PBF - Modre Dziedzictwo - Techniczny

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 02 grudnia 2018, 21:34

[center]Obrazek[/center]

Mam niewielki kłopot z wizualizacją tego efektu. Jaką formę przyjmuje taka aura? Czy tworzy wokół właściciela sferę czy może przylega do niego ściśle niczym nadnaturalny pancerz? Jeśli tworzy sferę, to o jakiej średnicy? I czy istota znajdująca się wewnątrz aury może wykonywać czynności, które naruszają jej powierzchnię?

Jak by to miało wyglądać, gdyby Kallan okrył się aurą wody w wersji lodu? Będzie miał na sobie elastyczny lodowy pancerz pokrywający całą sylwetkę czy pomiędzy jego ciałem/strojem, a wewnętrzną powierzchnią aury będzie pusta przestrzeń? I jeśli chciałby uderzyć kogoś kosturem mimo pokrycia aurą, nie ma ku temu przeszkód?

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 02 grudnia 2018, 22:22

Tak jak w opisie, aura znajduje się w odległości 1.5 m. od twojego ciała. Może trochę mniej biorąc pod uwagę jej grubość. Wygląda tak, jak chcesz. Zwykle jest to pole energii o kolorze żywiołu (np niebiesko-zielone przy tarczy z wody a zimno-błękitne w przypadku tarczy z lodu), ale Adept który dużo ćwiczy może nadać mu formę zależną od własnej woli. Np Aura wtedy może przyjąć postać mroźnej kuli, kwiatu z wody, obręczy z wody lub lodu obracających się wokół adepta etc. Zwykle jednak wymaga to kilku lat praktyki i dobrej znajomości zaklęcia. Niektóre efekty wizualne są znakami rozpoznawczymi Uniwersystetów Magicznych - np. Uniwersytetw Villu opracowuje zaklęcia, których efekty wyglądają jak rozkwitające kwiaty (aury i pociski), z kolei Szkoła Magii Bojowej w Ted-Gar znana jest z czarów które wyglądają jak świetlistej sieci wibrującej energią danego żywiołu.

Dlatego na razie można przyjąć, że Aura Kallana przybierze najprostszą możliwą formę - obłoku świetlistej energii - i tyle.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 02 grudnia 2018, 22:26

To jeszcze jedno pytanie, natury bardzo praktycznej. Czy w takim razie pod moją aurą może ukryć się towarzysz? (półtora metra odległości od nosiciela to dość sporo, by na przykład osłonić też wciśniętego między nogi kota).

I co dzieje się z kimś, kto stoi na granicy aury w chwili jej aktywacji? Energia go odepchnie czy zrobi mu poważniejszą krzywdę? (na przekład przetnie, na co raczej nie liczę, ale warto się spytać).

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 02 grudnia 2018, 22:31

Nie, ona chroni tylko ciebie i koniec. Żeby ukryć kogoś innego trzeba mieć Sferę a nie Aurę.

Nic się nie dzieje, jeśli Aura nie ma zdolności ofensywnej. A taką moc mają tylko Aura Ognia i Aura Elektry - wtedy osoby w pobliżu dostaną obrażenia od żywiołu. Jeśli Aura nie ma mocy ofensywnej to inni czują jedynie lekki z nią kontakt w rodzaju np chłodu czy wilgotnego powietrza. Aury nie przyjmują do końca fizycznych form (wyjmując dwa powyższe przypadki), raczej stanowią formę koncentracji energii. Nawet aura lodu twardnieje tylko w miejscach, w które ktoś uderza w momencie, gdy ktoś uderza. Łapiesz?

Poza tym to jest półtora metra od twojego korpusu. Taj to liczyć powinieneś. Ona się nie zwiększa, jak wyciągniesz ręce. Raczej otacza cię w tej odległości po prostu. Poza tym, tez jak mówiłem ma swoją grubość, wiec to jest około 1,2 do jej skraju.

I jeszcze jedno - Adept nie może zranić się własną aurą, nawet jeśli ma ona moc ofensywną.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

TatTvamAsi
Reactions:
Posty: 423
Rejestracja: 08 sierpnia 2015, 14:54
Been thanked: 3 times

Post autor: TatTvamAsi » 10 grudnia 2018, 13:44

Spróbuję jakoś tego ostatniego mojego posta poprawić, ale nie wiem czy teraz uda mi się coś wymyślić i to dobrze zrobić.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 10 grudnia 2018, 14:30

W porządku. Po prostu uważaj na takie rzeczy, bo to psuje klimat gry. A przecież i Tobie się gra lepiej, gdy o niego dbamy, prawda? ;)

Na razie poszło ostrzeżenie - następnym razem będą Głupie Punkty! ;)
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

TatTvamAsi
Reactions:
Posty: 423
Rejestracja: 08 sierpnia 2015, 14:54
Been thanked: 3 times

Post autor: TatTvamAsi » 15 grudnia 2018, 18:08

Usunęłam jakby co z tego mojego posta fragmenty, które zawierały odniesienia do myśli Amasisa. Nic tam jednak póki co nie dopisałam i nie wiem czy to zrobię i czy to warto w ogóle robić dla tak małego posta.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 15 grudnia 2018, 18:14

Spoko, nie ma sprawy. Rób jak czujesz - w końcu to tylko zabawa.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 15 grudnia 2018, 19:54

[center]Rozdział I: Puszczańskie Czary[/center]
Jak zapowiadałem, PD będzie nieco więcej, niż zwykle. Geasu także nieco więcej. Mam nadzieję, że Was to ucieszy. Sądzę, że zasłużyliście bowiem na nagrodę z uwagi zarówno na poziom postów i wkład w tworzoną razem opowieść, jak i wyobraźnię oraz wytrwałość.

[center]Punkty Doświadczenia:[/center]
Za długą drogę przez Brodatą Puszczę każdy otrzymuje 30 PD. Dodatkowo:

Amasis
+1 - za opisy stanów psychicznych postaci i wczucie się w nią;
+1 - za wyeliminowanie Kapłana Ciemności przy sprofanowanym ołtarzu
+1 - za znalezienie skarbu w drzewie
+1 - za pomoc w znajdowaniu drogi w Puszczy
+1 - za pokonanie koszmarnej ropuchy
SUMA: 35 PD

Nętka
+2 - za poziom literacki postów i odpowiedni styl;
+2 - za opisy stanów psychicznych postaci i wczucie się w nią;
+1 - za znalezienie bezpiecznego miejsca na nocleg w czasie ataku Łowczych
+1 - za rozpoznanie natury Łowczych i ostrzeżenie drużyny
+1 - za odczarowanie członków drużyny zaklętych przez Driady
+1 - za zrobienie dobrego wrażenia na Babie Jadze
SUMA: 38 PD

Kallan
+2 - za poziom literacki postów i odpowiedni styl;
+2 - za opisy stanów psychicznych postaci i wczucie się w nią;
+1 - za myśl taktyczną w walce z Kultystami Ciemności przy sprofanowanym ołtarzu
+1 - za uratowanie Vagara przed urokiem Driad
+1 - za pomoc w znajdowaniu drogi w Puszczy
+1 - za elementy humorystyczne, które jednak nie psuły konwencji
SUMA: 38 PD

Rodan
+1 - za poziom literacki postów;
+1 - za opisy stanów psychicznych postaci i wczucie się w nią;
+1 - za skuteczność w walce z Kultystami Ciemności przy sprofanowanym ołtarzu
+1 - za znalezienie skarbu w drzewie
+1 - za odkrycie historii i działania Klejnotu Królowej
+1 - za pomoc w znajdowaniu drogi w Puszczy
+1 - za przestrzeganie praw Brodatej Puszczy i przypilnowanie, by zrobiła to reszta drużyny
+1 - za zrobienie dobrego wrażenia na Babie Jadze
SUMA: 38 PD

Vagar
+1 - za opisy stanów psychicznych postaci i wczucie się w nią;
+1 - za rozsądne porady kierowane do drużyny;
+2 - za skuteczność w walce z Kultystami Ciemności przy sprofanowanym ołtarzu
+1 - za zdobycie przewagi bojowej w walce z Ogarami Mroku
+1 - za przestrzeganie praw Brodatej Puszczy i przypilnowanie, by zrobiła to reszta drużyny
+1 - za elementy humorystyczne, które jednak nie psuły konwencji
SUMA: 37 PD

[center]***[/center]
[center]Geas:[/center]
Wszyscy otrzymują:
+1 - za przejście przez Brodatą Puszczę i przygody z Driadami
+1 - za pierwszą walkę z Siłami Ciemności i zdjęcie klątwy z ołtarza Naji
+1 - za przetrwanie nocnego spotkania z Łowczymi z Dzikiego Gonu
+1 - za spotkanie Baby Jagi i otrzymanie od niej Artefaktów
SUMA: 4 Geasu

Ponieważ otrzymaliście 4 punkty Geasu wszyscy przechodzicie na I Poziom! Oznacza to, że będziecie mogli wydać teraz PD na władanie bronią (biegłośći), czy magię (nowe Zdolności Magiczne, jeśli ktoś ma dostęp do nich). Wzrośnie także Wasza Żywotność i Energia. Więc przestaniecie być papierową armią. ;)

Szczegóły odnośnie przejścia na poziom zamieszczę w kolejnym poście. Muszę bowiem rzucić kośćmi i wpisać zmiany w Wasze karty postaci. Poczekajcie więc z wydanie PD do tego momentu.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 15 grudnia 2018, 20:34

[center]Awans na Poziom[/center]
Wasze premie po przejściu na poziom kształtują się następująco:


Amasis:
Żywotność: +3
Energia: +4

Pula Biegłości: +4
Cios Krytyczny: +1%

Status: +2

Mistrzostwa: +3 (proszę o deklarację)
Pula Zdolności Magicznych: +2

Zdolność Specjalna: Magia Bojowa


Kallan
Żywotność: +3
Energia: +4

Pula Biegłości: +3
Cios Krytyczny: +1%

Status: +2

Mistrzostwa: +2 (proszę o deklarację)
Pula Zdolności Magicznych: +0

Zdolność Specjalna: Ruchliwość i jedna wybrana z listy zdolności ogólnych


Nętka
Żywotność: +2
Energia: +3

Pula Biegłości: +2
Cios Krytyczny: +0

Status: +2

Mistrzostwa: +3 (proszę o deklarację)
Pula Zdolności Magicznych: +3

Zdolność Specjalna: Magia Bojowa


Rodan
Żywotność: +4
Energia: +3

Pula Biegłości: +4
Cios Krytyczny: +1%

Status: +5

Mistrzostwa: +2 (proszę o deklarację)
Pula Zdolności Magicznych: +2

Zdolność Specjalna: Ruchliwość i jedna wybrana z listy zdolności ogólnych


Vagar
Żywotność: +5
Energia: +1

Pula Biegłości: +6
Cios Krytyczny: +2%

Status: +2

Mistrzostwa: +1 (proponuję +1 Ogień)
Pula Zdolności Magicznych: +0

Zdolność Specjalna: jedna wybrana z listy zdolności ogólnych


[center]ISTOTNE INFORMACJE[/center]
Prosiłbym graczy, których postacie zajmują się Magią lub Czarostwem o deklaracje odnośnie tego, jak rozdać mam Wam Punkty Mistrzostw.

Tych, którzy mogą wybrać zdolność specjalną proszę o wybranie jej także. Lista znajduje się pod linkiem: http://www.sibsi.com.pl/?page_id=788
Oczywiście dotyczy was lista Zdolnośći Specjalnych, a nie Rasowych. Przypominam także i uświadamiam, że wybierać można tylko zdolności, które nie są oznaczone gwiazdką. Te oznaczone gwiazdką wymagają specjalnych okoliczności i zgody MG, a MG na razie takowej nie daje.

Wykupienie Biegłości wymaga wydania PD tak jak i wykupienie Zdolności Magicznych. Ale ponieważ skończyliście rozdział, to macie sporo tych PD teraz.

Jeśli ktoś potrzebuje pomocy, w dobraniu sobie Zdolności Specjalnej czy rozdaniu Punktów Mistrzostw, proszę się do mnie zgłosić na PW lub tutaj, w technicznym. Na ogarnięcie tego macie czas do 20 grudnia. Do tego czasu czekam także na informacje odnośnie rozdania PD. Także w tym zakresie pomogę, jeśli tylko będzie trzeba.

Jeśli ktoś nie umie zaktualizować karty sam, niech także da znać - wyślę mu ją na maila.

Przypominam, że postać nie może uczyć się nowej Zdolności Magicznej jeśli w czasie przygody nie miała możliwości jej poznać. Niemniej, z uwagi na to, że gracie początkującymi postaciami zezwalam na wzięcie jednej nowej Zdolności Magicznej, uznając, że uczyliście się jej przed przygodą. Jeśli chodzi o czary to także proszę pamiętać, że nie można uczyć się czarów, których nie mieliście jak poznać. To jakie czary poznaliście wynotowałem Wam w technicznym, w poście nr. 128. Można się także uczyć od siebie nawzajem, pod warunkiem, że obie osoby (nauczyciel i uczeń) znają tą samą szkolę Czarostwa - jednakże MG chciałby zobaczyć jakąś informację na ten temat w trakcie gry. Np choćby deklarację w ramce: "W czasie odpoczynku uczę Józka czaru: Podpalenie swojej głowy." ;)

Jeśli idzie o podnoszenie umiejętności, to można rozwinąć tylko te, których używaliście, a lista ta obejmuje:
Fizyczne: Krycie się, Przetrwanie, Uniki
Mentalne: Bestiariologia, Natura, Zielarstwo, Historia, Legendy
Społeczne: Obserwacja, Tropienie

Dodatkowo Amasis może rozwinąć Kosmologię, Kallan Medycynę Ezoteryczną, Nętka również Medycynę Ezoteryczną i Kosmologię, Rodan Artyzm, a Vagar Zastraszanie.
Do gry wrócimy, gdy już ogarniecie mechanikę. Tak więc im szybciej się zbierzecie, tym lepiej!
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 16 grudnia 2018, 14:27

Proszę też o deklaracje związane z zakończeniem rozdziału. Możecie je umieszczać w technicznym lub na PW.

Czy Kallan i Netka próbują zbierać zioła przez ostatnie 6 dni podróży?

Czy Nętka używa Czarownego Wora by umagicznić jakieś przedmioty? A jeśli tak, to jakie?

Niedługo informacja odnośnie kolejnego rozdziału. Czekam także na informację od tych, którzy jeszcze nie rozwinęli postaci!
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

TatTvamAsi
Reactions:
Posty: 423
Rejestracja: 08 sierpnia 2015, 14:54
Been thanked: 3 times

Post autor: TatTvamAsi » 17 grudnia 2018, 22:01

Nętka będzie chciała jeszcze przez te dni znaleźć zioła i je wrzuci do wora, aby je umagicznić. Jeszcze napiszę na temat rozwoju postaci w PW, bo pewnie będę chcieć rozwijać zdolności magiczne i chowańca.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 17 grudnia 2018, 22:13

To tak z życiem proszę, bo prawdę mówiąc czekam już tylko na Was: Ciebie i Ketha.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 17 grudnia 2018, 22:35

Ja poproszę o radę Mistrza Gry jak optymalnie rozdzielić aktualne pedeki. Zioła Kallan jak najbardziej zbierał, odmedytował też na maksa Energię.

Jako, że nie potrafię poprawiać swojej karty postaci (czy raczej jej nagrywać po poprawkach, nie pozwala na to program z nieznanego mi powodu), poprosiłbym później o podesłanie aktualnej wersji (jeśli to nie kłopot).

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 19 grudnia 2018, 11:05

Zioła dla Was:

Nętka: rumianek x 7, glistnik jaskółcze ziele x 3, Konwalia Majowa x 3, Jemioła x 4
Kallan: Konopie x 2, rumianek x 7, jaśmin x 4, korzeń snów x 2

Czy Nętka umagicznia tylko swoje zioła czy wszystkie?

Energię wszyscy macie na maksa na początku kolejnego rozdziału.

Teraz z rozwojem postaci czekamy już tylko na Ciebie, Keth. ;) Wysłałem Ci propozycje na PW. Zajrzyj tam proszę.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

ODPOWIEDZ