18.10.2018 03:11:56
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
No na dobry początek
Ujednolicony atlas w...
Sesja KC online
KC - Szkwał cz. 3
Tutaj możemy pisać c...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ja mogę powiedzieć co ...
To ja chylę czoła, że ...
:-) Spójrz na godzinę ...
O takie uwagi chodziło...
Przeczytałem część prz...
Artykuły
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Szkoda, że nie ma kciu...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Generator mapy
ghasta
Doszedłem do wniosku że zabiorę się z wątku o mapkach do oddzielnego tematu.

Poniżej - jak kogoś interesuje - postęp w tworzeniu generatora podziemi napisanego na bazie znalezionego tutoriala do silnika unity.
Procedural Cave Generation tutorial

Jak skończę pisać całość umieszczę pełny kod na blogu. A tymczasem:

Lekcja 1

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=v7yyZZjF1z4&list=PLFt_AvWsXl0eZgMK_DT5_biRkWXftAOf9[/youtube]
[edyta]

i efekt:
4.bp.blogspot.com/-DGfqA4OTbWg/WADDn8WAuNI/AAAAAAAAAtU/tNMemi6Xwl8Abufq2yh1U5sUrs6usjsJACLcB/s1600/gen_1.png

Przerobiłem lekcję nr. 2
Marching Squares (poniżej)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yOgIncKp0BE[/youtube]

Efektu - brak, bo nie ma tu co pokazać, ale już wygładzanie krawędzi po lekcji 3 spowodowało że mapka wygląda lepiej (oczywiście chodzi o mapkę
dalszą gdzie nie ma błędu związanego z rysowaniem)

4.bp.blogspot.com/-Cry6ExIGMRM/WBNTRhm__kI/AAAAAAAAAuE/dXtlEvgLnh4lyDtuDVb62wHiwnJ8t8gQQCLcB/s1600/meshGenerator_2.png

I generator bez błędu rysowania z wygładzonymi krawędziami.

1.bp.blogspot.com/-PMN_zSvApFE/WBPKmA-lxEI/AAAAAAAAAuY/RFIULE6k4MUNCFKEpJI4AufjFmuv_09WQCLcB/s1600/triangulacja.png

Zignorowałem lekcję dodającą ściany 3D ponieważ nie pracuję w środowisku 3D i przeszedłem od razu do kolejnej lekcji czyli 5. W efekcie nie powstają już mapki z takimi artefaktami:

1.bp.blogspot.com/-eQlg9jf__4U/WBcx0NWdB8I/AAAAAAAAAus/6qbf4PZIjBAE8JNfrDBwsoXH6KL8rn7ngCLcB/s1600/zbytMalyRegion.png

a wyczyszczone:

4.bp.blogspot.com/-V6vVZnnpB7Y/WBcxz01MTVI/AAAAAAAAAuo/hmsHzqzkPRMQDF8k_4Yng4gfEDX23PTeACEw/s1600/usuniecieZbytMalychRegionow.png

Na mapkach widoczny jest efekt funkcji wygładzającej poprzez użycie trójkątów.

Lekcja 6 to zapewnienie połączeń pomiędzy pustymi regionami mapy.

już niedługo Grin ..

I tak oto zapomniałem zaktualizować wątku Smile

Skończyłem generator mapy i zacząłem kolejną rzecz, pośrednio z nim związaną. Robię "prostą" grę roguelike z mocno uproszczoną mechaniką. Na tę chwilę poświeciłem czas na stworzenie generatora mapy/potworów/skarbów i powoli przechodzę do ekranów obsługujących walkę. Zapewne zrobię ją tak jak w starych FinalFantasy z lewej wrogowie, a z prawej drużyna. Zresztą wymusza to zastosowana mechanika gry.

Jak chcecie dowiedzieć się więcej to zapraszam na bloga.

Edytowane przez ghasta dnia 15-11-2016 09:11
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Ciągne temat dalej - wiedza zdobyta przy generatorze mapy zostanie przekuta w grę roguelike. Do opisu gry przestałem używać wyrazu prosta po tym jak zobaczyłem dzisiaj ile już narzeźbiłem kodu (coś z 68 klas), a będzie go potrzebne będzie jeszcze ze 2-3 razy więcej. Ilość linii kodu sprawdzę jak skończę pisać całość.

Z drugiej strony to dobrze, że człowiek nie zdaje sobie sprawy jak coś (tu: programowanie gier) wygląda na początku drogi : -) Gdybym wiedział ile czasu trzeba będzie poświęcić na prostą grę roguelike chyba bym się tego nie podjął.

A kiedyś, kiedyś, do rogalika zaprzęgnę mechanikę KC. Boszz cóż piękne marzenie!
Edytowane przez ghasta dnia 22-11-2016 10:42
 
strefazero.blogspot.com
ghasta
Walczę z gierką dalej. Dodałem grafikę, ponieważ zmęczyło mnie patrzenie na kolorowe kwadraciki. Efekt jej dodania jest fajny. Mapa pokoi stała się czytelniejsza.
Aktualnie gra generowana jest z prędkością 60 klatek na sekundę. Pewnie to zmienię z powodu bezsensowności takiego obciążania procka przy animacji, która składa się z całych 2 klatek...

1.bp.blogspot.com/-CKXBeO3f3Yg/WE6NeyENmxI/AAAAAAAAAxs/tfe_D8HbiKEv0FM9tpnapg7FFZdly8W3QCLcB/s1600/mapka_.png

 
strefazero.blogspot.com
maciej
Tej. Trochę to wygląda jak plansza do Labiryntu Śmierci
"Mieli do wyboru wojnę lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także"
 
ghasta
Prawidłowe skojarzenie - bazą są zasady gry Citadel of Blood vel Labirynt Śmierci ;-)

Kolejny mały sukces - na ekranie animuje mi się już drużyna i potwory. Smile

1.bp.blogspot.com/-Tma6hFujlrE/WFEZeLJiYII/AAAAAAAAAyE/xA-bNGFJKOoP1nw31rzFX1eVSXI7p71UgCLcB/s1600/mapa_z_potworami.png

Edytowane przez ghasta dnia 14-12-2016 11:07
 
strefazero.blogspot.com
Suriel
Krok po kroku i będzie gierka jak się patrzy. Mam pytanie, czy jakieś tam elementy nie mogą zostać zrobione przez kogoś innego, np grafika. Pytam o to czy da się jakoś cię odciążyć, czy w ogóle myślałeś o tym, bo może to jest "tylko moje dzieło".
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
ghasta
Grin Surielu - jako że minęło tylko 14 miesięcy od pytania, spieszę odpowiedzieć:
Grafiki ściągnąłem z portalu udostępniającego tile-sety dla gier. Tu link dla wykorzystanego kompletu: DawnLike
Na etapie na jakim byłem (i jestem nadal) nie potrzebuję wsparcia grafika z prostej przyczyny - nie miał by co robić, a poza tym średnio mnie stać na takie fanaberie do czysto niekomercyjnego projektu/dema/nauki biblioteki.

Abstrahując od pytania - ten sam zestaw grafik został wykorzystany jest w książce, z którą teraz pracuję.

Zaś nowa grą pisaną na bazie książki mam nadzieję dotrzeć dalej niż z projektem sprzed roku. Smile Powoli zaczynam łapać jak działa libGdx, a aktualnie udało mi się stworzyć ekrany statusów i obsługi ekwipunku (zaproponowany w książce kod jest absurdalnie pokomplikowany - pewnie da się to napisać dużo łatwiej).
ghasta dodał/a następującą grafiki:
status.png inventory.png

 
strefazero.blogspot.com
ghasta
W ramach przypomnienia Pfft wykonałem jeszcze raz tutorial z proceduralnego generowania mapek. Tym razem z użyciem javy i biblioteki libgdx.
I poniżej próbka wygenerowanej mapy.

p.s.
Mam też nadzieję, że w przyszłym tygodniu będę mógł pochwalić się dużym projektem, który robię w libgdx!
ghasta dodał/a następującą grafikę:
mapkagenerator.png

 
strefazero.blogspot.com
Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
DeG - mapy Degenesis RPG 6 11-09-2018 21:47
DE - Nowe mapy Świat DrecarE 9 14-11-2017 20:35
Generator postaci do KC Projekty 168 23-04-2017 18:40
Mapy Ogólnie o RPG 12 17-08-2015 09:34
Generator NPC Ogólnie o RPG 13 22-01-2014 14:17
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Sigil
17-10-2018 21:51
Joł Keth. piwko Co Cię tak wzięło na powitania?

maciej
17-10-2018 18:33
500 pojemności....WOW!
!!

maciej
17-10-2018 18:32
Chili witajcie

Keth
17-10-2018 18:19
Chili dobry wieczór Sigil Chili

Sigil
17-10-2018 17:47
Ło matko, ale splendor!

czegoj
17-10-2018 17:14
Chili Dzień dobry Denver

Denver
17-10-2018 17:06
dzień dobry Czegoj! Dziękuję Czegoj! Smile

czegoj
17-10-2018 16:58
Zwiększyłem użytkownikom limit wiadomości na skrzynce. Powinno pomóc, ale sprzątajcie czasem, bo niestety przytyka się. Taki ruch wśród użytkowników. Chociaż portal wygląda na wymarły.

Denver
17-10-2018 16:54
może "archiwum" jednak nie pomogło... teraz usunąłem sporo. Daj znać

Keth
17-10-2018 16:07
Denver, nadal mam komunikat "brak miejsca w skrzynce"

Suriel
17-10-2018 15:35
Pondsmith jest zluzowana? Chyba wyluzowana... Czy to jakaś panna lekkich obyczajów?

Denver
17-10-2018 15:28
zluzowana

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6997]
czegoj[4713]
8art[3150]
dretch[3098]
koszal[2921]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Oggy
8art
czegoj
Sigil

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką