18.02.2018 10:01:05
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs na przygodę ...
Kolda - Królestwo kr...
Zawody KC - żebrak
Epic World RPG - zwi...
Serialowe inspiracje...
World of Darkness - ...
Afterbomb Madness 2.0
Wylkołki
DeG - Plany wydawnic...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Sesje on-line próba ...
Relacja z testów gru...
Gry paragrafowe
Ciekawe filmy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
A mógłbyś przybliżyć r...
Mam obie edycje i powi...
Świetny pomysł! Kiedyś...
Super, że zajrzałeś. J...
Gra jest świetna! Anim...
Artykuły
nospe i jego kij w mro...
Do zaorania są przeciw...
"nie napiszę scenarius...
Do starych zasad. Nie ...
Pisanie scenariusza do...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » Epic World RPG » Epic World RPG - zwiastun #1
Epic World RPG - zwiastun #1

 

 

     EpicWorld RPG to gra fabularna, która w oryginalny sposób łączy dwie konwencje: science fiction oraz dark fantasy. Tym, co wyróżnia ten tytuł, jest fakt, że każdy gracz posiada aż dwie postaci. Pierwsza z nich to obywatel pozaziemskiej kolonii – człowiek, który wychował się w klaustrofobicznych warunkach stacji kosmicznej. Druga to zdalnie sterowana, biomechaniczna istota, która bytuje w fantastycznym świecie zbudowanym pod niezwykłą Kopułą na Ziemi. Stopień tego, jak bardzo losy tych dwóch rodzajów postaci będą się ze sobą przeplatać, zależy głównie od preferencji uczestników zabawy. Jakkolwiek nigdy nie jest tak, że jednocześnie podczas sesji steruje się dwiema postaciami. W trakcie określonej sceny gry zawsze ma się do dyspozycji tylko jedną z nich. Zapobiega to zbędnemu zamieszaniu.


     Gra prezentuje się w pełnej krasie, gdy obie rzeczywistości zręcznie splata się ze sobą, ale i bez tego można bardzo dobrze się bawić. Nie zmienia to faktu, że w pewnym – choćby dalece ograniczonym – zakresie, część działań podejmowanych w świecie Kopuły może wpłynąć na obywatela kolonii. Na przykład doprowadzić go do szaleństwa lub nawet zabić. Zdarzyć się tak może chociażby wówczas, gdy próbuje się hakować oprogramowanie napotykanych istot albo obchodzić zabezpieczenia własnej maszyny, by wycisnąć z niej większą moc.


     Czy oznacza to, że obowiązkowo należy tworzyć dwie postaci? Proces kreacji jest bardzo prosty oraz przebiega sprawnie i należy przeprowadzić go w całości. Karta Postaci składa się z dwóch stron. Na jednej są charakterystyki kolonialisty, a na drugiej – fantastycznej istoty. W zależności od potrzeby wystarczy więc odwrócić Kartę na właściwą stronę, by niezwłocznie sprawdzić parametry wybranego bohatera. Przekładanie Karty można znacząco ograniczyć, jeśli postanowi się, że los którejś postaci ma być na danej sesji zmarginalizowany. Wtedy po prostu gracze skupiają się głównie na przygodach tego drugiego osobnika i rozgrywka przebiega z większym naciskiem na tylko jedną, wybraną konwencję.

 

     Czy fakt, że każdy gracz ma dwie postaci z dwóch różnych światów nie sprawia, iż jest dwa razy więcej zasad do zapamiętania? Mechanika gry została skonstruowana w taki sposób, że w obu wypadkach funkcjonują te same reguły. Tak samo rozstrzyga się rezultaty podejmowanych działań, określa obrażenia czy sprawdza następstwa interakcji społecznych. Nieliczne różnice zostały bardzo zminimalizowane.


     Podsumowując, EpicWorld RPG daje niebanalną możliwość wcielenia się w biomechaniczną istotę oraz jej kontrolera. W takim rozwiązaniu drzemie fabularny potencjał, który pozwala na oryginalne scenariusze.

 


*** PRZYKŁADOWY SCENARIUSZ ***


Część pierwsza (miejsce akcji: stacja kosmiczna)


     Bohaterowie trafili do filii EpicWorld w związku z ogłoszeniem o pracy. Po dłuższej chwili oczekiwania zostali zaproszeni do małej sali konferencyjnej. Wkrótce dołączyło do nich dwóch pracowników biura. Zmiennokształtny, imitujący tatuaż implant podskórny na szyi każdego z nich wskazywał, że obaj są z siódmego poziomu. Dla bohaterów był to zaszczyt, że mają do czynienia z kimś tak wysoko postawionym w korporacyjnej hierarchii. Sami znajdują się przecież kilka szczebli niżej!

Po krótkiej wymianie zdań drużyna podpisała umowę o zachowaniu poufności. Złamanie jej groziło poważnymi sankcjami, ale nikt nie zgłębiał szczegółów. Nie po to tu przyszli, żeby zadzierać z systemem. W końcu mogli dowiedzieć się na czym ma polegać zlecenie. Klasyczna sytuacja! Niektóre funkcje Kopuły 3.0 szwankują i pod pozorem instalowania aktualizacji trzeba to sprawdzić, a także rozwiązać problemy współwystępujące, by sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości.

 

     "Udajcie się do zajazdu „Klepsydra rozkoszy” w Drugim Kręgu i w rozmowie z pomocniczką barmana wypowiedzcie hasło „Czas płynie znikąd donikąd”. Od razu przełączy się w tryb zgodny z waszą linią fabularną i stanie się waszym przewodnikiem. Z jej pomocą bezproblemowo odnajdziecie sektor, w którym wystąpiła awaria. Załatwcie sprawę bez zwracania na siebie uwagi".


     Ustaliwszy jeszcze kilka drobnych szczegółów, jak chociażby wynagrodzenie, którego wysokość nie podlegała negocjacji, ekipa podjęła się zadania. Wkrótce potem każdy wrócił na swój sześcian i zaczął odliczać czas do ciszy nocnej, jak zwykło się pieszczotliwie określać godzinę policyjną. Kiedy nastała, zalogowali się do EpicWorld.


Część druga (miejsce akcji: Kopuła)


     Jeden z członków ekipy był nowy, więc musieli go odebrać z pobliskiej cytadeli. Przy okazji zaopatrzyli się w sprzęt i kilka kryształów Esencji. Magia bywa bardzo pomocna, a nie wiedzieli, co ich czeka. Od początku podróży wszystko szło nie tak. Najpierw zostali zaatakowani przez bandytów, którzy chcieli obrabować ich z towarów zakupionych na targu. Potem okazało się, że na szlaku wiodącym do zajazdu grasuje wyjątkowo perfidny Konstrukt, którego woleli unikać. Po dotarciu do „Klepsydry rozkoszy” padło nieprawidłowe hasło i pomocniczka barmana wszczęła alarm, więc uciekając musieli ją uprowadzić, żeby wycisnąć z niej informacje. Gdy w końcu udało im się ustalić, gdzie jest sektor z usterką, okazało się, że odpowiada za nią Splątany! Był to nerd hakujący system Kopuły dla jakiejś grubej ryby! Przechlapane!

 


*** SKRAWEK HISTORII ***


     Po tym, gdy Ziemia przestała nadawać się do życia, ocalali przedstawiciele gatunku ludzkiego utknęli na dobre w stacjach kosmicznych. Pamięć o globalnej katastrofie sprawiała, że panicznie obawiano się powrotu. Całe pokolenia krążyły po orbicie wokół rodzimej planety. Czas płynął nieubłaganie.

Człowieczeństwo z wolna zmieniało swoją definicję. Wszechpotężne w kosmosie korporacje konsekwentnie poszerzały repertuar technik prania mózgu. Pracę uczyniono obowiązującą religią. Prawa obywatelskie zaczęły ściśle zależeć od szczebla w zawodowej hierarchii. Liczyła się tylko wierna służba.


     Ziemia pozostawała bardzo niestabilna. Wspomnienie życia na niej stopniowo zacierało się. W końcu stało się mglistą legendą o raju utraconym. Przyjęto za pewnik, że ludzki los jest nierozerwalnie związany z gwiezdną kolonią. Mimo to w ludziach narastała frustracja. Była to zapowiedź tego, co rychło miało nastąpić.


     Niedługo potem część stacji spotkał los budzący grozę. Zbuntowana ludność domagała się powszechnego dostępu do wirtualnej rzeczywistości, która dotychczas była zakazana. Nie było to w interesie korporacji. Ludzie mogliby przez to wymknąć się spod kontroli. Populacje tych placówek musiały zginąć.


     Dla chcących zachować dyscyplinę baz orbitalnych stało się jasne, że należy coś zrobić, aby utrzymać społeczeństwo w ryzach. Wiadomo było, że w ultranowoczesnych realiach zdecydowanie łatwiej sprawować kontrolę nad namacalnym, faktycznie istniejącym obiektem aniżeli nad wirtualną rzeczywistością.


     Wtedy pojawiła się koncepcja osobliwego parku rozrywki, w którym, bez opuszczania stacji kosmicznej, obywatele kolonii mogliby zdalnie sterować biomechanicznymi istotami. Akcja miała rozgrywać się na Ziemi, ale na terenie zamkniętym, pod specjalnym sklepieniem. Do budowy kompleksu postanowiono wykorzystać sprzęt z wymarłych baz oraz to, co uda znaleźć się w docelowej lokalizacji.

Ten zuchwały projekt nazwano EpicWorld.


     Dziś jest rok 2283 i pomimo niestabilności Ziemi funkcjonuje Kopuła oznaczona numerem kodowym 3.0. Pozostałe są w remoncie lub dopiero w budowie. Na stacjach kosmicznych panuje porządek. Społeczeństwo zachłysnęło się bezpieczną możliwością zdobycia realistycznych doświadczeń w istniejącym, materialnym środowisku.


     Dla ludzi to coś znacznie bardziej wartościowego, niż pozbawione znaczenia, pozorne działania w cyfrowym otoczeniu. Za dnia wypełniają obowiązki, ale nocą, zapadając w sen podłączeni do aparatury badającej aktywność mózgu, stają się kimś zupełnie innym. Slogan reklamowy systemu brzmi bowiem „przekraczaj siebie”.

 

 

     Pierwszy zwiastun systemu przygotował Rafał Olszak, jego autor (także twórca systemu Afterbomb Madness). Artykuł zapożyczony został ze strony promocyjnej EWRPG na Facebooku. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone dla Rafała Olszaka.

Komentarze
#1 | Keth dnia 31.01.2018 22:14:41
Myślę, że będę niecierpliwie czekał na bardziej szczegółowe prezentacje. Na razie jeszcze trudno jednoznacznie oszacować, czy ten pomysł może chwycić na większą skalę, ale już mi po głowie chodzą pewne koncepty jakby w praktyce wykorzystać ideę dwóch zazębiających się ze sobą na pewnym poziomie rzeczywistości...

Tak więc przejawiam ostrożną ciekawość!
#2 | Suriel dnia 01.02.2018 07:41:31
Grałem w coś takiego. Chodzi o pomysł. Musze mojemu bylemu MG powiedzieć że pomysł jaki miał sprzed kilkunastu lat ktoś właśnie wydaje. Graliśmy czymś w rodzajugraczy wcielajacych się w postacie fantasy a po grze którą obserwowały miliony osób ze stacji kosmicznej nad planetą gdzie trwała gra (oraz na Ziemi), tropilismy ślady spisku. Spisku wśród tych którzy obstawiali zakłady bukmacherskie na nasze postaci i starali się wpłynąć na wynik gry. Zakręcone. Kumpel postanowil zginąć postacią na planecie by szybciej się wyciąć ze sprzęgu i " złapać za rękę" tych ze stacji.
#3 | Keth dnia 01.02.2018 20:24:20
Mnie się to w pierwszej chwili skojarzyło z "Incepcją" - trochę pokręcony film, nigdy za nim nie nadążam, ale ta idea przebywania w snach i jeszcze w snach śniących tam osób to było coś, co wręcz kipiało potencjałem. Tutaj może być podobnie, ale naturalnie potrzeba dużo więcej detali.
#4 | Sigil dnia 03.02.2018 17:08:47
Szczerze? Cóż, uważam że to jest... gniot. Przepraszam, ale nie umiem tego inaczej nazwać. Sensu konwencji fantasy dodaje jej namacalność i realność, a nie jakaś "nakładka na smutną rzeczywistość". Poza tym sorry, ale ten świat i jego historia totalnie mnie nie pociągają. Czytając tytuł "Epicword" nastawiłem się na coś fajnego i srodze rozczarowałem po przeczytaniu artu. Ale dzięki. Zostałem ostrzeżony i będę omijał tą pozycję szerokim łukiem. Ufff...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 67% [2 głosy]
Średnie Średnie 33% [1 głos]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71287 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21655 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18659 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17558 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17141 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15719 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15454 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14657 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14090 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13739 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13738 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13722 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13435 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13128 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12668 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kargan
17-02-2018 18:12
Spadam na wieczorne picie - proszę mi nie zabić Maurera Wink

Keth
17-02-2018 17:39
Byle nie swojego!

Suriel
17-02-2018 00:22
Czyjego?

Keth
16-02-2018 22:42
Ketras wieje na złamanie karku!

8art
16-02-2018 22:31
Niecierpliwym nadmieniam, zę w stosownym topiku znalazła się facjata prawdziwego Bradley'a. Ostrzegam, że tylko dla tych o stalowych nerwach!

dretch
16-02-2018 20:57
Zaraz to ten Pan może Ketrasa jak nie zdecyduję co zrobić

Suriel
16-02-2018 18:50
Aleś wene złapał.

dretch
16-02-2018 18:28
Przepraszam za literówki. Pokusą poszła

dretch
16-02-2018 17:22
Dziękuję

Nanatar
16-02-2018 16:31
To prawda: Szok!

Suriel
16-02-2018 15:45
Polska szóstą najszybszą gospodarką swiata w 2017r! Pozytywny szok i niedowierzanie...a
le zapier.. my. Grin

Sigil
16-02-2018 10:30
78, 35

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5791]
czegoj[3793]
8art[2557]
koszal[2349]
dretch[2267]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką