27.05.2018 15:25:14
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
WoD - Dzieci Kaina
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Lista kontaktowa
FUN
Czego akurat słuchacie?
Tutaj możemy pisać c...
DeG - oprawa graficzna
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ahahahah boskie :D :/cyk
Pięknie zrobiona kartk...
Hahaha! Podoba mi się ...
Wszystkiego najlepszeg...
"w szczególnosci zaś t...
Artykuły
Właśnie trwa zbiórka n...
@Rikandur - uwaga o Be...
Oczywiście że ludzkie ...
Nie próbuję się na sił...
Rozumiem, że nie przyp...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » X-Grom » X-GROM - koncept systemu
X-GROM - koncept systemu

(ilustracja do gier z serii X-COM, twórca Piero Macgowan)

 

 

UFO: X-GROM - koncept systemu

 

 
     Latające spodki. Człekoształtne istoty, które porywają ludzi i dokonują na nich przerażających eksperymentów. Pozaziemskie technologie wykorzystywane przez kolaborujące z obcymi rządy i pozarządowe organizacje. Wątek infiltracji ludzkości przez istoty z kosmosu gości od wielu lat w kinomatografii, literaturze i innych formach popularnej rozrywki na całym świecie. Głęboko nim zainspirowany, a zarazem czujący potrzebę stworzenia własnego systemu autorskiego, nasz ulubiony admin Czegoj (znany warszawski bibliotekarz i najstarszy żyjący założyciel portalu Kryształy Czasu) poświęcił się swego czasu pracom nad autorską grą RPG UFO, znaną też w kręgach testerów jako X-Grom. Przez długi okres czasu gra ta, znajdująca się w fazie alfa, spoczywała w szufladzie autora, w roku 2018 projekt zaczął jednak znienacka nabierać rumieńców. Niniejszy artykuł ma za zadanie zaznajomienie Czytelnika z podstawowymi założeniami aktywnie tworzonego systemu oraz wizją i planami autora.

     Panowie i Panie, z przyjemnością informuję, że "Projekt UFO" wchodzi właśnie w fazę reedycji alfy.

 


Kilka słów o mechanice

     Mechanika X-Gromu opiera się na kości k6. Stworzono ją kładąc nacisk na maksymalną prostotę i intuicyjność. Rozliczanie testów uzależnione jest od liczby uzyskanych sukcesów w rzutach, przeciwstawianych skalowanemu progowi trudności. Podstawowe testy oparte są na rzucie 3k6, uzupełnianym lub pomniejszanym o dodatkowe kostki z tytułu specyficznych zdolności, umiejętności, cech ekwipunku bądź premii sytuacyjnych. O ilości osiągniętych sukcesów przesądza liczba wyrzuconych na kostkach oczek (gdzie jedynka to skrajny pech kasujący dwa potencjalne sukcesy, a szóstka jest krytycznym powodzeniem zapewniającym dwa sukcesy zamiast jednego). Zdolności i umiejętności bohaterów mogą zapewniać im dodatkowe kostki do rzutu, ale niektóre z nich dają inne korzyści, przede wszystkim przerzuty nieudanych wyników albo bezkarne ignorowanie najgorszego osiągniętego rezultatu.

     Bohaterowie gry nie posiadają żadnych klasycznych współczynników z wyjątkiem Żywotności. Tak, poprawnie zrozumieliście znaczenie przeczytanego właśnie zdania. Postacie graczy nie posiadają żadnych parametrów innych niż punkty życia. O ich przewadze lub niedoskonałości w testach przesądzają wrodzone i wyuczone umiejętności, zawody i specjalistyczne szkolenia.

Specyfika settingu

     Założenia X-Gromu kładą największy nacisk na militarny aspekt zabawy, aczkolwiek ograniczenia ról i wątków praktycznie nie istnieją. System powinien dobrze się sprawdzać w większości konwencji, od wojskowych operacji przeciwko obcym, poprzez thriller polityczny, szpiegostwo międzynarodowe, badania naukowe, śledztwa dziennikarskie, do horroru widzianego oczami porwanych przez UFO obywateli. Jeśli projekt Czegoja nabierze rozpędu, w niedługiej przyszłości na portalu pojawią się krótkie scenariusze prezentujące różne podejścia do wątku przewodniego systemu i odmienne konwencje zabawy.

     W podręczniku podstawowym (mającym w naszych planach przyjąć postać małej książeczki w formacie PDF) największa uwaga poświęcona będzie X-Gromowi, wojskowej organizacji wzorowanej na kultowej jednostce X-Com z popularnej serii gier komputerowych. Gracze wcielą się w postacie należących do niej specjalistów - żołnierzy, techników, medyków, naukowców - przeciwstawiających się najeżdżającym Ziemię obcym. Setting ma umożliwiać prowadzenie scenariuszy w różnych okresach wielopokoleniowego konfliktu, od początków dyskretnej inwazji i pierwszej wojny z obcymi po zagładę starej ludzkiej cywilizacji i powstanie ogólnoplanetarnego ruchu oporu przeciwko rozbudowującym swą infrastrukturę nowym panom planety (gdyby Mistrzowie Gry zdecydowali się na motywy zapożyczone z serii X-Com). Co więcej, w zasadach pojawi się możliwość podróżowania w czasie (dostępna dla przygód umiejscowionych w końcowej fazie kalendarium gry), pozwalająca graczom cofać się w czasie do przeszłości na podobieństwo bohaterów kultowej serii Terminator (z uwzględnieniem paradoksów będących konsekwencją manipulowania w przeszłości).

Wstępna faza testów

     W chwili obecnej rozpoczęły się testowe gry mające wyłapać wszelkie niedoskonałości mechaniki, równolegle w grupie wspierających autora testerów tworzą się zręby bestiariusza oraz podwaliny świata. Zdajemy sobie sprawę, że to amatorski projekt i może się on rozciągnąć w czasie, ale gorąco wierzymy, że zdążymy z upublicznieniem podstawowych zasad przed oficjalnymi premierami Czwartej Edycji i DrecarE. Póki co, króluje optymizm i nadzieją, że znajdą się na naszym portalu miłośnicy RPG, którzy poczują się zainteresowani takim settingiem.

     Będziemy niezmiernie wdzięczni za każdego rodzaju feedback, toteż nie krępujcie się i nie żałujcie komentarzy, byle tylko wnosiły konstruktywne treści! Czujemy, że mamy szansę stworzyć coś fajnego, co już bawi nas i czym będziemy chcieli podzielić się w przyszłości z Wami, aby uchronić dawne marzenie Czegoja przed pogrzebaniem na wieki w bibliotecznej szufladzie!

 

 

     Umieszczona w tekście ilustracja została zapożyczona z sieci i prezentuje grafikę do gry z serii X-Com. Nie chcąc zostać posądzonymi o piractwo prosimy, aby traktować ją jako reklamę zachęcającą do kupowania gier komputerowych z tej serii.

Komentarze
#1 | venar dnia 21.02.2018 21:35:23
Ech pamiętam te sesje u czegoja. Jeśli nikt nie zginął to był sukces. Śmiertelność większa niż wśród głównych bohaterów u Martina :-). Chętnie pomogę w miarę moich skromnych możliwości.
#2 | vampire1308 dnia 23.02.2018 14:37:56
Śmiertelność i sztuczne nogi,dłonie itp. jeżeli ktoś miał szczęście hahaha
#3 | Nanatar dnia 23.02.2018 17:56:26
Chłopaki z karabinami trochę nie moja bajka, ale różnorodne tła fabularne, zdają się być ciekawe. Interesująco brzmi też mechanika: Prosta, a zarazem pozwalająca na tworzenie nieskończonej ilości specjalizacji, jeśli dobrze zrozumiałem. Czekam na kolejne informacje.
#4 | Keth dnia 26.02.2018 12:36:14
Mam nadzieję, że te karabiny nie będą zbyt zniechęcające! Zresztą prawdziwy operator X-Gromu bez kropli potu na czole gromi ufoków szpadlem, lokówką czy gołymi pięściami, więc każdy chętny znajdzie dla siebie jakąś niszową specjalizację!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 60% [6 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 30% [3 głosy]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 10% [1 głos]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71877 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22259 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
19124 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18044 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17672 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16251 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15720 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15062 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14993 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14196 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14167 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14118 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13847 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13621 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
13050 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
27-05-2018 13:44
Co ja poradzę, że się robi z tego taki leitmotiv... Z odgruzowaniem poszlo Wam nieźle, a jak sobie radzicie z mackami i takimi tam..?

Sigil
27-05-2018 11:13
Wiesz, to była dobra scena, ale co za dużo, to nie zdrowo. Pfft

Suriel
27-05-2018 11:07
... to teraz trochę utoknąłem... i nie wiem czy znowu nie trzeba mnie odgruzowac.. więc...

Suriel
27-05-2018 11:03
Inwentaryzacja w firmie. Dziś teoretycznie tez powinienem oracowac do 21-22 ake mialem 8 osob pod soba i ogarnelismy temat wyrobu gotowego w jedną dobę. Odespie i będę pisał. Choc tak naprawdę to t

Sigil
27-05-2018 10:32
Weźcie się za te posty, bo jak nie, to wejdę do gry Namtarem i nie będzie co zbierać. Pfft

Sigil
27-05-2018 10:31
Suriel i gdzie ten post w Denmark? Przecież miałeś pisać! W ogóle ekipa, co tak słabo piszecie?

Suriel
26-05-2018 20:36
Tylko jedna rzecz dostarcza tylu wspaniałych wrażeń, obfituje w niezwykłe zwroty akcji, daje przedsmak pracy detektywa i zdaje się nigdy nie kończyć - to firmowa inwentaryzacja. Shock

Sigil
26-05-2018 14:42
MD uzupełnię jak tylko chwilę znajdę - muszę napisać dość spory artykuł i to na konkretny termin, więc na razie nie mam chwili na pisanie czego innego. :/

Keth
26-05-2018 14:41
Hollywood rozwalony przez obcych, to biedak musi inaczej zarabiać na chleb! Ale też w mediach!

Kargan
25-05-2018 23:48
Mark Wahlberg mnie rozwalił Grin

Suriel
24-05-2018 23:20
Denmark. Wpis w Sorte i w technicznym jutro wieczorem, najwcześniej. JPKa skutecznie mi dzisiaj pokrzyżowało szyki, a z fiskusem nie ma żartów.

koszal
24-05-2018 15:51
Poszło. Czekamy na świt.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6331]
czegoj[4243]
8art[2825]
dretch[2712]
koszal[2602]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką