20.11.2017 12:28:29
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Perpignan
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Relacja z testów gru...
System Kryształy Cza...
DE - Nowe mapy
Gry paragrafowe
Kryształy Czasu podr...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Gry paragrafowe
ghasta
Da się zrobić bez większego kłopotu - to tylko 4 kartki zasad, a nie fizyka lotów w kosmos. Potrzeba jednak sporo czasu, aby coś takiego napisać ...

Strasznie zapaliłeś się do tego pomysłu. I w ogóle to tylko o paragrafówkach powinniśmy tu pisać Pfft
Edytowane przez ghasta dnia 04-08-2017 14:26
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Już prawie koniec ! Już prawie udało mi się napisać cały silnik do paragrafówki.
Naprawdę fajnie działa Smile
Jeszcze parę poprawek i dodatków i będę mógł wam udostępnić gierkę do zabawy.

http://strefazero...e-cz3.html


Jest!
Właściwie to skończyłem pracę nad paragrafówką. Dodałem obsługę przedmiotów i w sumie nic niezbędnego nie zostało do zrobienia. Pewnie trafią się jakieś drobne poprawki, ale to już inna bajka. Niedługo zobaczycie efekt pracy jako podstrona portalu.

Śmiechem żartem - to jest moja pierwsza, działająca i ukończona, gra! Da się z niej jeszcze trochę wycisnąć, ale na ten moment jej poziom zaawansowania w pełni mnie zadowala. Poniżej zrzut ekranowy z widoku postaci (literówki poprawiłem ;-)):

4.bp.blogspot.com/-HBZSzEDJDZ8/WZb3_TPG4bI/AAAAAAAAA0w/BYlqg1keHHUUv6hIdCHgJ3Xq4_f_fSwTACLcBGAs/s1600/sladumStats.png


Pewnie jeszcze poprawię jakoś grafikę, ale różnica nie będzie jakaś znacząca.
Edytowane przez ghasta dnia 19-08-2017 01:25
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
No dobra - powinno się udać na dniach zaprezentować wam efekt prac.

Już przestałem zauważać błędy więc czas, aby ktoś inny niż ja, zaczął klikać w to co napisałem.
ghasta dodał/a następującą grafikę:
przygodasladuma.jpg

 
strefazero.blogspot.com
czegoj
Już czekam... Przeczytałem Twoje arty na blogu i wygląda to dość interesująco.
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
ghasta
Udało się! Paragrafówka gotowa i możecie się w nią bawić. Link znajdziecie w newsie na stronie głównej.

W ramach dostępnej na stronie wersji wyłączyłem mechanizm blokujący proste oszukiwanie poprzez odświeżenie stronySmile (ale uwaga - oszukując można nie ukończyć przygody) , nie ma też obsługi skrótów klawiszowych, na zrobienie którego nie poświęciłem zbyt wiele czasu. W efekcie nie działał prawidłowo.
Sam silnik, będący sercem gry, bez większych kłopotów można dostosować do innej paragrafowki. Trochę definiowania paragrafów, przeciwników...

Małe podpowiedzi
Jeśli stracicie trochę ŻYW czy to na skutek walki czy też pułapki - wejdźcie do menu postaci i kliknijcie na klawisz Użyj jaki znajdziecie przy bandażach.
Jeśli zdobędziecie nową broń także musicie się przełączyć na jej użycie w ramach menu postaci.


Kończąc dodam, że przerzucenie mechaniki przejść, rzutów i zdobywania przedmiotów na komputer upłynniło rozgrywkę. I kurcze fajnie działa. To także mój pierwszy twór, który śmiało mogę nazwać grą! Smile Grin
Oczywiście patrząc na gotowy silnik widzę same braki i niedoróbki, ale sądzę że jeszcze sporo da się z niego wycisnąć. Kwestia poświęcenia programowi odpowiednio dużej ilości czasu. Cóż, wszystko przede mną Smile

Nie zapominajcie też gry po pierwszym przejściu. W kolejnym podejściu nieudany test potrafi zmienić zakres dostępnych paragrafów Smile


Miłej zabawy!


p.s.
A może ktoś jest chętny pomóc w kolejnej mini-gierce?
Edytowane przez ghasta dnia 03-09-2017 22:37
 
strefazero.blogspot.com
czegoj
Ja zawsze, jeśli tylko do czegoś się przydam.
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
8art
Damn good job Ghasta. Znaczy się kawał świetnej roboty! Testowałem z telefonu i nie wszystkie buttony działały np w paragrafach 39 i 61 (testowanie cech), ale to chyba raczej wina IOS/Opery niż silnika gry. Przetestuje wszystko z lapka.

Wrażenie jest naprawde zacne, a fakt, że można obejść się bez notesu i garści kości na wielki plus. Naprawdę świetna robota!
 
ghasta
Cieszę się że skorzystaliście. Nie oszukując muszę powiedzieć, że zastanawiam się nad przeniesieniem do takiej formy jakiejś paragrafówki anglojęzycznej. Lub po prostu innej - istniejącej.

Jak czas pozwoli to pewnie nad tym przysiądę.
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Z czystej ciekawości przyjrzałem się tematowi gier paragrafowych oraz jak działa to teraz.

Nie licząc kilku polskich stron poświęconych tego typu rozgrywce (w tym wydawnictwu)
w sklepach gier Googla / IOS można znaleźć tego typu gry przygotowane w pełnej grafice.
I to gry mające masę pobrań czy nagrody za jakość i popularność.

Generalnie jestem w ciężkim szoku Grin

W międzyczasie skłaniam się ku temu, aby przenieść w wersję z silnikiem Wojownika Autostrady. Jako, że sam mechanizm przechodzenia między paragrafami już jest, do zrobienia zostaje mechanika tworzenia postaci, walki i zarządzania ekwipunkiem.

Zrezygnowałem z przerobienia Wehikułu Czasu ze względu na to, iż w przypadku tej gry trzeba jedynie zdefiniować te 120-130 paragrafów i tyle. Nie ma tam jakiejkolwiek mechaniki poza początkowym wybraniem przedmiotu zabieranego w podróż. Żadna zabawa i szkoda zachodu.
Edytowane przez ghasta dnia 07-09-2017 19:23
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Powoli powstaje mechanika do kolejnej paragrafówki. Tak jak pisałem - oprę ją o Wojownika Autostrady.

W tej chwili właściwie ukończyłem moduł tworzenia postaci. Teraz czeka mnie spora przeróbka mechaniki testów i zarządzania ekwipunkiem. Nikt nie mówił że będzie łatwo Smile.
 
strefazero.blogspot.com
czegoj
Pierwsze ekrany wyglądają super. Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie pomyśleć o czymś własnym. Aż szkoda marnować siły na odgrzewane kotlety, ale rozumiem, że to wszystko na razie w ramach ćwiczeń.
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
ghasta
Tak, to nadal ćwiczenia. Tak programistyczne jak i sposób na wyrobienie nawyku wykonywania sensownych rzeczy na domowym kompie.
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Wykonany przed kilkoma sekundami Smile i jeszcze gorący zrzut ekranu z kartą postaci (na razie wersja bez grafiki).

W tej chwili generator ma jeszcze kilka drobnych błędów, ale idzie mi coraz szybciej robienie elementów w angularze. Jednak jeszcze sporo przede mną ...
ghasta dodał/a następującą grafikę:
karta_1.jpg

 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują ze silnik Sladuma poleci do kosza. Niestety wymagałby sporego nakładu ekstra pracy aby współpracował prawidłowo z wojownikiem autostrady. Nic to teraz będzie więcej fajowych dodatków...

[edyta]
Kod Wojownika posuwam do przodu. Tak jak pisałem wyżej - 90% kodu Sladuma wyleciało z aktualnej implementacji. Zostawiłem tylko klasy definiujące paragrafy i część elementów definiujących postacie. Reszta musiała zrobić out.

Ale dzięki temu działaniu powstał nowy mechanizm podmiany szablonów paragrafów, który umożliwia łatwiejsze sterowanie wyświetlaną treścią oraz interaktywnymi elementami (przygotowuję kilka niespodzianek!). Zmieniła się też definicja paragrafu, powstał edytor postaci oparty na krokach, wstępnie opakowany w grafikę i kilka innych, potrzebnych, rzeczy.

W międzyczasie znalazłem generator grafów drzewiastych, do którego wrzuciłem definicje paragrafów Sladuma. Chciałem sprawdzić jak wyglądają utworzone powiązania.
I tak oto powstała struktura jak w załączonym pliku.
Węzeł czerwony to węzeł wejściowy - czyli paragraf 0.
A węzeł zaznaczony na niebiesko to węzeł kończący rozgrywkę - nr. 75.
ghasta dodał/a następującą grafikę:
paragrafdef.png

Edytowane przez ghasta dnia 18-10-2017 13:22
 
strefazero.blogspot.com
Suriel
He he, chyba znam ten program. Bardzo użyteczny. A nie wskazuje paragrafów końcowych?
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
ghasta
Suriel napisał(a):

He he, chyba znam ten program. Bardzo użyteczny. A nie wskazuje paragrafów końcowych?


Właśnie nie jestem w stanie tego odgórnie określić. Kolorowanie musiałem dodać sam bo nie mogłem znaleźć tych paragrafów Grin
Na stronie projektu visjs.org grafy są ładnie skierowane od - do . Oczekiwałem, że i w moim przypadku będzie tak samo. A tu kicha.
Podejrzewam, że da się dodać jakąś opcje formatowania i może poprawi się wygląd. Tu graf wyszedł płaski, a powinien lekko kulisty.
 
strefazero.blogspot.com
Suriel
Bo za dużo dzieje się w jedenej środkowej linii. Program jest dobry bo od razu widać też gdzie jest przesadne zagęszczanie fabuły (bądź wyborow). Tam IMHO jest problem z wątkiem i treścią a nie programem.
Przerzucenie wojownika autostrady to może byc masakra. Inaczej jest pisac swoje paragrafy a inaczej iść po czyichś śladach.
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
ghasta
Suriel napisał(a):

Bo za dużo dzieje się w jedenej środkowej linii. Program jest dobry bo od razu widać też gdzie jest przesadne zagęszczanie fabuły (bądź wyborow). Tam IMHO jest problem z wątkiem i treścią a nie programem.


No nie do końca się zgodzę. Drzewo wychodzi od 1 paragrafu i rozłazi się na boki. Poszukałem na stronie możliwych ustawień i wygenerowało mi zgoła inna mapę Smile (w załączeniu)


Przerzucenie wojownika autostrady to może byc masakra. Inaczej jest pisac swoje paragrafy a inaczej iść po czyichś śladach.

Wersja wojownika, którą mam na komputerze w ramach mojego silnika szablonów jest już w pełni klikalna i bez kłopotu można dotrzeć do końca gry. Tu nie ma jakiegoś problemu. Jest za to niemal 100 paragrafów w których trzeba dokonać wyboru dynamicznego (np. walka) lub sprawdzenia cech (testy).

W Sladumie była za to jedna bardzo trudna do upilnowania rzecz - do części paragrafów można było wrócić z kilku miejsc co powodowało, że niektóre ścieżki musiały być blokowane lub odblokowywane w zależności od wykonanych wyborów w innym, niż się aktulanie znajdujesz, paragrafie. W Wojowniku tego nie ma - nie kroczysz po swoich śladach.
ghasta dodał/a następującą grafikę:
paragrafdef2.png

 
strefazero.blogspot.com
Suriel
Faktycznie zapomniałem ze par 0 wychodzi z boku. Wersja druga jest bardziej czytelna. To nie jest przypadkiem polski program? Była taka strona do robienia paragrafowek i tam był.

Wyłączyłem ze do ukończenia tej paragrafowki potrzeba minimum 16 paragrafow. Co znaczy ze na 100 istniejacych 84 to tresc poboczna?
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
ghasta
Suriel napisał(a):

Faktycznie zapomniałem ze par 0 wychodzi z boku. Wersja druga jest bardziej czytelna. To nie jest przypadkiem polski program? Była taka strona do robienia paragrafowek i tam był.


Wykorzystany przeze mnie generator grafów pochodzi strony http://visjs.org/. To biblioteka javascriptowa udostępniona na licencji MIT. Nie jest to polska strona, możesz pobrać skrypt
i wygenerować jaki tam chcesz graf.
I ten skrypt prawdopodobnie został wykorzystany przez stronę, o której wspominasz.


Wyłączyłem ze do ukończenia tej paragrafowki potrzeba minimum 16 paragrafow. Co znaczy ze na 100 istniejacych 84 to tresc poboczna?

Hmm nie rozumiem o co Ci chodzi.

ALE podejrzewam że o statystykę:
Paragrafówka Sladum składa się dokładnie z 81 paragrafów - kilka numerów zgubiłem podczas implementacji - z tego też powodu ostatni numerowany paragraf ma numer 88 (paragraf ten zawiera opis zasad gry).
Z czego do najszybszego przejścia wystarczy coś koło 16 paragrafów, a reszta jest dodatkiem.
Samych paragrafów interaktywnych jest: z walką 8, z testami 14, z pułapkami 3 + kilka, w których samo otworzenie paragrafu zmienia stan wyjść w innych paragrafach.

Paragrafówka Wojownik Autostrady to ponad 400 paragrafów (bodaj 410 - nie mam pod ręką) z czego ok. 100 paragrafów to paragrafy interaktywne, gdzie dochodzi do akcji nie związanej ze czytaniem, ale z walką lub testami cech.
 
strefazero.blogspot.com
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
20-11-2017 10:17
Tja, i o skarbach nie zapomnij.

Keth
20-11-2017 09:59
Nie śpiesz się, myśmy już w międzyczasie załatwili i tego kusznika i tego odźwiernego. Jak się ogarniesz po podróży, rozdziel pedeki!

dretch
19-11-2017 17:14
Żyje, wracam z delegacji. Jutro ogarnę pbf y Smile

namakemono
19-11-2017 12:29
Grin

lightstorm
19-11-2017 11:32
dziś i jutro mam wolne więc uzupełnię pbf'y

Keth
19-11-2017 11:04
Szach mat! Będzie wpis dziś wieczorem!

namakemono
19-11-2017 08:34
Chłopaki, gramy dalej w Czarny Świt? Jakoś zmarkotnieliście, jacyś tacy cisi...

namakemono
19-11-2017 08:32
Sanderson: Bezkres Magii - potwierdzam. Niebawem premiera trzeciej części Archiwum Burzowego Światła.

Nanatar
18-11-2017 22:21
No zachęciłeś, się zaraz pośpieszymy. Jeszcze nam ogrów na zbójach, pędzonych przez wargów trzeba evilsmile

Suriel
18-11-2017 21:00
Ty to potrafisz zachęcić Grin

Keth
18-11-2017 20:56
Chłopaki, gramy dalej w Okna? Jakoś zmarkotnieliście, jacyś tacy cisi... napuścić na Was ogry?

Keth
18-11-2017 16:41
Brandon Sanderson "Bezkres magii" - polecam!

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5374]
czegoj[3550]
8art[2425]
koszal[2224]
Treant[2067]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką