17.12.2017 01:31:06
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Vilena - Dzieci Wody
Fourth Ed. CoT - pie...
Patronaty elementaln...
Karaluchy z Borki
Wielkie Pianalia
Kulty Ciemności w Dr...
ANSUMO - Ludzie z Me...
Elfy Żałobne
Perpignan
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
FUN
Czego akurat słuchacie?
Chowańce Czarowników
DeG - mapy
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Bardzo dobre pytanie i...
Czy coś jeszcze się dz...
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Artykuły
Made my day... harder...
Ciekawa koncepcja. Mam...
Testy nadal trwają, wi...
Proszę o kontynuację.
Moim komentarzem będzi...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Relacja z testów grupy weteranów 03.09.2017
Suriel
Czekamy w napięciu KCeciarz
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
8art
I obgryzamy pazury z niecierpliwosci Shock
 
Never
5 tysięcy ras, tysiąc broni, 500 zbroi, 6 tysięcy czarów, ponad 300 profesji, 5 tysięcy zawodów, 10 parametrów, rzuty k 10 000 i zaawansowany system walki pozwalający obliczyć opory gruntu, powietrza i przewidzieć zmiany w trajektorii pocisku.

To wszystko, czeka was w Złotej edycji Kryształów Czasu. Ale niestety nie w uproszczonej 4 ;(.
 
8art
Mnie wystarczy uproszczona edycja (ktora pewnie i tak na potrzeby wlasne jeszcze odchudze). Prowadze KC na FATE i sprawdza sie. Nie jest to idealne, bo brakuje mi unikalnych dla systemu rozwiazan, takze mysle ze 4ed mnie zadowoli.

Zlota Edycje KC z pierdyliardem ras, zaawansowanym enginem pozwalajacym odwzorowywac wektory pierdniecia w zbroji plytowej odlewanej pozostawie podwojnie oburecznym sadomasochistom Grin
Edytowane przez 8art dnia 11-10-2017 17:32
 
czegoj
Próbowałem namówić moich kompanów na fate, ale nie chcą tego uczynić. Jestem strasznie ciekawa jak to Tobie 8art wyszło? Ja próbowałem zaadoptować podstawkę tłumaczoną, żeby nikt nie narzekał i wraz nie pykło.
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
8art
Ponizej masz opis jednej z przygod jakie prowadzilem w uniwersum KC na meszce FATE. Nie prowadzilem nigdy na FAE - czyli uproszczonym Fate jaki ukazal sie po poslku.

http://www.kryszt...read_id=80

Potem jeszcze prowadzilem kilkukrotnie juz wg FATE Core.

Na moj gust to wzorem np Dresden Files lub Freeport mozna by spokojnie wprowadzic jakies typowe dla KC "homerulesy", zeby nadac unikalnego sznytu i wydac na zasadzie wolnej licencji.
 
mastug
Ciekawe jest następujące zagadnienie:
- prosta mechanika jest dla prostych ludzi
- dobra mechanika jest dla dobrych ludzi
- skomplikowana mechanika jest dla skomplikowanych ludzi
ale czemu zła mechanika jest dla sadomasochistów ? Smile

sprawa się jeszcze bardziej komplikuje gdy mechanikę można określić dwoma przymiotami:
- prosta i dobra jest dla dobrych ale prostych ludzi
- skomplikowana i dobra jest dla dobrych ale skomplikowanych ludzi
ale czemu zła i skomplikowana jest dla fizyków ? Smile
Edytowane przez mastug dnia 12-10-2017 10:12
 
venar
Mam dużo pracy a wiedza którą chciałbym Wam przekazać jest spora więc na początek tyle:

Jako, że spotkanie w sprawie KC 4ed nie było objęte, żadną klauzulą tajności, poufności czy też innej formy zachowania tajemnicy postaram się przytoczyć Wam jak najwięcej informacji jakie uzyskałem na spotkaniu. Informacje pisze z pamięci gdyż, nie dostałem materiałów ani też nie robiłem notatek więc mam nadzieję, że wybaczycie mi jeśli coś pominę.
Przede wszystkim, jedna ważna sprawa. To co wiecie o starych KC musicie wyrzucić do kosza. Ze starych KC pozostały tak naprawdę tylko niektóre nazwy a i tak nie do końca bo całość jest po angielsku a jak sami wiecie wiele nazw nie do się dosłownie przetłumaczyć z jednego języka na drugi i odwrotnie. Każdy kto chce wziąć się za nowe KC zwyczajnie musi do tego podejść jak do nowego systemu jaki pojawia się na rynku. Zarówno dotyczy to samej mechaniki jak i świata bo poza kluczowymi kwestiami jak supremacja orków i upadek imperium reptiliońskiego oraz ogólną geografią wszystko trzeba budować od początku. Dlaczego? Bo w geografii i historii Orchii trzeba umieścić wszystkie te rasy które dotąd były uważane jako potwory i były tylko w bestiariuszu a teraz są to „obywatele” Imperium Katańskiego. Nie do końca to rozumiem i akceptuję, ale cóż, autor życzy sobie dopuszczenie tych ras do gry to musi to teraz racjonalnie umiejscowić.
Nie widziałem, żadnych materiałów dotyczących opisu, świata, geografii, historii itd. więc nie będę o tym pisał, ale obawiam się, że na to jeszcze długo poczekamy.
Przejdźmy więc do tworzenia postaci oraz wstępnego opisu mechaniki.
Ja na start wylosowałem krasnoluda złotobrodego o dwóch profesjach gwardzista/kapłan. I na starcie jest pewien kłopot. System z założenia stawia na kooperację drużyny z tytułu frakcji, które dają bonusy zarówno do parametrów, ekwipunku czy umiejętności. Ale są też ograniczenia z tego tytułu, gdyż wszyscy powinni oni mieć podobny światopogląd, przekonania czy nawet wyznanie. Z założenia też od razu należą do pewnych struktur organizacyjnych co dla osób preferujących grę wolnymi strzelcami stawiający na niezależność może być uciążliwe. Osobiście uważam, że pomimo profitów jakie dają frakcje dołączenie do nich powinno być dobrowolne i przede wszystkim jako zasługi, które zdobywa się w trakcie sesji. Jako, że zrobiłem sam postać bez drużyny, pominęliśmy ten element.
Na początek wybieramy a nie losujemy pochodzenie geograficzne, czyli wybieramy archipelag z którego ma pochodzić nasza postać a także umiejscowienie, środek lądu czy też okolice portowe. Z tego co pamiętam ma to znaczenie ale nie do końca pamiętam jakie Smile. Na pewno ma wpływ na wybór bóstwa, gdyż na poszczególnych archipelagach jedne są bardziej a inne mniej popularne. Ja wybierając centralny miałem do wyboru 12 bogów.
Następnie losujemy klasę społeczną. Dwa rzuty, za ojca i matkę a następnie wybieramy jedną. Bez sensu jak dla mnie i nie widzę racjonalnego wytłumaczenia takiego stanu rzeczy ale cóż… Klas społecznych jest 5 i losujemy to k10. Nie pamiętam dokładnie nazw ale zaczynamy od chłopa, poprzez mieszczan a kończąc na elicie władzy. Ponoć grupy preferują klasy niższe ja jednak zdecydowałem się na wyższą pozycję społeczną i jako, że rzuciłem 4 i 9 to wybrałem status książęcy. I według mnie to był lepszy wybór gdyż dało mi to bonus do parametrów intelektualnych a nie fizycznych co w moim odczuciu jest lepszym rozwiązaniem o czym później. Dodatkowo okazało się, że system preferuje rasy długowieczne, gdyż podczas losowania postaci można kosztem dodawania lat (zazwyczaj 5) nabywać dodatkową wiedzę, umiejętności itd. już na starcie.
Nie zgadzam się z Twoimi poglądami, ale po kres moich dni będę bronił Twego prawa do ich głoszenia
 
Suriel
1. Wybór kontynentu decyduje ktora pula dziesięciu ras jest dostępna dla drużyny.
2. Rzut na pochodzenie za matkę i ojca w praktyce daje większą szansę na wylosowanie i wybór bardziej pasujacej graczowi klasy np. Rycerza. Albo wręcz odwrotnie mieszczanstwa dla kasty złodziejskuej. Ciekawe., czy myślicie że na Orchii kwestia mezaliansow nie jest istotna czy też to bohaterowie mają takie osobliwe sytuacje rodzinne. No bo szansa wylosowania rodziców z tej samej klasy nie jest duża.

A co sadzisz Venarze o losiwaniu historii postaci? Historii rodziny ?
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
Never
Jak dla mnie powinno to być rozwiązane w kontekście dla danej rasy.

W starożytności np. mezalianse rzadko były czymś... strasznym. Oczywiście np. królowe Egiptu brali za żony swoje siostry przez ponad 300 lat, co miało pomóc zachować prawda do tronu. Ale u Seleucydów sprawy wyglądały różnie.

Ciężko mi to ocenić przez paradygmat naszego globu. Wolałbym przyjąć, iż w tym momencie historii Ochrii, która przeżywa złoty wiek magii, wolności, podróży oraz swobód jeszcze przed nadejściem Katana mezalianse nie muszą być postrzegane negatywnie, nawet międzyrasowe... Otwarte cywilizacyjnie i kulturowo społeczeństwa, prężna ekonomia i bardzo rozwinięta magia
 
Suriel
To są ciekawe kwestie fluffowe. Wychowanie, kultura, rozrodczosc co tam jeszcze?
No i podejście do mezaliansow. Rasowe podejścia jak najbardziej na tak.

Ile fluffu planujecie dać w podręczniku?
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
Nanatar
Mezalianse to domena naszego świata. Mam wrażenie że na Orchii małżeństwo, czy w ogóle związek, szlachcica z wolną chłopką, nie byłby niczym dziwnym, czy niewłaściwym. Czy takie sformułowanie jak "mezalians" jest znane w świecie Orchii? Oczywiście kojarzenie par, by połączyć włości, czy majątki występuje, ale nie sądzę, aby klasa społeczna grała tu pierwsze skrzypce. Chyba że twórcy założą iż struktura społeczna jakiejś nacji, czy religii, na podziale kastowym się opiera.
Status społeczny dziecięcia z takiego związku to sprawa twórców. W feudalnym świecie jaki znamy, doskonałym przykładem jest Wilhelm Zdobywca, urodzony jako "bastard" Księcia Roberta i Arletty (osoby wolnej, ale raczej nie szlacheckiego pochodzenia). Był to świat Normanów, ukorzeniony w tradycji pogańskich wikingów, różny zdecydowanie od feudalizmu francuskiego, mocno związanego z Rzymem XI w.

Ale dwa rzuty? Wystarczy jeden, albo w ogóle dowolność wyboru.

W relacji venara, obawy moje wzbudziła informacja o premiowaniu ras długowiecznych. Jest to oczywiście logiczne, ale co dostają w zamian rasy krótko żyjące? Daje to kopa i tak (przynajmniej w wersji, którą znam) bardzo mocnym i wszechstronnym elfom, a egzotyczna rasa ludzi zostaje z niczym. A może jest inaczej i jest coś co wyrównuje szanse?
 
Suriel
W moim odczuciu rasa ludzka zostala potraktowana jako systemowa nakrocej zyjaca *z orkami obok) konieczność.
Wszystko żyje dłużej od nich. W Erthdownie były wietrzniaki , które chociaz jako jedyne żyły krócej od ludzi. Ale takie jest nastawienie 4ed tj. na nowe ciekawe rasy. A stare i typowe, pies ich tracącal, zrobić bo być muszą.
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
venar
A co sadzisz Venarze o losiwaniu historii postaci? Historii rodziny ?

Zbyt wiele losowości nie jest wskazane, zwłaszcza gdy wszystko co się losuje w 4edKC daje jakieś bonusy, profity itd. Powoduje to zupełnie niepotrzebne dopakowanie postaci, zwłaszcza w kontekście dalszych bonusów podczas losowania postaci (o tym później). Osobiście historię postaci dla swojej postaci pisałem sam na podstawie ras, profesji, statusu społecznego, zawodów itd. To było wystarczające a przy okazji dawało MG bardzo duże pole manewru do tworzenia scenariuszy w przyszłości. Sam tego oczekuję od swoich graczy ale to leniwe bestie więc różnie z tym bywa Smile

W relacji venara, obawy moje wzbudziła informacja o premiowaniu ras długowiecznych. Jest to oczywiście logiczne, ale co dostają w zamian rasy krótko żyjące?

Nie doszedłem do tak dokładnej znajomości systemu ale AS coś wspominał o umiejętnościach choć nie chcę tu niczego przytaczać bo po prostu nie pamiętam.

Jeśli zaś chodzi o losowanie pochodzenia to zawsze myślałem, że związki dwóch osób innych klas społecznych raczej podnosiły status tego niżej urodzonego i jakoś nie wyobrażam sobie że ktoś mając ojca szlachcica a matkę chłopkę czy na odwrót, świadomie wybierze niższy status społeczny. Pewnie istnieje szansa na to jak w przypadku Baliana-bohatera filmu "Królestwo niebieskie", który na koniec znów jest zwykłym kowalem ale ile osób tak naprawdę zrezygnowałoby w takich czasach ze szlachectwa
Nie zgadzam się z Twoimi poglądami, ale po kres moich dni będę bronił Twego prawa do ich głoszenia
 
Araven
@8art
Wieki mnie tu nie było.
Chwała Ci. Ja opracowałem Conana na Fate, ale jakiś czas temu utknąłem. Chętnie bym zobaczył Twoją modyfikację magii z PM. Jakbyś jakiś PBF prowadził to bym zagrał. Nie wszystko w Fate Core mi się podoba. Poszedłem nieco w starsze wersje Fate. Są bardziej zbliżone do Fantasy jak dla mnie.
 
Never
Macie może linka, gdzieś do filmiku lub stronki, gdzie opisana jest mecha fate? Ja słyszałem już trochę, ale zdecydowanie za mało.
 
8art
Macie może linka, gdzieś do filmiku lub stronki, gdzie opisana jest mecha fate? Ja słyszałem już trochę, ale zdecydowanie za mało.


Chodzi ci o FAE czy o FATE. Fae można po polskiemu ściągnąć bez kłopotu i na legalu:

https://zuhar.wor...dition-pl/

FATE w pdf można kupić bodaj na stronie Evil Hat lub Drivethru.rpg (inne źródła też są dostępne, podaj maila, to podeślę stosowne "informacje"
 
czegoj
Byłem, grałem, sprawdziłem...

Nie dla mnie...
1. Karta składa się z 5 kart formatu a4. Podobno w przyszłości ma być do tego apka. Podziękuję. Nie jestem księgowym, ani archiwistą. Dla mnie stanowczo za dużo. Dobrze, że z karty nie dowiedziałem się, co je moja postać. Stanowczo za drobiazgowo opisana rola, według mnie bardzo mało miejsca na kreację.

2. Drobiazgowość poraża. Rzut na to czy przyswoiłem wiedzę, a w efekcie, czy otrzymałem doświadczenia to dla mnie za wiele. Ja wiem, że są systemy gdzie tak jest, ale ja je zwyczajnie omijam.

3. Wszystkiego jest dużo. Czułem się trochę jak dziecko w zabawkowym, niby wszystko w zasięgi ręki, ale nie wiesz co z tymi zabawkami robić. Części, nie rozumiałem, innych nie mogłem znaleźć, jeszcze innych nie wiedział sam Artur i obiecał sprawdzić. Sorry znów nie dla mnie.

4. Potwierdzam 100% słowa venara. To jest zupełnie inny system i wcale nie uproszczony. Owszem jest rezygnacja z opóźnienia, które najmocniej opóźniało grę, zwłaszcza walkę. Ale teraz są chyba rzuty na wszystko. Dostaliśmy zaproszenie na arenę, ale czy na prawdę muszę iść najpierw do biblioteki, potem do świątyni, żeby mieć jak najwięcej dodatków żeby wyjść na arenę. Owszem jeśli znałbym mechanikę to pewnie byłoby to bardziej zrozumiałe, ale ja miałem wrażenie, że nie testuję gry, tylko ktoś mnie informuję jak ją przejść na maksymalnie wysokich współczynnikach.

5. Żeby nie było samych negatywów - bawiłem się świetnie, nie pamiętam kiedy ostatnio tyle się śmiałem. Było super. Truskawką na torcie, jak mawia jeden z komentatorów sportowych, było kiedy postać venara poszła do biblioteki i chciała przeczytać książkę tylko nie to co czarne, a to co białe w niej jest. Myślałem, że się posikam.

Podsumowanie - kapitalne rysunki, olbrzymia wyobraźnia. Bardzo zła jakość przekazu, bardzo wiele niedomówień, Artur mnie informował, co jest w mechanice a nie rozmawiał i testował podsuwane pomysły. Wydaje mi się, że na koniec powinienem życzyć dużo szczęścia, bo będzie potwornie potrzebne, jeśli ten system ma osiągnąć sukces.

P.S. Jakby ktoś chciał przez moment poczuć się jak to wczoraj było, to proponuję wziąć jakąś komputerową grę RPG, w której jest na prawdę dużo zdolności, ras, modyfikatorów itp. a następnie zaczął ją rozpisywać na czynniki pierwsze i sprawdzać, jak zachowa się dana postać po wpisaniu tych wszystkich zmiennych do gry. Mniej więcej będzie świadomość jak odebrałem wczorajsze testy. O samych szczegółach niewiele piszę, bo po pierwsze nie wiem, czy można a po drugie ja osobiście niewiele ich wyniosłem.
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
mastug
Czegoju możesz zdradzić jak teraz gra się bez momentów i opóźnienia. Nie ukrywam że to była jedna z elementów zabawy który wszystko świetnie porządkował.
Jak teraz szybkość postaci wpływa na walkę?
 
czegoj
Porządkuje to mniej więcej w ten sposób, że postać udziela się w określonym momencie. Np. mając 13 szybkości będziesz aktywował się w 3 i 13 momencie. Jest to o tyle klarowne, że wiadomo kto i kiedy? Natomiast nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, bo w żadnej walce nie brałem udziału. Oczywiście na ilość tych, akcji/aktywacji mają jeszcze wpływ takie czynniki, jak - jaką bronią walczysz, jakie masz wyszkolenie, magia itd. Za dużo składowych. Według mnie samą walkę porządkuje to o tyle, że wiem kiedy mogę co deklarować. Podziałka jest sztywna dla wszystkich. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem.
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Miejsce testów zmodyfikowanej mechaniki Mechanika w świecie Kryształów Czasu 61 01-12-2017 15:01
Kryształkon 2017 Sfera Egzystencji Offtopowej 35 28-05-2017 21:09
Darmowe wejściówki dla weteranów Sfera Egzystencji Offtopowej 9 21-10-2014 19:17
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

dretch
14-12-2017 23:09
Przepraszam ale u mnie koniec roku jest bardzo intensywny w robocie! Będe chciał ruszyć z Pokusą wieczorami. Mam nadzieje, że uda mi się coś skrobnąć w sobotę.

Keth
14-12-2017 17:23
Już nie przesadzajmy, każdy daje tyle, na ile mu pozwala czas i rodzina!

Suriel
14-12-2017 15:16
Keth - silnik nr 1 portalu. Smile

Keth
13-12-2017 22:38
No bo nie ogarnę wszystkiego na raz, spokojnie! Pfft

Suriel
13-12-2017 22:37
Tak patrzę, i widzę że na rekord idzie z ilością artów na mainie. Klapnely za to pbfy i podejrzana cisza na portalu.

8art
12-12-2017 21:38
Niedlugo pewnie bede w domu. Ale nie obiecuje wpisow bo lece na ryj.

dretch
12-12-2017 17:11
Post w Świcie

dretch
12-12-2017 17:07
Krótki wpis walki Eco z goblinozaurem - poprawiony wpis, literówki etc.

dretch
12-12-2017 16:52
Aktualizacja postu 404 OD

dretch
11-12-2017 21:18
ja tez bede pisal jutro :/

8art
11-12-2017 18:13
Bede pisal chyba dopiero jutro

czegoj
11-12-2017 09:33
Przy edycji artu masz znaczek wstaw nową tabelę.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5467]
czegoj[3599]
8art[2462]
koszal[2253]
Treant[2109]

Ostatnia aktualizacja
Sigil
czegoj
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką