17.12.2017 01:18:55
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Vilena - Dzieci Wody
Fourth Ed. CoT - pie...
Patronaty elementaln...
Karaluchy z Borki
Wielkie Pianalia
Kulty Ciemności w Dr...
ANSUMO - Ludzie z Me...
Elfy Żałobne
Perpignan
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
FUN
Czego akurat słuchacie?
Chowańce Czarowników
DeG - mapy
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Bardzo dobre pytanie i...
Czy coś jeszcze się dz...
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Artykuły
Made my day... harder...
Ciekawa koncepcja. Mam...
Testy nadal trwają, wi...
Proszę o kontynuację.
Moim komentarzem będzi...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
DE - Tworzenie Postaci
TatTvamAsi
W związku z prośbą Ketha o wyjaśnienie jak tworzyłam jego postać, zakładam nowy temat, w którym będzie można to omówić. A nóż się przyda w przyszłości...

DLA KETHA


A więc, postać tworzona była tak:

Najpierw robiłam ją na poziomie 0, później dopiero rozwijałam na poziom 1 (wszyscy bowiem zaczynacie postaciami, które będą już miały 70 PD i 7 Geasu):

Wpisuje się oczywiście najpierw rasę postaci, Klasę, Rolę, oraz Patronat Elementarny - w Twoim przypadku wybrałam Ziemię - Bazyliszka (co daje + 1 P.Mi. Ziemi, oraz +5 do Odp.).


Atrybuty:

Rzucałam na współczynniki 9 razy 2k10, powtarzając rzuty równe lub mniejsze od 5. Na końcu, jak już rzuty były zadowalające, zmieniłam najmniejszy z nich na 20. Później przydzielałam otrzymane wartości do odpowiednich współczynników i dodawałam do nich premie z rasy postaci, oraz wspomniane bonusowe +5 do Odporności za Patronat (był to też jeden z powodów wyboru tego Patronatu, bo na początku twoja postać miała strasznie niskie P.O. i bardzo łatwo byłoby ją trafić). Najwyższy wyrzut (20) poszedł na Inu. (Intuicję), bardzo wysoki również na Int. (Inteligencję) i S.W. (Siłę Woli) Najniższy dałam na S.F. (Siłę Fizyczną), która i tak nie będzie przydatna dla Twej postaci.


Umiejętności:

Następnie zaznacza się premiowane Umiejętności (na karcie postaci mają zamalowaną kratkę) pochodzące z rasy, oraz roli postaci. I tak dla Khema Lateefa Mibampesa były to:
za rasę: Teoria Magii, oraz inna, dowolna umiejętność - z racji charakteru przygody obrałam Etykietę;
za rolę Alchemika: Alchemia, Astronomia, Kryptografia, Medycyna Ezoteryczna, Teoria Magii (przez zdublowanie tej Umiejętności otrzymujesz Zdolność Specjalną: Uzdolniony w Teorii Magii, co zapewnia postaci premię +5 do tej Umiejętności), Zielarstwo.

Rozdałam 8 Punktów na te Umiejętności. a później rozdysponowałam kolejne 10 Punktów Umiejętności, na ogólne. Gdzie także podniosłam Ci nieco zawodowe, oraz wybrałam kilka użytecznych rzeczy, takich jak Uniki czy Powożenie.

Umiejętności premiowane mają wartość 3 x Stopień a pozostałe 2 x St. Dlatego np. premiowana Kryptografia jak ma wartość 2, to ostateczny wynik równa się 6, a Powożenie przy stopniu 2, równa się tylko 4.


Zdolności Specjalne:

Kolejnym krokiem jest wpisanie na kartę Zdolności Specjalnych wynikających z rasy postaci. I tak Mibampes posiada Tarczę Mentalną (20%), chroniącą go przed czarami wpływającymi na umysł; oraz Przebudzenie Wzorca (które po prostu odblokowuje Zdolności Magiczne tego rodzaju). Ponadto jako Technik otrzymujesz na 1 poziomie: Koncentrację.

Walka:


Przyszedł czas na określenie jak będzie wyglądała sytuacja Khema Lateefa Mibampesa, jak znajdzie się w wirze walki. W tym celu obliczyłam Twoje bazowe PO (Premię Obrony) i PA (Premię Ataku), które wylicza się ze współczynników postaci.

Następnie rozdałam 4 punkty na biegłości - 2 na Miotane Krótkie (co wiąże się to z tym, że Alchemicy tworzą mikstury bojowe, którymi można rzucić, wywołując na przykład eksplozję, pożar itd.) i 2 na Biegłość: Sieczne (dobrze urodzeni preferują fechtunek niźli bieganie ze sztyletem, a twoja postać bądź, co bądź jest ze Szlachty).
Twoja Premia Obrażeń wynosi 1 (SF:10).

Szansa na cios krytyczny dla klasy Technika wynosi 3%. Twoja inicjatywa (Inc.) w walce natomiast wynika z Twojej Zwinności.

No i tak, warto by wspomnieć o tym ile Khem ma Punktów Życia! Poziom Żywotności wynika z rasy postaci. Żywotność AjArdczyka wynosi 6. Bazowo więc bohater miałby Żywotność: 2 Punkty Życia na Ciężkich Obrażeniach, 2 na Średnich, oraz 2 na Lekkich (podaną w Opisie Rasy wartość dzieli się na 3, niepodzielne cyfry są najpierw przydzielane na Obrażenia Ciężkie, potem Średnie, na końcu Lekkie). Kostka Życia (czyli to ile mógłbyś dostać Punktów Życia na lvl) zależy od Klasy postaci - Technicy otrzymują K4 na poziom.


Magia:

Czas na sprawy związane z Magią. Najpierw wpisałam Punkty Energii postaci. wynikają one z rasy (AjArdczycy mają 5 Punktów Energii); później Poziom Mocy (dla Technika jest to 2).

Z uwagi na Przebudzenie Wzorca odblokowałam Drzewko Mistrzostw Wzorców zaznaczając pierwszą zdolność magiczną: Skanowanie Osobiste.

Czarostwo, które zna Twoja postać to Elementalizm (każdy je zna) oraz Runy (za Alchemika); wybrałam Ci po jednym zaklęciu:
z Elementalizmu Medytację Ziemi (pozwalającą zregenerować Punkty Energii),
a z Magii Runicznej - Lśniący Run (do przyświecania sobie podczas pracy w laboratorium).

Rozdałam także Punkty Mistrzostw (3) dodając +1 do Ziemi za Element i + 1 do Ducha za znajomość szkoły czarostwa: Runy.


Technologia:

I tutaj istotny fragment dla każdego Alchemika - Technologia i Receptury. Na początku dostajesz 3 PT (Punkty Technologii). Otrzymujesz też receptury - część przydatna w walce oczywiście, a inne w celach handlowych. Ponieważ zaś nie jesteś postacią z poziomu 0, zamiast 4 receptur jakie otrzymałbyś na starcie, postanowiłam dać Ci 8.


Punkty Wolne:

Przedostatnią rzeczą było rozdanie Punktów Wolnych. Ludzie otrzymują ich 40. Podniosłam więc za nie od razu Poziom Mocy (10 PW), Żywotność o +1 (5 PW), wykupiłam Zdolność Specjalną: Ruchliwość (10 PW) - co pozwoli Ci być może uniknąć trafienia w walce, podnosząc Twoje PO o 10. Ponieważ posiadasz Przebudzenie Wzorca dokupiłam także jedną Zdolność Magiczną - Skanowanie Przedmiotu (co kosztowało kolejnych 5 PW i jak sądzę przyda się Alchemikowi) no i jeszcze jeden PT do rozdania na Technologię (5 PW).

Pod koniec samego tworzenia postaci, wpisałam wyznawaną religię (Politeizm) i patronujące bóstwo - Mnumbi (jako bóstwo, którego domeną jest opieka, nadające się idealnie dla kogoś zajmującego się uzdrawianiem); znane języki. Posiadany ekwipunek (za rasę i rolę) i majątek. Jako, że Twoja postać nie jest początkująca, dostała drobny przedmiot magiczne z aurą ochronną, zapewniającą jej 1 punkt magicznego pancerza. Ma też na wyposażeniu zrobione przez siebie eliksiry.


Awans na Poziom:

Awans na poziom wiążę się z kilkoma rzeczami: wzrasta żywotność (o kostkę życia) i Energia (o Poziom Mocy). U Ciebie na kości wypadło 4 (a więc maks) a Energia wzrosła o 3.
Status za Rolę wzrósł ci o 3. Rozdałam także kolejne 3 Punkty Mistrzostw (głownie na Ziemię, byś mógł robić silniejsze mikstury).

70 PD poszło na:
- wykupienie całej Puli Biegłości (Technik może ponieść Biegłości o 2 na poziom). Wszystko dodałam do Miotanych.
- wykupiłam też cała pulę PT (3 na poziom) i rozdałam je na dalsze technologie. Ponieważ zaś miałeś ich już 5 na poziomie Magisterskim, zapłaciłam kolejne 5 PD za przejście postaci na poziom Doktorski i wykupiłam Ci dwie nowe Technologie na tym poziomie.

Reszta PDków poszła na podniesienie Inu o 10 (to w końcu Twój najważniejszy współczynnik) oraz podniesienie innych Atrybutów i Umiejętności. Dodatkowo też wykupiłam Ci język Lenja'kare - Licapoxi.


No to chyba wszystko odnośnie robienia postaci... Smile
 
Sigil
Do spisu Zdolności Specjalnych dodałem pięć nowych, np.: szuler czy sokole oko.
Poza tym przy tworzeniu postaci teraz otrzymuje się jedno darmowe rozwinięcie +5 do głównego współczynnika roli.

Zapraszam do zapoznania się ze zmianami na stronach DE!
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.
 
http://swiatyniakrzyku.wordpress.com/
Gohan
W rozdziale "Tworzenie postaci w DrecarE" jest taki fragment:
7. Gracz zaznacza na karcie umiejętność rasową zamalowując kółko obok niej. Oznacza to, iż jest ona umiejętnością premiowaną. Początkowo, ma wartość 1.
8. Gracz zaznacza umiejętności roli, także zamalowując kółka przy nich. Następnie rozdaje na nie taką ilość PU (Punktów Umiejętności) jaka przewidziana jest dla jego klasy zawodowej. Wpisuje stopień umiejętności w nawiasie przy jej nazwie. Maksymalnie może wynosić on 5.


To, że kółka na karcie postaci są kwadratami to ogarnęłam :P Ale mam pytanie odnośnie umiejętności premiowanych. Umiejętność/umiejętności z rasy dostaje się na starcie na 1, bo tak wynika z ostatniego zdania w punkcie 7. Czy umiejętności z roli też początkowo mają wartość 1 czy 0? W punkcie ósmym nic o tym nie ma, więc skłaniam się ku 0, ale te dwa zdania z punktu 7:
Oznacza to, iż jest ona umiejętnością premiowaną. Początkowo, ma wartość 1.

Brzmią jakby to, że ma wartość 1 wynikało z faktu, że jest premiowana, więc wolę się upewnić.
 
Sigil
Jeśli chodzi o fragment:
Oznacza to, iż jest ona umiejętnością premiowaną. Początkowo, ma wartość 1.

To zauważ, że składa się on z dwóch zdań, które nie łącza się ze sobą. To znaczy, że drugie wcale nie wynika z pierwszego. A pierwsze odnosi się do podanej wcześniej informacji (o tym, że należy zamalować kółko które w istocie jest kwadratem i stanie się kółkiem, gdy nasi graficy to ogarną). Więc ostatniego zdania w punkcie nie należy łączyć bynajmniej z poprzednim, jest to po prostu oddzielna informacja...

Ok, jeśli zbytnio zamotałem, to może prościej:

Tak, premiowane z roli mają początkową wartość 0. Tylko premiowana z rasy ma wartość 1.

Co więcej znajomość wszystkich premiowanych umiejętności roli nie jest obowiązkowa na starcie - niektóre mogą początkowo przyjąć wartość 0 na karcie bohatera.
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.
 
http://swiatyniakrzyku.wordpress.com/
Gohan
Tak podejrzewała, ale lepiej się upewnić. Dzięki.

A co do kwadratowych kółek to chyba nie wyglądają na karcie źle, chociaż ja grafikiem nie jestem to mojej opinii bym zbytnio nie ufała :P
 
Keth
Każda rasa grywalna posiada w swoim opisie pozycje Element oraz Czarostwo. Ich wytyczne są obligatoryjne dla bohatera czy też sugerowane? Dla celów przykładu zapożyczę Pradawnych i ich element rasowy: Ziemia, Duch. Czy to są żywioły dla nich sugerowane czy też przy kreacji bohatera muszę się im podporządkować? Bawiąc się w tworzenie postaci do nowej sesji Sigila zdałem się na los i wylosowałem dzień narodzin pod patronatem Wiatru. Jak to teraz połączyć z rasą?
Edytowane przez Keth dnia 06-12-2017 15:57
 
www.rpgonliner.fora.pl
TatTvamAsi
Keth - to jest tak, że jak masz podane elementy w opisie rasy, to twój bohater moze być wyłącznie z patronatu któregoś z nich i to zależy wtedy od twoich preferencji jako gracza, koncepcji postaci (czasem zależy także od "plemienia" z którego pochodzi twój bohater np. jest tak u Jeźdźców Wichrów).

Jeśli nie masz wymienionego elementu, to dlatego, że po prostu rasa twojej postaci nie ma tego połączenia z danym żywiołem i jego zrozumienia np. będąc harpią nie będziesz mógł mieć jako patronatu żywiołu ziemi (bo to się wyklucza nie?), lecz w związku z charakterem rasy jako ptasiej, będziesz mógł wybrać między Wiatrem lub Elektrą. A dla porównania: jeśli twoja postać byłaby krasnoludem, czyli przedstawicielem jednej z ras Ludów Ziemi, nie mogłaby być z patronatu Wiatru, bo po prostu... kamień sam z siebie latać nie będzie...

Podobnie trochę ma się sprawa z Czarostwem - ma to związek z predyspozycjami danej rasy, jej naturą i sposobem życia. Rasy, które żyją w koczowniczych plemionach (Jeźdźcy Wichrów), czy zajmujące się uprawą ziemi, mające ogólnie kontakt z naturą, będą się znały na takich szkołach Czarostwa, jak Magia Uprawna, czy Magia Łowiecka.

Nie jestem pewna tylko co do jednego, a mianowicie tych dni tygodnia... Przy tworzeniu postaci zwykle zwracało się po prostu uwagę, czy twoja postać urodziła się w dzień, czy w nocy, bo wtedy jest albo z Jasnej albo z Ciemnej Strony Patronatu, co ma wpływ na jej charakter i skłonności, a w przypadku statystyk, daje jej niedużą premię do danego współczynnika, Energii lub Poziomu Mocy (w zależności od Żywiołu i Strony Patronatu).

Nie jestem tylko pewna tego... czy jeśli twoja rasa może być tylko z Patronatu Ziemi lub Ducha, to to oznacza, że jej wszyscy przedstawiciele rodzą się tylko w dwa dni w tygodniu? A może to nie ma związku?
 
Sigil
Nie, to oznacza, że jeśli rodzą się w dniu nie uwzględnionym przez ich Patronat, to otrzymują Patronat, najbliższego dnia, który odpowiada Elementowi, z jakim ich rasa jest związana. Proste, prawda?

Oczywiście Keth, Elementy i Szkoły Czarostwa są ograniczeniami, jakie dana rasa posiada i stosują się do wszystkich jej przedstawicieli. Nie można wybrać innych. Więc jeśli Twój bohater będąc Pradawnym urodził się w dzień wiatru, najprawdopodobniej będzie z patronatu Ducha.

Dlatego właśnie Guślarz jest wyjątkowy, bo może wybierać Szkoły Czarostwa nie będąc ograniczonym do swej rasy. Warto to docenić. Wink
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.
 
http://swiatyniakrzyku.wordpress.com/
Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Generator postaci do KC Projekty 168 23-04-2017 18:40
Karta Postaci Mechanika DrecarE 7 09-12-2015 11:09
Żelazne Królestwa - karta postaci Żelazne Królestwa RPG - dział ogólny 4 18-04-2013 21:41
Enklawa - Tworzenie postaci Enklawa - Autorski system Salam'a 5 02-03-2013 22:53
Rasa i wiek postaci Mechanika w świecie Kryształów Czasu 77 11-01-2013 23:27
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

dretch
14-12-2017 23:09
Przepraszam ale u mnie koniec roku jest bardzo intensywny w robocie! Będe chciał ruszyć z Pokusą wieczorami. Mam nadzieje, że uda mi się coś skrobnąć w sobotę.

Keth
14-12-2017 17:23
Już nie przesadzajmy, każdy daje tyle, na ile mu pozwala czas i rodzina!

Suriel
14-12-2017 15:16
Keth - silnik nr 1 portalu. Smile

Keth
13-12-2017 22:38
No bo nie ogarnę wszystkiego na raz, spokojnie! Pfft

Suriel
13-12-2017 22:37
Tak patrzę, i widzę że na rekord idzie z ilością artów na mainie. Klapnely za to pbfy i podejrzana cisza na portalu.

8art
12-12-2017 21:38
Niedlugo pewnie bede w domu. Ale nie obiecuje wpisow bo lece na ryj.

dretch
12-12-2017 17:11
Post w Świcie

dretch
12-12-2017 17:07
Krótki wpis walki Eco z goblinozaurem - poprawiony wpis, literówki etc.

dretch
12-12-2017 16:52
Aktualizacja postu 404 OD

dretch
11-12-2017 21:18
ja tez bede pisal jutro :/

8art
11-12-2017 18:13
Bede pisal chyba dopiero jutro

czegoj
11-12-2017 09:33
Przy edycji artu masz znaczek wstaw nową tabelę.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5467]
czegoj[3599]
8art[2462]
koszal[2253]
Treant[2109]

Ostatnia aktualizacja
Sigil
czegoj
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką