20.11.2017 12:23:08
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Perpignan
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Relacja z testów gru...
System Kryształy Cza...
DE - Nowe mapy
Gry paragrafowe
Kryształy Czasu podr...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Relacja z testów grupy weteranów 03.09.2017
venar
Nie zawsze jednak zostanie przebity. Zróbmy test. Weźmy pancerz 2cm ze stali walcowanej (dajmy na to) i pozadziwianej tak że będzie też miała powierzchnie proste. Teraz uderzamy z siłą wystarczającą by się lekko przez nią przebić, uderzamy w płaskie jest dziura. Teraz uderzamy w kant, stal przypominam ma wszędzie tą samą grubość, co się stanie? Niewiele się stanie. Dlaczego taki fenomen, ano wynika to ze zwykłych praw fizyki i tyle.

Odpowiadając krótko - od tego czy i jak został pancerz przebity jest tzw. parametr losowy obrażeń. Raz uda się precyzyjnie trafić i zadać duże obrażenia, a raz to trafienie było tak nieumiejętne czy za lekkie, że nie wyrządziły żadnych obrażeń. I tak moim zdaniem trzeba interpretować, wszelkie ześlizgnięcia się, trafienia w kant etc.

A co zrobić z OB broni lub tarczy? Ja mam inną propozycję, a czemu nie określić biegłości w posługiwaniu się tarczą? I porównywać umiejętności posługiwania się konkretną bronią lub tarczą? Miecz kontra tarcza. Miecz kontra sztylet. Miecz kontra młot. Itd. itp. Przecież umiejętność posługiwania się bronią to nie tylko to jak nią atakować ale również jak się bronić. Dodać modyfikator wynikający z wielkości np. Bo trudno wyobrazić sobie, że będę się skutecznie bronił sztyletem i robił zastawy czy inne obronne manewry przeciwko toporowi dwuręcznemu.
Pójdę dalej, chcecie OB ze zbroi? To zróbcie w niej biegłość. Będzie logiczne wytłumaczenie, że w czasie ataku przeciwnika ustawiam się do ciosu tak, że cios ześlizguje się po pancerzu. Poniosło mnie? Może, ale przynajmniej taki argument jestem w stanie zaakceptować. Ale nie to że pancerz sam z siebie daje jakąś obronę.
Nie zgadzam się z Twoimi poglądami, ale po kres moich dni będę bronił Twego prawa do ich głoszenia
 
VoyTasS
8art napisał(a):

Widzę że dyskusja zdecydowanie idzie w kierunku uproszczenia mechanikiGrin

Są to ciekawe rozważania, ale chyba bardziej dotyczące ZEKC albo tej zapowiadanej super uber edycji, a nie 4 Edycji "UPROSZCZONEJ".

I dlatego, żeby to uproszczenie miało jakiś kształt... i sens, najlepiej zostawić najprostsze rozwiązanie: trafienie vs obrona bez dodatkowych rzutów na tarcza kontra miecz itp...
Tylko żeby to miało ręce i nogi, trzeba mieć odpowiednio liczone oba parametry. O ile do trafienia osobiście nie mam większych zastrzeżeń, to już do obrony jak najbardziej.
1. Zbroje - jak autor chce zostawić obronę, bo to "charakterystyczny znak" KC - niech odpowiednio zrobi ograniczenia. Ciężkie zbroje - wielkie wyparowania, jakaś tam "obrona" i tak samo wielkie ograniczenia. Pamiętam jak to "drzewiej bywało": 1/2, 1/3 czy nawet 1/4. Obecnie taka płyta zabiera 3 DEX dając 4 do obrony... nic, tylko każdego w taką ubrać.
2. Broń - nie bawimy się w "odejmowanie od trafienia" tylko dodaje jakiś parametr do obrony i tyle. Do pominięcia jest fakt lepszej lub gorszej biegłości w takim np mieczu, bo dodatkowe "skille" w biegłości można rozwiązać przez umiejętności specjalistyczne (parowanie, zastawa itp)
3. Tarcze - nie dzielmy tarcz ze względu na zastosowanie. Obrona za to, że gościa z tarczą trudniej trafić w klatę i tyle.
Obecnie największym problemem z liczeniem DEF jest tylko ta część ze zbroi (za małe ograniczenia w stosunku do def i wyp).

Żeby bylo prosto, zestawmy trafienie vs obrona i tyle.
 
Suriel
Ja bym tam wyciął dużo z obecnej tzw. "upriszczonej" wesji bo jak dla mnie, i nie tylko uproszczona ona nie jest. Jest sporo liczenia.
Możemy zrobić test co sie stanie jak się zlikwiduje obronę i zwiększy wypraowania. Graliśmy tak przez dwa czy trzy miechy, chętnie Wam coś pokaże co się wówczas dzieje... evilsmile

To co, potestujemy? Zakladam osobny wątek.
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
czegoj
To co, potestujemy? Zakladam osobny wątek.

Po co? Zmiany w tej dziedzinie nie wejdą w życie. Ty już lepiej skup się na tworzonym świecie. Jeśli będzie fajny, a zapowiada się ciekawie, to dorobisz mechanikę i będziesz miał komplecik.
Pilnie poszukuję dobrej pracy.Lzy
Moje pbf-owe CV - http://www.kryszt...php?user=7
 
venar
Ech, czegoj, uprzedziłeś mnie. Właśnie miałem to napisać Smile
Nie zgadzam się z Twoimi poglądami, ale po kres moich dni będę bronił Twego prawa do ich głoszenia
 
Nanatar
Ależ tarcza służyła do obrony i nie trzeba się tu specjalnie wiele uczyć. Takim super szkoleniem w tarczy jest "tarczownik". W przypadku zasłaniania się tarczą, na prawdę trudno trafić gościa w coś innego niż tarcza, a ta oczywiście przyjmuje cięgi i po 20-40 uderzeniach rozpadnie się. Przy czym, dużo prędzej rozpadnie się od uderzeń toporem, niż od strzał z łuku.
Reasumując dla tarcz: Duże obrona, znów napiszę, większa niż w oryginale, ale określona i przestrzegana wytrzymałość. Umagicznienie tarczy nie powinno podnosić jej obrony, a tylko wytrzymałość. Gdyż obrona tarczą wynika z aktywnego się nią zastawiania, a nie powodowania ześliźnięć, z racji budowy. W związku z niewielkimi profitami, a dużym nakładem i ryzykiem magiczne tarcze powinny należeć do rzadkości. [Kiedyś już o tym pisałem, ale okazało się że w zasadach stoi że podwójna obrona, to się przymknąłem]. Tarcze się zwyczajnie zużywały, nawet te rycerskie herbowe. Nie tak, że rycerz ma jedną od dziesięciu lat i brała udział w pięciu bitwach. Do tego przypominam że miecze się tępią i trzeba je ostrzyć, a niech moi gracze o tym zapomną.

Venar, w tym systemie obrażenia zawsze są wysokie, jak już cios trafi. Trzeba nie lada zbroi by w pełni "wyparowć" cios miecza DW. nawet na niskich poziomach.
woj. 1p. SF160 miecz ć TR 126 obr 220ć Niech będzie -20obr, 200 obrażeń ciętych to już górna część tabeli, nawet górna miarowa dostanie 40obrażeń.
Żeby kupić płaszczyznę odlewaną (2000sz zł) trzeba sprzedać majątek, a przeważnie i tak nie starczy, bo inna broń, szkolenia, szaty, koń, reszta ekwipunku. Moim zdaniem gdzieś się to wyrównuje. Ale ceny zbroi, wyższe winny być, wyższe.

Racje masz natomiast, że inaczej zastawia się mieczem przed podobną bronią, a inaczej, jak napisałeś przed ciężkim dwuręcznym toporem. Się nie da tego odwzorować. Nie sądziłem że to napiszę: Trzeba Uprościć.

Pisaliście, że się w nowej edycji opłaca włożyć blachy, bo zawsze obrona wyjdzie na plus. I ch.... A co z ruchliwością? Co mi z obrony na plus jak ani się skradać, ani unikać pułapek, ani uciekać i do tego ciągłe otarcia, później owrzodzenia od tego pancerza. Fujj! A niech mnie gania facio w stalowym garniturze, aż się zmacha, ja stawiam na ruchliwość i zwinność, a lubię grać wojownikami i rycerzami. Blachy są dobre do pojedynku na kopie, albo do ostrej bitwy, kiedy nie wiadomo skąd się ciosu spodziewać.
 
Never
Co do zbroi to się zgadzam. W średniowieczu są podania, które mówią o tym, jak rycerze w pełnej płycie potrafili przepłynąć rzekę. Więc to nie jest do końca tak, że zbroja nie pozwala się poruszać itd. W starożytności ludzie potrafili utrzymywać formacje elitarnych falangitów zakutych w bardzo ciężkie zbroje łuskowe. A falanga nie jest prostym szykiem.

-> -> -> Tak jak chcieliście.
Pokazałem ojcu ten wątek. Przeczytał wszystko. Stoczyłem prawdziwą batalię o obronę ze zbroi, ale poległem. No trudno, ten aspekt się po prostu nie zmieni i już. Ja zrobiłem, co mogłem. Więcej nie chcę, bo to tylko niepotrzebnie opóźni prace.

Jak dla mnie ten system jest okej, jednak najchętniej widziałbym go na komputerze jako odmianę Darkest Dungeon. Uproszczony nie jest, ale łatwo się wszystko liczy i mogę pokombinować sporo, przy rozwoju postaci. Dla mnie jako gracza jest to najważniejsza kwestia.
Reszta rzeczy, jak zawsze zależy od MG Smile.

Za tydzień jedziemy do najstarszej grupy KC w Polsce do Poznania. Jestem bardzo ciekaw ich opinii. Wsłucham się dosłownie w każde słowo.

Co do uproszczonej mechy to
Myślę, że w oparciu o tą mechanikę, można stworzyć zmodyfikowany własny setting osadzony na jakiejś planecie, np Świat Suriela. Tak bym to widział ja...
 
Suriel
Cóż, w każdym razie dzięki za próbę. Jesteś takim troche7 rzecznikiem i pomostem pomiędzy starymi portalowcami a autorem. Jednakże trzeba sobie zdawać sprawę kiedy bitwę się przegrało (nie wnikam kto przegrał). Skoro AS nie da się przekonać, to nie da, przechodzimy zatem nad tym i pora myśleć o innych tematach.

Taka gorąca prośba. Poproś poznaniaków by koniecznie odezwali się w tym wątku z jakąś recenzją. Fajnie by było gdyby wszelkie uwagi były w jednym wspólnym wątku. W tym wątku.
"Jeśli nie chcesz mieć swego udziału w klęskach, nie będziesz go miał również w zwycięstwach" Antoine de Saint-Exupéry
 
VoyTasS
Never napisał(a):

Co do zbroi to się zgadzam. W średniowieczu są podania, które mówią o tym, jak rycerze w pełnej płycie potrafili przepłynąć rzekę. Więc to nie jest do końca tak, że zbroja nie pozwala się poruszać itd. W starożytności ludzie potrafili utrzymywać formacje elitarnych falangitów zakutych w bardzo ciężkie zbroje łuskowe. A falanga nie jest prostym szykiem.

-> -> -> Tak jak chcieliście.
Pokazałem ojcu ten wątek. Przeczytał wszystko. Stoczyłem prawdziwą batalię o obronę ze zbroi, ale poległem. No trudno, ten aspekt się po prostu nie zmieni i już. Ja zrobiłem, co mogłem. Więcej nie chcę, bo to tylko niepotrzebnie opóźni prace.

Czyli ograniczenia też zostają w takim minimalnym zakresie?
Never napisał(a):
Co do uproszczonej mechy to
Myślę, że w oparciu o tą mechanikę, można stworzyć zmodyfikowany własny setting osadzony na jakiejś planecie, np Świat Suriela. Tak bym to widział ja...

Myślałem, że to A.Sz. ma stworzyć system o uproszczonej mechanice... a nie dać "podstawkę" graczom, żeby sami sobie upraszczali Smile Na zachodzie to nie przejdzie.
 
Never
Hejka, widzę, że Maciej nie wstawia jeszcze relacji z Poznania, to ja napiszę coś w połowie drogi.

Opinie o 4 edycji (staram się być obiektywny):
Były testy przeprowadzane w 4 grupach weteranów RPG tego systemu (każda ma 20+ lat gry w KC RPG na karku bez dłuższych przerw, które nie przekraczają 2 lat:

Od siebie wszystkim grupom dziękuje za rzetelne i odpowiedzialne nas potraktowanie. Jest nam bardzo miło, ja jestem niesamowicie wdzięczny!!!

Jedna grupa powiedziała - Raczej zdecydowane Nie (ale nie wiem, czy z powodu prowadzącego, czy z powodu systemu). Z resztą grali w zasadzie wstęp.
Jedna grupa jest neutralna
Jedna grupa ma stanowisko neutralno-dobre
Jedna grupa jest zachwycona

Na stałe dłuższe testy skusiła się jedna grupa , która jest zachwycona. (pozostałe dwie jeszcze nie wydały opinii). Grają, co dwa tygodnie w Warszawie. W uwaga... 8 osób!

Jeżeli ktoś liczył, że projekt szybko upadnie, to nie ma na co liczyć. Gdyby wszystkie grupy powiedziały NIE, to myślę, że trzeba by było zamknąć drzwi i skrzynkę. A w taki sposób trzeba to szlifować dalej, chociaż podręcznik ma już z 200 stron A4.

Osobiście chcę poprowadzić jednej grupie testy przez komunikator online. Świeżej i młodej, ale z RPG obeznanymi - grają od 2 do 5 lat. Nie będzie tam możliwości pokazania planszy, figsów itd. Czysta wyobraźnia. Chcę zobaczyć, czy ten system wytrzyma również i takie testy.

Nie wiem, czy będę miał czas prowadzić więcej grup. Na razie chcę zobaczyć jak będę się czuł jako mistrz gry. Bo jeżeli będę czuł się źle, no to nie będę chciał robić kolejnych sesji, to oczywiste Grin
 
Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Miejsce testów zmodyfikowanej mechaniki Mechanika w świecie Kryształów Czasu 41 08-11-2017 10:42
Kryształkon 2017 Sfera Egzystencji Offtopowej 35 28-05-2017 21:09
Darmowe wejściówki dla weteranów Sfera Egzystencji Offtopowej 9 21-10-2014 19:17
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
20-11-2017 10:17
Tja, i o skarbach nie zapomnij.

Keth
20-11-2017 09:59
Nie śpiesz się, myśmy już w międzyczasie załatwili i tego kusznika i tego odźwiernego. Jak się ogarniesz po podróży, rozdziel pedeki!

dretch
19-11-2017 17:14
Żyje, wracam z delegacji. Jutro ogarnę pbf y Smile

namakemono
19-11-2017 12:29
Grin

lightstorm
19-11-2017 11:32
dziś i jutro mam wolne więc uzupełnię pbf'y

Keth
19-11-2017 11:04
Szach mat! Będzie wpis dziś wieczorem!

namakemono
19-11-2017 08:34
Chłopaki, gramy dalej w Czarny Świt? Jakoś zmarkotnieliście, jacyś tacy cisi...

namakemono
19-11-2017 08:32
Sanderson: Bezkres Magii - potwierdzam. Niebawem premiera trzeciej części Archiwum Burzowego Światła.

Nanatar
18-11-2017 22:21
No zachęciłeś, się zaraz pośpieszymy. Jeszcze nam ogrów na zbójach, pędzonych przez wargów trzeba evilsmile

Suriel
18-11-2017 21:00
Ty to potrafisz zachęcić Grin

Keth
18-11-2017 20:56
Chłopaki, gramy dalej w Okna? Jakoś zmarkotnieliście, jacyś tacy cisi... napuścić na Was ogry?

Keth
18-11-2017 16:41
Brandon Sanderson "Bezkres magii" - polecam!

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5374]
czegoj[3550]
8art[2425]
koszal[2224]
Treant[2067]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką