17.12.2017 01:18:41
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Vilena - Dzieci Wody
Fourth Ed. CoT - pie...
Patronaty elementaln...
Karaluchy z Borki
Wielkie Pianalia
Kulty Ciemności w Dr...
ANSUMO - Ludzie z Me...
Elfy Żałobne
Perpignan
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
FUN
Czego akurat słuchacie?
Chowańce Czarowników
DeG - mapy
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Bardzo dobre pytanie i...
Czy coś jeszcze się dz...
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Artykuły
Made my day... harder...
Ciekawa koncepcja. Mam...
Testy nadal trwają, wi...
Proszę o kontynuację.
Moim komentarzem będzi...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » DrecarE » Patronaty elementalne w DrecarE
Patronaty elementalne w DrecarE

 


PATRONATY ELEMENTALNE

 

 

 

     Uniwersum DrecarE przepełnione jest magiczną energią powiązaną ściśle z mistyczną esencją żywiołów. Istoty przychodzące na ten świat obdarzane są specyficznymi mocami płynącymi od patronujących im sił elementarnych. Pokrewieństwo energetyczne żywego stworzenia i żywiołu wpływa w pewnym stopniu na cechy charakteru i osobowość tego pierwszego, wywołuje predyspozycje do nauki specyficznej wiedzy i uwalnia w jaźni spokrewnionego szczególne talenty. W sześciodniowym tygodniu klasycznego kalendarza DrecarE patronat kształtuje się w oparciu o dzień narodzin, albowiem każdy z tych sześciu dni dedykowany jest innej elementalnej sile i każda z nich obdarza nowonarodzone stworzenie innymi talentami.


Informacja dla Mistrzów Gry


     Patronaty działają trochę na zasadzie znaków zodiaku, znanych w naszym świecie. Nie tylko ustalają pokrewieństwo energetyczne postaci z danym żywiołem, ale także jej cechy charakteru i psychiki. Jednak nie są one związane z pozycją słońca czy gwiazd, Patronat ustala się w oparciu o dzień urodzenia. W świecie DrecarE tydzień ma sześć dni, każdy z nich poświęcony jest mocy jednego z Elementów. Dzieci, które przychodzą na świat w tych dniach, rodzą się obdarzone jego łaską. Zwykle, jeśli jakaś rasa nie posiada związków z danym żywiołem, dzieci urodzone w dniu mu poświęconym, przyjmują patronat z najbliższego dnia, którego element współgra z charakterem rasy.


     Ponadto pamiętać należy, iż każdy Patronat ma swoją ciemną i jasną stronę. Urodzeni w dzień przyjmują pierwszą z nich, zaś ci, którzy przyszli na świat w nocy są związani z drugą. Patronaty przedstawiają symbolicznie magiczne bestie, których nazwy oznaczają kolejne Znaki Patronatu. Każdy patronat wskazuje pewne preferencje, co do Klasy postaci, choć oczywiście wybór zgodny z nim nie jest koniecznością, a jedynie reguła wynikającą z ogólnego charakteru znaku.

 




ŻYWIOŁ ZIEMI


Gigant


     Jest to znak jasnej strony. Giganci posiadają zwykle dużą siłę, a także chęć do pracy fizycznej. Lubią spełniać się w działaniu, żaden wysiłek ich nie przeraża, są prawdziwymi „osobami czynu”. Czerpią przyjemność z pokonywania trudności i kształtowania świata materialnego. Zwykle przedkładają fizyczną stronę spraw nad intelektualną czy duchową, dlatego też najczęściej wybierają profesje Wojownika.


Umiejętność: Siłacz;

Premia: +5 do S.F.


Bazyliszek


     Jest znakiem nocnym. Osoby urodzone pod jego wpływem są cierpliwe, spokojne i powolne. Lubią planować swoje działania i zawsze trzy razy pomyślą, zanim przystąpią do czynu. Z tego powodu innym wydają się dość ślamazarne, jednak często przyjęta przez nie taktyka pozwala im przetrwać niekorzystny okres. Ich skupienie i cierpliwość pozwala im wykonywać monotonne zawody, polegające na ciągłym szlifowaniu swych umiejętności. Osoby spod tego znaku najczęściej zostają Technikami lub rzemieślnikami.


Umiejętność: Medycyna Ezoteryczna;

Premia: +5 do Odp.


     Intuicja Ziemi. Patronat tego żywiołu pozwala wyczuwać skażenia związane z ziemią (np. zerwanie sieci, skażenie, choroby roślin etc). Postać jest w stanie odczuć ich obecność, jeśli znajdują się w odległości nie większej niż 100 m. Nie będzie jednak znała ich dokładnego charakteru (chyba, że M.G. zgodzi się na test Inu).

 

 



ŻYWIOŁ WODY


Syrena


     Jako znak jasnej strony, Syrena przynosi ze sobą zmysłowość, delikatność i zdolności artystyczne. Osoby spod tego znaku są świadome swego uroku i umieją wywierać wpływ na innych. Są również otwarte na ich potrzeby i cechuje je duża empatia. Ich naturalna wrażliwość często przejawia się jako twórczy talent i umiłowanie sztuki. Fascynują je także relacje emocjonalne z innymi, dlatego też zwykle posiadają wielu partnerów i przyjaciół. Większość osób spod tego znaku wybiera karierę artysty lub którąś z ról Towarzysza pozwalającą na nawiązywanie wielu nowych znajomości.


Umiejętność: Artyzm lub Etykieta;

Premia: +5 do Cha.


Wąż morski


     Znak ten związany jest z ciemną stroną Elementu. Przynosi poznanie tego co ukryte i tajemne. Wiąże się często z fascynacją rzeczami okultystycznymi i sprawami ducha. Węże mają niesłychanie rozwiniętą intuicję, co pozwala im widzieć ukryte motywacje u siebie i u innych. Pociągają je rzeczy wyłaniające się z podświadomości, poznanie ich i interpretacja. Zwykle unikają intelektualizacji, czując, ze nie przynosi im ona nic dobrego. Otacza ich opinia mędrców, dlatego często zostają kapłanami lub szamanami.


Umiejętność: Medycyna Ezoteryczna;

Premia: +5 do Inu.


     Intuicja Wody: Pozwala postaci wyczuć, czy woda, którą pije jest w jakiś sposób skażona, czy nie (np. przez działanie trucizny lub magii). Umożliwia także wykrycie leczniczych właściwości wody. Udany test Inu. może pozwolić określić je dokładniej.

 


ŻYWIOŁ WIATRU


Pegaz


     Pegaz jest znakiem jasnej strony. Przynosi inspirację intelektualną, talent oratorski i poetycki. Osoby urodzone pod jego wpływem mają szerokie horyzonty i lubią poznawać nową wiedzę. Zwykle widzą świat przez pryzmat intelektu, mają także skłonności do budowania teorii naukowych i filozoficznych. Wiele osób z tego znaku zostaje bardami, ćwicząc swój talent w posługiwaniu się słowem. Innych bardziej pociąga klasa Technika lub Maga, gdzie mogą spełnić się jako niezależni myśliciele. Ich wadą jest duża niechęć do pracy fizycznej, której unikają jak mogą.


Umiejętność: Akrobatyka lub Artyzm;

Premia: +5 do Int.


Gryf


     Ten znak nocnej strony przynosi ze sobą umiłowanie ryzyka, pragnienie wolności i niezależności. Osoby urodzone pod jego wpływem lubią podróże i rzadko zatrzymują się dłużej w jednym miejscu. Często wybierają w życiu własną ścieżkę, która czasem może pozostawać w pewnej niezgodzie z przyjętymi wartościami. Sprawia to, iż można tutaj znaleźć przedstawicieli każdej Klasy Zawodowej, jeśli tylko wybrany zawód pozwala im na twórcze i swobodne realizowanie się w życiu. Preferują role związane z wędrówkami. Jest tutaj także wielu wojowników.


Umiejętność: Manipulacja;

Premia: +5 do P.O.


     Intuicja wiatru: Pozwala postaci wyczuwać zmiany pogody w ciągu najbliższej godziny i dzięki temu dostosowywać się lepiej do otoczenia. Postać zawsze wyczuwa, gdy zbliża się deszcz, wichura lub poprawa pogody. Udany test Inu. Pozwala dokładnie określić czas zajścia tego typu zmian.





ŻYWIOŁ OGNIA


Feniks


     Patronujący jasnej stronie elementu Feniks przynosi ze sobą talent do przewodzenia innym i inspirowania ich. Osoby urodzone pod tym znakiem cechują się wewnętrzną prawością, poszanowaniem prawdy i honorem. Cechy te jaśnieją w nich, niczym płomienie w sercu Feniksa. Sprawia to, iż często stają się naturalnymi przywódcami dla wspólnoty, a także potrafią wesprzeć ją w trudnych czasach. Osoby, związane z tym znakiem wybierają więc często role związane ze sprawowaniem władzy, inspirowaniem innych lub walką z Ciemnością (np. szlachcica, barda, paladyna).


Umiejętność: Dowodzenie;

Premia: +5 do Aut.


Salamandra


     Znak ten, związany z ciemną stroną żywiołu, przynosi ze sobą żar i gorączkę – podobne do tych w jakich ukrywa się zwierzę mu patronujące. Osoby urodzone pod jego wpływem bywają zwykle impulsywne, zapalczywe i agresywne. Brakuje im cierpliwości, działają w oparciu o gwałtowne emocje. Ich wściekłość może czasem przerażać niektórych, jednakże czyni z nich także znakomitych wojowników, którzy na polach bitew nie mają sobie równych. Dlatego też wybierają oni zwykle profesje związane z konfrontacją z przeciwnikiem: Wojownika lub maga bojowego.


Umiejętność: Teoria Magii;

Premia: +5 do Zw.


     Intuicja ognia: Wpatrując się w płomienie postać może wykryć działanie magii w okolicy. Ogień bowiem reaguje na silne pola magiczne i pojawienie się nadnaturalnych postaci (także wszystkich bohaterów o PM większym od 3). Jego wygląd i zachowanie może o nich wiele powiedzieć (np. ogień ciemnieje w pobliżu Magii Ciemności, strzela iskrami przy Magii Energii i przygasa pod wpływem Pustki). Aby zaobserwować zmiany bohater musi wpatrywać się w źródło ognia co najmniej wielkości pochodni. Udany test Inu. pozwala nie tylko wykryć magię, ale także określić z grubsza jej rodzaj. Aby żywioł reaguje na energię magiczną, jeśli znajduje się 10 m na St. Wtajemniczenia użytej magii od jej źródła (np. w promieniu 40 metrów od zaklęć Wtajemniczeń z IV poziomu).





ŻYWIOŁ ELEKTRY


Ptak gromu


     Ten szlachetny duch patronuje jasnej stronie Elementu. Ptak Gromu związany jest z mądrością i zrozumieniem. Osoby urodzone pod jego wpływami zwykle żywo interesują się światem. Chcą pojąć w jaki sposób rzeczy działają, nie na zasadzie intelektualnej, lecz poprzez bezpośredni wgląd. Fascynuje ich poznawanie nowych możliwości, nawet jeśli nie zawsze ze wszystkich z nich korzystają. Lubią także wykraczać poza znane obszary – dlatego też często są znakomitymi Wynalazcami. Fascynują je także inne role związane z poznawaniem świata, większość z nich zostaje zwykle Adeptami o skłonnościach badawczych, lub Technikami.


Umiejętność: Technologia;

Premia: +5 do Per.


Wywerna


     Mroczna strona Elektry przejawia się jako fascynacja mocą i dążenie do potęgi. Osoby urodzone pod wpływem tego znaku czują się przepełnione energią i korzystają z każdej okazji, w której mogą ją przejawić. Są dość impulsywne i trudno przewidzieć ich działania. Jedynym dążeniem w ich egzystencji często jest zwiększanie własnej mocy, nie dlatego, iż kieruje je ku temu egocentryzm – lecz raczej dlatego, iż manifestując ją czują się naprawdę wolne. Pewną ich wadą często jest podejmowanie pochopnych decyzji, lub niepotrzebnego ryzyka „aby się sprawdzić”. Dlatego też zwykle wybierają zawody, dające im możliwości których poszukują: zostają magami bojowymi, wojownikami, lub dążą do zdobycia władzy w danej społeczności.


Umiejętność: Akrobatyka;

Premia: +3 do Energii.


     Intuicja elektry: Postacie urodzone pod tym patronatem zawsze wiedzą, gdy zbiera się na burzę. Ponadto umieją intuicyjnie rozpoznać technologię i wiedzą, czy jakieś urządzenie jest włączone, czy nie. Udany test Inu. pozwala ponadto na włączenie lub wyłączenie danego urządzenia (jeśli jest to proste). Nie umożliwia jednak obsługiwania go.




ŻYWIOŁ DUCHA


Sfinks


     Ten znak jasnej strony znamionuje mądrość i uduchowienie. Urodzeni pod jego patronatem posiadają intuicyjne zrozumienie wyższych spraw ducha. Zwykle są dość oderwani od problemów tego świata. Ponad działanie przekładają medytację, a ponad słowo - ciszę. Ich potęga magiczna jednak często nie ma sobie równych. Należy jednak zaznaczyć, iż nie korzystają z niej nadmiernie, a jedynie wtedy, gdy wymaga tego potrzeba. Często zostają Adeptami o mistycznych skłonnościach lub jako kapłani poszukują kontaktu z sacrum.


Umiejętność: Teoria Magii;

Premia: +1 do Poziomu Mocy.


Bagienny ognik


     Znak ten reprezentuje ciemną stronę Ducha. Jest często uparty, samowolny i swobodny. Bagienne Ogniki lubią wprowadzać innych w błąd, tworzyć pozory i bawić się w różnego rodzaju iluzje i gry społeczne. Jednak rzadko kiedy wypływa to z faktycznej złośliwości. Jak każdy znak Ducha, także i ten posiada w sobie intuicyjną mądrość, po prostu drogą, która prowadzi go do objawienia jej nie jest klarowna, ani prosta. Urodzeni pod tym patronatem są trikserami, uzmysławiającymi innym umowność ogólnie przyjętych zasad. Szalonymi mędrcami, objawiającymi prostą prawdę o tym, że król jest nagi. Zwykle, ich przekorność kieruje ich ku rolom, pozwalającym im ją manifestować: często więc zostają Tkaczami Uroków, bardami, a nawet wybierają role znajdujące się poza prawem.


Umiejętność: Kosmologia;

Premia: +5 do S.W.


     Intuicja Ducha: Umożliwia wykrywanie miejsc, w których bariera między astralem i światem materii jest cieńsza (a więc miejsc nawiedzonych, zamkniętych portali czy Miejsc Mocy). Ponadto udany test Inu. umożliwia wyczucie, czy jest się obserwowanym z astralu. Postać nie wie wtedy, kto ją obserwuje, jest jednak świadoma czyjejś obecności.

 

 

Autor: Sigil of Scream. Wszystkie prawa autorskie zastrzeżone. Ilustracje zostały zapożyczone z sieci, wyszukane z pomocą Wujka Googla.

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 80% [4 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 20% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70748 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21270 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18360 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17317 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16793 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15322 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15274 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14465 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13761 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13555 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13471 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13350 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13172 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12781 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12474 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

dretch
14-12-2017 23:09
Przepraszam ale u mnie koniec roku jest bardzo intensywny w robocie! Będe chciał ruszyć z Pokusą wieczorami. Mam nadzieje, że uda mi się coś skrobnąć w sobotę.

Keth
14-12-2017 17:23
Już nie przesadzajmy, każdy daje tyle, na ile mu pozwala czas i rodzina!

Suriel
14-12-2017 15:16
Keth - silnik nr 1 portalu. Smile

Keth
13-12-2017 22:38
No bo nie ogarnę wszystkiego na raz, spokojnie! Pfft

Suriel
13-12-2017 22:37
Tak patrzę, i widzę że na rekord idzie z ilością artów na mainie. Klapnely za to pbfy i podejrzana cisza na portalu.

8art
12-12-2017 21:38
Niedlugo pewnie bede w domu. Ale nie obiecuje wpisow bo lece na ryj.

dretch
12-12-2017 17:11
Post w Świcie

dretch
12-12-2017 17:07
Krótki wpis walki Eco z goblinozaurem - poprawiony wpis, literówki etc.

dretch
12-12-2017 16:52
Aktualizacja postu 404 OD

dretch
11-12-2017 21:18
ja tez bede pisal jutro :/

8art
11-12-2017 18:13
Bede pisal chyba dopiero jutro

czegoj
11-12-2017 09:33
Przy edycji artu masz znaczek wstaw nową tabelę.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5467]
czegoj[3599]
8art[2462]
koszal[2253]
Treant[2109]

Ostatnia aktualizacja
Sigil
czegoj
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką