17.12.2017 01:10:29
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Vilena - Dzieci Wody
Fourth Ed. CoT - pie...
Patronaty elementaln...
Karaluchy z Borki
Wielkie Pianalia
Kulty Ciemności w Dr...
ANSUMO - Ludzie z Me...
Elfy Żałobne
Perpignan
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
FUN
Czego akurat słuchacie?
Chowańce Czarowników
DeG - mapy
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Bardzo dobre pytanie i...
Czy coś jeszcze się dz...
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Artykuły
Made my day... harder...
Ciekawa koncepcja. Mam...
Testy nadal trwają, wi...
Proszę o kontynuację.
Moim komentarzem będzi...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Gry paragrafowe
ghasta
Czegoj ma rację. Jeśli chcesz to z kimś współdzielić - trzeba osadzić to na serwerze + jakiś formularz. Mam i wiedzę i umiejętności na takie zadanie, ale przełożenie na kod przysłowiowo prostej mechaniki walki nie jest trywialnym zadaniem .
Dodatkowo pod jaką mechanikę tworzyć takie rozwiązanie :/
Za dużo niewiadomych. Szkoda energii.


p.s.
A mi zostało już tylko 19 niedorobionych paragrafów. W załączeniu jeden z pokręconych paragrafów: można w nim znaleźć masę różnego rodzaju przedmiotów, trzeba wypić wodę, złapać amunicję...
ghasta dodał/a następującą grafikę:
paragraf119.png

 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Ponownie dziwna pora na pisanie, ale spieszę donieść, że pozostało mi do oprogramowania w jakichś sposób jedynie 7 paragrafów z 350.

Poza poprawianiem samych paragrafów zająłem się także:
- oknem postaci - już można otworzyć i przejrzeć charakterystyki
- mapa - też już można podejrzeć
- drobnymi elementami graficznymi - min.: pojawiły się ikonki broni/amunicji/umiejętności
- mniejszymi lub większymi powiadomieniami wyświetlanymi graczowi

Co ciekawe lista TODO (do zrobienia) wydłużyła się o kolejne elementy i z tego powodu odnoszę wrażenie, że nie posuwam się naprzód. Mam nadzieję zdążyć z gierką do końca roku :/ ponieważ zostało jeszcze sporo do zrobienia.
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Takie małe porównanie:
Wygląd sprzed miesiąca
3.bp.blogspot.com/-P35rZwebwfY/Wgo4MFaECGI/AAAAAAAAA2g/zv3mqIM-HLEAqNeeRygGegYZTJwBQhvJgCLcBGAs/s1600/paragraf.png

I wygląd podpicowany - wszystkie widoczne elementy są oprogramowane

4.bp.blogspot.com/-eMzNPJSRULk/Wgo4XtZ1-EI/AAAAAAAAA2k/JYvurY5CJm8aEhpb7jkHjfxhN-ipyEenQCLcBGAs/s1600/paragraf_45.png


To nie jest jest jeszcze ostateczny wygląd GUI ale bardzo bliski temu co chcę osiągnąć.
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Kolejny drobny sukces - pojawiła się opcja zapisu danych postaci i ich odczytu przy kolejnym podejściu. Z takim zabezpieczeniem roguelike - jeśli postać zginęła w walce, to niestety nie ma czego odczytywać Pfft. Pewnie pojawi się konfigurowalna opcja czy śmierć, przy danej konfiguracji postaci, jest nieodwracalna czy też nie.

Przyznam, że jestem już trochę zmęczony tym co piszę, ale w oddali widzę koniec prac.
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Miałem napisać więcej, ale teraz nie zdążę ;/

W skrócie rzecz ujmując - silnik uzyskał możliwość przejścia stworzoną postacią od 1 do 350 paragrafu. Wszystkie paragrafy zostały oprogramowane i zachowują się (raczej) prawidłowo.

Do poprawienia zostały drobne błędy oraz brak mechanizmu tworzenia dodatkowych pasów z amunicją jeśli podstawowy pas przepełni się. Oba elementy nie wpływają na możliwość przejścia gry.

Teraz skupiam się na utworzeniu wszelkich dodatkowych rozwiązań, które w międzyczsie wymyśliłem.

p.s.
Będę potrzebował pomocy w zedytowaniu treści paragrafów i linków przekierowujących.
Czy ktoś jest chętny pomóc w tym zadaniu? Dostarczam potrzebne do tego narzedzia Smile

 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Jak to zwykle bywa - ostatnie 20% projektu zajmuje 80% czasu. I będzie tak w moim przypadku Smile

Aktualnie próbuję - z pomocą znalezionego skryptu - wyświetlić rzeczywisty rzut kostką k10 w pełnym 3D na ekranie gry. Idzie powoli ponieważ muszę pogodzić angulara z całkowicie mi nie znanym frameworkiem javyscript do grafiki 3d (nie wiedziałem że takie cudo jest Smile ) .

Efekt prac jest obiecujący, ale technologie nie chcą ze sobą w pełni współpracować.

Poniżej zrzuty ekranu. Zaznaczam jedno - widoczne na ekranie kostki k10 posiadają w pełni animowany i zgodny z zasadami fizyki rzut. To nie jest jakiś tam doklejony obrazek. Kostka toczy się, obraca itd. Jeśli na ekranie jest więcej kości - zderzają się ze sobą. Niesamowita sprawa i muszę przyznać, że nie potrafię pisać takich rzeczy Smile, ale za to mam nadzieję, że potrafię zmusić skrypt aby pracował z moim kodem.Smile
ghasta dodał/a następującą grafiki:
kostka.png 3kosci.png

Edytowane przez ghasta dnia 04-12-2017 00:11
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
W międzyczasie dorabiam mapę. Poniżej wstępny efekt.

Mapa ma możliwość skalowana, można nią ruszać oraz pokazuje aktualną lokacje zgodną z paragrafem oraz miejscami, które się odwiedziło.
Dla lepszego efektu ma narzucony ruchomy szum co powoduje, że daje to efekt patrzenia w stary, nie do końca dobrze ustawiony, telewizor Smile
Oczywiście położenia punktów zostaną poprawione :-)

(obrazek jest pomniejszony)
ghasta dodał/a następującą grafikę:
scal2_noise.jpg

 
strefazero.blogspot.com
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

dretch
14-12-2017 23:09
Przepraszam ale u mnie koniec roku jest bardzo intensywny w robocie! Będe chciał ruszyć z Pokusą wieczorami. Mam nadzieje, że uda mi się coś skrobnąć w sobotę.

Keth
14-12-2017 17:23
Już nie przesadzajmy, każdy daje tyle, na ile mu pozwala czas i rodzina!

Suriel
14-12-2017 15:16
Keth - silnik nr 1 portalu. Smile

Keth
13-12-2017 22:38
No bo nie ogarnę wszystkiego na raz, spokojnie! Pfft

Suriel
13-12-2017 22:37
Tak patrzę, i widzę że na rekord idzie z ilością artów na mainie. Klapnely za to pbfy i podejrzana cisza na portalu.

8art
12-12-2017 21:38
Niedlugo pewnie bede w domu. Ale nie obiecuje wpisow bo lece na ryj.

dretch
12-12-2017 17:11
Post w Świcie

dretch
12-12-2017 17:07
Krótki wpis walki Eco z goblinozaurem - poprawiony wpis, literówki etc.

dretch
12-12-2017 16:52
Aktualizacja postu 404 OD

dretch
11-12-2017 21:18
ja tez bede pisal jutro :/

8art
11-12-2017 18:13
Bede pisal chyba dopiero jutro

czegoj
11-12-2017 09:33
Przy edycji artu masz znaczek wstaw nową tabelę.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5467]
czegoj[3599]
8art[2462]
koszal[2253]
Treant[2109]

Ostatnia aktualizacja
Sigil
czegoj
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką