24.06.2018 16:41:16
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
DeG - Franka
Czego akurat słuchacie?
Trochę RPG.. i kart
FUN
Lista kontaktowa
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Miało być więcej o mik...
Wspaniałe. Trochę szko...
O! Tu jest dopiero co ...
Nie będzie Księgi potw...
Kawał ciężkiej roboty!...
Artykuły
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Szkoda, że nie ma kciu...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » Degenesis RPG » Zjadacze Ciał
Zjadacze Ciał

 

 

ZJADACZE CIAŁ

 

 

 

     Pewnej pięknej bezchmurnej nocy we frankańskiej Bretonii doszło do niewytłumaczalnego zjawiska, które zdumiało i zatrwożyło stacjonujących w tym regionie anabaptystów. Daleko na północy słup ognia wystrzelił bez ostrzeżenia pod dziwnym kątem w niebo, rozpalając gwiaździste przestworza i przemieniając noc na kilka sekund w pełen ruchliwych cieni dzień. Źródło tego rozbłysku pozostaje tematem zagorzałych debat i niezgłębioną tajemnicą, przez niektórych wiązaną z przejawami materialnej obecności Demiurga na świecie, w opinii innymi rezultatem odrażających eksperymentów prowadzonych przez niewolącego Brytanię szalonego Starożytnego o imieniu Argyre.

     Lecz chociaż odległy rozbłysk już się więcej nie powtórzył, kilka dni później stało się coś strasznego, czego nawet najbardziej zorientowani w tajemnicach Europy badacze nie zdołali dotąd powiązać z blaskiem na niebie. Jeden z silnie uzbrojonych patroli anabaptystów polujących na drony feromancerów na pograniczu Bretonii nie powrócił do obozu. Wysłani tropem zaginionych towarzyszy tropiciele odnaleźli jedynie ich ogryzione kości walające się po grząskiej od krwi ziemi pomiędzy porzuconą bronią i zbrojami. Bezwolne marionetki feromancerów nie zwykły zabijać w podobny sposób, toteż tropiciele nie byli w stanie odgadnąć natury i tożsamości napastników.

     Zagadka wyjaśniła się jeszcze tego samego dnia, gdy zgraja półnagich barbarzyńców o ciałach wysmarowanych zakrzepłą krwią napadła na jeden z obozów anabaptystów. Zaciekłość tego ataku i całkowite zezwierzęcenie intruzów okazało się traumatycznym przeżyciem dla obrońców - również dla przywykłych już do różnych wynaturzeń i anomalii Szpitalników. Barbarzyńcy sprawiali wrażenie pogrążonych w całkowitym amoku, przejawiając jeszcze większe zdziczenie w chwilach, gdy zostawali ranni. Ci z obrońców, którzy padali pod naporem zajadłego ataku, byli pożerani żywcem na oczach wstrząśniętych braci.

     W obliczu takiego zdegenerowania anabaptyści błyskawicznie zmobilizowali swe siły, tropiąc, odnajdując i eksterminując wszystkie rozproszone po okolicy grupki kanibali. Tylko jeden z obcych dał się pojmać żywcem, bynajmniej nie z własnej woli. Zneutralizowany przez Szpitalników i sprowadzony do ich obozowiska, człowiek ów - o ile w przypadku takim w ogóle można jeszcze mówić o człowieczeństwie - poddany został serii zabiegów zakończonych wiwisekcją, która ujawniłą obecność w jego ciele dziwnych insektów mogących przypominać tasiemce, infekujących układ nerwowy nosiciela oraz jego mózg. Co jeszcze bardziej zatrważające, jedyną reakcją obiektu doświadczalnego na przeprowadzane na nim zabiegi był pogłębiający się głód, nie zaś jakiekolwiek wrażenie odczuwania cierpienia.

Klątwa Janusa

     Szpitalnicy wciąż prowadzą badania nad pasożytami wyjętymi z organizmu Zjadacza Ciał. Słusznie przyjęli, że ten rodzaj infekcji nie ma nic wspólnego z frankańskimi feromancerami, ale wciąż jeszcze nie odkryli prawdziwego źródła skażenia. W rzeczywistości Zjadacze Ciał pochodzą z jednego konkretnego miejsca: z krateru Janusa, pozostałości po upadku asteroidu, który unicestwił Kanał La Manche, południowe wybrzeże Anglii i północne brzegi Francji. Insekty są zatem najpewniej efektem procesu ewolucji pozaziemskich cząstek życia przyniesionych na Ziemię przez Primera, czymś nie mającym nic wspólnego z ziemską naturą.

     Zjadacze Ciał są obłąkani w prawdziwym tego słowa znaczenia. Pasożyty w ich układzie nerwowym i krwionośnym kontrolują każdy aspekt życia, wszelkie zachowania. Przeświadczenie kanibali o konieczności zjadania innych żywych istot może być nadrzędnym celem pasożytów zaprogramowanym na ich poziomie komórkowym przez pozaziemskiego wirusa jeszcze przed jego dotarciem na Ziemię.

     Pasożyty mają rzecz jasna swoje słabości, aczkolwiek większości z nich Szpitalnicy jeszcze nie odkryli. Ofiary tej infekcji przejawiają wysoką nadwrażliwość na silne światło, co doprowadziło swego czasu do ich pierwszego kontaktu z ludźmi Franki - kiedy nocne niebo nad Brytanią rozpalił pamiętny tajemniczy słup światła, przerażeni tym zjawiskiem Zjadacze uciekli na południowy zachód docierając do pogranicznych obozów bretońskich anabaptystów. Pasożyty nie znoszą też soli, być może ze względu na niepożądane dla nich zmiany PH skóry powodowane kontaktem z tym minerałem. Jaki nie byłby tego powód, to właśnie słona bariera Pustyni Stukova chrobi przed atakami Zjadaczy Ciał zachodnią Borkę.

     Co jednak najgorsze w przypadku tego wynaturzenia, to praktycznie niemożność jego wyniszczenia. Okresowa liczebność Zjadaczy może się wahać pomiędzy zerem i setkami nosicieli, uzależniona jest bowiem wyłącznie od rozmiarów klanów mających nieszczęście obozować w okolicach Krateru Janusa. Pasożyty ukrywają się w glebie i w wodzie, gdzie potrafią przetrwać całe lata w letargu. Wystarczy, by nieświadomi śmiertelnego zagrożenia przejezdni napili się z pozornie czystego strumienia, by infekcja odrodziła się z zaskakującą mocą.


     Opracowano na podstawie materiałów umieszczonych w podręczniku podstawowym Katharsys. Wszystkie prawa autorskie zastrzeżone dla wydawnictwa Sixmorevodka.

Komentarze
#1 | 8art dnia 27.03.2018 13:05:54
Zjadacze Cial sa fajnym patentem, ktory przypadl mi do gustu podczas lektury podrecznika. Fajnie ze zostali przyblizeni po polsku. Fajny tekst Keth.
#2 | Keth dnia 27.03.2018 23:24:05
Nie potrafię się doczekać "Czarnego Atlantyku", bo czuję, że to będzie pod względem fluffu prawdziwa bomba! Już "The Killing Game" robiło wrażenie opisem świata i ilustracjami, teraz na pewno nie będzie gorzej!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
72088 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22391 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
19330 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18161 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17774 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16387 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15788 arikar
01.03.2009 16:48
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
15185 venar
30.04.2009 11:58
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15148 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14303 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14246 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14196 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13925 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13715 avnar
22.06.2009 15:08
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
13165 czegoj
28.04.2009 15:18
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Sigil
24-06-2018 13:14
Wpis do MD zaktualizowany!

koszal
24-06-2018 13:09
Dzisiaj nic nie napiszę.

Suriel
24-06-2018 11:27
A i tak im będę kibicowal.

Keth
24-06-2018 10:25
Szyderca Grin

Suriel
24-06-2018 10:20
Dzisiaj Orły znów rozłoża skrzydła do lotu by uderzyć na kolejnego słabego przeciwnika. Tym razem ofiarą ich drapieżnych szponow będzie Kolumbia.

Suriel
23-06-2018 22:53
A wszystko przez brak jednej fazy. Cholerne elektrownie i te ich zrzuty gazu. Cool

Suriel
23-06-2018 22:52
Nie wiem. Ale na pewno nie odjelo mi mowy.

Keth
23-06-2018 21:51
I czym Cię teraz czuć? Smażonką?

Suriel
23-06-2018 21:38
No i cóż Koszalu. Powiem tak, miałem dzisiaj akcję live z wiaderkiem podobną do tych Toksyka. Dwadzieścia wywaliłem na pole.

Suriel
23-06-2018 19:03
Probosz profesja nudna ale przecież bardzo dochodowa.

Nanatar
23-06-2018 18:57
Proboszcza pijanego, bez sutanny nikt nie pozna przy ognisku. A czy najkrótsza noc nie była dwa dni temu?

koszal
23-06-2018 18:16
Jak się wyda co robił proboszcz to najwyżej zmieni parafię. W sumie nudna profesja.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6460]
czegoj[4336]
8art[2888]
dretch[2794]
koszal[2662]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką