20.01.2019 09:35:40
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
KC - Szkwał cz. 3
Stare lub nowe karty...
Czego akurat słuchacie?
Sesje na youtubie
Sesja KC online - Wy...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Chciałem sprawdzić czy...
Logo jest naprawdę dob...
Bardzo ładne w swej pr...
Logo super hiper extra...
Super logo!, odcinanie...
Artykuły
Oh! To już 2019. O i j...
Czy to cudo w końcu wy...
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 73,670
01. Wybór rasy i płci Czytano: 23,530
05. Czary - objaśnie... Czytano: 20,155
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 18,935
Legenda Kryształów C... Czytano: 18,674
Charakter Postaci Czytano: 17,509
Martwiaki Czytano: 16,534
Spis kamieni szlache... Czytano: 16,273
02. Kasta Żołnierska Czytano: 15,760
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 15,131
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 7,541
Reaminacja czy eutanazja? 7,389
Już jest!!! 6,846
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 5,508
I po premierze 5,222
Grafiki Musiała 4,636
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,238
Nowa odsłona Księgi Profesji! 3,922
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 3,901
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 3,879
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
DE - Magiczna Muzyka
Sigil
To nie jest jeszcze oficjalny art do DE a zaledwie szkic do niego. Garść pomysłów i zasad do przetestowania dla bardów. Cieszę się bardzo, że Lighstorm gra w mój aktualny scenariusz do PBF bardem właśnie, gdyż będę mógł sprawdzić w praktyce jak mają działać podane tu zasady. Taki betatest. Uprzedzam więc, iż wszystko co napiszę poniżej może podlegać rożnym modyfikacjom w niedalekiej przyszłości, gdy zderzę mechanikę z rzeczywistością gry.

Magiczna Muzyka

Zdolność specjalna Barda, pozwalająca mu używać Magii Mistrzostw, gdy tworzy muzykę - a więc zarówno gra jak i śpiewa. Bardowie z racji roli zawodowej mają dojście do drzewka Mistrzostw Wzorców. Jednak zdolność Magiczna Muzyka rozciąga swe działanie o wiele dalej - będąc dla tej profesji w ogóle sposobem korzystania z Magii Mistrzostw. Jeśli więc Bard przebudziłby inne Drzewko Mocy, w czasie rzucania zaklęć także używałby Magicznej Muzyki.

Zdolność ta zmienia użytkowanie zaklęć Magii Mistrzostw, wpływając na:
- Ich skuteczność: skorzystanie z Zdolności Magicznych uzależnione jest od testu Artyzm + Charyzma.
- Czas ich rzucania: zaklęcia trwają tak długo, jak długo bard gra i/lub śpiewa.
- Obiektów zaklęcia: bard może wpłynąć na wszystkich, którzy słyszą jego pieśń. Może wszakże wybrać czy jej efekty mają stosować się do sojuszników czy wrogów. Istoty głuche lub te, które nie słyszą go z jakiś innych przyczyn, są oczywiście odporne na działania barda.

Pieśni za każdym razem muszą być dopasowane stylem do danej Zdolności - dotyczy to zarówno słów jak i samego brzmienia muzyki. Tak więc pieśń pogrzebowa nie ma szans wzbudzić wesołości, lecz jedynie rozpacz lub chęć zemsty. W tym aspekcie bardowie ograniczeni są poprzez samo medium artystyczne, z którym pracują.

Oczywiście Bard używając Magii Mistrzostw musi zapłacić koszt zaklęcia, tak jak wszystkie inne postacie. Dzieje się to niezależnie od tego czy uda mu się je rzucić czy nie (a więc bard wydaje najpierw Energię, a później wykonuje test Artyzmu).
Pech w teście Artyzmu oznacza, że bard nie będzie mógł już użyć danego zaklęcia w odniesieniu do wybranej publiczności.

Bard może rzucać zaklęcia w czasie potyczki o ile wymagają one jedynie nucenia lub śpiewu, a on posługuje się bronią dystansową, krótką lub kolną trzymaną w jednej ręce. Z uwagi na wysiłek jakiego wymaga walka niemożliwe jest jednak śpiewanie w czasie posługiwania się cięższą bronią ręczną, lub bronią i tarczą.


Modyfikacje Mistrzostwa Wzorców

Jak można zauważyć wypisane powyżej modyfikacje mogą wpływać na Zdolności Mistrzostw Wzorców nieco je modyfikując. Powstałe zmiany opisuję poniżej:

Wtajemniczenie I i II

Skanowania (Osobiste, Istot, Otoczenia, Przedmiotów)
Bard skupia się na celu i zaczyna śpiewać lub grać (w tym przypadku może też nucić) pieśń, która ma wyrażać wzorzec danego rodzaju: osoby, przedmiotu czy miejsca. Należy tutaj zaznaczyć, że dopóki nie stworzy całej pieśni, nie będzie miał pojęcia o wszystkich efektach magicznych, które próbuje wykryć. Magiczna muzyka pozwala mu bowiem niejako "przelać" wzorzec rzeczywistości w melodię i dopiero słuchając jej, bard jest w stanie ustalić co wykrył. Z tego względu zaklęcie to trwa pewną ilość czasu. MG powinien określić ją jako 5R x poziom najwyższego działającego czaru, jaki może być wykryty.

Wtajemniczenie III

Napełnianie Wzorca
Działa tylko w przypadku wyrabiania instrumentów muzycznych. Bard wykonując je (co wymaga testu Artyzmu: Lutnictwo) musi śpiewać odpowiednie pieśni.

Odczyt:
Podobnie jak w przypadku skanowania, bard śpiewa lub gra, by odczytać wewnętrzne przeżycia i myśli celu. Jeśli śpiewa, jego pieśń zwykle zawierała będzie informacje o tym co cel myśli. Dlatego też zdolność ta w przypadku bardów nie służy do cichego odczytywania zamierzeń innych - lecz do ujawniania np. kłamstwa czy tajemnicy, którą ktoś skrywa. Z tego względu może być bardzo niebezpieczna społecznie, zarówno dla osoby będącej jej ofiarą - jak i czasami dla samego barda, gdy np. ujawni ludowi sekrety potężnego magnata.
Wyjątkowo Bard może tym zaklęciem objąć tylko jedną osobę. Ofiara może się bronić testem SW, jednak każdy poziom Zdolności poza pierwszym, skutkuje karą -10 do testu obronnego.

Sonda Myślowa
Bard może rzucać ten efekt nucąc lub śpiewając. Obejmuje on ten sam obszar co w przypadku normalnego użycia Zdolności.

Wizja Losu
Podobnie jak w przypadku wielu innych Zdolności - zaklęcie to nie opiera się na wizji lecz na muzyce. Bard wchodzi w trans śpiewając pieśń na temat zagadnienia, które go interesuje. Informacje, które otrzyma będą w niej zawarte. Zdolność ta wymaga więc śpiewu, istotne bowiem tutaj są słowa.

Wtajemniczenie IV

Manipulacja Fatum
Bard tworzy pieśń wspomagającą sojuszników lub utrudniającą działania wrogom. Za każdym razem działa ona na wszystkie cele (z jednej lub drugiej grupy), które ją słyszą. Ilość przebić uzyskanych w teście Artyzmu pozwala na wpływanie na rzuty w czasie trwania pieśni. Sojusznicy mogą dzięki temu powtórzyć tyle rzutów, ile przebić uzyskał Bard i rzuty te nie mogą zakończyć się pechem. Jeśli pieśń ma formę ofensywną - Bard może powtórzyć tyle rzutów przeciwników, ile sukcesów uzyskał w teście. Rzuty te nie mogą zakończyć się krytycznym sukcesem. Efekt trwa tak długo, jak długo brzmi pieśń.

Rozplatanie Wzorców
Działa podobnie do standardowego użycia Zdolności - oczywiście bard w tym czasie musi grać lub śpiewać. W efekcie tworzy pewnego rodzaju kontrpieśń, która neguje działanie przeciwnego zaklęcia. W przypadku efektów stałych działa to tylko w czasie trwania pieśni.

Splatanie Wzorców
Działa na wszystkich sojuszników lub wrogów w zasięgu słuchu (bard może wybrać, na którą ma oddziaływać grupę). Czas trwania jest tak długi jak czas wykonywania pieśni. W jednej pieśni można zakląć taką ilość emocji ile wynosi St. Zdolności. Odnosi się to także do premii do Współczynników Mentalnych.

Telepatia
Pozwala bardowi oddziaływać na cele, które normalnie go nie słyszą i może być dodawana do efektów innych pieśni (co oczywiście zwiększa koszt Energii zaklęcia). Bard może objąć jedną istotę na St. Zdolności. Przeciwko temu zaklęciu nie ma rzutu obronnego (choć ofiary nadal mogą się bronić testem SW przeciwko pieśniom, które w ten sposób usłyszą).

Zapisanie Wzorca
Podobnie jak w przypadku Napełnienia Wzorca bardowie mogą tworzyć jedynie instrumenty muzyczne (test Artyzmu: Lutnictwo). Muszą w trakcie ich wykonywania śpiewać pieśń mówiącą o przyszłych możliwościach tworzonego przedmiotu.


Wtajemniczenie V

Klątwa Geasu
Bard musi w tym celu spleść długą pieśń, która oddziałuje na wybranych słuchaczy. Jak w przypadku wersji standardowej zaklęcie obejmuje jedną osobę na St. Zdolności.

Zawładniecie
Pozwala przejąć kontrolę nad słuchaczami, którzy mogą bronić się testem SW. Jednak każdy St. tej Zdolności (poza pierwszym) zmniejsza ich szansę na rzut obronny o 10.
Bard może ustalić ogólne zasady tego, na kogo ma działać pieśń: mogą one dotyczyć rasy, płci, Patronatu Elementarnego, lub typu istoty (np. zwierzę, elemental).
Efekt działa tak długo, jak długo bard gra. Ofiary muszą być w zasięgu słuchu, inaczej wyjdą spod działania czaru.
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.
 
http://swiatyniakrzyku.wordpress.com/
Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Muzyka grozy... Mroczne RPG 4 15-01-2017 00:49
Muzyka do RPG Ogólnie o RPG 4 12-06-2010 18:29
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

maciej
19-01-2019 16:08
Historia postaci była dobra. Uznałem że skoro bardzo chce to ok.

BAZYL
19-01-2019 15:32
Zasada nominalna jest taka, że półboga nie można łączyć, więc poza Rytuałem Tysiąca Świec dla Katana - raczej ciężko. U mnie gracz musiałby to naprawdę mocno umotywować.

Nanatar
19-01-2019 15:29
Do tego nie jest to wcale profesja mocna, słabe dodatki do współczynników, średnie czary, zbyt ogólne umiejętności profesjonalne. Bardzo ryzykowne przemiany.

Nanatar
19-01-2019 15:26
Od ciebie zależy czy dopuścisz autoobjawienie, ja nie miałbym nic przeciw. Półbóg to trudna profesja, szacun dla gracza.

Nanatar
19-01-2019 15:25
Skoro wybrał profesję półboga to musiał ją jakoś zdobyć, jest przecież dostępna. Niestety teoretycznie nie można jej łączyć z inną.

maciej
19-01-2019 14:55
Kolejny panel dyskusyjny na shoutboxie

maciej
19-01-2019 14:55
Mam takiego bohatera który wg swojej historii odkrył proroctwo i studiując stare zapiski zdobył tą profesje.

maciej
19-01-2019 14:54
KC.PÓŁBÓG.Czy bohater na 0 poziomie może nauczyć się tej profesji w inny sposób niż od innego połboga?np z ksiąg,pergaminów itp.

lightstorm
18-01-2019 22:39
właśnie to robię Smile

Keth
18-01-2019 22:27
To teraz zapodawaj scenkę do MD, bo nie wiem, co Twoja postać zamierza zrobić, a mam w głowie jeszcze jeden wpis! Wink

lightstorm
18-01-2019 22:22
poprawiłem post w Denmark, dodałem obrazki i dopisałem więcej Smile

czegoj
17-01-2019 22:54
Zajrzyjcie koniecznie do wątku http://www.kryszt.
..ad_id=1588
. Może możecie coś podarować innym portalowcom.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7561]
czegoj[5154]
dretch[3675]
8art[3422]
koszal[3171]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką