20.01.2019 09:32:20
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
KC - Szkwał cz. 3
Stare lub nowe karty...
Czego akurat słuchacie?
Sesje na youtubie
Sesja KC online - Wy...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Chciałem sprawdzić czy...
Logo jest naprawdę dob...
Bardzo ładne w swej pr...
Logo super hiper extra...
Super logo!, odcinanie...
Artykuły
Oh! To już 2019. O i j...
Czy to cudo w końcu wy...
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 73,670
01. Wybór rasy i płci Czytano: 23,530
05. Czary - objaśnie... Czytano: 20,155
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 18,935
Legenda Kryształów C... Czytano: 18,674
Charakter Postaci Czytano: 17,509
Martwiaki Czytano: 16,533
Spis kamieni szlache... Czytano: 16,273
02. Kasta Żołnierska Czytano: 15,760
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 15,131
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 7,541
Reaminacja czy eutanazja? 7,389
Już jest!!! 6,846
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 5,508
I po premierze 5,222
Grafiki Musiała 4,636
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,238
Nowa odsłona Księgi Profesji! 3,922
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 3,901
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 3,879
facebook
Nawigacja
Artykuły » Epic World RPG » Epic World RPG - zwiastun #1
Epic World RPG - zwiastun #1

 

 

     EpicWorld RPG to gra fabularna, która w oryginalny sposób łączy dwie konwencje: science fiction oraz dark fantasy. Tym, co wyróżnia ten tytuł, jest fakt, że każdy gracz posiada aż dwie postaci. Pierwsza z nich to obywatel pozaziemskiej kolonii – człowiek, który wychował się w klaustrofobicznych warunkach stacji kosmicznej. Druga to zdalnie sterowana, biomechaniczna istota, która bytuje w fantastycznym świecie zbudowanym pod niezwykłą Kopułą na Ziemi. Stopień tego, jak bardzo losy tych dwóch rodzajów postaci będą się ze sobą przeplatać, zależy głównie od preferencji uczestników zabawy. Jakkolwiek nigdy nie jest tak, że jednocześnie podczas sesji steruje się dwiema postaciami. W trakcie określonej sceny gry zawsze ma się do dyspozycji tylko jedną z nich. Zapobiega to zbędnemu zamieszaniu.


     Gra prezentuje się w pełnej krasie, gdy obie rzeczywistości zręcznie splata się ze sobą, ale i bez tego można bardzo dobrze się bawić. Nie zmienia to faktu, że w pewnym – choćby dalece ograniczonym – zakresie, część działań podejmowanych w świecie Kopuły może wpłynąć na obywatela kolonii. Na przykład doprowadzić go do szaleństwa lub nawet zabić. Zdarzyć się tak może chociażby wówczas, gdy próbuje się hakować oprogramowanie napotykanych istot albo obchodzić zabezpieczenia własnej maszyny, by wycisnąć z niej większą moc.


     Czy oznacza to, że obowiązkowo należy tworzyć dwie postaci? Proces kreacji jest bardzo prosty oraz przebiega sprawnie i należy przeprowadzić go w całości. Karta Postaci składa się z dwóch stron. Na jednej są charakterystyki kolonialisty, a na drugiej – fantastycznej istoty. W zależności od potrzeby wystarczy więc odwrócić Kartę na właściwą stronę, by niezwłocznie sprawdzić parametry wybranego bohatera. Przekładanie Karty można znacząco ograniczyć, jeśli postanowi się, że los którejś postaci ma być na danej sesji zmarginalizowany. Wtedy po prostu gracze skupiają się głównie na przygodach tego drugiego osobnika i rozgrywka przebiega z większym naciskiem na tylko jedną, wybraną konwencję.

 

     Czy fakt, że każdy gracz ma dwie postaci z dwóch różnych światów nie sprawia, iż jest dwa razy więcej zasad do zapamiętania? Mechanika gry została skonstruowana w taki sposób, że w obu wypadkach funkcjonują te same reguły. Tak samo rozstrzyga się rezultaty podejmowanych działań, określa obrażenia czy sprawdza następstwa interakcji społecznych. Nieliczne różnice zostały bardzo zminimalizowane.


     Podsumowując, EpicWorld RPG daje niebanalną możliwość wcielenia się w biomechaniczną istotę oraz jej kontrolera. W takim rozwiązaniu drzemie fabularny potencjał, który pozwala na oryginalne scenariusze.

 


*** PRZYKŁADOWY SCENARIUSZ ***


Część pierwsza (miejsce akcji: stacja kosmiczna)


     Bohaterowie trafili do filii EpicWorld w związku z ogłoszeniem o pracy. Po dłuższej chwili oczekiwania zostali zaproszeni do małej sali konferencyjnej. Wkrótce dołączyło do nich dwóch pracowników biura. Zmiennokształtny, imitujący tatuaż implant podskórny na szyi każdego z nich wskazywał, że obaj są z siódmego poziomu. Dla bohaterów był to zaszczyt, że mają do czynienia z kimś tak wysoko postawionym w korporacyjnej hierarchii. Sami znajdują się przecież kilka szczebli niżej!

Po krótkiej wymianie zdań drużyna podpisała umowę o zachowaniu poufności. Złamanie jej groziło poważnymi sankcjami, ale nikt nie zgłębiał szczegółów. Nie po to tu przyszli, żeby zadzierać z systemem. W końcu mogli dowiedzieć się na czym ma polegać zlecenie. Klasyczna sytuacja! Niektóre funkcje Kopuły 3.0 szwankują i pod pozorem instalowania aktualizacji trzeba to sprawdzić, a także rozwiązać problemy współwystępujące, by sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości.

 

     "Udajcie się do zajazdu „Klepsydra rozkoszy” w Drugim Kręgu i w rozmowie z pomocniczką barmana wypowiedzcie hasło „Czas płynie znikąd donikąd”. Od razu przełączy się w tryb zgodny z waszą linią fabularną i stanie się waszym przewodnikiem. Z jej pomocą bezproblemowo odnajdziecie sektor, w którym wystąpiła awaria. Załatwcie sprawę bez zwracania na siebie uwagi".


     Ustaliwszy jeszcze kilka drobnych szczegółów, jak chociażby wynagrodzenie, którego wysokość nie podlegała negocjacji, ekipa podjęła się zadania. Wkrótce potem każdy wrócił na swój sześcian i zaczął odliczać czas do ciszy nocnej, jak zwykło się pieszczotliwie określać godzinę policyjną. Kiedy nastała, zalogowali się do EpicWorld.


Część druga (miejsce akcji: Kopuła)


     Jeden z członków ekipy był nowy, więc musieli go odebrać z pobliskiej cytadeli. Przy okazji zaopatrzyli się w sprzęt i kilka kryształów Esencji. Magia bywa bardzo pomocna, a nie wiedzieli, co ich czeka. Od początku podróży wszystko szło nie tak. Najpierw zostali zaatakowani przez bandytów, którzy chcieli obrabować ich z towarów zakupionych na targu. Potem okazało się, że na szlaku wiodącym do zajazdu grasuje wyjątkowo perfidny Konstrukt, którego woleli unikać. Po dotarciu do „Klepsydry rozkoszy” padło nieprawidłowe hasło i pomocniczka barmana wszczęła alarm, więc uciekając musieli ją uprowadzić, żeby wycisnąć z niej informacje. Gdy w końcu udało im się ustalić, gdzie jest sektor z usterką, okazało się, że odpowiada za nią Splątany! Był to nerd hakujący system Kopuły dla jakiejś grubej ryby! Przechlapane!

 


*** SKRAWEK HISTORII ***


     Po tym, gdy Ziemia przestała nadawać się do życia, ocalali przedstawiciele gatunku ludzkiego utknęli na dobre w stacjach kosmicznych. Pamięć o globalnej katastrofie sprawiała, że panicznie obawiano się powrotu. Całe pokolenia krążyły po orbicie wokół rodzimej planety. Czas płynął nieubłaganie.

Człowieczeństwo z wolna zmieniało swoją definicję. Wszechpotężne w kosmosie korporacje konsekwentnie poszerzały repertuar technik prania mózgu. Pracę uczyniono obowiązującą religią. Prawa obywatelskie zaczęły ściśle zależeć od szczebla w zawodowej hierarchii. Liczyła się tylko wierna służba.


     Ziemia pozostawała bardzo niestabilna. Wspomnienie życia na niej stopniowo zacierało się. W końcu stało się mglistą legendą o raju utraconym. Przyjęto za pewnik, że ludzki los jest nierozerwalnie związany z gwiezdną kolonią. Mimo to w ludziach narastała frustracja. Była to zapowiedź tego, co rychło miało nastąpić.


     Niedługo potem część stacji spotkał los budzący grozę. Zbuntowana ludność domagała się powszechnego dostępu do wirtualnej rzeczywistości, która dotychczas była zakazana. Nie było to w interesie korporacji. Ludzie mogliby przez to wymknąć się spod kontroli. Populacje tych placówek musiały zginąć.


     Dla chcących zachować dyscyplinę baz orbitalnych stało się jasne, że należy coś zrobić, aby utrzymać społeczeństwo w ryzach. Wiadomo było, że w ultranowoczesnych realiach zdecydowanie łatwiej sprawować kontrolę nad namacalnym, faktycznie istniejącym obiektem aniżeli nad wirtualną rzeczywistością.


     Wtedy pojawiła się koncepcja osobliwego parku rozrywki, w którym, bez opuszczania stacji kosmicznej, obywatele kolonii mogliby zdalnie sterować biomechanicznymi istotami. Akcja miała rozgrywać się na Ziemi, ale na terenie zamkniętym, pod specjalnym sklepieniem. Do budowy kompleksu postanowiono wykorzystać sprzęt z wymarłych baz oraz to, co uda znaleźć się w docelowej lokalizacji.

Ten zuchwały projekt nazwano EpicWorld.


     Dziś jest rok 2283 i pomimo niestabilności Ziemi funkcjonuje Kopuła oznaczona numerem kodowym 3.0. Pozostałe są w remoncie lub dopiero w budowie. Na stacjach kosmicznych panuje porządek. Społeczeństwo zachłysnęło się bezpieczną możliwością zdobycia realistycznych doświadczeń w istniejącym, materialnym środowisku.


     Dla ludzi to coś znacznie bardziej wartościowego, niż pozbawione znaczenia, pozorne działania w cyfrowym otoczeniu. Za dnia wypełniają obowiązki, ale nocą, zapadając w sen podłączeni do aparatury badającej aktywność mózgu, stają się kimś zupełnie innym. Slogan reklamowy systemu brzmi bowiem „przekraczaj siebie”.

 

 

     Pierwszy zwiastun systemu przygotował Rafał Olszak, jego autor (także twórca systemu Afterbomb Madness). Artykuł zapożyczony został ze strony promocyjnej EWRPG na Facebooku. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone dla Rafała Olszaka.

Komentarze
#1 | Keth dnia 31.01.2018 22:14:41
Myślę, że będę niecierpliwie czekał na bardziej szczegółowe prezentacje. Na razie jeszcze trudno jednoznacznie oszacować, czy ten pomysł może chwycić na większą skalę, ale już mi po głowie chodzą pewne koncepty jakby w praktyce wykorzystać ideę dwóch zazębiających się ze sobą na pewnym poziomie rzeczywistości...

Tak więc przejawiam ostrożną ciekawość!
#2 | Suriel dnia 01.02.2018 07:41:31
Grałem w coś takiego. Chodzi o pomysł. Musze mojemu bylemu MG powiedzieć że pomysł jaki miał sprzed kilkunastu lat ktoś właśnie wydaje. Graliśmy czymś w rodzajugraczy wcielajacych się w postacie fantasy a po grze którą obserwowały miliony osób ze stacji kosmicznej nad planetą gdzie trwała gra (oraz na Ziemi), tropilismy ślady spisku. Spisku wśród tych którzy obstawiali zakłady bukmacherskie na nasze postaci i starali się wpłynąć na wynik gry. Zakręcone. Kumpel postanowil zginąć postacią na planecie by szybciej się wyciąć ze sprzęgu i " złapać za rękę" tych ze stacji.
#3 | Keth dnia 01.02.2018 20:24:20
Mnie się to w pierwszej chwili skojarzyło z "Incepcją" - trochę pokręcony film, nigdy za nim nie nadążam, ale ta idea przebywania w snach i jeszcze w snach śniących tam osób to było coś, co wręcz kipiało potencjałem. Tutaj może być podobnie, ale naturalnie potrzeba dużo więcej detali.
#4 | Sigil dnia 03.02.2018 17:08:47
Szczerze? Cóż, uważam że to jest... gniot. Przepraszam, ale nie umiem tego inaczej nazwać. Sensu konwencji fantasy dodaje jej namacalność i realność, a nie jakaś "nakładka na smutną rzeczywistość". Poza tym sorry, ale ten świat i jego historia totalnie mnie nie pociągają. Czytając tytuł "Epicword" nastawiłem się na coś fajnego i srodze rozczarowałem po przeczytaniu artu. Ale dzięki. Zostałem ostrzeżony i będę omijał tą pozycję szerokim łukiem. Ufff...
#5 | Suriel dnia 20.02.2018 22:39:56
Taki Westworld trochę jak się temu przyjrzeć bliżej Smile
#6 | Dron dnia 15.05.2018 10:55:06
Właśnie trwa zbiórka na grę. Sporo celów już ufundowano: https://wspieram.... Więcej o systemie można znaleźć na oficjalnej stronie: http://www.gryols...world.html
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 67% [2 głosy]
Średnie Średnie 33% [1 głos]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
73670 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
23530 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
20155 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18935 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
18674 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
17509 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
16533 venar
30.04.2009 11:58
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
16273 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15760 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
15131 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14921 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14769 leobardis
11.11.2008 18:09
» OPIS RASY - HOBBICI
On: TWORZENIE POSTACI
14748 czegoj
27.01.2009 11:04
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
14712 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
14588 avnar
22.06.2009 15:08
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

maciej
19-01-2019 16:08
Historia postaci była dobra. Uznałem że skoro bardzo chce to ok.

BAZYL
19-01-2019 15:32
Zasada nominalna jest taka, że półboga nie można łączyć, więc poza Rytuałem Tysiąca Świec dla Katana - raczej ciężko. U mnie gracz musiałby to naprawdę mocno umotywować.

Nanatar
19-01-2019 15:29
Do tego nie jest to wcale profesja mocna, słabe dodatki do współczynników, średnie czary, zbyt ogólne umiejętności profesjonalne. Bardzo ryzykowne przemiany.

Nanatar
19-01-2019 15:26
Od ciebie zależy czy dopuścisz autoobjawienie, ja nie miałbym nic przeciw. Półbóg to trudna profesja, szacun dla gracza.

Nanatar
19-01-2019 15:25
Skoro wybrał profesję półboga to musiał ją jakoś zdobyć, jest przecież dostępna. Niestety teoretycznie nie można jej łączyć z inną.

maciej
19-01-2019 14:55
Kolejny panel dyskusyjny na shoutboxie

maciej
19-01-2019 14:55
Mam takiego bohatera który wg swojej historii odkrył proroctwo i studiując stare zapiski zdobył tą profesje.

maciej
19-01-2019 14:54
KC.PÓŁBÓG.Czy bohater na 0 poziomie może nauczyć się tej profesji w inny sposób niż od innego połboga?np z ksiąg,pergaminów itp.

lightstorm
18-01-2019 22:39
właśnie to robię Smile

Keth
18-01-2019 22:27
To teraz zapodawaj scenkę do MD, bo nie wiem, co Twoja postać zamierza zrobić, a mam w głowie jeszcze jeden wpis! Wink

lightstorm
18-01-2019 22:22
poprawiłem post w Denmark, dodałem obrazki i dopisałem więcej Smile

czegoj
17-01-2019 22:54
Zajrzyjcie koniecznie do wątku http://www.kryszt.
..ad_id=1588
. Może możecie coś podarować innym portalowcom.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7561]
czegoj[5154]
dretch[3675]
8art[3422]
koszal[3171]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką