19.11.2018 11:16:03
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Światotworzenie - Or...
Ujednolicony atlas w...
Sesja KC online
Czego akurat słuchacie?
Małżeństwo i seks na...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ja mogę powiedzieć co ...
To ja chylę czoła, że ...
:-) Spójrz na godzinę ...
O takie uwagi chodziło...
Przeczytałem część prz...
Artykuły
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Szkoda, że nie ma kciu...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Ujednolicony atlas wysp Archipelagu
BAZYL
Pięść uniesiona w górę to był krasnoludzki symbol Graama. Jestem neutralny wobec tej zmiany, po prostu trochę mnie to zaskoczyło Smile
 
http://tawerna.rpg.pl
kartograf
Dobra, ucinam temat heraldyki, bo zda się, że nieprędko dojdziemy do konsensusu. Tu potrzeba osobnego wątku i osobnych projektów, czym może zajmę się kiedy później.

Zatem zamiast planowanej mapy polityczno-heraldycznej narysuję morską mapę nawigacyjną Smile Baza już jest (format B2 - 70x50 cm):

66.media.tumblr.com/7f5a8fd16067781655662f0b1a9e629c/tumblr_phthcosCDc1xffo6wo1_1280.jpg

Mam teraz prośbę, abyście w kilku słowach opisali mi w kilku słowach - nie chce mi się wertować w tę i nazad podręcznika, w którym informacje są rozsypane, rysowanie zabiera mi zbyt dużo czasu - po kolei części Archipelagu. I tak na początek od zachodu:
  1. Wyspy Złotych Wywernów
  2. Wyspy Korsarskie
  3. Wyspy Malauków
  4. Wyspy Kocie
  5. Wyspy Smocze


Chodzi mi o naprawdę podstawowe informacje - np. tu żyją smoki! Albo - gęste dżungle. Albo - ważny port. I tak dalej.
 
Oggy
Wyspy Złotych Wywernów: Mieszkają na nich jedynie morskie smoki i złote wiwerny. krąża legendy o ogromnych skarbach zgromadzinych przez te istoty. Na niektórych wyspach osiedlili się druidzi z Kregu Wody
Wyspy Korsarskie:
Wyspa Anarcan - to w zasadzie wyrastające z morza pasmo górskie. Jedyna wieksza dolina zajeta jest przez Mroczne Bagna, pośrodku których znajduje się stolica korsarska Adaman-warr-gar. Mozna sie do niej dostać tylko przez siec zwodniczych kanałów. Nikt nie dotrze do miasta bez zaufanego przewodnika. Wyspa jest niezaleźna, bezpieczeństwo zapewnia jej 25% podatek na rzecz floty Katana, czasami flota korsarska wykonuje dla orków misje piracko-wojenne. Adaman-warr-gar liczy 35 tyś mieszkańców, orków, malauków, ludzi, olbrzynmów, ogrów. Władzę ma książe Sardar, malauk (wojownik - astrolog)
Wyspa Bircan - jej wybrzeża tworzą wąskie fiordy i wysokie klify. To własnie wewnatrz tych zatok znajdują się skarbce i siedziby wielu mozniejszych kapitanów. Wyspa jest niezależna Rzadko przebywają tu większe siły orków - duże okręty nie maja gdzie przycumować. Nie ma większych potworów. Miejsce odpoczynku Żółwiosmoków.
Wyspy Malauków: Wyspy bezleśne, górskie. Obszary nizinne są porosniete przez stepy, pasają się na nich mocno przetrzeebione stada opasów. W głębi wyspy stoją kamienne twierdze wzniesione przez białych malauków, otoczone przez prymitywne osiedla malauków, olbrzymów i ogrów. W nielicznych miastach mieszkają głównie czarni malaucy zwani rogaczami.
Wyspy Kocie: Strome skalne brzegi, stoki gór porosłe lasami, kaniony. Należą posirednio do imperium orków ale nikt nie rości sobie do nich praw. Zamieszkują je kotołaki.
Wyspy Smocze: Bardzo strome i wysokie wybrzeża. Zbocza pokryte rzadką roślinnością. Niedostępne dla kolonizatorów. Prawie każdą wyspę zamieszkują złote, czerwone i srebrne smoki. To jedynie miejsce gdzie jest naprawdę dużo tych stworzeń.
astrolog/alchemik 10/10 POZ
Enjoy watching Great Tits online! Live! https://www.birds.../great-tit
 
kartograf
@Oggy - chapeau bas!

Tymczasem zacząłem się bawić moimi kredkami z mapką topograficzną. Roboty od groma, ale w sumie odstresowująca, a i audiobooka jakiego można posłuchać.

66.media.tumblr.com/1b0bcde572cc80d7344ad6a6aa7cf250/tumblr_phuc5ie9x01xffo6wo1_1280.jpg

Zacni forumowicze, czy mam podążać tą drogą, czy też nie?

Połączony z 09.11.2018 01:52:44:
Uaktualnienie

Powyższy styl mapy topograficznej, bazującej na kolorach, uznałem za chybiony i nie pasujący do klimatu fantasy, więc powędrował do kosza.

Stwierdziłem, że mapa powinna jednak opierać się na historycznym stylu kopczykowym i bardziej stonowanych kolorach.

66.media.tumblr.com/14f50f2a22abf09cfc5df84a78fad537/tumblr_phwi82tDl51xffo6wo1_1280.jpg

Pracy przy tym od groma, więc proszę o cierpliwość Wink Następną aktualizację wrzucę po weekendzie.

Połączony z 09.11.2018 22:07:42:
Stan prac:

66.media.tumblr.com/74ee8bcc196696402e4bb0bc772fe9b2/tumblr_phy2fcc1qi1xffo6wo1_1280.jpg

Połączony z 12.11.2018 20:58:39:
Stan prac:

66.media.tumblr.com/775d493c337b3f9bfb3dfe6f9342ad37/tumblr_pi3jelBVBG1xffo6wo1_1280.png

Połączony z 13.11.2018 14:12:57:
Rysowanie wysp zakończone.

66.media.tumblr.com/15cbb9df59992adb0656dccbef8ae7fd/tumblr_pi4u9dqbss1xffo6wo1_1280.png

Teraz przede mną narysowanie ramki i ozdobników (tu kraken, tam galera, a gdzie indziej busola) oraz pokolorowanie morza, więc kilka dni zejdzie. Na koniec będę musiał wyznaczyć południki i równoleżniki (południk zerowy przechodzi przez Ostrogar) oraz linie nawigacyjne. W związku z tym:

Tymczasem rzucam myśl:

Spróbujmy nanieść na tę mapę kilka szczegółów, których brak na oryginalnej mapie - powiedzmy jakieś główne porty, nazwy większych wysp, mórz i cieśnin. Liczę na to, że obecni tu specjaliści zrobią kwerendę w źródłach, a poza tym wymyślimy jakieś fajne nowe nazwy, aby mapa nabrała życia.

Połączony z 14.11.2018 15:10:04:
Morze się rozmorza Wink

66.media.tumblr.com/d1bcf7e6dea9024f31808bc4edae0622/tumblr_pi6skmkOWE1xffo6wo1_1280.jpg

PS. To chyba ostatni raz, kiedy koloruję duże obszary kredkami. Przy następnej mapie użyję chyba pędzla i farby akrylowej, bo kreskowanie, chociaż daje fajny efekt, to nużące zajęcie.
Edytowane przez kartograf dnia 14-11-2018 15:10
 
Araven
Archipelag nabiera masy i zwiększa powierzchnię. Dobry ruch.
 
ghasta
Jakbym rysował to góry układałbym bardziej w linie tak, żeby jeden łańcuch np. schodził pod wodę i pojawiał się ciągiem na kolejnej wyspie wyniesionej nad wodę.

Ale tak czy inaczej efekt jest BARDZO fajny Smile Chcę używać Grin
 
strefazero.blogspot.com
kartograf
Tymczasem:

66.media.tumblr.com/d4e77c34773667678fbe0993a2713a33/tumblr_pi95evB4yz1xffo6wo1_1280.jpg

Przede mną teraz naniesienie nazw i trochę podkolorowywania. Ech, nie do końca jestem zadowolony. Powinienem tę mapę narysować w formacie B1, bo na B2 ciężko się rysuje te tycie wysepki. Druga sprawa - głupim pomysłem było kolorowanie dużego tła kredkami - robota głupiego. Przy następnej mapie spróbuję albo farb akrylowych, albo ecoliny, albo - co też nie jest takie głupie - wezmę niebieski papier Wink (jak już mówiłem, uczem siem jeszcze).

No, to na razie.
 
ghasta
A może papier niebieski, a wyspy trzeba narysować na białym brystolu Smile wyciąć i przykleić ;-) To taka propozycja w przypadku gdybyś cierpiał na zbyt dużą ilość czasu Grin

Inna opcja - robisz mapę konturową tuszem, skan i malowanie na kompie.
 
strefazero.blogspot.com
kartograf
@ghasta - _pucio-pucio_ (tu wstaw wyszukane przekleństwo)

Tymczasem: mapa polakierowana fiksatywą, w poniedziałek skanowanie, potem trochę sztuczek w szopie fota i będzie gotowa.

66.media.tumblr.com/463a64943ad5926757cfae193f98d4d2/tumblr_piao0ilQdd1xffo6wo1_540.jpg
Edytowane przez kartograf dnia 16-11-2018 17:20
 
BAZYL
Na razie tyle - napotkałem pewną nieścisłość, muszę pogrzebać głębiej.

Uwaga: Zielone obiekty zostały naniesione na miejsca wymyślone przeze mnie (w oparciu o niejednoznaczne oficjalne opisy), nie mają oparcia w źródłach. Pozostałe na bazie map fanowskich, krążących po portalu i w okolicach Smile
i.imgur.com/TFYcfzh.jpg
 
http://tawerna.rpg.pl
mastug
Poniżej wynik mojej (niestety niczym nie potwierdzonej) analizy położenia wysp archipelagu centralnego:

www.krysztalyczasu.pl/images/photoalbum/useralbum_43/archipelag_centralny_wyspy.gif
Edytowane przez mastug dnia 18-11-2018 00:27
 
BAZYL
@mastug:

Twoja grafika częściowo rozwiewa moje nieścisłości, a częściowo je pogłębia Wink Parę pytań/uwag:

- na wschodzie masz wyspę Opas, wierzę że to literówka i miał być Orpas
- do którego ciągu należy Torog-can? (zachód)
- wydaje mi się, że masz zamienione miejscami wyspy Anarcan i Bircan (wyspy korsarskie). Wynika to z opisów - Anarcan ma być wychodzacym z morza pojedynczym pasmem górskim (czyli raczej węższa), a Bircan pełna fiordów (czyli raczej szersza). Ogólnie chodzi o położenie miasta Adaman-Warr-gar (wyspa Anarcan), które zaproponowałem na północnej wyspie.
- mamy bardzo dużo silnie zaludnionych wysp (Wyspy Długie), o których praktyczni nic nie wiadomo - zastanawia mnie jeszcze dlaczego taki wybór lokalizacji jedynej opisanej wyspy Reptex - ani nie jest największa, ani w pobliżu Wielkiego Wala. Ciekawi mnie to.

Generalnie moje rozkminy dotyczyły umiejscowienia poszczególnych wysp - Twoja praca bardzo pokrywa się z moimi przemyśleniami i wiele rozjaśnia. Świetna robota! Chociaż samo ułożenie wysp nie sprzyja nazywania pewnych grup "ciągami", ale to już ułomność takiej propozycji ułożenia wysp na samym początku, więc musimy się z tym pogodzić.

Do posta załączam ogólny podział administracyjny wysp wynikający z opisów z Labiryntu oraz tego co wynika z naszych dwóch poprzednich postów, rzuć okiem czy to Ci się z czymś gryzie. No i czekam na propozycję przynależności dla Torgor-can, zaznaczoną znakami zapytania.

i.imgur.com/GtbNDUL.jpg
 
http://tawerna.rpg.pl
mastug

na wschodzie masz wyspę Opas, wierzę że to literówka i miał być Orpas

Nazwy nanosiłem zgodnie z plikami tekstowymi które posiadałem i tam jest Opas natomiast w opublikowanym artykule "Atlas Orchii" jest już faktycznie Orpas. Więc faktycznie chyba powinno być Orpas.


do którego ciągu należy Torog-can? (zachód)

Rysując mapę Karminu potrzebowałem nazw wszystkich sąsiadujących wysp a brakowało mi tylko jednej którą nazwałem Torog-can. Powiedział bym że jest to ciąg ARIANOM. Poniekąd mogła by być to ciekawa baza wypadowa zarówno dla korsarzy jak i malauków ale ze względu na dosyć jednoznacznie ułożone (zgrupowane) napisy (na wyspach korsarskich i maluków) na oryginalnej mapie mimo wszystko powiedział bym że to Arianom.


wydaje mi się, że masz zamienione miejscami wyspy Anarcan i Bircan (wyspy korsarskie). Wynika to z opisów - Anarcan ma być wychodzacym z morza pojedynczym pasmem górskim (czyli raczej węższa), a Bircan pełna fiordów (czyli raczej szersza). Ogólnie chodzi o położenie miasta Adaman-Warr-gar (wyspa Anarcan), które zaproponowałem na północnej wyspie.

Masz rację nie zwróciłem na to uwagi.


mamy bardzo dużo silnie zaludnionych wysp (Wyspy Długie), o których praktyczni nic nie wiadomo - zastanawia mnie jeszcze dlaczego taki wybór lokalizacji jedynej opisanej wyspy Reptex - ani nie jest największa, ani w pobliżu Wielkiego Wala. Ciekawi mnie to.

W przygodzie "Synowie Reptexu" autorstwa ASa jest mapa (szkic) Reptexu. Wyspa która mogła by być w ciągu WALGARU i najbardziej pasowała (najmniej się różniła) do szkicu ASa została wybrana przeze mnie na Reptex. Nie jest to więc żadna pewna informacja - jedyne co mogę powiedzieć że nie jest sprzeczna z danymi które posiadamy.


rzuć okiem czy to Ci się z czymś gryzie

Na mapie podziału który wykreśliłeś jedynie Reptex (na którego zwróciłeś uwagę) mógłby razem z dwiema sąsiadującymi przynależeć do Ciągu Walgaru.
Edytowane przez mastug dnia 19-11-2018 00:57
 
kartograf
W przygodzie "Synowie Reptexu" autorstwa ASa jest mapa (szkic) Reptexu.


Mastugu, mógłbyś ten szkic zeskanować, albo chociaż cyknąć mu fotę komórką? Przyda się na zaś.

Poza tym, czapki z głów, panowie, jesteście wielcy!
 
mastug
Tu jest wspomniana mapa:

www.krysztalyczasu.pl/images/photoalbum/useralbum_43/reptex.jpg
 
Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Przewodnik po Archipelagu Centralnym Projekty 9 23-09-2012 15:30
Nowa profesja dla Archipelagu Wschodniego - Żeglarz Rewolucje, reformy, zmiany, nowości itp. 21 27-01-2011 09:39
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Keth
19-11-2018 11:03
To patrz, jaką masz okazję, żeby taka ostrą babką zagrać! Ja bym się nie wahał!

Oggy
19-11-2018 10:55
Keth ja sie trochę boje agresywnych kobiet...

Suriel
18-11-2018 22:41
Po wpisie 8arta, poleci i mój do ITB.

Keth
18-11-2018 22:15
Ja bym chciał wiedzieć, kto mi co chwilę wypuszcza z pułapki te boty! krasnolud

Suriel
18-11-2018 22:13
uklon

Keth
18-11-2018 22:07
Translator Mozambijczyka to prawdziwe cudo! Z tą spluwą się ukwiczałem! Suriel, jesteś mistrz! Grin

Keth
18-11-2018 22:01
Oggy, byś się dołączył do sesji, są wolne laski do wzięcia! Znaczy się, ostre NPC-ki!

Keth
18-11-2018 21:58
Nieprawda, ja chcę go tylko wybielić w kwestii niesłusznych zarzutów! Shock

8art
18-11-2018 21:53
Keth ty rasista! Znecasz sie nad biednym brudas

czegoj
18-11-2018 21:52
Hehehe - zaraz nastąpi dłuższa przerwa w dostępie do portalu.

8art
18-11-2018 21:51
Grin

Keth
18-11-2018 21:46
Właśnie prewencyjnie zbanowałem Czegoja! Ekipa, piszemy dalej!

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7193]
czegoj[4864]
8art[3234]
dretch[3200]
koszal[3001]

Ostatnia aktualizacja
deliad
kartograf
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką