22.02.2019 12:14:40
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kłusownik
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Czego akurat słuchacie?
KC - Szkwał cz. 3
Sesja KC online - Wy...
Karty do bestiariusza
Stare lub nowe karty...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Nooo... Lolitki były...
@Keth - nie chodzi o t...
"Wierzę też, że niedłu...
Osobiście jestem bardz...
Co chcesz wiedzieć?
Artykuły
Tak, w podobnej konwen...
Nie mam uwag do profes...
W mojej wizji KC funkc...
Bazylu, to Ty musisz t...
Leśny banita pokroju R...
Galeria
Dobry gość.
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 75,216
01. Wybór rasy i płci Czytano: 23,839
05. Czary - objaśnie... Czytano: 20,446
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 19,183
Legenda Kryształów C... Czytano: 18,969
Charakter Postaci Czytano: 17,767
Martwiaki Czytano: 16,918
Spis kamieni szlache... Czytano: 16,511
02. Kasta Żołnierska Czytano: 16,001
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 15,380
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 8,030
Reaminacja czy eutanazja? 7,742
Już jest!!! 7,241
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 5,805
I po premierze 5,404
Grafiki Musiała 4,896
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,363
Nowa odsłona Księgi Profesji! 4,086
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 4,017
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 3,998
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
Aplikacje do KC
ghasta
Może nie wszyscy zauważyli, ale przy okazji nauki napisałem aplikację, która w rozlicza walkę postaci w KC. Należy wspomnieć, że walkę na moiszych zasadach, które promuje na moich sesjach, ale to taka uwaga na marginesie ;-) I właściwie nie bardzo mam co do tego programu dodać ...
ALE
nasunęło mi się takie pytanie - czy jest jakiś mechanizm kc-tów który chcielibyście widzieć w postaci prostej aplikacji? Mamy w tej chwili właściwie tylko generatory postaci (dwa moje, jeden Mastuga, jeden Feamora), coś dotyczącego losowania skarbów (nie udało mi się uruchomić) i niewiele więcej. Programiku, który napisałem nie liczę do tej grupy ponieważ jest przydatny tylko na moich sesjach (i ew. MG którzy chcieli by grać na moich zasadach walki).
ghasta dodał/a następującą plik:
Nie masz uprawnień to pobierania załączników w tym temacie.

Edytowane przez ghasta dnia 28-01-2019 16:24
 
strefazero.blogspot.com
BAZYL
Chciałbym poznać Twoje zasady rozliczania walki dokładniej - jest gdzieś jakiś opis? Chętnie też przetestuję ten program - co prawda jestem kacetowym purystą, ale szukamy sposobu na przyspieszenie walki na naszych sesjach KC online Smile
 
http://tawerna.rpg.pl
ghasta
Prosz, link do zasad poniżej:
Modyfikacja zasad walki

Sam program przyspiesza ustalenie kto kiedy działa oraz zawiera podstawowe statystyki bahaterów walczących wręcz. Gorzej jest z magikami...

p.s.
O i fajnie, że napisałem coś o magii - od razu przyszła mi na myśl modyfikacja aplikacji Smile
 
strefazero.blogspot.com
mastug
Ghasta bardzo lubię Ciebe za twoją kreatywność i chęć tworzenia czegoś dla innych. Najbardziej potrzebnym programem do KC jest właśnie to co zacząłeś tworzyć czyli pomoc dla MG w prowadzeniu walki. Niestety temat jest dosyć złożony, tzn na tyle złożony że nie wiem czy komukolwiek wystarczy zapału (albo raczej czasu) aby takowy zrobić. Ale ostatnie zdanie nic mądrego nie wnosi więc spróbuję napisać coś bardziej konstruktywnego.
Pewnie znasz metodę trzech pokojów Disneya (marzeń, logiki i krytyki).
Więc będąc w pokoju marzyciela - widział bym tą aplikację w ten sposób:
- przed rozpoczęciem rundy deklaruje się plan działania
- gracze sami decydują kogo, czy (ew. jakim czarem) i w jakiej kolejności chcą zaatakować
- gracze mogą określać warunkowe akcje (np. jeśli nie uda się go trafić pierwszym to uciekam..)
- wybór użytej umiejętności, broni, celu ataku powinien być przez łatwy w obsłudze, graficzny interface (ikonki, konteksowe menu, dynamiczny HUD - to co znamy z komputerowych RPGów)
- walka rozgrywa się na 2 lub 3 wymiarowej mapie
- rzut kością przez gracza stanowi esencję RPGów więc powinniśmy móc za pomocą kamerki przechwytywać obraz rzuconych kości i odczytywać z niego wynik
- oczywiście aplikacja ogarnia wszystko co wiąże się z ruchem, zmęczenie, odpoczynkiem, ranami, obciążeniem, uszkodzeniami, modyfikatorami
- dla każdej postaci czas może płynąć inaczej ze względu na czary take jak "Faza"
- każde wydarzenie/działanie/zmiana pamiętane jest ze stemplem czasu aby można było skorzystać z czarów typu "cofnięcie czasu".
- każdy współczynnik/wydarzenie/rana itd .. powinno móc być dowolnie modyfikowalne przez MG ze względu na czary typu "Cud".

Do dwóch pozostałych pokojów może wejdzie ktoś inny Smile
 
ghasta
Sugestie nad wyraz słuszne i o niektórych myślałem wcześniej. Nie powiem - miałem ochotę przenieść walkę na plan 2d (tak łatwiej) z użyciem js. i canvas. Tyle, że wymaga to sporo wysiłku, a właściwie to czasu Smile

Uwzględnienie przez aplikację elementów sytuacyjnych (wspomniane zmęczenie czy zmiany współczynników itp) nie jest jakimś wielkim problemem, nawet na jej aktualnym poziomie zaawansowanie. Bez większego problemu można dodać zbroje.

Zaś czary to w ogóle kosmos. Mogę dodać opcję dodawania czaru z nazwą i opóźnieniem bez efektów. Próba przeniesienia istniejących czarów do postaci elektronicznej byłoby katorgą.
 
strefazero.blogspot.com
BAZYL
ghasta napisał(a):

Prosz, link do zasad poniżej:


Nie jestem pewien czy to dobre miejsce na komentowanie tego pliku, ale pozwolę sobie to zrobić (sorry mastug, może poczekam na kolej pokoju krytyki, bo jestem dobry w wyszukiwaniu problemówWink )

Nie znałem tego pliku wcześniej i pierwsze co rzuciło mi się w oczy to podobne tendencje w próbach znalezienia optymalnego rozwiązania.

Tabela broni - myślę bardzo podobnie i przygotowałem podobny nowy podział - powstały 23 grupy broni, przy 4 założeniach:
1/ grypy broni powinny zawierać podobna liczbę broni (u mnie jest to po 7-8), ponieważ grupy z 2-3 przykładami są mało atrakcyjne w porównaniu np. do licznej grupy szabel, które można dostosowywać do rożnych okazji.
2/ sprawieni żeby broń wybierana i używana rzadko znalazła się w powszechniejszym użyciu (np. poprzez dodanie małej, zwykle wzgardzonej grupy do innej, bardziej popularnej - ale oczywiście wszystko z sensem, nic na siłę)
3/ sprawienie, żeby niektóre bronie znalazły się w kilku grupach, żeby było możliwe walczenie nimi na kilka sposobów - np. dagą można walczyć jak sztyletem, małym toporkiem lub nawet toporomieczem
4/ sprawieni, żeby wszędzie gdzie to możliwe i sensowne stało się możliwe zdobycie biegłości w broni rzadkiej poprzez naukę walki bronią powszechną - np. dzięki dadze pozwolenie postaciom nie będącym reptillionem zdobycie na starcie biegłości w toporomieczach.

ilość ataków w rundzie - rozwiązanie ciekawe, ale te przedziały biegłości determinujące mało intuicyjne, muszę to przemyśleć. Karne modyfikatory do ataku wydają się ciekawe. Czy przewidujesz możliwość przerzucenia niedokończonego ataku wynikającego z charakterystyki broni do kolejnej rundy?

Komentowanie magii sobie odpuszczę, bo to temat na osobną dogłębną analizę. Moim marzenie jest opracowanie jej analogicznie do zasad walki bronią konwencjonalną (atak minus obrona).

biegłość w tarczy - zagadnienie nie jest mi obce, ale też wymaga u mnie przemyślenia.

mechanika momentów - to bardzo ciekawe rozwiązanie, muszę je przetestować.

modyfikacje obrony i ataków nie przekonują mnie na tę chwilę - wydaje się, że niczego nie upraszczają, a wręcz komplikują. Muszę to przetestować.

Ogólnie: podoba mi się. Szczególnie rozliczanie kolejności walki. Ten Twój program rozlicza tylko kolejność, czy ma zaimplementowaną całą mechanikę walki? Możesz dać jakiegoś linka do tego programu? Bo w pierwszym poście widzę tylko screena... Potestuję to sobie.
 
http://tawerna.rpg.pl
Oggy
Już wiem co ja chcę pod choinkę - programik do obliczania ruchu: Prosty konstruktor mapy - typ terenu, wysokość, krawędzie itp. I potem policzenie czasu miedzy jednym punktem a drugim + konieczne testy przy wspinaczce, ruchu w terenie trudnym, skoków itp. Pościg 2.0
astrolog/alchemik 10/10 POZ
 
ghasta
Aplikacja będzie on-line. Tylko muszę pamiętać żeby któregoś wieczora zalogować się na swój serwer ;-)

Oczywiście zapomniałem wrzucić nas serwer.

Ale przy okazji dodałem przeliczenie czasu rzucanie czarów do tego mojego programiku. I tak na niego patrząc widzę, że fajnie żeby dało się jednak ustalać kolejny atak zamiast wrzucać automatycznie czas wszystkich dostępnych ataków. Tak jak zresztą pisał wyżej mastug. Na razie nie wiem jak to zrobić Smile

Oggy: Tylko dla jakiego systemu miałby być ten program :-) Dla kc ?
Edytowane przez ghasta dnia 04-02-2019 10:34
 
strefazero.blogspot.com
Oggy
Oczywiście że do KC
astrolog/alchemik 10/10 POZ
 
ghasta
Na serwer wrzuciłem rozwojową wersję programu. Nie wszystko jeszcze działa w 100% ponieważ powoli dodaję kolejne elementy. Główna funkcjonalność - czyli określenie kolejności działań jest dostępna.

oto LINK Walka KC by ghasta

Aktualnie pracuję nad możliwością utworzenia kolejki ataków i poprawieniem edycji wprowadzonego bohatera. We wrzuconej wersji brakuje, a już dodałem, zapis tego co wprowadziliśmy w pamięci przeglądarki na potrzeby kolejnych sesji, obsługę czarów i lepiej działającą edycję.

Jak będę pamiętał to podrzucę nowy kod na dniach.


W sumie mógłbym wszystkie moje projekciki wrzucić w to samo miejsce i zrobić ogólnie dostępne menu.
 
strefazero.blogspot.com
Przejdź do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
Aplikacje na androida Sfera Egzystencji Offtopowej 2 13-12-2012 12:55
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
21-02-2019 16:16

Suriel
21-02-2019 15:42
A tu jest zaginiony, ostatni, obraz Muncha. Tym razem z pewnością jest on oryginalny bo jak każdy artysta tak i ten nie stronił od barbituranów i inszych materii wziewnych o podbnym działniu...

Keth
21-02-2019 15:34
Skąd wiesz, że mam PW? Shock

Suriel
21-02-2019 15:31
Pfft Wiem.

lightstorm
21-02-2019 14:20
Keth masz PW

Sigil
21-02-2019 13:38
No ale to nie jest oryginał nawet. Pfft

Suriel
21-02-2019 10:56
Moj ulybiony obraz. .Ale pomijajac to, ja w nim ostatnio widzę UFO i pomyślałem że się podpytam fachowca...

czegoj
21-02-2019 10:20
Google mówi, że to Edvard Munch - the scream

Suriel
20-02-2019 22:06
Hej Czegoju, podpowiedz mi co to za obraz jest https://i.pinimg..
..67.jpg?b=t

Suriel
20-02-2019 18:30
Okład z młodych tarczowniczek, zalecam...

Araven
20-02-2019 18:18
Kuruj się, zdrowie najważniejsze. Smile

Sigil
20-02-2019 18:05
Miałem dziś pisać, ale mnie trochę rozłożyło. Rany, jak nie wyjazdy, to choroba... :/ No nic, mam nadzieję, że napiszę jutro. Sorry za lagi.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7801]
czegoj[5322]
dretch[3989]
8art[3524]
koszal[3270]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką