20.01.2019 09:31:26
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
KC - Szkwał cz. 3
Stare lub nowe karty...
Czego akurat słuchacie?
Sesje na youtubie
Sesja KC online - Wy...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Chciałem sprawdzić czy...
Logo jest naprawdę dob...
Bardzo ładne w swej pr...
Logo super hiper extra...
Super logo!, odcinanie...
Artykuły
Oh! To już 2019. O i j...
Czy to cudo w końcu wy...
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 73,670
01. Wybór rasy i płci Czytano: 23,530
05. Czary - objaśnie... Czytano: 20,155
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 18,935
Legenda Kryształów C... Czytano: 18,674
Charakter Postaci Czytano: 17,509
Martwiaki Czytano: 16,533
Spis kamieni szlache... Czytano: 16,273
02. Kasta Żołnierska Czytano: 15,760
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 15,131
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 7,541
Reaminacja czy eutanazja? 7,389
Już jest!!! 6,846
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 5,508
I po premierze 5,222
Grafiki Musiała 4,636
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,238
Nowa odsłona Księgi Profesji! 3,922
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 3,901
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 3,879
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
DE - Duchy żywiołów
Keth
Najpierw mały off-topic. Jestem w trakcie lektury trzeciego tomu "Archiwum Burzowego Światła" Sandersona i im bardziej się zagłębiam w ten wciągający świat Rosharu, tym większe podobieństwo (oczywiście niezamierzone) dostrzegam pomiędzy sprenami Rosharu oraz duchami żywiołów występującymi w DrecarE.

Do rzeczy. Jak rozumiem, duchy będące formą manifestacji żywiołów występują wszędzie wokół BG jako coś zupełnie naturalnego. Czy wszyscy mogą je postrzegać w wymiarze rzeczywistym? Czy też widzi się jedynie te duchy, które należą do patronackiego elementu? Czy każdy widzi je w inny sposób czy też mają uniwersalną formę? Zaklęcia elementalistyczne pozwalają na komunikację z duchami żywiołów - na ile wyrafinowana i szczegółowa jest taka konwersacja? Czy duchy znają języki rozumnych śmiertelników czy też komunikacja odbywa się za pomocą telepatii?
 
www.rpgonliner.fora.pl
Sigil
Przyznam, że nie czytałem "Archiwum Burzowego Światła" i nawet chyba niekoniecznie wiem, o czym to jest. Ideę duchów żywiołów zaczerpnąłem po prostu z wierzeń związanych z elementalami. Wydaje mi się wszakże, że jest ona na tyle uniwersalna, dla duchowości Zachodniej Europy, że korzysta z niej w ten czy inny sposób wielu autorów.

Nikt, kto nie posiada "Widzenia Duchów" (Zdolność Magiczna z drzewka Zaklinanie Duchów) nie umie postrzegać duchów - chyba, że same się zamanifestują. Do tego potrzebna jest im zdolność materializacji. Wiele elementali ją posiada, ale używa jej jedynie w razie konieczności (np. obrona Miejsca Mocy). Żywiołaki danego rodzaju z zasady lubią postacie o tym samym Patronacie co one i sprzyjają im - nie przepadają natomiast za osobami o Patronacie przeciwnym. Ich niechęć może przyjąć różne formy - od prostego ignorowania postaci, po drobne psikusy a nawet wrogość.

Jeśli ktoś pragnie użyć czaru szkoły Elementalizmu: Mowa Żywiołu - musi oczywiście być w pobliżu danego ducha - czyli albo musi widzieć żywiołaka w jego fizycznej formie, albo po prostu zwraca się do ducha kamienia czy strumienia, w nadziei, że ten mu odpowie. Rozmowa jest czymś pomiędzy telepatią a normalnym dialogiem - komunikujący się używa słów, będących częścią języka Elementali. Sam może słyszeć ich odpowiedzi jako normalne słowa lub też wiadomość przekazaną w szumie wiatru, czy szemraniu strumienia. Oczywiście poziom interakcji i szczegółowości rozmowy zależny jest od inteligencji i zaangażowania ducha, z którym się wchodzi w kontakt, a także jego nastawienia do bohatera (nastawienie określa test Relacji z Duchami: Inu. + Kosmologia z premią lub karą zależną od Patronatu). Np. duch kamienia przydrożnego, który większość czasu spędza śpiąc, może nie mieć wiele do przekazania - w przeciwieństwie do ducha wiatru, który podróżuje po okolicy i jest dość ciekawski (choć zwykle ma bardzo krótką pamięć). Ogólnie można to opisać tak:

  1. Ghoby (Elementale Ziemi) - spokojne, powolne, uparte i stałe w swych dążeniach. Nie lubią zmian, unikają próżniaków.
  2. Odyny (Elementale Wody) - czarujące, uprzejme, empatyczne, uwodzicielskie, wrażliwe. Lubią rzucać uroki. Unikają osób przesadnie agresywnych.
  3. Sylfy (Elementale Powietrza) - ciekawskie, inteligentne, wszędobylskie, nie lubią stać w jednym miejscu i mają dość krótką pamięć. W zasadzie łatwo nawiązują kontakty.
  4. Salamandry (Elementale Ognia) - dumne, gniewne, aktywne i ambitne. Nie lubią głupców i tchórzy.
  5. Iskry (Elementale Elektry) - energiczne, bystre, zmienne i kierujące się logiką. Nie lubią osób nie rozumiejących techniki. Nie rozmawiają z kimś, kogo uznają za słabego.
  6. Astrale (Elementale Ducha) - uduchowione, wzniosłe, czyste, chętnie wspomagają tych, którzy szukają duchowej mądrości. Nie lubią osób przyziemnych i materialistycznych, od których trzymają się z daleka.


Mam nadzieję, że ten krótki opis da Ci pewne wyobrażenie. Nawiasem mówiąc jest on w dużej mierze zgodny z opisem duchów żywiołów zamieszczonych w wielu zachodnioeuropejskich grimoirach oraz z ich charakterem przedstawionym np. w baśniach ludowych - które to źródła o wiele częściej stanowią moje inspiracje, niż dzieła innych twórców spod znaku fantasy. Wink
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.
 
http://swiatyniakrzyku.wordpress.com/
Keth
Do kogo w opozycji występują astrale, do iskier? I od razu drugie pytanie - w jaki sposób nawiązywać kontakt z astralami, w dowolnym miejscu czy w jakimś szczególnym? (potrafię sobie odpowiedzieć na pytanie dotyczące klasycznych żywiołów, ale jestem niepewny w przypadku iskier i astrali). Jaką formę widzialną przyjmują poszczególne żywioły? Istnieje jakaś uniwersalna czy też w każdym przypadku mamy do czynienia z czymś indywidualnym?

W ogóle miałbym taką propozycję, żeby pewne rzeczy w świecie gry wizualizować za pomocą wstawek fabularnych. Sigil, bardzo dobrze piszesz, masz odpowiedni warsztat (z góry zastrzegam, nie podlizuję się za dodatkowe pedeki). Mógłbyś w przypadku nadmiaru wolnego czasu napisać jakąś krótką scenkę fabularną, w której czarownik rozmawia z dowolnym wybranym żywiołakiem? Taki sposób prezentowania świata jest naturalnie czasochłonny, ale pozwala dosłownie literalnie przedstawić graczowi / czytelnikowi wyobrażenie autora w danej kwestii.
 
www.rpgonliner.fora.pl
Sigil
Tak, żywioł Ducha przeciwny jest żywiołowi Elektry.
Duch jest bierny, rozpuszczający, bezwładny, efemeryczny - Elektra odwrotnie: aktywna, konstruktywna, ukierunkowana, energetyczna.

Iskry pojawiają się zwykle w pobliżu urządzeń elektrycznych lub w czasie naturalnych wyładowań atmosferycznych (np. burza).
Astrale pojawiają się na ziemi raczej rzadko - zamieszkują bowiem bardziej subtelne sfery. Napotkać je można jednakże na uroczyskach (naturalnych Miejscach Mocy związanych z energią Ducha), w pobliżu uduchowionych osób (np. świętych kapłanów czy Eremitów), w miejscach nacechowanych duchowością - np. w świątyniach Bóstw Mistycznych. Czasami schodzą także na ziemię w czyste, gwiezdne noce.

Żywiołaki przyjmują formę jak... żywiołaki. Tzn. wiesz, chyba potrafisz sobie unaocznić istotę zbudowaną z energii danego żywiołu? Oczywiście, im większy duch tym jest ona większa. Np najmniejsze istoty tego rodzaju mogą być drobne niczym motyle, rzadko zaś przekraczają wielkość zająca. Większe nazywane żywiołakami i są wielkości dorosłego człowieka. Najpotężniejsze, zwane dżinami są potężne niczym giganci i bardzo niebezpieczne. Zwykle jednak pojawiają się tylko w pobliżu ogromnych wyładowań mocy - jak np. wybuch wulkanu czy trzęsienie ziemi.

A przykład rozmowy z żywiołakiem Elektry znajdziesz w Cieniach na Śniegu. Post 271. Tutaj masz sznurek:
http://krysztalyc...wstart=260

Masz tam nawet obrazek, jak wygląda taka Iskra. Tak na marginesie, Norlaug (czarownica, rozmawiająca z żywiołakiem) jest z Patronatu Ducha. Dlatego zapewne Iskra niezbyt ją polubiła. Wink

Ach i zapomniałbym: jeszcze drobna uwaga na temat porozumiewania się z duchami. Pozwala na to także znajomość języka Śpiew Duchów - choć jest to raczej jednostronna komunikacja. Tzn składa się on z różnorakich wibracji i odmian rytmu, z których Szamani, Druidzi czy czarownicy tworzą pieśni, by przekazać coś duchom. Znajomość tej mowy pozwala więc na zakomunikowanie istotom astralnym najróżniejszych rzeczy - nie gwarantuje jednak zrozumienia odpowiedzi, bowiem duchy z zasady odpowiadają we własnej mowie (by ją zrozumieć należy mieć Zdolność: Mowa Duchów lub czar: Mowa Żywiołu).
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.
 
http://swiatyniakrzyku.wordpress.com/
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

maciej
19-01-2019 16:08
Historia postaci była dobra. Uznałem że skoro bardzo chce to ok.

BAZYL
19-01-2019 15:32
Zasada nominalna jest taka, że półboga nie można łączyć, więc poza Rytuałem Tysiąca Świec dla Katana - raczej ciężko. U mnie gracz musiałby to naprawdę mocno umotywować.

Nanatar
19-01-2019 15:29
Do tego nie jest to wcale profesja mocna, słabe dodatki do współczynników, średnie czary, zbyt ogólne umiejętności profesjonalne. Bardzo ryzykowne przemiany.

Nanatar
19-01-2019 15:26
Od ciebie zależy czy dopuścisz autoobjawienie, ja nie miałbym nic przeciw. Półbóg to trudna profesja, szacun dla gracza.

Nanatar
19-01-2019 15:25
Skoro wybrał profesję półboga to musiał ją jakoś zdobyć, jest przecież dostępna. Niestety teoretycznie nie można jej łączyć z inną.

maciej
19-01-2019 14:55
Kolejny panel dyskusyjny na shoutboxie

maciej
19-01-2019 14:55
Mam takiego bohatera który wg swojej historii odkrył proroctwo i studiując stare zapiski zdobył tą profesje.

maciej
19-01-2019 14:54
KC.PÓŁBÓG.Czy bohater na 0 poziomie może nauczyć się tej profesji w inny sposób niż od innego połboga?np z ksiąg,pergaminów itp.

lightstorm
18-01-2019 22:39
właśnie to robię Smile

Keth
18-01-2019 22:27
To teraz zapodawaj scenkę do MD, bo nie wiem, co Twoja postać zamierza zrobić, a mam w głowie jeszcze jeden wpis! Wink

lightstorm
18-01-2019 22:22
poprawiłem post w Denmark, dodałem obrazki i dopisałem więcej Smile

czegoj
17-01-2019 22:54
Zajrzyjcie koniecznie do wątku http://www.kryszt.
..ad_id=1588
. Może możecie coś podarować innym portalowcom.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7561]
czegoj[5154]
dretch[3675]
8art[3422]
koszal[3171]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką