22.11.2017 08:27:19
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Perpignan
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Gry paragrafowe
Relacja z testów gru...
System Kryształy Cza...
DE - Nowe mapy
Kryształy Czasu podr...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » TWORZENIE POSTACI
Artykuły: TWORZENIE POSTACI
01. Wybór rasy i płci

Co do płci nie ma co się rozpisywać, tu wszystko jest jasne. Jednakże rasa to już wybór istotny, zarówno z korzyści "technicznych" jak i w kwestii odgrywania postaci


02. Miejsce urodzenia

Każdy bohater skądś pochodzi. Może ze stolicy, może z odległego miasta a może z dowolnego miejsca gdzieś na Orcusie. Zakłada się że każdy początkowy bohater pochodzi z Orcusa Wielkiego, centralnej wyspy całego Archipelagu Centralnego. Aby określić miejsce urodzenia rzucamy k100 i sprawdzamy w tabeli


03. Losowanie klasy społecznej

Społeczeństwo Orchii w myśl twórcy systemu jest społeczeństwem feudalnym, w związku z czym jest bardzo istotne pochodzenie społeczne w tym systemie. Aby określić początkowy status społeczny należy rzucić k100 i porównać z tabelą. Może się on oczywiście zmieniać w zalezności od dalszych losów bohatera, Nadanie tytułu szlacheckiego czy banicja to dwa skrajne przykłady. Ale też małżeństwo z członkiem wyższej klasy społecznej niż posiadany status społeczny może poprawić znaczenie postaci. Wiele tu jest w gestii MG ale też starań samego bohatera. Wylosowana klasa społeczna ma również wpływ na początkowy majątek bohatera, który nalezy odpowiednio spożytkować.


04. Losowanie ułomności

Niestety zarówno w świecie Orchii jak i w normalnym życiu zdarzają się różnego rodzaju ułomności. Zdarzają się już w chwili urodzin a czasem w trakcie życia. Na Orcusie w wyniku wpływu bóstw a także niechętnych czarodziejów lub kapłanów zdarza się to nader często. Nie znaczy to, że nasz bohater nie może się ich pozbyć. Odpowiednia ofiara na świątynię i udane modły kapłana mogą sprawiać cuda, w tym świecie nawet częściej niż w naszym :).


05. Losowanie zdolności nadnaturalnych

Na Orchii, bogowie mają to do siebie, że dosyć często mieszają się w sprawy swoich wyznawców i tak samo jak karzą ich przywarami tak też nagradzają umiejętnościami, które dla zwykłych śmiertelników nie są dostępne. Aby sprawdzić czy dana postać posiada zdolność nadnaturalną należy wykonac test k100. Jeżeli wynik jest poniżej 10 oznacza to zdolność nadnaturalną, następnie należy sprawdzić czy nie ma kolejnej, wynik poniżej 5 oznacza sukces i tak aż do skutku. Następnie należy wykonać ponownie rzut k100 i porównać z tabelą:


06. Wybór profesji

Wybór profesji to kolejny ważny krok w tworzeniu postaci. Sami musicie zdecydować czy chcecie zostać najemnymi wojownikami biegłymi w sztuce wojennej, prawym rycerzem, skrytym złodziejaszkiem, oddanym bóstwu kapłanem czy potężnym czarodziejem. Niektóre profesje są bardziej inne mniej spotykane w poszczególnych rasach więc ich wybór może się okazać kłopotliwy przy podnoszeniu na kolejne poziomy z uwagi na brak potencjalnego nauczyciela  z racji uprzedzeń rasowych chociażby.


07. Losowanie wzrostu i wagi

Kolejny krok to okreslenie wzrostu i wagi naszego bohatera. To jak nasza postać będzie postrzegana na pierwszy rzut oka; budzacy grozę potężny wojownik czy może niski i raczej cherlawy złodziejaszek. Oczywiście pierwsze wrażenie często bywa mylące, ale jak to mówią "drugi raz nie zrobisz pierwszego wrażenia" :-)


08. Losowanie współczynników podstawowych

Przyszła pora na określenie współczynników podstawowych. Niestety czasem tak bywa, że chcemy zagrać wojownikiem jednak parametry główne dla tej profesji wylosowaliśmy wręcz beznadziejne i starcie w pierwszej linii z potencjalnym przeciwnikiem może skończyś się szybciej niż się zaczęło. Dlatego też nie należy ściśle trzymać się zasad podanych w schemacie. Dobra wola MG pozwoli nam wylosować takie współczynniki które pozwolą nam się cieszyć się naszym bohaterem dłużej niż jedną sesję.


09. Obliczanie odporności

Szybko zmorze Cię choroba lub trucizna? Czy może niestraszne Ci takie przeszkody? Ulegniesz urokowi czarodzieja czy też zadrwisz z jego prób zawładnięcia Twoim umysłem? Rzucona klątwa powali Cię na kolana czy zaśmiejesz się nieprzychylnemu bóstwu w twarz?








NOWA RASA DO KRYSZTAŁÓW CZASU - Kendrzy
KC jest dość luźnym systemem, który daje wolną rękę MG w tworzeniu świata. Ja postanowiłem wprowadzić na Orchię kendrów znanych z AD&D i "Dragon Lance" Margaret Weiss i Tracy Hickmann.

Dlaczego? Ponieważ bardzo lubię tę rasę, a zaczytany w opowieści ze świata AD&D i grając w moim ulubionym systemie KC nigdy nie mogłem odnaleźć tych maluchów przez, których tak wiele się dzieje. Wielu z graczy pewnie próbowało, grać niziołkami w zastępstwie za kendrów, jednak ktoś kto ciągle je i od czasu do czasu coś skradnie, to nie poczciwy kleptoman kender, w którego ekwipunku często można odnaleźć przedmioty, które już dawno przeznaczyliśmy na straty.

OPIS RASY - ELFY
Piękno, wyniosłość, niedostepność - cechy oddające charakter elfa.

OPIS RASY - GNOMY
Rozwaga, ważenie słów, duża inteligencja i mądrość. W tak małym ciele tak dużo zalet. Oto gnomy w pełnej krasie.

OPIS RASY - HOBBICI
Niewielki, sprytny i piekielnie wytrzymały - hobbit?

OPIS RASY - KRASNOLUDY

Krzepkie, silne, nieustepliwe, niewysokie i brodate. Najkrótsza definicja Krasnoluda.

Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70533 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21109 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18229 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17211 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16660 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15215 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15142 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14372 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13663 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13485 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13362 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13059 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12684 avnar
22.06.2009 15:08
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12670 ghasta
30.07.2011 10:22
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12411 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

dretch
21-11-2017 21:25
Jeszcze to bielmo w oczach! ah!!

Suriel
21-11-2017 20:51
8art pauzuje z grą, więc sobie poczekamy na jego deklaracje. Cóż, nie pozostaje na m nic innego jak śledzić akcję dlawiacych s
ię i wymiotujacych towarzyszy. Nacieszmy się tą chwilą.

dretch
21-11-2017 20:38
aktualizacja Pokusy

Suriel
21-11-2017 20:06
Rok milenijny. Toz to omen niechybnie Shock

dretch
21-11-2017 19:48
niestety moje Mimy kończą się na 2000 ..

maciej
21-11-2017 19:13
zobacz prosze

dretch
21-11-2017 18:25
Maciej, ja mam MiMy ale nie wiem czy te z 2002 roku też są w zbiorze Smile

maciej
21-11-2017 17:57
Kto ma w pdf albo może pdf zrobić z kilkunastu stron z mimow 3,5,6,7-8 2002?

Keth
21-11-2017 16:36
Znam się na statystykach, więc podejrzewam, że wynik na ostatniej kostce został zmanipulowany!

ghasta
21-11-2017 08:54
Dreth, proszz 12, 12, 12, 12, 12, 12

Suriel
20-11-2017 22:40
Odczuwam Pokusę jeszcze kogoś postrzelić, wiec tez zaktualizowałem.

dretch
20-11-2017 21:35
Wink aktualizacja pokusy.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5381]
czegoj[3553]
8art[2427]
koszal[2227]
Treant[2071]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką