogość wobec swych sąsiadów z zachodu i zza Morza Śródziemnego, za największego nieprzyjaciela słusznie uznając nadciągające z północnego wschodu plagi Souffrance. Pogranicze Perpignanu w tym rejonie ustawicznie płonie, w dosłownym tego słowa znaczeniu – wypełnione ropą rowy trawione są niekończącym się pożarem, ciągle na nowo podsycanym, stanowiącym doskonałą barierę dla rojów insektów. Na barkach strzegących płomienistej granicy klanowych żołnierzy Perpignanu spoczywa obowiązek utrzymania bezpieczeństwa na strategicznie ważnym szlaku łączącym ich miasto z Toulouse, stanowiącym wycinek trasy pokonywanej przez Szpitalników zmierzających do Bretanii z Montpellier.

 

     Perpignan był niegdyś niewielkim portowym miastem u podnóża Pirenejów, zamieszkanym przez koalicję frankońskich i iberyjskich klanów. W swoim czasie pojawili się tam Neolibijczycy, zainteresowani wytyczeniem lądowego szlaku poprzez Hybrispanię do wybrzeży Atlantyku. Podporządkowawszy sobie rdzenną ludność, Afrykanie rozpoczęli w mieście znaczące inwestycje. Perpignan szybko stał się prosperującym siedliskiem jehameddan, ale świetlana przyszłość miasta pozornie przepadła w roku 2552. To wówczas śródziemnomorscy piraci zatopili na redzie portu czternastotysięcznik Sipho oraz uzbrojony katamaran Kashka. Wraki statków skutecznie zablokowały wejście do portu, lecz jeszcze większe szkody wyrządziła wyciekająca z nich ropa. Gęsta czarna maź zanieczyściła źródła wody pitnej, wyniszczyła faunę i florę wokół Perpignanu, skutecznie zniechęciła też Afrykanów do dalszych inwestycji w mieście. Perspektywa śmierci głodowej zmusiła przeważającą większość mieszkańców do porzucenia swej ziemi i wyemigrowania do Toulouse i Montpellier. W mieście pozostali jedynie członkowie dwóch tuzinów najbardziej zdeterminowanych rodzin. To oni dokonali niemal niemożliwego wyczynu, kopiąc kanały odpływowe i zbiorniki, do których przepompowywali zanieczyszczoną wodę i gdzie później spalali osadzającą się w płytkich wykopach ropę. W ten sposób klanyci Perpignanu stworzyli niezamierzenie pierwotną barierę ognia i dymu, która skutecznie odstraszała roje insektów zarażonych plagą sepsis. Zwalczający feromancerów Szpitalnicy docenili wysiłki Perpignanu dostarczając do miasta maski przeciwgazowe oraz środku farmaceutyczne pozwalające uzdatniać wodę pitną. Do sojuszu dołączyło też Toulouse, skąd perpignańscy emigranci jęli wysyłać transporty żywności dla swych upartych i zawziętych w misji odbudowy miasta krewniaków.

 

     Tym właśnie sposobem mieszkańcy Perpignanu zyskali miano ludu Bordenoir, od czarnego pasa ziemi wypalonego na niebezpiecznej granicy z krainami feromancerów.

 

     Kiedy zdeterminowani klanyci zapewnili sobie zapasy żywności i wody, zaczęli oczyszczać na miarę swych możliwości nasiąknięty mazutem piasek, a potem sprzedawać go do Montpellier. Zyski z tego handlu wykorzystali do sprowadzenia do Perpignanu grupy afrykańskich złomiarzy mających udrożnić zablokowany rdzewiejącymi wrakami port. W ślad za złomiarzami do ukrytego za kłębami dymu miasta jęli ściągać inni przybysze: anabaptyści, unikający ich apokaliptycy, członkowie frankońskiej Rezysty, wszyscy zwabieni metalem pozyskiwanym z rozbieranych wraków. Ignorujący Perpignan od dwóch dekad Neolibijczycy powrócili do miasta, chociaż wcześniej przez długi czas nikt w Tripolu nawet nie zastanawiał się nad ponownym wykupieniem koncensji na tę trasę handlową. Klan Bordenoir zyskał sobie ogromny szacunek afrykańskich kupców i miał od tej pory sowicie pomnażać swe profity.

 

     Dwadzieścia lat po katastrofalnej napaści piratów na Perpignan do portu ponownie wpłynął neolibijski frachtowiec. Przybyli na nim złomiarze dokonali znaczącej rozbudowy portu. Dziś Sipho służy za centrum handlowe, przebudowany tak, że nie przypomina już więcej prawdziwego statku, tylko ogromną stacjonarną konstrukcję zlewającą się platformami i pomostami z resztą portowej infrastruktury. Na rozebranym szkielecie Kashki wzniesiono mierzącą dwadzieścia pięć metrów wieżę strażniczą, uzbrojoną w działa zdjęte z katamarana. Baterie te, obsługiwane przez zaprawionych w bojach plemiennych żołnierzy Tripolu, skutecznie odstraszają od miasta piratów. Wielkie sztandary klanu Bordenoir – czarna pięść na czerwonym tle – wiszą na ścianach fortecy obok flag Banku Handlowego. Neolibijska konsul w Perpignanie, Elani Córka Szakala, przymyka na ten wyraz dumy własnej tubylców oko wiedząc doskonale jak zjednać sobie życzliwość dumnych miejscowych.

 

     Nominalnie to Bordenoir rządzą Perpignanem, za pośrednictwem miejskiej rady złożonej z najbardziej wpływowych przedstawicieli pierwszych klanów. Konsul Elani rzadko wykorzystuje swe wpływy do kształtowania bieżącej polityki, ograniczając się przeważnie jedynie do doradztwa, co czuli na punkcie swej niezależności Bordenoir bardzo cenią. Spora część mieszkańców miasta wyznaje jehameddanizm, przez co obecnie nie spotyka się już w Perpignanie anabaptystów. Najbliżsi wyznawcy ideologii Złamanego Krzyża żyją w pirenejskich eklawach Queribusu i Peyrepertuzy, utrzymując z jehameddanami kruche zawieszenie broni. Przyuczani do dzieciństwa do oręża i żołnierskiej profesji, młodzi członkowie Mieczy Jehammeda mają znaczący udział w sile miltarnej Perpignanu, obok garnizonu wojsk plemiennych Tripolu, klanowych żołnierzy Bordenoir oraz okazjonalnie przebywających w mieście frankońskich partyzantów z Rezysty. Obecność tak licznych uzbrojonych i zdyscyplinowanych ludzi sprawia, że miasto cieszy się poczuciem bezpieczeństwa i przyciąga nowych osadników. Klan Bordenoir, liczący obecnie około dziesięciu tysięcy członków, jest otwarty na nowych obywateli, jeśli tym leży na sercu dobro Perpignanu – pochodzenie imigrantów nie gra większej roli, najistotniejsze są ich umiejętności i talenty. Frankowie, Hybrispaniardowie i Afrykanie utworzyli w tym miejscu spójne społeczeństwo, które rządzi się roztropnymi prawami Bordenoir.

 

     Członkowie rady miejskiej ogromnie cenią sobie zażyłe relacje z Neolibijczykami, ale nie zamierzają oddawać w ręce Tripolu swego bezpieczeństwa. Oprócz silnego garnizonu w mieście utrzymują również flotyllę szybkich kutrów strzegących wybrzeża, ścigających zbyt zuchwałych piratów. Perpignan czyni wszystko, by zachować status panów swego losu. Naczelnicy miasta świadomi są poczynań rodu Sanglier rządzącego Montpellier i przejrzeli już szaleńcze plany poszukiwaczy Prawdziwego Króla. Wiedzą też doskonale jaki los spotkał Toulończyków, którzy sprzedali Afrykanom swe dusze za garść dinarów. Perpignańczycy dbają o to, by Neolibijczycy traktowali ich jak równych sobie partnerów, a nie wasali. Są nawykli do ciężkiego życia w razie nieuniknionej potrzeby i nie dają się złapać na lep pozornego bogactwa, który kawałek po kawałku odebrałby im wolność.

 

     Lecz łudziłby się ten, kto sądzi, że kraina wokół Perpignanu to spokojne ziemie. Na morzu fauconi – elitarni łowcy piratów – toczą zażarte boje z piratami, szmuglerami i morskimi potworami. W niedalekich Pirenejach górskie szczyty są niemymi świadkami innych zmagań: perpignańscy górnicy wydzierają z mrocznych sztolni grudki srebra, które jehameddańscy jubilerzy w mieście przerabiają na przepiękne dzieła sztuki. Zyski budzą zazdrość, a z zazdrości rodzi się konflikt. Żyjący po przeciwnej stronie Pirenejów hybrispaniańscy klanyci nie opierają się przed sięgnięciem po broń, kiedy natrafiają w kopalniach na perpignańskich górników. Veracq, Pięść Perpignanu, dowódca garnizonu Bordenoir, wysyła w góry swych najlepszych żołnierzy, by ci strzegli bezpieczeństwa w sztolniach, ale miasto płaci za to drogą daninę krwi. Na szlaku łączącym Montpellier i Bretanię płonie wieczny ogień, strzeżony przez żołnierzy zaprawionych w zwalczaniu rojów insektów oraz bezwolnych istot, które niegdyś były ludźmi, a teraz stały się utraconymi bezpowrotnie marionetkami wynaturzonych feromancerów.


     Życie jednak to nie tylko codzienny trud i znój, walka o przetrwanie i rozlew krwi w obronie interesów swego ludu. Perpignan słynie prócz płonącego pogranicza, bezpiecznego portu i srebrnej biżuterii również z sataranji – sprowadzonej do miasta przez Neolibijczyków gry planszowej, która zawładnęła sercami i umysłami Bordenoir. Doświadczeni gracze cieszą się sporym poważaniem wśród ziomków, a widok grających przed ambasadą Tripolu i w ogrodach Perpignanu ludzi nie jest niczym wyjątkowym i świadczy dobitnie o przywiązaniu Bordenoir do tej stanowiącej wielkie logiczne wyzwanie rozrywki.

 

 

 

 

PERPIGNAN


Tech-Level III-IV

 

Prowincja: Południowa Franka/Wolna Franka

 

Populacja: ca. 50.000/brak oficjalnego spisu

 

Struktura populacji: klan Bordenoir/dominujący, Neolibijczycy/dominujący, plemienni żołnierze Tripolu/dominujący, jehammedanie/dominujący, Rezysta/liczna, złomiarze/obecni, pomniejsze klany/liczne, apokaliptycy/rzadko, Szpitalnicy/rzadko.

 

Klan Bordenoir: rodziny składające się na klan Bordenoir liczą ponad 20% populacji miasta; każda rodzina odpowiada za nadzór administracyjny nad wydzieloną częścią Perpignanu. Największym źródłem przychodu klanu są fabryki broni, zakłady jubilerskie i pomniejsze warsztaty przetwórcze.

 

KonsulL: Elani, Łapa Szarego Szakala

 

Przywódcy: Veracq, Pięść Perpignanu oraz Bariel, Pasterz Perpignanu

 

Miejsca szczególne: port handlowy z dokiem naprawczym, wieża artyleryjska, fabryki broni, młyny

 

Eksport/import: hybrispaniarskie bydło, konie, minerały, sól, metale ciężkie, tekstylia, płody rolne, olej napędowy, Olej Marduka, broń i amunicja, alkohol, maski przeciwgazowe, filtry, złom, relikty Minionych Czasów, generatory i agregaty prądotwórcze.

 

Garnizon: żołnierze klanowi Bordenoir pod dowództwem Veracqs; żołnierze plemienni Tripolu pod wodzą Assegai (odpowiedzialni za straż nad portem i obsadę wieży artyleryjskiej); kilkuset członków Mieczy Jehammeda dowodzonych przez przywódcę kongregacji w Perpignanie Bariela oraz kilkudziesięciu przebywających w mieście rotacyjnie bojowników frankońskiej Rezysty.

 

Handel artefaktami: stabilny rynek z małymi i średnimi źródłami

 

Komunikacja: połączenie radiowe z Toulonem i Montpellier, dzienna poczta konna do Toulouse

Komentarze
#1 | 8art dnia 23.11.2017 22:37:41
Fajniutki tekścik.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71693 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22078 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18985 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17899 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17531 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16099 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15652 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14953 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14767 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14065 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14046 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14020 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13753 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13505 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12965 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

koszal
24-04-2018 16:56
No i połącz to teraz z wadą "twardy sen".

8art
24-04-2018 15:43
W sumie "niekontrolowane latanie" Nosferatów jest tylko za 1pkt

Suriel
24-04-2018 15:08
Na przykład "sterta spadajacy kamieni" - wada za 2pkt tylko dla Malkavian.

Sigil
24-04-2018 13:58
No, bo wady zawsze czekają na ciekawy moment by się ujawnić. Pfft

koszal
24-04-2018 13:45
No tak, tylko realnie gramy raptem jeden letni wieczór, więc nie jest tak, że o niej zapomniałem, tylko czekałem na ciekawy moment.

Kargan
24-04-2018 12:11
W sumie Keth ma rację - ta wada to coś czego gracz nie kontroluje więc powinna pojawiać się losowo evilsmile

koszal
24-04-2018 01:08
Keth pamiętam o wadzie chroniczny ból, po prostu miałem na nią plan w innym (niedalekim) momencie Wink

Keth
23-04-2018 23:29
OK, na mnie już czas, wpis z targowiska jutro z pracy!

koszal
23-04-2018 22:05
Jutro coś naskrobię. Ewentualnie tutaj napiszę, że Śmierdziel zamierza wygrzebać jakieś alko i prochy i pójść w miasto z Gurą.

Keth
23-04-2018 21:59
Spoko, stary nagrałem na twardziela jakby co

Suriel
23-04-2018 21:58
Możesz... tylko nie bądź dla siebie zbyt brutalny, pamiętaj że masz tez żonę. Pfft

Keth
23-04-2018 21:54
Mogę oddać jutro? Pragnę się napawać facjatą Gury!

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6128]
czegoj[4088]
8art[2722]
dretch[2568]
koszal[2507]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką