18.02.2018 09:51:28
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs na przygodę ...
Kolda - Królestwo kr...
Zawody KC - żebrak
Epic World RPG - zwi...
Serialowe inspiracje...
World of Darkness - ...
Afterbomb Madness 2.0
Wylkołki
DeG - Plany wydawnic...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Sesje on-line próba ...
Relacja z testów gru...
Gry paragrafowe
Ciekawe filmy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
A mógłbyś przybliżyć r...
Mam obie edycje i powi...
Świetny pomysł! Kiedyś...
Super, że zajrzałeś. J...
Gra jest świetna! Anim...
Artykuły
nospe i jego kij w mro...
Do zaorania są przeciw...
"nie napiszę scenarius...
Do starych zasad. Nie ...
Pisanie scenariusza do...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Pytania techniczne - pomoc
Suriel
Rosnąć raczej nie. Z wiekiem coraz trudniej zapamietac i przyswajac rzeczy. Mądrość moze stać w miejscu ale INT powinna też spadać moim zdaniem. Prezencja też powinna lecieć w dół i to bystro.
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
Treant
mastug napisał(a):

Z pamięci mogę powiedzieć że traci 1 punkt ŻYW, SF, ZR, SZ na każdy rok powyżej średniej oraz ma ograniczenia SZ i ZR do 1/2 .Co roku musi także rzucać czy nie murze ze starości pierwszego roku 1% drugiego 2% trzeciego 3% itd

Ja pamiętam, że obniżają się też INT I UM (w przeciwieństwie do MD i WI w wypadku kleryków). Ale należałoby to sprawdzić dokładnie.
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.kryszt...hp?user=35
 
Nanatar
Mądrość wzrasta co roku (?dlaczego), nie pamiętam o 2-4, Wiara w wypadku kleryków podobnie, a reszta cech podstawowych maleje o 1-2% (dużo) co roku, w wypadku długowiecznych ras co dwa, cztery, osiem odpowiednio. Nie pamiętam nic o ograniczeniach i to już przesada by była. Ale umrzeć ze starości można. A prezencja? Wszak wiele kobiet lubi dojrzałych mężczyzn, a kiedy dostojnie wyglądamy i mężowie chętnym okiem spoglądają. Może charyzma i prezencja powinny jednak dostawać bonusy z wiekiem?
 
Treant
Astrologiczny Symbol starości mówi tak na temat starzenia:

Dla przypomnienia należy zauważyć, że postać, która przekroczy średni wiek dla danej rasy z każdym rokiem (w przypadku ludzi i innych ras krótko żyjących - w przypadku innych ras odpowiednią wielokrotność) ma coraz większą szansę umrzeć naturalną śmiercią (automatyczne nie rzucenie szoku). Dodatkowo na każdy rok przekroczenia wieku średniego (w przypadku ludzi) postać traci ze starości (na stałe) po 2 pkt z każdego ze swoich podstawowych współczynników i z biegłości. Nie dotyczy to jednak MD, a w przypadku kleryków także WI.

I ciekawa rzecz mi przyszła na myśl: wskutek starości niektóre współczynniki mogą się wyzerować. Zabawnie może być w wypadku SZ, bo oznacza to unieruchomienie takiego staruszka.
Edytowane przez Treant dnia 10-04-2017 23:21
Mój skromny dorobek jako gracza w PBF: http://www.kryszt...hp?user=35
 
mastug
WIEK [liczone w latach] (starość) - współczynnik pomocniczy

W przypadku postaci, które przeżyją połowę lat życia przynależne ich rasie, uważa się, że od tej chwili znajdują się w wieku starczym. Powoduje to, że traktuje się je jakby posiadały ograniczenie 1/2 SZ i 1/2 ZR (nie kumuluje to się z ich zbroją). Ponadto co roku w wypadku ludzi i orków (co dwa lata dla dwukrotnie dłużej żyjących, 4 lata dla czterokrotnie dłużej żyjących, itd) obniża się im ŻYW, SF, INT i UM o 1 (pkt).

ŚMIERĆ ZE STAROŚCI
Każdego roku po przeżyciu średniego wieku wzrasta szansa na śmierć ze starości. Dla ludzi i półorków na każdy rok przeżyty ponad tą granicę dodaje się 1%. Dla ras dłużej żyjących dodaje się odpowiednio 1% na każde 2, 4 lub 8 przeżytych lat. Każda istota, której wzrośnie szansa na śmierć ze starości musi wykonać procentowy rzut na tą wartość. Jeżeli wyrzucił liczbę większą od szansy śmierci ze starości, to może dalej cieszyć się życiem, zaś jeśli wynik był w granicach tej szansy, oznacza to, że któregoś dnia tego roku jego dusza pęknie ze starości, co oznacza już śmierć definitywną
 
Suriel
Tak myślałem że Mastug będzie wiedział. No i wszystko jasne, muszę teraz przegrzebać kartę Siwemu w poszukiwaniu ile ma lat. evilsmile

Na wszelki przypadek, gdyby ktoś nie zrozumiał tekstu Mastuga, przedstawiam poniżej graficzne wyjaśnienie na przykładzie samego Arnolda.

images.teamsugar.com/files/usr/1/13254/image[50].jpg


Historia Siwego:
"...Kiedy półwiecze dopadło go na karku, został ponownie wezwany do armi ..." HA! Pfft
Edytowane przez Suriel dnia 11-04-2017 00:18
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
dretch
WIme, że się czaisz Pfft Siwy: WZROST: 179; WAGA: 75; WIEK: 50

i41.tinypic.com/2uidok2.jpg
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degene...a6aa74c071

**
ECO - Strażnik miejski Ostrogaru
http://www.kryszt...p?user=353

--
Jeżeli padłeś, szybko wstań, bo jeszcze Ci dokopią.
 
www.predom-service.pl
Suriel
Lol choroba jazdego niemal MG. Wszyscy lubią urwać graczowi żeby nie stał się zbyt silny.

Połączony z 13.05.2017 20:25:01:
Witajcie, mam pytanko dotyczące tej umiejętności półboga:

"Umiejętność zapadania w letarg medytacyjny - przez przyjęcie odpowiedniej pozy (dowolnej, ale ściśle określonej np. kwiat lotosu) i medytację półbóg ma możliwość obniżenia do minimum przemiany materii oraz odłączenia się od wszelkich bodźców zewnętrznych (poza bodźcami intensywnymi jak ból, huk, znaczne zimno itp. które są w stanie wytrącić go z letargu). Ten stan może trwać 1 dzień + 1 dzień na POZ. Po jego zakończeniu półbóg musi zapewnić sobie warunki odpowiedniej rekonwalescencji (obfite, zróżnicowane pożywienie i niczym nie zakłócony odpoczynek) przez okres równy okresowi letargu, gdyż nie będzie w tanie drugi raz zapaść w ten stan (aż do spełnienia tego warunku). W trakcie letargu półbóg może wyszkolić się na nowy POZ (jednak nie możliwości zyskania nowych czarów) o ile ma odpowiednią ilość pkt doświadczenia i będzie nieprzerwanie medytował dokładnie tyle dni, ile wymaga szkolenie. Przykład: Jeżeli podczas szkolenia na pierwszy POZ akurat wypadnie czas szkolenia równy 1 dniu (normalnie szkolenie trwa k10 dni) to szkolenie podczas medytacji zakończyło się pomyślnie."

I teraz, moje pytanie. Czy powyższe znaczy, że na wyższych poziomach np 5Poz można się samo kształcić także przy wyniku 1,2,3,4 i 5?
Wygląda na to, że im wyrzszy poziom tym szansa na samodoskonalenie większa a przy 10Poz niemal pewna, ponieważ szkolenie zabierka k10 dni czyli maks 10.
Edytowane przez Suriel dnia 13-05-2017 20:25
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
dretch
Patrząc na tą umiejętność rozumiem ją tak jak Ty. Szkolenie na 10 poz - wymaga k10 dni. Półbóg 9 poz może przebywać w letargu 1dzień +9 dni (POZ) = 10 dni letargu.
100% szansa Wink
Rudzielec z Koronapan o imieniu Gerard (Anabaptysta, Borka)
http://www.degene...a6aa74c071

**
ECO - Strażnik miejski Ostrogaru
http://www.kryszt...p?user=353

--
Jeżeli padłeś, szybko wstań, bo jeszcze Ci dokopią.
 
www.predom-service.pl
Nanatar
Na początek roku pytanie techniczne; Jak interpretujecie czar oślepiający wybuch Alchemik krąg V?


OŚLEPIAJĄCY WYBUCH (Energia)
KRĄG: V (czar nr 3)
ZUŻYCIE PM: 50
CZAS RZUCANIA: 5 segmentów
ZASIĘG RZUCANIA: średni
CZAS DZIAŁANIA: 0
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 pole centralne + 2 metry wokół, ewentualnie 1 pole (spec.)
OPIS: Czar ten działa pod każdym względem analogicznie do czaru Wybuch, jednakże dodatkowo towarzyszy mu oślepiający błysk. Wydzielające się światło jest tak intensywne, że uszkadza (na k10 godzin) oczy wszystkich istot, które spojrzały na błysk i nie wykonały udanego % rzutu na odporność nr 5.
Martwiakom wrażliwym na światło czar zadaje dodatkowo 2k10x10 obrażeń, albo nawet automatycznie je zabija, jeśli znalazły się w epicentrum i nie wykonały udanego % rzutu na połowę wartości odporności nr 5.

WYBUCH (Energia)
KRĄG: III (czar nr 10)
ZUŻYCIE PM: 15
CZAS RZUCANIA: 3 segmenty
ZASIĘG RZUCANIA: średni
CZAS DZIAŁANIA: 0
OBSZAR DZIAŁANIA: 1 pole + 2 metry wokół, ew. 1 pole
OPIS: Na obszarze 1 pola (epicentrum) następuje wybuch energii, niszczący wszystko, co znajduje się w jego zasięgu. Fala cieplna spowodowana tym wybuchem zadaje k10*10 obrażeń + 10 obrażeń/POZ alchemika, ew. połowę, jeżeli ofiara wykona udany % rzut na odp. nr 8. Ciężkie przedmioty i stałe przeszkody otrzymują uszkodzenia o wielkości 1/10 siły wybuchu. Postacie znajdujące się obok epicentrum (1 pole wokół) odnoszą połowę obrażeń. Wszystkie przedmioty i postacie, które są w epicentrum
i mają masę mniejszą od 10 kg (40 SF)/POZ Alchemika są odrzucane na odległość k5 m, odnosząc dodatkowo k10 uszkodzeń lub k100 ran (przy miękkim lądowaniu MG może założyć połowę obrażeń lub ich brak) od wstrząsu przy upadku. W przypadku delikatnych np. szklanych przedmiotów należy sprawdzić (% rzutem na ich wytrzymałość), czy nie uległy zniszczeniu. Istoty (ew. przedmioty) cięższe i poza epicentrum muszą wykonać rzut na akt. ZR (w wypadku przedmiotów o tej wartości decyduje MG), inaczej ulegają przewróceniu (ew. przesunięciu).
Czaru można używać także do niszczenia bardzo ciężkich przedmiotów (np. wozów) lub stałych przeszkód (drzwi, ściany). Zasięg czaru ogranicza się wtedy tylko do epicentrum. W takim przypadku istoty żywe otrzymują k10 obrażeń + 1 obrażenie/POZ alchemika, zaś rzeczy - uszkodzenia dziesięciokrotnie większe.


Mianowicie, jaki jest waszym zadaniem zasięg oślepienia? Napisane jest że każdy kto patrzy, tak więc nie tylko sojusznicy alchemika, ale też on sam może paść ofiarą oślepienia. (Można naturalnie przyjąć że sam czarodziej, wie kiedy zamknąć oczy, ale to dość groteskowe). Dla sojuszników trzeba by jakiś sygnał ustalić. I tak mamy alchemika, który przed rzuceniem zaklęcia informuje o tym herolda, a ten daje na rogu trzy krótkie sygnały i wystawia proporzec...
A druga sprawa z tym związana to, że na dobrą sprawę, można oślepić małą armię. Jeśli przyjmiemy że każdy kto patrzy, więc zasięg wzroku=2n czyli 2Xszybkość, to oślepienie może objąć pole o kształcie koła i promieniu 300m. To z kolei bardzo dużo. Dodając do tego wzmocnienie czaru i to że piątka to raczej niska odporność, mamy bardzo trudny rzut obronny [% 1/2odp.(5) -10]

Może ma ktoś jakąś sugestię, proszę.
 
Suriel
Trudne pytanie. Miim zdanuem oślepua wszystkich w sporym zasięgu.
Po pierwsze należało by wpierw określić czy akurat postac się tam patrzyla a dopiero testować odporność. Do tego drugiego testu dodałbym dodatnie modyfikatory za posiadaniehhełmu z zasłoną. Przez gotycki garnek z dziurkami na oczy raczej niewiele przejdzie. Także kaptury zacuagniete na oczy, pozostawiające je w cieniu powinny chronić. Nie wolno jednak tez przesadzać i dawać plusy za cokolwiek np. za gęste krasnoludzkie brwi.
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
Nanatar
To prawda, wymóg patrzenia akurat w tą stronę trzeba uwzględnić. Modyfikatory z krzaczastych krasnoludzkich brwi są jak najbardziej na miejscu, podobnie jak dla noszących hełmy z zasłonami, nie zmienia to faktu że zaklęcie jest bardziej bitewne niż zmierzał (tak przypuszczam) autor.
Mnie najbardziej przeraża obustronne ostrze tego czaru. Pozostaje chodzić z heroldem.
 
Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Rogue Trader - pytania, wątpliwości, dodatkowe informacje Warhammer 40k - wątek ogólny 36 04-03-2016 20:03
Pytania do Sigila jak twórcy systemu DrecarE Dyskusje o systemie 12 20-02-2016 13:29
Pytania do Artura Szyndlera na spotkanie w Warszawie (13.09.2014) Refleksje i debaty. 159 05-10-2014 15:23
Pytania do ASów Świat według Kryształów Czasu 17 17-02-2011 19:45
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kargan
17-02-2018 18:12
Spadam na wieczorne picie - proszę mi nie zabić Maurera Wink

Keth
17-02-2018 17:39
Byle nie swojego!

Suriel
17-02-2018 00:22
Czyjego?

Keth
16-02-2018 22:42
Ketras wieje na złamanie karku!

8art
16-02-2018 22:31
Niecierpliwym nadmieniam, zę w stosownym topiku znalazła się facjata prawdziwego Bradley'a. Ostrzegam, że tylko dla tych o stalowych nerwach!

dretch
16-02-2018 20:57
Zaraz to ten Pan może Ketrasa jak nie zdecyduję co zrobić

Suriel
16-02-2018 18:50
Aleś wene złapał.

dretch
16-02-2018 18:28
Przepraszam za literówki. Pokusą poszła

dretch
16-02-2018 17:22
Dziękuję

Nanatar
16-02-2018 16:31
To prawda: Szok!

Suriel
16-02-2018 15:45
Polska szóstą najszybszą gospodarką swiata w 2017r! Pozytywny szok i niedowierzanie...a
le zapier.. my. Grin

Sigil
16-02-2018 10:30
78, 35

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5790]
czegoj[3793]
8art[2557]
koszal[2349]
dretch[2267]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką