27.05.2017 19:34:47
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - Góra...
Stara odkurzona prof...
Drakolicz SHAFUGAL c...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kryształkon 2017
Gry planszowe u mnie...
Tutaj możemy pisać c...
Czego akurat słuchacie?
Co sądzicie o...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@Keth Przecież ten cz...
Wzajemnie!
Mina królika ejst... B...
Dziękuję. No to tak. P...
OK, zrobiłem z pdf-a a...
Artykuły
W przypadku otrzymania...
Dlaczego oprych miałby...
No dobra proponuje tak...
Dlatego oparłbym to (z...
Ale tylko na POZ 0. Z ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Pytania techniczne - pomoc
Suriel
Niniejszym tworzę wątek na temat wszelkich niejasności w zasadach i ich interpretacji taki rodzaj FAQ d k a mechaniki.

Mam pytanie i liczę na pomoc Mózgów od silnika KC.

Postać jest dwu profesyjna. W jednej ma 6 wolnych biegłości a w drugiej 3. Ile bieglisci ma postać? Suma; najwyższa czy jeszcze inaczej?
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
8art
Wg mnie licza sie bieglosci z tej profesji ktora ma ich wiecej. Skoro bonus do bieglosci liczy sie tylko z jednej profesji, to analogicznie powinno byc z iloscia bieglosci.
 
Suriel
Tak grałem do tej piry jakprawi 8art. Inne propozycje, abalizy?

2. Co ileś poziomów postać dostaje wolne biegłośc. Na przykład dla woja jest to co 2Poz. Jak je liczymy? Tak 1Poz, 3Poz, 5Poz itd... czy tak. 2Poz; 4Poz; 6Poz itd.
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
dretch
W przypadku przyrostu biegłości do wydania na szkolenia również grałem tak, że brało się wyższą wartość. Studiowałem MIM 2.93 ale niestety jed tylko jeden zapis związany z dwuklasowością: str. 16, nad tabelką biegłości punkt 3.
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degene...a6aa74c071

**
El Otto "Siwy" - Gwardzista armii katana
http://www.kryszt...p?user=353

--
Jeżeli padłeś, szybko wstań, bo jeszcze Ci dokopią.
 
www.predom-service.pl
mastug
Moim zdaniem zawsze obowiązuje zasada że wyższy przyrost i większa ilość - ale rozpatrujesz na kazdym poziomie (etapie) narastajaco np.:

Postać zaczynała jako mag :
biegłości startowe: 2
ilość na poz: 1/4 poz
bonus +0:
minimalna: 20
przyrost na poz: 1

Przyjmijmy że rzut na biegłość miał: 30


Miał przygody i awansował w pozimach (na tą chwilę powiedzmy że na 8) :

POZ 0: biegłość: max(30,20) + 0 (bonus) = 30 , ilość biegłości: 2
POZ 1: biegłość: 30 + 1 = 31 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*1] = 2 + 0 = 2
POZ 2: biegłość: 31 + 1 = 32 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*2] = 2 + 0 = 2
POZ 3: biegłość: 32 + 1 = 33 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*3] = 2 + 0 = 2
POZ 4: biegłość: 33 + 1 = 34 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*4] = 2 + 1 = 3
POZ 5: biegłość: 34 + 1 = 35 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*5] = 2 + 1 = 3
POZ 6: biegłość: 35 + 1 = 36 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*6] = 2 + 1 = 3
POZ 7: biegłość: 36 + 1 = 37 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*7] = 2 + 1 = 3
POZ 8: biegłość: 37 + 1 = 38 , ilość biegłości: 2 + zaorkr_w_dol[(1/4)*8] = 2 + 2 = 4

Potem przyłączył sobie profesje wojownik:
biegłości startowe: 6
ilość na poz: 1/2 poz
bonus +10:
minimalna: 50
przyrost na poz: 3


Więc jego rozliczenie wygląda tak:
POZ 0/0: biegłość: max(50,30,20) + max(0,10) = 60 , ilość biegłości: max(2,6) = 6
POZ 1/0: biegłość: 60 + 1 = 61 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*1] = 6 + 0 = 6
POZ 2/0: biegłość: 61 + 1 = 62 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*2] = 6 + 0 = 6
POZ 3/0: biegłość: 62 + 1 = 63 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*3] = 6 + 0 = 6
POZ 4/0: biegłość: 63 + 1 = 64 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*4] = 6 + 1 = 7
POZ 5/0: biegłość: 64 + 1 = 65 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*5] = 6 + 1 = 7
POZ 6/0: biegłość: 65 + 1 = 66 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*6] = 6 + 1 = 7
POZ 7/0: biegłość: 66 + 1 = 67 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*7] = 6 + 1 = 7
POZ 8/0: biegłość: 67 + 1 = 68 , ilość biegłości: 6 + zaorkr_w_dol[(1/4)*8] = 6 + 2 = 8

Gdyby teraz awansował 5 poziomów w wojowniku:
POZ 0/0: biegłość: max(50,30,20) + max(0,10) = 60 , ilość biegłości: max(2,6) = 6
POZ 1/1: biegłość: 60 + max(1,3) = 63 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*1],zaorkr_w_dol[(1/2)*1]) = 6 + max(0,0) = 6 + 0 = 6
POZ 2/2: biegłość: 63 + max(1,3) = 66 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*2],zaorkr_w_dol[(1/2)*2]) = 6 + max(0,1) = 6 + 1 = 7
POZ 3/3: biegłość: 66 + max(1,3) = 69 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*3],zaorkr_w_dol[(1/2)*3]) = 6 + max(0,1) = 6 + 1 = 7
POZ 4/4: biegłość: 69 + max(1,3) = 72 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*4],zaorkr_w_dol[(1/2)*4]) = 6 + max(1,2) = 6 + 2 = 8
POZ 5/5: biegłość: 72 + max(1,3) = 75 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*5],zaorkr_w_dol[(1/2)*5]) = 6 + max(1,2) = 6 + 2 = 8
POZ 6/5: biegłość: 75 + 1 = 76 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*6],zaorkr_w_dol[(1/2)*5]) = 6 + max(1,2) = 6 + 2 = 8
POZ 7/5: biegłość: 76 + 1 = 77 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*7],zaorkr_w_dol[(1/2)*5]) = 6 + max(1,2) = 6 + 2 = 8
POZ 8/5: biegłość: 77 + 1 = 78 , ilość biegłości: 6 + max(zaorkr_w_dol[(1/4)*8],zaorkr_w_dol[(1/2)*5]) = 6 + max(2,2) = 6 + 2 = 8
Edytowane przez mastug dnia 02-03-2017 14:22
 
Suriel
Tak sobie patrzę na ta ścianę tekstu z obliczeniami....
I dochodzę do dwóch wniosków
po pierwsze ją rozumiem, w całości i bez wątpliwości co czytam. A to mnie prowadzi do drugiego wniosku. Ze nie jestem normalny. Nie wiem co z tym zrobić.
Napilbym się, gdyby nie post...
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
8art
Ja bym się postem nr5 nie przejmował wcale i golnął sto gram albo nawet i dwieście!Wink
 
koszal
Ja bym dawał wszystko. Czyli biegłości 6+3.

Ewentualnie zastanawiam się nad innym podejściem do dwuklasowości. Mianowicie nad sumowaniem poziomów.

Dla przykładu: Postać na 3 poziomie wojownika i 3 poziomie maga ma łącznie poziom 6. Aby wskoczyć na 4 poz wojownika, lub 4 poz maga musi uzbierać tyle pd, ile potrzebowałaby, by awansować na poz 7. Oczywiście pod względem technicznym (krąg czarów, zdolności profesyjne) jest brany pod uwagę poziom w danej profesji.
Malauk winien mieć opisaną w bestiariuszu cechę specjalną- Malauckie szczęście.
Opis- masz szczęście, jesteś Malaukiem.
 
8art
No tak właśnie powinno być wg mnie. Sumujesz poziomy, a nie prowadzisz dwoch klas osobno. To robi ogromna przewage dwuklasowcom.
 
dretch
Popieram, wybiera się korzystniejszy wynik Smile
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degene...a6aa74c071

**
El Otto "Siwy" - Gwardzista armii katana
http://www.kryszt...p?user=353

--
Jeżeli padłeś, szybko wstań, bo jeszcze Ci dokopią.
 
www.predom-service.pl
Suriel
Bo to jest olbrzymia przewaga dwuklasowoców. Stąd w SOKU paladyn-bard i insze gady. Grajac w mojej starej drużynie, zrezygnowaliśmy z dwuklaosowości bo zacierało profesje. Jak grasz wojownikiem mageim to czym tak naprawdę jesteś? Takie wszystko na raz. Jednoklasowość daje wyrazistość postaci. Dwukalsowość rzadko.

Edit. Koszal graliśmy tak przez rok. Efekt jest taki że ciężko wyjść za 5-6Poz w profesjach. Odstajesz in minus wzgledem jednprofesyjnych. Kiedy Mag ma czar "życzenie", ty magiem-wojem wcHodzisz na "kulę ognia" dopiero. To działa tak jakbyś grał zerówką przy graczach z 7Poz. Nie równo. Z kolei dwuklasowość to przechył na drugą stronę. Nie znaleźliśmy złotego środka, choć na pewno jest.

3. Opis: W pewnej mojej przygodzie gracze zostali otruci sennym zielem, wszyscy stracili na pewien czas połowę szybkości z powodu braku pozytywnego rzutu na odporność. I tyle. Dziwne to mi się wydaje trochę, ponieważ jak następuje spadek szybkosci powinna spaść i obrona. Dlaczego? Ano dlatego ze jak koleś będzie miał ZR 130 a Sz 5 (bo spadła) to wprawdzie jest jak żółw ale trafić go nadal tak samo trudno.
Pytanie: Jak rozwiązać tego typu nonsensy?
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
mastug
Ad.3 To pytanie z serii "jak żyć panie premierze?". Myślę, że to rola MG aby wymyślać dodatkowe modyfikatory które urealnią trochę sytuację.

Ja pewnie bym posiłkował bym się analogią w zakresie obrony ZR i SZ akt - tu w szczególności symetrią zapisów:

Uwaga: każda postać poruszająca się z SZ powyżej 50 metrów na rundę ma zwiększoną obronę o b. 1 (%) na każdy 1 metr Szybkości powyżej 50.


Który jest zgodny z:

Jeżeli postać ma aktualną zręczność powyżej wartości 50, to na każdy jej 1 punkt powyżej tej wartości OBRONA przed trafieniem jest zwiększona o tyle samo.


Więc można by przez analogię do:

Jeżeli postać ma aktualną zręczność poniżej wartości 30, to na każdy jej 1punkt poniżej tej wartości jej OBRONA przed
trafieniem jest zmniejszona o tyle samo.


wprowadzić modyfikator : że za każdy punkt poniżej 30 SZ jest 1 pkt karny do obrony.
 
8art
Łatwiej zastąpić ZR i SZ jednym współczynnikiem, dajmy na to Zwinnością. Problem z głowy.
 
Nanatar
Dwuklasowcy to wyjątkowy urok KC. Dzięki łączeniu profesji otrzymuje się unikatowe postacie i nie trzeba wymyślać i dorabiać żadnych najemników, wiedźminów, i innego pociesznego tałatajstwa. Ja jestem za tym by wszyscy moi gracze byli dwuklasowi. Bonusy liczyć tylko z klasy, która daje wyższy dla danej cechy przyrost. Zawsze. Biegłości dla woja/maga 6+1 na 2p. +1 na 4p. itd.
Koszal, zgadzam się z Surielem, na początku to wyrównuje szanse dla jednoklasowców, ale od 8p. a nie daj Katanie na 10p. utworzy się przepaść nie do przebycia.
Spadek szybkości: to proste jest zasada o poruszaniu podczas walki 2m=2sg przemnożone przez ograniczenia pancerza(czy raczej przez odwrotność ograniczeń). Tak więc łowca/mag poddany czarowi przyspieszenie Sz220 i spowolniony krasnoludzki wojownik Sz30, łowca może obiec wojownika i wyprowadzić zamaszysty atak a krasnal nie powinien się nawet obrócić. Następnie wycofać się poza zasięg broni wojownika.
Swoją droga uważam że ograniczenia pancerzy są za duże. zbroje powinny mieć większe wyparowania, mniejsze ograniczenia i być dużo, dużo droższe.
I wreszcie pytanie: Czy prawo do uniknięcia zamaszystego powinna mieć tylko postać z umiejętnością unik czy każdy kto wykona udany test akt zręczności. Jeśli każdy, to do czego jest unik? Tylko do uniknięcia zamierzonego strzału?
12. Zamaszysty atak - dwukrotnie wolniejszy, nadzwyczaj silny, wymagający dużego zamachu cios lub rzut, celujący w newralgiczne miejsca: jeśli trafiany przeciwnik nie uchyli się (nie wykona udanego rzutu na akt. ZR zmniejszoną o 1 pkt. na POZ łowcy) podwaja zadane przez atak obrażenia; po udanym uchyleniu się trafiany nie odnosi żadnych obrażeń.
11. Unik - uchylenie się przed jednym, spodziewanym, długo sygnalizowanym atakiem (szarża , obalenie , sprawdzane % rzutem na ekt. ZR. W niektórych, zależnych od MG sytuacjach skuteczny unik może zmniejszyć o połowę efekt zionięcia, eksplozji tratowanie), ciosem (przetrącenie, zamaszysty atak i straszliwy atak) lub przed 1 strzałem z daleka: itp.
 
Suriel
W KC nonsenow jest sporo. Już o nich pozapominalem bo bardzo wyewoluowala nasza drużynowe mechanika że przepadły. Dlugo by opowiadać.

Zamaszyste w klasycznych KC intetpretowalbym tak, że unika każdy a pistac z unkikiem:
1. Ma dwa rzuty na Zr. Raz z tytulu Zamaszystego a dwa z tytulu umiejjki.
2. Ma jeden rzut jak wszyscy ale w odróżnieniu od pozostałych nie dziala na nuego ujemny modyfikator z tytulu poziomu. Tzn. działa ale tylko przy różnicy w poziomach. Nie wiem czy jasno się wyraziłem.
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
Nanatar
Dzięki, zasada nr 2 wydaje się być w porządku, unik daje wymierną korzyść i zamaszyste dalej ma sens.
Inne pytanie: Czy uważacie że by zadać morderczy cios muszą zajść specjalne warunki zaskoczenia, czy wystarczy zadeklarować w bezpośredniej walce 4X wolniejszy atak sztyletem i jak rzuty obronne nie wyjda to wchodzi(po uprzednim trafieniu rzecz jasna).
przykład: Rycerz Gniewko wraca do swej komnaty, ale nie z pięknością jak zazwyczaj, ale w rynsztunku i z mizerykordią. Zamaszyście otwiera drzwi, tknięty przeczuciem nabytym podczas lat bojów i intryg, wyczuwa zagrożenie. Ukryty za drzwiami niziołek Hans zadaje morderczy cios (2Xwolniejsze pchnięcie w odkryte[ czyli 4Xwolniejsze pchnięcie sztyletem] zawsze krytyczne). Gniewko zareagował, ale niewystarczająco szybko, Hans trafia, krytyk trafienie selektywne i unieruchamia lewe ramie Gniewka. Stoją teraz twarzą w twarz, czy Hans może jeszcze raz stosować morderczy cios, przeciwko opancerzonemu rycerzowi, czy może powinien czmychać, gdyż ten kipiąc gniewem dobył zdrowa ręką swego puginału???
 
Treant
Można stosować Morderczy cios w bezpośrednim starciu, bo potencjalna ofiara może się przed nim częściowo lub całkowicie obronić za pomocą odpowiednich rzutów, a jeszcze trzeba ją trafić kosztem tego czterokrotnie wolniejszego ataku. Trafienie krytyczne jest losowe, więc nie jest też powiedziane, że ten cios będzie śmiertelny.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.kryszt...hp?user=35
 
Suriel
Moim zdaniem Morderczy nie dzialakiedy nie ma zaskoczenia. Wyobrazan sobie to zawsze jak taką scenę z amerykańskiego kina kiedy grupa dzielnych amerykańskich marines podkrada się i zdejmuje strażników. Skręcone karki, przebite serca nóżem i te sprawy.
Tyle że tytaj jest lisiwe więc może się okazać że zamiast poderznac komuś gardlo poderznakes selektywnie nogę GrinGrin
Sorry ale jak sobie przypomnę tą scene to... od razu zmieniliśmy zasadę działania tej umiejki.
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
Treant
Precyzyjne pchnięcie to także atak oparty na zaskoczeniu, którego sprawdzenie polega na wykonaniu przez potencjalną ofiarę odpowiedniego rzutu. Może niefortunnie się składa, że słowo 'zaskoczenie' używane jest dwukrotnie w różnych kontekstach, tj. opisie zdolności i efektu zaskoczenia, który uniemożliwia aktywną obronę w pierwszej rundzie.
Mylisz zdolność zabójcy z dostępną każdemu możliwością zadania dowolnego trafienia krytycznego unieruchomionej/śpiącej ofierze. Taki atak opisany jest w MiM nr 3, ale nie pamiętam czy przy tabelach broni, czy trafień krytycznych.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.kryszt...hp?user=35
 
Nanatar
Chodzi o to wycinanie przysypiających żołnierzy III rzeszy, to faktycznie automatyczny krytyczny. I racje masz Treant że w zasadach stoi że można w walce zastosować każdy rodzaj podstępnego ataku zabójcy. Ale jakoś mnie to zawsze męczyło. Precyzyjne pchnięcie, cięcie i strzał, też polegają na zaskoczeniu, a są umiejętnościami Gwardzisty, można je więc zastosować w otwartj walce, pozwoliłby też na to zabójcy z pchnięciem w odkryte. Ale mimo tego że napisano że morderczy cios jest "ulepszonym" pchnięciemw odkryte, wymagałbym od gracza stworzenia dodatkowych warunków zaskoczenia (pomysłowy gracz mógłby nawet zastosować go w otwartej walce). W celu uniknięcia (zminimalizowania), absurdalnych sytuacji w stylu przecięcia Achillesa zamiast przebicia nerki, można wprowadzić modyfikator +-1/p. możliwość przesunięcia rzutu na tabeli krytyków. (?)
 
Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Pytania do Sigila jak twórcy systemu DrecarE Dyskusje o systemie 13 05-10-2016 11:17
Rogue Trader - pytania, wątpliwości, dodatkowe informacje Warhammer 40k - wątek ogólny 36 04-03-2016 20:03
Pytania do Artura Szyndlera na spotkanie w Warszawie (13.09.2014) Refleksje i debaty. 159 05-10-2014 15:23
Pytania do ASów Świat według Kryształów Czasu 17 17-02-2011 19:45
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
26-05-2017 22:39
Dodałem arta, bo dawno niczego nie napisałem. Proszę o wrzutkę na maina. A wcześniej o sczytanie i usunięcie "oczywistych omyłek psiarskskich"

ghasta
25-05-2017 13:24

koszal
25-05-2017 13:01
Za cicho tu. Centaury odjechały na malaukach?

maciej
24-05-2017 20:37
Zbieram kasę na oryginał ale chciałbym już wcześniej zaznajomić się z podręcznikami

czegoj
24-05-2017 18:41
Nielegalne jest najlepsze

Keth
24-05-2017 18:29
Jejku, a Ty wiesz, że to jest nielegalne? Shock

maciej
24-05-2017 18:08
ma ktos pdf udostępnić do egenesis rebirth?

Suriel
22-05-2017 09:03
Może kogoś zainteresuje http://wiadomosci.
..em/mqttkyx

Suriel
22-05-2017 07:28
Jak nie mamy, jak... Mamy piwko

koszal
22-05-2017 00:40
A czemu my nie mamy tutaj kieliszków?

Suriel
21-05-2017 22:55
Ok, to piszę następny. Zaległy do konkursu, może skończe w do weekendu. Trzeba coś robić w oczekiwaniu na sesję.

8art
21-05-2017 22:46
jutro bede pisal dopiero

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4617]
czegoj[3043]
8art[2083]
koszal[1874]
Treant[1698]

Ostatnia aktualizacja
Suriel
deliad
Sigil
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką