27.05.2018 15:37:39
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
WoD - Dzieci Kaina
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Lista kontaktowa
FUN
Czego akurat słuchacie?
Tutaj możemy pisać c...
DeG - oprawa graficzna
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ahahahah boskie :D :/cyk
Pięknie zrobiona kartk...
Hahaha! Podoba mi się ...
Wszystkiego najlepszeg...
"w szczególnosci zaś t...
Artykuły
Właśnie trwa zbiórka n...
@Rikandur - uwaga o Be...
Oczywiście że ludzkie ...
Nie próbuję się na sił...
Rozumiem, że nie przyp...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » Inne » Afterbomb Madness 2.0
Afterbomb Madness 2.0

 

AFTERBOMB MADNESS - DRUGA EDYCJA

 

 

 

     Afterbomb Madness jest polską grą fabularną osadzoną w Stanach Zjednoczonych zrujnowanych przez Wojnę Totalną zapoczatkowaną sojuszem Obcych ze Związkiem Radzieckim. Gracze cenią ten system za to, że łączy w przemyślanych proporcjach najlepsze motywy postapokaliptyczne i czuć w nim ducha produkcji takich jak ,,Fallout", ,,Stalker" czy ,,Mad Max". Druga edycja systemu ukazała się w 2017 roku i uwzględnia wyniki kilku lat testów gry. Książka zawiera ponad 110 mrocznych obrazów w czerni i bieli, które ukazują ponury świat pełen mutantów i osobliwych zjawisk. 

     "Jest to system o niebo lepszy od Fallout RPG" (Pen & Paper - przypisek red.) 
- Karol Klucznik, YouTube.com/CellarDorr


     "Linię wydawniczą systemu Afterbomb Madness obserwuję od momentu ukazania się pierwszych zapowiedzi publikacji gry, ponad pięć lat temu; także informacje o pracach toczonych nad drugą edycją śledziłem z uwagą. Końcowy produkt zachowuje wiele z elementow, które stanowiły o atrakcyjności pierwszej edycji systemu, wprowadza też nowe, nie zmieniające jednak zasadniczo realiów świata gry [...] Odbiorcy znający jej pierwszą edycję z pewnością nie rozczarują się nową odsłoną systemu, a ci, którzy dotąd nie mieli okazji zetknąć się z podręcznikiem wydanym przed laty, na pewno mogą dać szansę najnowszej wersji gry." 
- Adam Waśkiewicz, Polter.pl


     "Mnogość miejscówek i sposób tworzenia postaci przekładają się na bardzo dużą różnorodność i mnogość występowania ewentualnych scenariuszy. W związku z tym z podręcznika można korzystać przez cale lata, o ile nie dekady, i sie nie znudzić. Gry RPG są urzekające wlaśnie w ten sposób." 
- Wiktoria Mierzwinska, OstatniaTawerna.pl


     "Kiedy grałem w Afterbomb Madness przypomniały mi się czasy, kiedy pogrywałem w Warhammera i zawsze marzyłem, aby pograć w odpowiednik rasowego Post-apo i teraz kiedy ktoś wraz z pomocą dobrych ludzi stworzył takową grę czuję się szczęśliwy, że jednak wyszła i doczekała się wersji drugiej – ulepszonej, a ja mam przyjemność ja dla Was recenzować! Gra jest świetna [...]" 
- Adam Piekielny, Radionieaktywni


     "...dziesiątki nawiązań do gier z serii Fallout powodują, ze gra wręcz ocieka klimatem"
- Jakub ,,Arathi" Nowosad, Paradoks.net.pl


     "Mechanizmem, ktory ,,kupił mnie bez reszty" jest sposób rozstrzygania konfliktów społecznych. [...] świetnym pomysłem jest morale, które praktycznie nie występuje w żadnym innym systemie - jeżeli twoja postać przegrała konflikt społeczny, to w przypadku agresywnych działań w stosunku do strony wygrywającej spotka się z utrudnieniami do testów. Eliminuje to niezwykle częsty problem, który występuje powszechnie wśród graczy - próbują oni kogoś zastraszyć, a gdy im nie wychodzi, po prostu wyciagają noże, giwery lub w ruch idą pięści. [...] Jak można w kilku slowach podsumować Afterbomb Madness? Jest to solidna gra, która czerpie całymi garściami z postapokaliptycznej estetyki. Powielaną z medium na medium historię atomowego konfliktu okrasza dodatkowo inwazją obcych i mocno groteskowym klimatem rozgrywki."
- Tomasz ,,Sting" Chmielik, Rebel Times Miesięcznik Milośnikow Gier


     "Uniwersum, jakie stworzyli twórcy, jest dość solidnie skonstruowane. Rozbudowane, wciagające i niesamowicie plastyczne. Twórcy rzeczywiście się postarali."
- Krzysztof Chmielewski, Literacka Kanciapa


"Afterbomb Madness - druga edycja" - postapokaliptyczna gra fabularna


     Istny koszmar zamiast amerykańskiego snu - oto co spotkało Stany Zjednoczone w wyniku konfliktu zapoczątkowanego przez Związek Radziecki i obcą cywilizację. Tym samym znalazły potwierdzenie najgorsze lęki, które nękały Amerykanów w połowie XX wieku. Inwazja pozaziemskiej rasy stała się faktem - podobnie jak potworne następstwa wojny nuklearnej. Ziemia przypomina poligon jądrowy, na którym grasują mutanci i manifestują się osobliwe zjawiska. Batalia trwa od dziesięcioleci. Odmieniona podczas teleportacji Armia Czerwona nie daje za wygraną, a Obcy starają się wyplenić rodzaj ludzki. Tymczasem amerykańskie społeczności desperacko walczą o przetrwanie. Wydaje się, ze wynik tych zmagań nie jest jeszcze przesądzony.


     ,,Afterbomb Madness - druga edycja" to nowa wersja postapokaliptycznej gry fabularnej, w której uczestnicy wcielają się w postaci ocalałych obywateli Ameryki zrujnowanej przez konflikt nuklearny i Anomalie. Moga odegrać istotną rolę w Wojnie Totalnej albo zrealizować egoistyczne cele. Tak czy inaczej drzemie w nich ponadprzeciętny potencjał, ktory domaga się realizacji, choć samo przetrwanie skrajnych warunków też stanowi wyzwanie. Podręcznik podstawowy zawiera zasady pozwalające rozgrywać różnorodne scenariusze. Ponadto jest bogato ilustrowanym, obszernym źródłem informacji o realiach świata, a także społecznościach i stworzeniach, które go zamieszkują.

 

Prezentacja na YT


Komentarze
#1 | ghasta dnia 21.01.2018 23:45:15
Wolałbym pełnoprawny artykuł zamiast reklamy Pfft, a właściwie kopii z aukcji na Allegro. Może od razu wstawmy link? Po co się szczypać: Afterbomb Madness aukcja na Allegro
p.s.
Część grafik z podręcznika jest po prostu brzydka.
#2 | Suriel dnia 22.01.2018 14:27:38
Wprawdzie faktyczmie wolałbym również posłuchać zdania lub przeczytać recenzję kogoś z naszego portalu kogo znam i kogo gust jest mi wiadomy ale... Ale rozumiem i popieram kierunek informacyjny portalu. Jest to fajny pomysł by mieć szerszy pogląd na to co się dzieje a nie tylko skupiać się na Jedynym Slusznym Systemie. Wink
#3 | Keth dnia 22.01.2018 20:04:07
Umieszczę tu własną recenzję tak szybko jak tylko wejdę w posiadanie swojej kopii podręcznika (w sieci można kupić za dolara, to tyle, co za mało używanego Mistrala). Dałem info ze strony Patronite, na której można kupić PDF (o aukcji na Allegro nie wiedziałem). Info dał mi wcześniej Araven, któremu dziękuję, inaczej nic bym nie wiedział o drugiej edycji.
#4 | Araven dnia 22.01.2018 20:26:56
PDF 2.0 jest za darmo na DriveThru i też na polskiej stronie AfterBomb 2.0. Ew. Mogę Ci Keth podesłać mój PDF. Mechanika bardzo ciekawa nie ma powiązań z mechaniką z I edycji. Wg mnie bardzo dobry system. Ew. PW mi napisz i maila podaj.
#5 | Keth dnia 22.01.2018 20:44:32
Potwierdzam info Aravena. Ubzdurałem sobie wcześniej, że muszę zapłacić dolara, a tymczasem podręcznik można też ściągnąć za darmo, razem z kilkoma dodatkami. Już mam wszystko na twardzielu i myślę, że wyślę autorowi jakąś dotację, jeśli to faktycznie jest tak dobre.

Od razu wspomniałem też "Górę Szeptów" - fajna była ta sesja i zastanawiam się, czy nie machnąć znowu czegoś krótkometrażowego w AFB...
#6 | Suriel dnia 22.01.2018 21:35:38
Właśnie, płacić dolara. Tez coś, przecież nikt nie jest milionerem Pfft
Nie grałem w AFM nigdy, ale zawsze mi się mylą te wszystkie postapo więc kto to wie... Czekam na recenzję taką żebym mógł rozróżnić potem n od Degenessis; Neuro, AFB i tego czwartego, no... jak mu tam bylo....
#7 | Keth dnia 22.01.2018 21:38:26
Na pewno niebawem napiszę własną reckę, Araven też coś może skrobnie od siebie. Degenesis, Neuroshima, AFB - ale czym jest ów czwarty system? Nie kojarzę... masz na myśli Fallout RPG?
#8 | Suriel dnia 23.01.2018 11:53:30
Myslalem o Apocalypse World RPG, ponieważ jest po polsku ale jest też przecież Atomic Highway, Darwin's World, Twilight2000..
#9 | Suriel dnia 23.01.2018 12:03:13
...EarthAD.2 rpg, After Bomb (taki rpg z 1986r), Aftermath! Rpg (na mechanice Barbarians bo tak to staroc straszna jest )...
#10 | Suriel dnia 23.01.2018 12:54:54
..z nowszych Exodus rpg oraz Mutant Year Zero, oba zdaje się w konwencjo mocno icierajacej sie, bądź nawetna licencji Fallouta.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 100% [1 głos]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71877 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22259 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
19124 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18044 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17672 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16251 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15720 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15062 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14993 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14196 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14167 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14118 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13848 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13621 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
13050 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
27-05-2018 13:44
Co ja poradzę, że się robi z tego taki leitmotiv... Z odgruzowaniem poszlo Wam nieźle, a jak sobie radzicie z mackami i takimi tam..?

Sigil
27-05-2018 11:13
Wiesz, to była dobra scena, ale co za dużo, to nie zdrowo. Pfft

Suriel
27-05-2018 11:07
... to teraz trochę utoknąłem... i nie wiem czy znowu nie trzeba mnie odgruzowac.. więc...

Suriel
27-05-2018 11:03
Inwentaryzacja w firmie. Dziś teoretycznie tez powinienem oracowac do 21-22 ake mialem 8 osob pod soba i ogarnelismy temat wyrobu gotowego w jedną dobę. Odespie i będę pisał. Choc tak naprawdę to t

Sigil
27-05-2018 10:32
Weźcie się za te posty, bo jak nie, to wejdę do gry Namtarem i nie będzie co zbierać. Pfft

Sigil
27-05-2018 10:31
Suriel i gdzie ten post w Denmark? Przecież miałeś pisać! W ogóle ekipa, co tak słabo piszecie?

Suriel
26-05-2018 20:36
Tylko jedna rzecz dostarcza tylu wspaniałych wrażeń, obfituje w niezwykłe zwroty akcji, daje przedsmak pracy detektywa i zdaje się nigdy nie kończyć - to firmowa inwentaryzacja. Shock

Sigil
26-05-2018 14:42
MD uzupełnię jak tylko chwilę znajdę - muszę napisać dość spory artykuł i to na konkretny termin, więc na razie nie mam chwili na pisanie czego innego. :/

Keth
26-05-2018 14:41
Hollywood rozwalony przez obcych, to biedak musi inaczej zarabiać na chleb! Ale też w mediach!

Kargan
25-05-2018 23:48
Mark Wahlberg mnie rozwalił Grin

Suriel
24-05-2018 23:20
Denmark. Wpis w Sorte i w technicznym jutro wieczorem, najwcześniej. JPKa skutecznie mi dzisiaj pokrzyżowało szyki, a z fiskusem nie ma żartów.

koszal
24-05-2018 15:51
Poszło. Czekamy na świt.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6332]
czegoj[4243]
8art[2825]
dretch[2712]
koszal[2603]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką