24.04.2018 18:17:15
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
WoD - Dzieci Kaina
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Czego akurat słuchacie?
Mechanika UFO-simple
Tutaj możemy pisać c...
Historia Świata DrecarE
Generator mapy
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ahahahah boskie :D :/cyk
Pięknie zrobiona kartk...
Hahaha! Podoba mi się ...
Wszystkiego najlepszeg...
"w szczególnosci zaś t...
Artykuły
Nie próbuję się na sił...
Rozumiem, że nie przyp...
Się nie odzywałem wcze...
Podoba mi się dla odmi...
Ja nie zabraniam nikom...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » DrecarE » Utopce
Utopce

 

 

UTOPCE

(bestiariusz DrecarE autorstwa Sigila)

 

Poziom: I    Element: Woda    Rozmiar: średni

 

Opis


     Utopce to ożywione ciała zmarłych topielców. Ich skóra jest zielona, oczy czarne i zapadnięte, ciało wydęte od wody i zwiotczałe. W potarganych włosach często dostrzec można wodorosty, choć czasami żeńskie topielichy przyozdabiają je liliami wodnymi – co jednak nie przydaje im uroku, a raczej czyni ich postać jeszcze bardziej groteskową. Utopce zwykle nie noszą odzienia - chyba, że zachowały się na nich jakieś jego gnijące strzępy. Ich palce są długie i chwytliwe, zakończone groźnymi szponami. Należy nadto zaznaczyć, ze poruszają się dość zwinnie jak na nieumarłych i są znakomitymi pływakami.

 


 

Psychika i zachowanie

 

      Utopce działają kierując się instynktem, atakując wszystkie żywe istoty w okolicy swego zamieszkania. Zwykle pojawiają się grupowo, chociaż czasami zdarza im się polować samotnie. Podpływają cicho do niczego nie spodziewających się ofiar, które zażywają kąpieli lub odpoczywają na brzegu, po czym paraliżują je swym dotykiem i wciągają na głębinę. Czynią tak, albowiem obsesyjnie zazdroszczą im radości życia, a także po to, aby uciec przed własną samotnością - każda istota, która zostanie utopiona przez topielucha sama staje się jednym z nich.

 

     Utopce karmią się blaskiem księżyca, co pozwala im odzyskiwać Energię i regenerować swoje ciała. Dlatego też nie pojawiają się nigdy w czasie nowiu. Potrafią także rzucać kilka prostych Uroków Księżycowych, co wykorzystują, aby zdezorientować lub zwabić swe ofiary. Unikają wychodzenia na ląd, a jeśli są do tego zmuszone, nie oddalają się zbytnio od wody. Nigdy nie atakują przeważających liczebnie śmiertelników i starają się uciec, gdy walka obraca się na ich niekorzyść. Słońce wywołuje u nich paniczny strach, a jego promienie zadają im straszliwy ból.

 

Występowanie

 

     Utopce powstają najczęściej w wyniku samobójczej śmierci poprzez utopienie lub jako efekt specyficznej klątwy, którą ktoś rzucił na zmarłego. Nikt dokładnie nie wie jaka mroczna siła powołuje je do życia, lecz gdy ciało topielca nie zostaje odnalezione, wszyscy podejrzewają, że doświadczył on przeistoczenia w topielucha. Istoty te zamieszkują akweny wodne będące miejscami ich śmierci: są to najczęściej jeziora, stawy i bagna, rzadziej rzeki. Co ciekawe, nie zanotowano nigdy pojawiania się utopców nad brzegami mórz, stąd podejrzenie, iż sól zawarta w wodzie morskiej uniemożliwia im powrót do świata żywych.

 

     Z uwagi na to, że istoty te aktywnie dążą do powiększania swych szeregów topiąc każdego, kogo zdołają, zwykle występują w grupach (2k6 osobników). Można je spotkać praktycznie w każdym zakątku świata za wyjątkiem AjArd, gdzie z nieznanych przyczyn się nie pojawiają.

 

 

 

S.F.: 30  Zw.: 35  Odp.: 30  Int.: 3  Inu.: 20  S.W.: 25  Per.: 35  Aut.: 20  Cha.: 3 

Energia: 6  Życie: 9

P.M. 2. Wiatr 1, Woda 2.

 

 

Umiejętności: Krycie się +9, Pływanie +12, Uniki +6, Obserwacja +9, Zastraszanie +3.

 

Zdolności specjalne: - Infrawizja; - Nieumarły; - Negatywna energia; - Wyczucie życia; - Paraliżujący atak; - Szybki refleks

 

Biegłości: krótkie (szpony) – PA 80, obr. K6+3; bez broni PA 90, paraliż.

 

Krytyk 3%. Inicjatywa 50. P.O. 40. Pancerz: martwe ciało (1 Obrony na całym ciele).

 

     Zasady specjalne: utopce nie używają broni ani zbroi. Zwykle ich ciała pozostają nagie, pokryte jedynie mułem i wodorostami, jednak sztywność martwych tkanek zapewnia niewielką odporność na obrażenia. Najbardziej niebezpieczną zdolnością tych istot jest możliwość paraliżowania swych ofiar. Utopiec chwyta po prostu ofiarę (zwykle z zaskoczenia) nie zadając jej obrażeń, lecz powodując bezwład ciała. Trwa on przez 1k6 rund i można bronić się przed nim testem Odp. Jednak nawet zdany test powoduje obniżenie S.F. o 10 powodując osłabienie zamiast paraliżu. Użycie tej zdolności kosztuje topielucha 1 punkt Energii. Tak unieszkodliwione ofiary utopiec wciąga do wody, gdzie najczęściej kończą życie. Każda istota, która zginie w ten sposób musi zdać test S.W. w przeciwnym wypadku sama przeistoczy się w Topielucha.

 

     Stwory tego rodzaju potrafią rzucać zaklęcia Księżycowych Uroków: Cienisty Płaszcz, Księżycowy Ognik lub Księżycowy Dzwoneczek.

 

     Ciekawostki: Utopcami mogą zostać tylko istoty humanoidalne. Czasami, grupie Utopców na danym terenie przewodzi potężniejszy osobnik, należy wtedy uznać, iż jest on istotą z II poziomu.

Komentarze
#1 | Nanatar dnia 30.03.2018 15:09:42
Ech, ale u Ciebie zawsze gładkość i przejrzystość języka. Nazwy też jakieś takie układniejsze. Krótko: Podoba mi się, życzyłbym sobie takich materiałów do KC, ale może lepiej przestawić się na DrecarE.
#2 | Keth dnia 31.03.2018 23:55:20
Z mojej strony mogę szczerze polecić. Potrzebowałem kilku podejść do tej gry, ale już się rozsmakowałem i teraz zaczynam dostrzegać mnóstwo plusów świata oraz mechaniki!
#3 | Sigil dnia 04.04.2018 20:25:31
Aaaaa! Keth, utopce, nie topieluchy! Topielce są na stworami 3 poziomie i żyją w morzu! Pfft

Cieszę się jednak, że system budzi zainteresowanie. Smile
Osobiście często nieźle się bawię wymyślając nazwy dla potworów. Wink
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 33% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 67% [2 głosy]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71693 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22078 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18985 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17898 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17530 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16099 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15652 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14953 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14767 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14064 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14046 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14020 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13753 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13505 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12965 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

koszal
24-04-2018 16:56
No i połącz to teraz z wadą "twardy sen".

8art
24-04-2018 15:43
W sumie "niekontrolowane latanie" Nosferatów jest tylko za 1pkt

Suriel
24-04-2018 15:08
Na przykład "sterta spadajacy kamieni" - wada za 2pkt tylko dla Malkavian.

Sigil
24-04-2018 13:58
No, bo wady zawsze czekają na ciekawy moment by się ujawnić. Pfft

koszal
24-04-2018 13:45
No tak, tylko realnie gramy raptem jeden letni wieczór, więc nie jest tak, że o niej zapomniałem, tylko czekałem na ciekawy moment.

Kargan
24-04-2018 12:11
W sumie Keth ma rację - ta wada to coś czego gracz nie kontroluje więc powinna pojawiać się losowo evilsmile

koszal
24-04-2018 01:08
Keth pamiętam o wadzie chroniczny ból, po prostu miałem na nią plan w innym (niedalekim) momencie Wink

Keth
23-04-2018 23:29
OK, na mnie już czas, wpis z targowiska jutro z pracy!

koszal
23-04-2018 22:05
Jutro coś naskrobię. Ewentualnie tutaj napiszę, że Śmierdziel zamierza wygrzebać jakieś alko i prochy i pójść w miasto z Gurą.

Keth
23-04-2018 21:59
Spoko, stary nagrałem na twardziela jakby co

Suriel
23-04-2018 21:58
Możesz... tylko nie bądź dla siebie zbyt brutalny, pamiętaj że masz tez żonę. Pfft

Keth
23-04-2018 21:54
Mogę oddać jutro? Pragnę się napawać facjatą Gury!

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6128]
czegoj[4088]
8art[2722]
dretch[2568]
koszal[2507]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką