18.02.2018 10:02:34
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs na przygodę ...
Kolda - Królestwo kr...
Zawody KC - żebrak
Epic World RPG - zwi...
Serialowe inspiracje...
World of Darkness - ...
Afterbomb Madness 2.0
Wylkołki
DeG - Plany wydawnic...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Sesje on-line próba ...
Relacja z testów gru...
Gry paragrafowe
Ciekawe filmy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
A mógłbyś przybliżyć r...
Mam obie edycje i powi...
Świetny pomysł! Kiedyś...
Super, że zajrzałeś. J...
Gra jest świetna! Anim...
Artykuły
nospe i jego kij w mro...
Do zaorania są przeciw...
"nie napiszę scenarius...
Do starych zasad. Nie ...
Pisanie scenariusza do...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » DrecarE » Wylkołki
Wylkołki

 

WYLKOŁKI
a

ZMIENNOKSZTAŁTNI Z DRECARE

 

 

Element: z rasy

Czarostwo: Elementalizm, Czary Łowieckie

Języki: z rasy, wilczy, Powszechny lub Północy

Status: 10

 

Schemat premii rasowych

 

SF ZW Odp Int Inu SW Per Aut Cha Energia Życie
+30 +20 +20 +ras +ras +10 +20 +10 +5 3 8



     Pochodzenie: Wylkołkami nazywane są istoty, które w wyniku klątwy, przypadku, lub też z własnej  woli zamieniły się w wilkopodobne stworzenia. Najczęściej dzieje się to za przyczyną potężnych duchów natury lub bóstw lasów. Obecnie, w DrecarE, istoty te zamieszkują Widmowy Bór, który stanowi schronienie dla wszelkich ofiar czarów, nawek czy mutantów. Duża ich populacja zamieszkuje także lasy Torgeth. Wylkołkami nigdy nie może stać się Orta Vitra, Sutu, Felidae, Harpia, Ixari ani Gryfoń.


     Wygląd: Wylkołki przypominają duże, masywne wilki. Są porośnięte gęstym szarym lub czarnym futrem, choć w Torgeth zdarzają się też osobniki prawie całkowicie białe. Stworzenia te mają długie, wystające z pyska kły, ich ślepia lśnią w ciemnościach czerwonym blaskiem. W świetle dziennym jednak wyglądają one tak samo, jak oczy rasy, do której należał przed metamorfozą. Zwykle wilkołek potrafi przyjąć na chwilę formę właściwą jego rasie, wymaga to jednak skupienia i jeśli zostanie zraniony, lub się zdenerwuje wraca do swojej pierwotnej postaci. W formie humanoidalnej jego oczy są ślepiami wilka.


     Długość życia: Bohater starzeje się zwykle w tempie właściwym jego pierwotnej rasie, wylkołka może zranić tylko srebro lub magia (również każda magiczna broń). Nie mogą mieć potomstwa.


     Psychika: Oprócz rozwiniętej inteligencji wilkołki mają również silny instynkt łowiecki, to sprawia, że łatwo wpadają w furię (MG powinien wykonywać test SW kiedy tylko wylkołek poczuje krew, zostanie ranny lub się zdenerwuje). Cechy te sprawiają, że dość trudno im współżyć z innymi ludami. Jest to o tyle ciężkie, że wielu członków tej rasy odczuwa tęsknotę za swym dawnym życiem. Poza tym przedstawicieli tego plemienia cechuje umiłowanie wolności i niezależność. Klątwa wywołuje w tych istotach niechęć do cywilizacji i jej zdobyczy. Wilkołki nie czują się dobrze w miastach. Irytuje je zgiełk i przebywanie w tłumie. Zdecydowanie wolą otwarte przestrzenie, lasy i pola po których chętnie się włóczą samotnie, lub w niewielkich grupach. Zaletą tej rasy jest również duża odporność na głód. Wilkołek może jeść raz na dwa dni, nie czując osłabienia.


     Kultura: Wilkołki nie tworzą kultury we właściwym tego słowa znaczeniu. Żyją samotnie lub w niewielkich watahach. Wielkim szacunkiem darzą starszych i szamanów. Często łączą się w luźne grupy, których członkowie pochodzą z tych samych ras, lub wyznają podobną religię. Niektóre z nich (te bardziej opanowane) decydują się czasem zamieszkać na wsiach lub na przedmieściach niewielkich miasteczek, są to jednak rzadkie przypadki. Nie noszą niepotrzebnego odzienia, ograniczając się do płaszczy lub zbroi. Wojownicy zwykle zakładają skóry lub kolczugi. Z ozdób dość popularne są kolczyki wpinane w ucho i wzory wypalane na futrze. Wylkołki w większości są wyznawcami Totemizmu, lub też skłaniają się ku Religii Środka, czcząc przede wszystkim Ja’vę.


     Wylkołki jednakże potrafią biegać szybciej niż humanoidy (o 3 m. na R) i trzykrotnie dłużej nie czuć zmęczenia. Ponadto świetny węch i słuch pozwala im się orientować w terenie nawet w całkowitej ciemności (MG nie powinien doliczać im w tej sytuacji modyfikatorów karnych). Obserwacja dolicza się do wszystkich testów związanych z tymi zmysłami. Doskonały refleks nie pozwala nigdy zaskoczyć Wylkołka. Nie otrzymują dodatkowego ataku, lecz ich kość obrażeń zwiększona jest do K8 za ugryzienie, zaś twarda skóra posiada 1 punkt obrony. W formie wilka wszelkie działania manulane (np. kradzież kieszonkowa, otwieranie zamków, tworzenie eliksirów, obsługa skomplikowanej technologii) są niemożliwe.


     Profesja: Wielu z nich jest dobrymi zwiadowcami, inni zajmują się rzemiosłem wojennym. Część wybiera profesje bandyty lub zabójcy. Klątwa uniemożliwia im zwykle władanie tymi dziedzinami magii, które znali przed przemianą. Mogą jednakże szkolić się w szamanizmie i magii czarownic. Z uwagi na trudności z działaniami manualnymi nie ma wśród nich techników.


Biegłości sugerowane: bez broni;


Umiejętności rasowe: Instynkt; Tropienie;


Zdolności rasowe: Mieniactwo (5R na lvl.); Szybki Refleks; Wilcze Zmysły (Obserwacja dodawana jest do testów słuchu i węchu); Odporność na obrażenia niemagiczne (50%);


Ponieważ Wylkołki otrzymują aż cztery zdolności specjalnie, nie mają dostępu do żadnych opcji wyposażenia.

 

 

     Autorem powyższego materiału jest Sigil of Scream. Wszystkie prawa autorskie zastrzeżone. 

Komentarze
#1 | Araven dnia 22.01.2018 21:26:27
Fajny artykuł. Kto dla nich wytwarza broń?. Gdzie znajdę szybkość ruchu w Twoim systemie i zmęczenie? Co oznacza Status 10 ? Coś jak startowa Charyzma?
#2 | Sigil dnia 04.02.2018 12:50:45
Płatnerze wytwarzają pancerz dla Wylkołków. Ewentualnie kowal run może wykuć im na kłach odpowiednie znaki, by ich ugryzienie było bardziej zabójcze (np. runy żywiołów itp). Technicy potrafią wszczepiać stalowe zęby lub z innych materiałów, ale by mieć dostęp do technologii trzeba mieć level - więc postać na początku zwykle nie ma tych możliwości.

Szybkość ruchu jest w mechanice walki, w rozdziale ruch w rundzie.

Status to coś, co określa miejsce postaci w złożonej, kastowej strukturze społecznej. Społeczeństwa w DE rzadko kiedy uznają, że każdy obywatel ma te same prawa. Mieszczaństwo może z zasady więcej niż chłopstwo, a szlachta więcej niż mieszczaństwo. Status bohatera ustala gdzie jest on sam na tej drabinie społecznej.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 75% [3 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 25% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71287 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21655 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18659 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17558 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17141 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15719 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15454 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14657 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14090 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13739 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13738 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13722 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13435 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13128 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12668 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kargan
17-02-2018 18:12
Spadam na wieczorne picie - proszę mi nie zabić Maurera Wink

Keth
17-02-2018 17:39
Byle nie swojego!

Suriel
17-02-2018 00:22
Czyjego?

Keth
16-02-2018 22:42
Ketras wieje na złamanie karku!

8art
16-02-2018 22:31
Niecierpliwym nadmieniam, zę w stosownym topiku znalazła się facjata prawdziwego Bradley'a. Ostrzegam, że tylko dla tych o stalowych nerwach!

dretch
16-02-2018 20:57
Zaraz to ten Pan może Ketrasa jak nie zdecyduję co zrobić

Suriel
16-02-2018 18:50
Aleś wene złapał.

dretch
16-02-2018 18:28
Przepraszam za literówki. Pokusą poszła

dretch
16-02-2018 17:22
Dziękuję

Nanatar
16-02-2018 16:31
To prawda: Szok!

Suriel
16-02-2018 15:45
Polska szóstą najszybszą gospodarką swiata w 2017r! Pozytywny szok i niedowierzanie...a
le zapier.. my. Grin

Sigil
16-02-2018 10:30
78, 35

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5791]
czegoj[3793]
8art[2557]
koszal[2349]
dretch[2267]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką