20.01.2019 09:47:34
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
KC - Szkwał cz. 3
Stare lub nowe karty...
Czego akurat słuchacie?
Sesje na youtubie
Sesja KC online - Wy...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Chciałem sprawdzić czy...
Logo jest naprawdę dob...
Bardzo ładne w swej pr...
Logo super hiper extra...
Super logo!, odcinanie...
Artykuły
Oh! To już 2019. O i j...
Czy to cudo w końcu wy...
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 73,671
01. Wybór rasy i płci Czytano: 23,530
05. Czary - objaśnie... Czytano: 20,155
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 18,935
Legenda Kryształów C... Czytano: 18,674
Charakter Postaci Czytano: 17,509
Martwiaki Czytano: 16,534
Spis kamieni szlache... Czytano: 16,273
02. Kasta Żołnierska Czytano: 15,760
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 15,131
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 7,541
Reaminacja czy eutanazja? 7,389
Już jest!!! 6,846
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 5,508
I po premierze 5,222
Grafiki Musiała 4,636
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,238
Nowa odsłona Księgi Profesji! 3,922
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 3,901
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 3,879
facebook
Nawigacja
Artykuły » DrecarE » Wylkołki
Wylkołki

 

WYLKOŁKI
a

ZMIENNOKSZTAŁTNI Z DRECARE

 

 

Element: z rasy

Czarostwo: Elementalizm, Czary Łowieckie

Języki: z rasy, wilczy, Powszechny lub Północy

Status: 10

 

Schemat premii rasowych

 

SF ZW Odp Int Inu SW Per Aut Cha Energia Życie
+30 +20 +20 +ras +ras +10 +20 +10 +5 3 8



     Pochodzenie: Wylkołkami nazywane są istoty, które w wyniku klątwy, przypadku, lub też z własnej  woli zamieniły się w wilkopodobne stworzenia. Najczęściej dzieje się to za przyczyną potężnych duchów natury lub bóstw lasów. Obecnie, w DrecarE, istoty te zamieszkują Widmowy Bór, który stanowi schronienie dla wszelkich ofiar czarów, nawek czy mutantów. Duża ich populacja zamieszkuje także lasy Torgeth. Wylkołkami nigdy nie może stać się Orta Vitra, Sutu, Felidae, Harpia, Ixari ani Gryfoń.


     Wygląd: Wylkołki przypominają duże, masywne wilki. Są porośnięte gęstym szarym lub czarnym futrem, choć w Torgeth zdarzają się też osobniki prawie całkowicie białe. Stworzenia te mają długie, wystające z pyska kły, ich ślepia lśnią w ciemnościach czerwonym blaskiem. W świetle dziennym jednak wyglądają one tak samo, jak oczy rasy, do której należał przed metamorfozą. Zwykle wilkołek potrafi przyjąć na chwilę formę właściwą jego rasie, wymaga to jednak skupienia i jeśli zostanie zraniony, lub się zdenerwuje wraca do swojej pierwotnej postaci. W formie humanoidalnej jego oczy są ślepiami wilka.


     Długość życia: Bohater starzeje się zwykle w tempie właściwym jego pierwotnej rasie, wylkołka może zranić tylko srebro lub magia (również każda magiczna broń). Nie mogą mieć potomstwa.


     Psychika: Oprócz rozwiniętej inteligencji wilkołki mają również silny instynkt łowiecki, to sprawia, że łatwo wpadają w furię (MG powinien wykonywać test SW kiedy tylko wylkołek poczuje krew, zostanie ranny lub się zdenerwuje). Cechy te sprawiają, że dość trudno im współżyć z innymi ludami. Jest to o tyle ciężkie, że wielu członków tej rasy odczuwa tęsknotę za swym dawnym życiem. Poza tym przedstawicieli tego plemienia cechuje umiłowanie wolności i niezależność. Klątwa wywołuje w tych istotach niechęć do cywilizacji i jej zdobyczy. Wilkołki nie czują się dobrze w miastach. Irytuje je zgiełk i przebywanie w tłumie. Zdecydowanie wolą otwarte przestrzenie, lasy i pola po których chętnie się włóczą samotnie, lub w niewielkich grupach. Zaletą tej rasy jest również duża odporność na głód. Wilkołek może jeść raz na dwa dni, nie czując osłabienia.


     Kultura: Wilkołki nie tworzą kultury we właściwym tego słowa znaczeniu. Żyją samotnie lub w niewielkich watahach. Wielkim szacunkiem darzą starszych i szamanów. Często łączą się w luźne grupy, których członkowie pochodzą z tych samych ras, lub wyznają podobną religię. Niektóre z nich (te bardziej opanowane) decydują się czasem zamieszkać na wsiach lub na przedmieściach niewielkich miasteczek, są to jednak rzadkie przypadki. Nie noszą niepotrzebnego odzienia, ograniczając się do płaszczy lub zbroi. Wojownicy zwykle zakładają skóry lub kolczugi. Z ozdób dość popularne są kolczyki wpinane w ucho i wzory wypalane na futrze. Wylkołki w większości są wyznawcami Totemizmu, lub też skłaniają się ku Religii Środka, czcząc przede wszystkim Ja’vę.


     Wylkołki jednakże potrafią biegać szybciej niż humanoidy (o 3 m. na R) i trzykrotnie dłużej nie czuć zmęczenia. Ponadto świetny węch i słuch pozwala im się orientować w terenie nawet w całkowitej ciemności (MG nie powinien doliczać im w tej sytuacji modyfikatorów karnych). Obserwacja dolicza się do wszystkich testów związanych z tymi zmysłami. Doskonały refleks nie pozwala nigdy zaskoczyć Wylkołka. Nie otrzymują dodatkowego ataku, lecz ich kość obrażeń zwiększona jest do K8 za ugryzienie, zaś twarda skóra posiada 1 punkt obrony. W formie wilka wszelkie działania manulane (np. kradzież kieszonkowa, otwieranie zamków, tworzenie eliksirów, obsługa skomplikowanej technologii) są niemożliwe.


     Profesja: Wielu z nich jest dobrymi zwiadowcami, inni zajmują się rzemiosłem wojennym. Część wybiera profesje bandyty lub zabójcy. Klątwa uniemożliwia im zwykle władanie tymi dziedzinami magii, które znali przed przemianą. Mogą jednakże szkolić się w szamanizmie i magii czarownic. Z uwagi na trudności z działaniami manualnymi nie ma wśród nich techników.


Biegłości sugerowane: bez broni;


Umiejętności rasowe: Instynkt; Tropienie;


Zdolności rasowe: Mieniactwo (5R na lvl.); Szybki Refleks; Wilcze Zmysły (Obserwacja dodawana jest do testów słuchu i węchu); Odporność na obrażenia niemagiczne (50%);


Ponieważ Wylkołki otrzymują aż cztery zdolności specjalnie, nie mają dostępu do żadnych opcji wyposażenia.

 

 

     Autorem powyższego materiału jest Sigil of Scream. Wszystkie prawa autorskie zastrzeżone. 

Komentarze
#1 | Araven dnia 22.01.2018 21:26:27
Fajny artykuł. Kto dla nich wytwarza broń?. Gdzie znajdę szybkość ruchu w Twoim systemie i zmęczenie? Co oznacza Status 10 ? Coś jak startowa Charyzma?
#2 | Sigil dnia 04.02.2018 12:50:45
Płatnerze wytwarzają pancerz dla Wylkołków. Ewentualnie kowal run może wykuć im na kłach odpowiednie znaki, by ich ugryzienie było bardziej zabójcze (np. runy żywiołów itp). Technicy potrafią wszczepiać stalowe zęby lub z innych materiałów, ale by mieć dostęp do technologii trzeba mieć level - więc postać na początku zwykle nie ma tych możliwości.

Szybkość ruchu jest w mechanice walki, w rozdziale ruch w rundzie.

Status to coś, co określa miejsce postaci w złożonej, kastowej strukturze społecznej. Społeczeństwa w DE rzadko kiedy uznają, że każdy obywatel ma te same prawa. Mieszczaństwo może z zasady więcej niż chłopstwo, a szlachta więcej niż mieszczaństwo. Status bohatera ustala gdzie jest on sam na tej drabinie społecznej.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 75% [3 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 25% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
73671 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
23530 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
20155 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18935 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
18674 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
17509 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
16534 venar
30.04.2009 11:58
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
16273 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15760 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
15131 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14921 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14769 leobardis
11.11.2008 18:09
» OPIS RASY - HOBBICI
On: TWORZENIE POSTACI
14748 czegoj
27.01.2009 11:04
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
14712 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
14588 avnar
22.06.2009 15:08
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

maciej
19-01-2019 16:08
Historia postaci była dobra. Uznałem że skoro bardzo chce to ok.

BAZYL
19-01-2019 15:32
Zasada nominalna jest taka, że półboga nie można łączyć, więc poza Rytuałem Tysiąca Świec dla Katana - raczej ciężko. U mnie gracz musiałby to naprawdę mocno umotywować.

Nanatar
19-01-2019 15:29
Do tego nie jest to wcale profesja mocna, słabe dodatki do współczynników, średnie czary, zbyt ogólne umiejętności profesjonalne. Bardzo ryzykowne przemiany.

Nanatar
19-01-2019 15:26
Od ciebie zależy czy dopuścisz autoobjawienie, ja nie miałbym nic przeciw. Półbóg to trudna profesja, szacun dla gracza.

Nanatar
19-01-2019 15:25
Skoro wybrał profesję półboga to musiał ją jakoś zdobyć, jest przecież dostępna. Niestety teoretycznie nie można jej łączyć z inną.

maciej
19-01-2019 14:55
Kolejny panel dyskusyjny na shoutboxie

maciej
19-01-2019 14:55
Mam takiego bohatera który wg swojej historii odkrył proroctwo i studiując stare zapiski zdobył tą profesje.

maciej
19-01-2019 14:54
KC.PÓŁBÓG.Czy bohater na 0 poziomie może nauczyć się tej profesji w inny sposób niż od innego połboga?np z ksiąg,pergaminów itp.

lightstorm
18-01-2019 22:39
właśnie to robię Smile

Keth
18-01-2019 22:27
To teraz zapodawaj scenkę do MD, bo nie wiem, co Twoja postać zamierza zrobić, a mam w głowie jeszcze jeden wpis! Wink

lightstorm
18-01-2019 22:22
poprawiłem post w Denmark, dodałem obrazki i dopisałem więcej Smile

czegoj
17-01-2019 22:54
Zajrzyjcie koniecznie do wątku http://www.kryszt.
..ad_id=1588
. Może możecie coś podarować innym portalowcom.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7561]
czegoj[5154]
dretch[3675]
8art[3422]
koszal[3171]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką