21.09.2018 08:28:34
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kryształkon 2018
Tygrysoluki
FUN
Sesja KC online
Czego akurat słuchacie?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ja mogę powiedzieć co ...
To ja chylę czoła, że ...
:-) Spójrz na godzinę ...
O takie uwagi chodziło...
Przeczytałem część prz...
Artykuły
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Szkoda, że nie ma kciu...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » X-Grom » X-GROM - Szałaputy
X-GROM - Szałaputy

 

 

SZAŁAPUTY

 

 

     Przeraźliwie szczupłe człekokształtne istoty o budzących grozę czarnych oczach, powleczone syntoskórą pełniącą rolę zewnętrznego okrycia, pojawiające się bez ostrzeżenia w różnych częściach globu, porywające ludzi i eksperymentujące na nich ze strasznymi dla ofiar konsekwencjami. Od czasu incydentu w Roswell największe światowe potęgi były świadome ich periodycznej obecności na Ziemi, ale całe dziesięciolecia badań wciąż nie wystarczyły, by specjalne agencje wywiadowcze powołane do studiowania obcych zebrały dość informacji jednoznacznie definiujących motywy tzw. szaraków. Przewaga technologiczna obcych pozwalała im w większości przypadków na błyskawiczne opuszczenie strefy infiltracji, chociaż czasami agencjom dopisywał łut szczęścia - zazwyczaj wtedy, kiedy latający spodek szaraków rozbijał się w wyniku awarii bądź zestrzelenia przez Ziemian.

     W początkowym okresie inwazji, w latach 1947-2025, istnienie obcych starano się utrzymywać w głębokiej tajemnicy, z obawy przed paniką mieszkańców Ziemi na skalę całego globu. Niezależne organizacje oraz osoby prywatne studiujące temat pozaziemskich gości były nękane na wszelkie sposoby, przede wszystkim za pomocą legalnych narzędzi prawnych, czasami jednak nawet poprzez fizyczną eliminację. Po roku 2025, po szokujących wydarzeniach z Bombaju, Rio de Janeiro, Bostonu i Mrągowa, prawda ujrzała w końcu światło dzienne. Zmieniając taktykę w obliczu coraz częstszych wizyt obcych, Rada Bezpieczeństwa ONZ przestała ukrywać ich obecność i przystąpiła do otwartej konfrontacji z najeźdźcami, jak zwykle w przypadku tej instytucji wyjątkowo nieudolnie i niekompetentnie.

 

Obcy w Polsce

     W żargonie międzynarodowych organizacji wywiadowczych wzmiankowany gatunek obcych zwykło się określać mianem szaraków, szarych ludzików bądź sektoidów, w Piątej Rzeczypospolitej przyjął się jednak alternatywny termin, zaczerpnięty z gwary mazurskiej - szałaputy. Nazwa ta, stosowana w ściśle utajnionej dokumentacji, szybko została wyparta w szeregach X-Gromu przez zrodzony z czarnego humoru termin "lewak astralny" odzwierciedlający w żartobliwy sposób głęboko prawicowe przekonania większości należących do jednostki specjalistów.

     Po roku 2025 szałaputy zaczęły się pojawiać w Polsce coraz częściej (podobnie jak w całej Europie). Ich taktyka działania uległa znacznej zmianie. Wcześniej obcy skupiali się na pojedynczych ofiarach, w drugiej fazie inwazji zaczęli natomiast eksperymentować z dużymi społecznościami, czasami manipulując nimi za pomocą psioniki, czasami uprowadzając całe rodziny bądź nawet mieszkańców całych ulic. Szerokie spektrum eksperymentów nie bez powodu budziło grozę i całkowite niezrozumienie, często bowiem odnajdywane na miejscu ataków ofiary znajdowały się w stanie zapaści fizycznej lub psychicznej, nosiły w ciałach wszczepione obce narządy bądź nie posiadały własnych. Do rzadkości nie należały przypadki przyśpieszonej hybrydyzacji, punktowe używanie na ludzkiej populacji pozaziemskich czynników chorobotwórczych, skondensowanych ziemskich patogenów bądź proces zaplanowanego napromieniowywania. Motywy stojące za tymi odrażającymi badaniami w przeważającej większości pozostają tajemnicą do dzisiejszego dnia, chociaż wiele najtęższych umysłów na Ziemi głowiło się nad ich zagadką od czasów Roswell.

     Jedno stało się po 2025 oczywiste - czymkolwiek kierowali się obcy w swoich kontaktach z Ziemianiami, nie mieli na sercu dobra tych drugich.

 


Opis gatunku

     Szałaputy są człekokształtnymi istotami o rozmiarach zbliżonych do ludzkich, aczkolwiek ich proporcje anatomiczne rażące odbiegają od ziemskiego stereotypu, zwłaszcza nienaturalnie wydłużone kończyny, inaczej ukształtowane czaszki i niezwykle szczupłe sylwetki. Ich ciała pokrywa organiczna powłoka pełniąca rolę syntoskóry, z zewnętrzną warstwą dość twardą, by chronić organy wewnętrzne obcego, ale jednocześnie elastyczną i poddającą się ruchom ciała. Oczy szałaputów pozbawione są tęczówki i źrenicy, gałki oczne mają barwę jednolicie czarną, a ich budowa zapewnia kosmitom zdolność widzenia w spektrum znacznie wykraczającym poza możliwości ludzi.

     Co może szokować Ziemian, obcy pozbawieni są organów płciowych. Wyniki sekcji ich zwłok pozwalają domniemywać, że kosmici reprodukują się poprzez podział komórek w kontrolowanych procesach laboratoryjnych, aczkolwiek dokumentacja tycząca się tego tematu jest ściśle utajniona. Tym samym nie da się wiele powiedzieć o społeczeństwie, hierarchii ani innych aspektach socjalnych tego gatunku.

     Sekcje zwłok obcych pozwoliły natomiast potwierdzić inną właściwość wrodzoną kosmitów, której istnienia wcześniej tylko się domyślano. Wszytkie szałaputy są w pewnym stopniu uzdolnione psionicznie, chociaż przeważająca ich większość posiada organy będące odpowiednikiem słabych psionicznych receptorów. To dzięki nim potrafią się porozumiewać mentalnie. To tłumaczy również, dlaczego nigdy nie zaobserwowano przypadku komunikowania się tych istot za pomocą mowy. Część szałaputów dysponuje znacznie silniejszym talentem psionicznym, zdolnym oddziaływać również na umysły ludzi. Hipnoza skutkująca wymazywaniem wspomnień, przejmowanie kontroli nad świadomością, kreowanie ubezwłasnowolnionych ludzkich marionetek - te zdolności szałaputów budzą największe przerażenie, zwłaszcza w mniej rozwiniętych cywilizacyjnie społecznościach.

     W materiałach naukowych przygotowanych na podstawie sekcji zwłok obcych (a prawdopodobnie również w oparciu o kilka utajnionych wiwisekcji) znajdują się dodatkowe informacje o zdumiewających właściwościach fizjonomii szałaputów, o wzmiankowanych enigmatycznie symbiontach, a także możliwościach kontrolowanej hybrydyzacji międzygatunkowej - to jednak wiedza zastrzeżona dla garstki najbardziej uprzywilejowanych Ziemian.

     Obcy przechwyceni przez agencje takie jak X-Grom, X-Viera czy NSA posiadali przy sobie różne artefakty technologiczne, nie tylko broń, ale i instrumenty pomiarowe rozmaitego rodzaju, wykonane z całkowicie obcych Ziemianom stopów metali i służące do celów, o których w wielu przypadkach ziemscy naukowcy mogą tylko spekulować. Broń cząsteczkowa obcych opiera się na rozwiązaniach technologicznych, które w pierwszej fazie inwazji całkowicie wymykały się ludzkiej nauce, na dodatek zaś ze względu na wymóg sprzęgu neuralnego z właścicielem zdobyczne egzemplarze takiego uzbrojenia były początkowo dla ludzi zupełnie bezużyteczne. W roku 2028 naukowy sukces japońskich badawczy (udostępniony następnie międzynarodowym agencjom za pośrednictwem ONZ) pozwolił na ograniczone wykorzystywanie broni kosmitów przez ludzi wyposażonych w nowatorskie symulatory sprzęgu neuralnego, ale dopiero w 2032 polscy naukowcy pracujący w toruńskiej Akademii Nauk Strategicznych dokonali przełomowego odkrycia doprowadzając do sprzęgu emitera protonowego z symbiontem wprowadzonym w ciało rozumnej hybrydy. Powszechne wykorzystanie tego odkrycia przez siły zbrojne Piątej Rzeczypospolitej wymagało jeszcze kilku lat intensywnych prac badawczych, ale to dzięki niemu Ziemianie zyskali po 2035 roku realną szansę stawienia najeźdźcom skutecznego oporu.

 


Profile specjalizacji

Szałaput (obserwator) (punkty życia 8)

Umiejętności wrodzone: Komunikacja psioniczna +1, Maskowanie +2.
Umiejętności wyuczone (nabyte): Broń cząsteczkowa +2, Mierniki i detektory +1, Pilotaż spodków +2.
Wyposażenie: syntoskóra (pancerz 1 na każdej lokacji), miotacz neutronowy (zasięg krótki, +5, ignoruje ziemskie pancerze osobiste). Opcjonalnie emiter protonowy (zasięg długi, +11, ignoruje ziemskie pancerze osobiste) oraz zestaw specjalistycznych instrumentów służących do badań na ludziach.

Szałaput (genetyk) (punkty życia 8)

Umiejętności wrodzone: Komunikacja psioniczna +1, Maskowanie +1.
Umiejętności wyuczone (nabyte): Broń cząsteczkowa +1, Mierniki i detektory +2, Pilotaż spodków +1.
Wyposażenie: syntoskóra (pancerz 1 na każdej lokacji), opcjonalnie miotacz neutronowy (zasięg krótki, +5, ignoruje ziemskie pancerze osobiste). Zestaw specjalistycznych instrumentów służących do badań na ludziach. Zestaw odżywek dla symbiontów (5 aplikacji).

Szałaput (psionik) (punkty życia 12)

Umiejętności wrodzone: Psionika +1, Komunikacja psioniczna +2, Maskowanie +1.
Umiejętności wyuczone (nabyte): Broń cząsteczkowa +1, Mierniki i detektory +1, Pilotaż spodków +1.
Wyposażenie: syntoskóra (pancerz 1 na każdej lokacji), miotacz neutronowy (zasięg krótki, +5, ignoruje ziemskie pancerze osobiste). Opcjonalnie emiter protonowy (zasięg długi, +11, ignoruje ziemskie pancerze osobiste), wzmacniacz impulsu PSI. Każdy szałaput-psionik posiada automatycznie moc Dominacja na poziomie 1, a także dwie inne moce wybrane losowo z tabeli talentów psionicznych.

Komentarze
#1 | Keth dnia 26.02.2018 12:41:13
Mroczne wizje Czegoja zaczynają się ucieleśniać, a to dopiero początek prezentacji tego budzącego grozę systemu! Następni obcy już w drodze i może być tylko gorzej, dla Ziemian oczywiście!
#2 | Nanatar dnia 26.02.2018 18:12:12
Połączenie możliwości smartphona i szpadla, uczyni mieszkańców "Ziemi" bezpiecznymi wobec kosmicznego zagrożenia, ale warto sprawdzić to na poligonie "Ufo".
A czy picie wódy chroni umysł przed zapędami psioników?

A wracając do szpadla, to fajna wydaje się sesja, w której gracze wcieliliby się w nękanych przez obce mutanty wieśniaków, zamiast zawodowych żołnierzy.
#3 | namakemono dnia 03.03.2018 17:26:22
Fajny pomysł Nanatar. Skojarzyło mi się z filmem Big Bang z 1986 r z Gajosem w jednej z głównych ról. Polecam.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 50% [2 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [2 głosy]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
72596 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22903 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
19656 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18488 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
18144 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16864 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15978 arikar
01.03.2009 16:48
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
15734 venar
30.04.2009 11:58
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15393 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14682 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14499 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14439 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
14270 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
14060 avnar
22.06.2009 15:08
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
13615 czegoj
28.04.2009 15:18
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Nanatar
20-09-2018 22:38
zaktualizowałem ITB, proszę

czegoj
20-09-2018 13:49
Zajrzyjcie do tematu http://www.kryszt.
..ad_id=1566
Moze Wam podpasuje i dorzucicie coś konstruktywnego.

Sigil
20-09-2018 13:01
Kolejne tomy SoKu?! Shock Araven, jesteś Hardcorowcem...

Araven
20-09-2018 12:33
Na wspieram.to ufundowano kilka systemów po polsku jak Epic World, Słowianie, i kilka innych. Podobnie i Wiedźmin po polsku wyjdzie. Znaczy RPG się reanimuje. Niestety chyba KC to nie dotyczy.

Araven
20-09-2018 12:27
A kolejne tomy Sagi o Katanie i nowa edycja KC to w końcu będą ?. Rebel 5 edycję D&D po polsku wyda, Warhammer 4 ma po polsku być a KC nadal z tyłu? krasnolud

Suriel
20-09-2018 09:46
Przypominam się o CC. Mieliśmy powoli kończyć sesję.

8art
19-09-2018 23:12
Też napisałem do ITB. Trochę ogólnie

Suriel
19-09-2018 21:40
ITB poszło uzupełnienie rezerwuaru.

Keth
19-09-2018 17:21
Chłopaki z ITB, jeśli chcecie napisać coś w związku z wizytą przy Otchłóani, zarezerwujcie sobie posty. Będę mógł przeskoczyć z opisem do Genui!

dretch
19-09-2018 14:39
Pokusa Nieskończoności - poszła

Suriel
18-09-2018 09:49
... nie byłem, i zostaje mi Kurtynia, Narew i Wkra ale to już przyszły rok.

Suriel
18-09-2018 09:46
Spośród rzek w okolicy tylko Świder dawał taką jazdę, Bzura choć klasa 2 (czyli wyżej) byłaby nudnawa gdyby nie silniejszy prąd. Pilica podobno jeszcze nudniejsza wiec...

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6856]
czegoj[4621]
8art[3098]
dretch[3023]
koszal[2867]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką