18.01.2018 16:44:09
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
KRYSZTAŁY CZASU: OPC...
Vilena - Dzieci Wody
Fourth Ed. CoT - pie...
Patronaty elementaln...
Karaluchy z Borki
Wielkie Pianalia
Kulty Ciemności w Dr...
ANSUMO - Ludzie z Me...
Elfy Żałobne
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Gry paragrafowe
Podsumowanie roku 2017
Relacja z testów gru...
Pytania techniczne -...
DE - Tworzenie Postaci
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Rzeczywiście w rozszer...
Nie moge w treści post...
Zasady zgodne z orygin...
Gra wygląda bardzo faj...
Jak zwykle zabawnie, ...
Artykuły
Jak zawsze u Bazyla, s...
Zmierzalem do tego że ...
Pierwotnie takie było ...
Zatem będę pierwszy. G...
Made my day... harder...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 2 gość(ci)
 Drukuj temat
Gry paragrafowe
ghasta
Czegoj ma rację. Jeśli chcesz to z kimś współdzielić - trzeba osadzić to na serwerze + jakiś formularz. Mam i wiedzę i umiejętności na takie zadanie, ale przełożenie na kod przysłowiowo prostej mechaniki walki nie jest trywialnym zadaniem .
Dodatkowo pod jaką mechanikę tworzyć takie rozwiązanie :/
Za dużo niewiadomych. Szkoda energii.


p.s.
A mi zostało już tylko 19 niedorobionych paragrafów. W załączeniu jeden z pokręconych paragrafów: można w nim znaleźć masę różnego rodzaju przedmiotów, trzeba wypić wodę, złapać amunicję...
ghasta dodał/a następującą grafikę:
paragraf119.png

 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Ponownie dziwna pora na pisanie, ale spieszę donieść, że pozostało mi do oprogramowania w jakichś sposób jedynie 7 paragrafów z 350.

Poza poprawianiem samych paragrafów zająłem się także:
- oknem postaci - już można otworzyć i przejrzeć charakterystyki
- mapa - też już można podejrzeć
- drobnymi elementami graficznymi - min.: pojawiły się ikonki broni/amunicji/umiejętności
- mniejszymi lub większymi powiadomieniami wyświetlanymi graczowi

Co ciekawe lista TODO (do zrobienia) wydłużyła się o kolejne elementy i z tego powodu odnoszę wrażenie, że nie posuwam się naprzód. Mam nadzieję zdążyć z gierką do końca roku :/ ponieważ zostało jeszcze sporo do zrobienia.
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Takie małe porównanie:
Wygląd sprzed miesiąca
3.bp.blogspot.com/-P35rZwebwfY/Wgo4MFaECGI/AAAAAAAAA2g/zv3mqIM-HLEAqNeeRygGegYZTJwBQhvJgCLcBGAs/s1600/paragraf.png

I wygląd podpicowany - wszystkie widoczne elementy są oprogramowane

4.bp.blogspot.com/-eMzNPJSRULk/Wgo4XtZ1-EI/AAAAAAAAA2k/JYvurY5CJm8aEhpb7jkHjfxhN-ipyEenQCLcBGAs/s1600/paragraf_45.png


To nie jest jest jeszcze ostateczny wygląd GUI ale bardzo bliski temu co chcę osiągnąć.
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Kolejny drobny sukces - pojawiła się opcja zapisu danych postaci i ich odczytu przy kolejnym podejściu. Z takim zabezpieczeniem roguelike - jeśli postać zginęła w walce, to niestety nie ma czego odczytywać Pfft. Pewnie pojawi się konfigurowalna opcja czy śmierć, przy danej konfiguracji postaci, jest nieodwracalna czy też nie.

Przyznam, że jestem już trochę zmęczony tym co piszę, ale w oddali widzę koniec prac.
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Miałem napisać więcej, ale teraz nie zdążę ;/

W skrócie rzecz ujmując - silnik uzyskał możliwość przejścia stworzoną postacią od 1 do 350 paragrafu. Wszystkie paragrafy zostały oprogramowane i zachowują się (raczej) prawidłowo.

Do poprawienia zostały drobne błędy oraz brak mechanizmu tworzenia dodatkowych pasów z amunicją jeśli podstawowy pas przepełni się. Oba elementy nie wpływają na możliwość przejścia gry.

Teraz skupiam się na utworzeniu wszelkich dodatkowych rozwiązań, które w międzyczsie wymyśliłem.

p.s.
Będę potrzebował pomocy w zedytowaniu treści paragrafów i linków przekierowujących.
Czy ktoś jest chętny pomóc w tym zadaniu? Dostarczam potrzebne do tego narzedzia Smile

 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Jak to zwykle bywa - ostatnie 20% projektu zajmuje 80% czasu. I będzie tak w moim przypadku Smile

Aktualnie próbuję - z pomocą znalezionego skryptu - wyświetlić rzeczywisty rzut kostką k10 w pełnym 3D na ekranie gry. Idzie powoli ponieważ muszę pogodzić angulara z całkowicie mi nie znanym frameworkiem javyscript do grafiki 3d (nie wiedziałem że takie cudo jest Smile ) .

Efekt prac jest obiecujący, ale technologie nie chcą ze sobą w pełni współpracować.

Poniżej zrzuty ekranu. Zaznaczam jedno - widoczne na ekranie kostki k10 posiadają w pełni animowany i zgodny z zasadami fizyki rzut. To nie jest jakiś tam doklejony obrazek. Kostka toczy się, obraca itd. Jeśli na ekranie jest więcej kości - zderzają się ze sobą. Niesamowita sprawa i muszę przyznać, że nie potrafię pisać takich rzeczy Smile, ale za to mam nadzieję, że potrafię zmusić skrypt aby pracował z moim kodem.Smile
ghasta dodał/a następującą grafiki:
kostka.png 3kosci.png

Edytowane przez ghasta dnia 04-12-2017 00:11
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
W międzyczasie dorabiam mapę. Poniżej wstępny efekt.

Mapa ma możliwość skalowana, można nią ruszać oraz pokazuje aktualną lokacje zgodną z paragrafem oraz miejscami, które się odwiedziło.
Dla lepszego efektu ma narzucony ruchomy szum co powoduje, że daje to efekt patrzenia w stary, nie do końca dobrze ustawiony, telewizor Smile
Oczywiście położenia punktów zostaną poprawione :-)

(obrazek jest pomniejszony)
ghasta dodał/a następującą grafikę:
scal2_noise.jpg

 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Już niemal udało mi się zakończyć pracę (po przeczytaniu tego zdania zdałem sobie sprawę, że przy Sladumie też tak pisałem, a błędy poprawiałem jeszcze z miesiąc)

Z zaplanowanych rzeczy brakuje w pełni działającej mapy, lepszego logowania walki i wersji angielskiej ( heh:/ ). Poniżej raczej ostateczny wygląd paragrafówki, na jednym zrzucie widać menu postaci oraz na drugim zrzucie ekranowym rzut kością.

Niestety nie skończę na święta, ale po nowym roku, kto wie... Tak czy inaczej nie mogę doczekać się momentu w którym powiem sobie dość i trzeba będzie wypuścić grę.
ghasta dodał/a następującą grafiki:
juzprawie.png rzut.png

 
strefazero.blogspot.com
ghasta
I kolejna rzecz działa Smile
Oto mapa oddająca postęp postaci w grze w czytaniu paragrafów
1.bp.blogspot.com/-slbgAoAylMA/WkRAoI0hfiI/AAAAAAAAA5g/NI-_k0Sz7Mos5jskIYNR98He4TbmgHXDACLcBGAs/s1600/mapa_z_punktami.png

 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Panowie i Panie!
To jest ten dzień. Wersja beta angularowego Wojownika Autostrady dostępna jest pod linkiem:



Zapraszam do klikania i czytania, a ewentualne błędy i uwagi wrzucajcie tutaj: błedy do Wojownika Autostrady

ps.
Część blokad i zabezpieczeń wyłączyłem. Generalnie - po wejściu do gry zapiszcie postać i nie odświeżajcie ekranu! Nie spowoduje to błędu ale wczytanie domyślnej - testowej - postaci. To rozwiązanie będzie usunięte po ostatecznym uruchomieniu.
Edytowane przez ghasta dnia 17-01-2018 01:12
 
strefazero.blogspot.com
czegoj
Na razie wygląda to dość dobrze. Znalazłem kilka błędów (połączonych słów w jeden wyraz, ale spokojnie). Dodatkowo temperatura podana jest w stopniach fahrenheita co czasem troszkę myli. Efekt kostki znakomity, fabuła dość liniowa. Zginąłem podczas przebijania się przez barykadę. Na pewno spróbuję powtórnie.

P.S. Powinieneś jak najszybciej sklecić newsa.

P.S. Czy rzut 0 oznacza 0 czy 10?
Edytowane przez czegoj dnia 17-01-2018 11:05
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
ghasta
Rzut 0 = zero, zgodnie z mechaniką nie ma 10, a za fabułę niestety nie odpowiadam.
Teksty rzeczywiście trzeba by doszlifować, ale uwierz, nie miałem na to czasu Smile.

I taki pro-tip Smile - po rozpoczęciu gry kliknij ikonkę buźki postaci i ustaw sobie aktywną broń palną i do walki wręcz na zakładce zawierającej broń, a w pierwszym paragrafie lub w dowolnym paragrafie, który to umożliwia, zapisuj swoją postać (ikonka zębatki przy ikonce mapy -> zapisz postać).

Wtedy przy kolejnym podejściu nie będziesz musiał n-ty raz generować postaci.
 
strefazero.blogspot.com
czegoj
Zupełnie wykrzacza się paragraf 109 i nie widzę parametrów broni. Może jakieś dymki albo komentarze?
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
ghasta
Wbrew pozorom nie masz racji i już mi zwrócono na to uwagę.

Paragraf 109 działa prawidłowo Grin, trzeba tylko nacisnąć pięść pod statystykami walczących.
czyli ten rysunek : ghasta.ayz.pl/img/closeCombat_transparent.png

Takie niedorobienie gui z mojej strony,...
 
strefazero.blogspot.com
czegoj
Zauważyłem, że można odświeżyć i zadziałało. A z czym nie mam racji z bronią? Wyświetla się współczynnik tylko podczas walki normalnie nie widać współczynników.
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
ghasta
Po odświeżeniu załadowany jest domyślny bohater - ;-) więc już nie grasz na swoich statystykach tylko usera testowego.

Kod blokujący odświeżanie jest wykomentowany.

Broń wyświetli się (przynajmniej powinna) jeśli odpalisz walkę z aktywną bronią wybraną wcześniej w panelu bohatera.
 
strefazero.blogspot.com
czegoj
Na fb podali jeszcze adres tej strony:

http://idreszcz.r...ml?menu=11

Rozumiem, że korzystałeś bo znaczniki jakby podobne. Tylko tam chyba gorzej chodzi.
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
ghasta
czegoj napisał(a):

Na fb podali jeszcze adres tej strony:

http://idreszcz.r...ml?menu=11

Rozumiem, że korzystałeś bo znaczniki jakby podobne. Tylko tam chyba gorzej chodzi.


Nie wiem o co ci chodzi....
 
strefazero.blogspot.com
czegoj
Chodziło mi oczywiście o grafiki. Miejscami bardzo podobne. Wiedziałeś wcześniej o tym linku czy nie?
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
ghasta
Tak - znam pokazaną stronę. Zrobiona jest w js + php jakieś 100 lat temu Smile

Same grafiki są oryginalne, zostały udostępnione do takiego właśnie użycia. Piszę o tym w ekranie powitalny w części O grze (link do projektu aon). Pochodzą z pierwszego wydania.

Poprawiłem 3 zgłoszone błędy w tym jeden od osoby niewidomej zwracającej uwagę na to iż nie wszystkie obrazki mają cechę alt umożliwiającą rozpoznanie readerom co dane elementy w ogóle robią. Nie powiem - zostałem zaskoczony.
Wersja z drobnymi poprawkami już na serwerze.


Jeszcze ad wspomniany adres. Jej twórca przerobił wszystkie 4 książeczki z serii Wojownika Autostrady, mające średnio 350 paragrafów, na wersje on-line. Chylę czoła, musiało to zająć trochę czasu Grin.
Edytowane przez ghasta dnia 18-01-2018 09:00
 
strefazero.blogspot.com
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Sigil
18-01-2018 16:36
Opisałem swoją chałupę w Sandboxie. evilsmile

Keth
18-01-2018 16:22
Chłopak przepadł bez śladu jakiś czas temu!

Suriel
18-01-2018 11:38
Ma ktoś kontakt z Oggym?

maciej
18-01-2018 11:03
to była miodna gra....mam do tej pory papierowe wydanie

ghasta
18-01-2018 01:21
Nie mam fb ale powoli staram zmusić się do zrobienia konta.

czegoj
17-01-2018 22:05
Ghasta zareklamowałem gierkę na fb i nawet jest jakaś dyskusja. Masz FB to bym podrzucił linka. Może zobaczyłbyś jaki jest feedback.

Gohan
17-01-2018 20:40
Super, dzięki Smile

lightstorm
17-01-2018 20:33
Dodałem opis w temacie

Gohan
17-01-2018 20:23
Jaki jest mniej-więcej rozmiar tego miasta? Mogę prosić o jakieś porównanie do jakiegoś miasta w Polsce żeby sobie to lepiej wyobrazić.

lightstorm
17-01-2018 16:30
Pojawił się ogólny opis miasta w Sandboksie

czegoj
17-01-2018 15:06
Oczywiście, że leczyłem i cofałem stronę w przeglądarce, ale jest ostro. Jeszcze poćwiczę, ale może już jutro.

Suriel
17-01-2018 14:24
Umieralnosc ustawiona dla weteranów polskiego najbardziej śmiertelnego systemu rpg. Grin

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5597]
czegoj[3659]
8art[2491]
koszal[2289]
Treant[2147]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką