PBF - Modre Dziedzictwo - Techniczny

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 05 grudnia 2017, 13:12

Witam wszystkich w wątku technicznym kolejnej przygody w realiach świata DrecarE! Mam nadzieję, że zapewni ona dużo dobrej zabawy zarówno graczom jak i mi, jako MG. Pozwolę sobie w tym momencie pominąć dłuższe wstępy i przejść do tego, co interesuje wszystkich najbardziej, czyli założeń sesji.

[center]FABUŁA[/center]
Tak jak pisałem w Centrali PBF, przygoda będzie odbywała się głownie w dziczy, gdzie drużyna będzie zdana sama na siebie. Przewiduję długość sesji na maksymalnie 30 stron i chciałbym zamknąć ją w 6-8 miesiącach gry. Sama przygoda obejmie preludium, trzy rozdziały i zakończenie. Po każdym rozdziale gracze otrzymają PD i Geas. Ich ilość będzie się różniła z uwagi na wkład w grę, istotne działania postaci, które pchają fabułę do przodu, heroiczne czyny, klimat postów oraz oprawę graficzno-muzyczną.

Przygoda będzie miała nietypowy charakter, ponieważ, jak zapewne zauważycie, przyglądając się możliwym do wyboru rolom zawodowym, brak w niej będzie uczonych Adeptów oraz Techników. Z tego względu więc bohaterowie będą mieli niewielki dostęp do Magii Mistrzostw i zmuszeni będą polegać głownie na Czarostwie. Tutaj chcę jednak dać drużynie szerokie możliwości, wykorzystując różne dostępne opcje dla takich ról jak: Guślarz, Czarownica czy Stuha. Będzie więc wiele o ziołach, rytuałach ludowych, nawkach, driadach i czarach. Nie znaczy to oczywiście, że pozostali będą się nudzić. Zapewniam, że każdy kto zdecyduje się na wojownika będzie miał pełne ręce roboty. W końcu nie tylko driady napotkać można w lesie ale także całkiem realne stwory z krwi i kości...


[center]WYBÓR POSTACI[/center]
Sama przygoda oparta będzie na klasycznym schemacie od Zera do Bohatera. Proszę więc o wybranie takich postaci, które tymi bohaterami stać się mogą, a nie jakimiś nieszczęściami, kryjącymi się w krzakach. To jest konwencja Heroic Fantasy pisana z dużych liter. Liczę na to, że zrozumiecie ten fakt zachowując pewne standardy przy odgrywaniu bohaterów i klimacie samych postów. Nie toleruję BG, którzy uciekają z walki, nie przydają się do niczego i szwendają się bez sensu za drużyną. Takie postacie będę eliminował dość szybko. Scenariusz zakłada także, iż wasi bohaterowie znają się i to znają się dobrze - są przyjaciółmi z dzieciństwa, wychowanymi w jednej wsi. Nie będę tolerował bezsensownych bijatyk w drużynie (np o przedmioty magiczne czy srebro), postacie które będą powodowały takie sytuacje, zabije grom z jasnego nieba. Poważnie. Stawiam na współpracę i to, że każdy członek drużyny będzie jej witalną i istotną częścią. Bez tego nie będziecie w stanie przetrwać tego scenariusza.

Wszystkie postacie pochodzić będą z tej samej wsi i będą bardzo młode (proszę sprawdzić wiek w jakim dana rasa osiąga dojrzałość i wybrać postać, która maksymalnie odbiega od niego o jeden rok w górę, lub w dół). Z tego względu zaczynamy na poziomie 0, ale ponieważ Wasz MG jest w dobrym nastroju, postacie otrzymają na starcie 1 punkt Geasu i 10 PD. Oczywiście pomogę każdemu, kto wymaga pomocy w stworzeniu bohatera. Interaktywną kartę do DE można ściągnąć ze strony: http://www.sibsi.com.pl/?page_id=591

Poniżej podaję także spis dostępnych ras i ról zawodowych. Prosiłbym o nie dublowanie niektórych ras i z pewnością nie należy dublować profesji.

Lista dostępnych ras:
Bestie
- Felidae: Cienie Księżyca
- Felidae: Zwiadowcy Snów

Ludy Ziemi:
- Utra

Ludzie:
- Hei'llers
- Pradawni
- Strażnicy

Wysokie Ludy:
- Vilena

Z uwagi na realia społeczne nie zgodzę się na dublowanie takich ras jak: Zwiadowcy Snów, Cienie Księżyca, Hei'llers, Pradawni.
Mistrz Gry zastrzega sobie także zmianę niektórych opcji wyposażenia, na bardziej pasujące do przygody. Aczkolwiek obiecuję, że nie poczujecie się stratni.


Lista dostępnych ról zawodowych:
Wojownik:
- Najemnik (tu widziany raczej jako żołnierz)
- Strzelec
- Zwiadowca

Towarzysz:
- Bard
- Guślarz
- Wilczarz

Technik:
- Brak (zapadłe wsie nie są miejscami, w których kwitnie nauka)

Adept:
- Czarownica
- Stuha

Jedyną dostępną dla większości religią jest Politeizm: Religia Środka (Felidae wybierają Politeizm: Kult Niebiańskich Świateł). Ponieważ otrzymacie 1 punkt Geasu możecie sobie wybrać na starcie Patrona, lecz nie musicie. Jeśli ktoś będzie chciał, dam mu taką możliwość w grze. Historie Postaci i tło rodzinne możecie sobie z grubsza ustalić, jednak będę wprowadzał w nią zmiany, by dopasować ją do scenariusza. Na razie wszyscy powinniście założyć, że nie mieliście zbyt wielu okazji do poznania świata (może poza jakimś dorocznym wyjazdem na targ). Mieszkacie wszyscy w małej wiosce na skraju Brodatej Puszczy. Zwie się ona Mądry Kam. Jest tam nie więcej niż dziesięć chat na krzyż a mieszkańcy żyją głownie z hodowli owiec i kóz, oraz tego co przyniesie las. Oczywiście wieś należy do jakiegoś szlachcica, ale mieszka on daleko i interesuje się nią bardzo słabo. W Imperium DrecarE istnieje upowszechnione szkolnictwo obejmujące 4 klasy. Szkołą jednakże znajdowała się w innej wsi, około 3 km od waszej, do której musieliście uczęszczać piechotą. Nie nauczyła was poza tym wiele więcej ponad czytanie i pisanie, podstawowe zdolności matematyczne (liczenie do 100, dodawanie i odejmowanie), kilka pieśni religijnych i modlitw, wraz z głównymi mitami Religii Środka, oraz bardzo ogólny zarys historii i geografii Imperium.

Z uwagi na miejsce wychowania i sposób życia proszę, by każda postać posiadała umiejętność Przetrwanie przynajmniej na poziomie 1.


[center]DRUŻYNA[/center]
Ponieważ niektórzy nie czekali na pojawienie się wątku technicznego i odezwali się wcześniej na PW lub innymi drogami, niektóre role lub rasy są już zajęte. Biorąc pod uwagę deklaracje graczy, aktualny skład drużyny kształtuje się następująco:
[olist=1]Araven - rasa: Strażnik, rola: Najemnik;
Keth - rasa: Vilena, rola: Guślarz;
Lightstorm - rasa: Hei'llers, rola: Bard;
TTA - rasa: Utra, rola: Czarownica;
Zmarły - rasa: Cień Księżyca, rola: Stuha;[/olist]

Jak widzicie potrzebny jest aktualnie jakiś porządny, silny wojownik (proponowałbym go Tobie, Araven), gdyż brak takowego, a Zwiadowca nie jest zbyt skuteczny w starciu z mocniejszymi przeciwnikami. Nie brak za to postaci ocierających się o magię, co będzie z pewnością Waszą mocną stroną. Jak wiecie DE jest mocno magicznym światem, więc lepiej gdy w drużynie jest kilku specjalistów od niezwykłości.

Pamiętajcie także o tym, że w świecie DE Czarostwo niejako zastępuje technologię. Więc nawet Wojownik posiada jakieś dwa podstawowe zaklęcia i ich użycie jest dla niego czymś normalnym. Jedynie Magia Mistrzostw budzi podziw i szacunek wśród gminu (do którego z pewnością należą Wasi bohaterowie) i jest dla nich czymś cudownym, niesamowitym i zwykle niezbyt znanym. Przeciętna osoba także nie jest zupełnie w stanie odróżnić Magii od Techniki, uważając tą ostatnią za jakaś odmianę gnomiej Magii.

[center]WYMAGANIA MG[/center]
Tak, jak wspomniałem wprzódy, wymagał będę pisania co najmniej co 3-4 dni. Zależy mi na dobrym tempie i dynamicznej przygodzie, która będzie się toczyła wartko, bez przestojów. Wszystkim nam wtedy będzie z pewnością dobrze się grało i będziemy znakomicie się bawić.

Wymagam od graczy utrzymania w postach konwencji Heroic Fantasy i nie spadania w jakieś beznadziejne Dark Fantasy czy niskie dowcipy burzące nastrój i klimat. Ponadto wymagam pisania postów, co oznacza, iż z zasady nie zadowolą mnie dwie linijki, ani też deklaracja w ramce (oczywiście jest to dopuszczalne w czasie walki). Chcę abyście postarali się tchnąc nieco życia w postacie i skupili na ich odgrywaniu. Oczywiście jestem świadom, że nie każdy włada piórem jak Keth czy TTA, lecz liczą się starania i starania będę nagradzał, a nie wrodzony talent. Tak więc postarajcie się by sesja była na poziomie, ok? Gwarantuję, że dzięki temu będzie nam wszystkim świetnie się grało i sesja stanie się czymś, co warto wspominać.

Dokładne zasady pisania postów (a więc np. dostosowanie koloru ramek do treści informacji) podam w oddzielnym wpisie. I proszę się do nich stosować, inaczej będą karne PD. Nie będą się one różniły od zasad w Cieniach na Śniegu, przygodzie, którą prowadziłem wcześniej - a więc ci, co w nią grali nie będą mieli problemów z dostosowaniem się. To w jaki sposób prowadzę i na co zwracam uwagę można poznać czytając wspomniany scenariusz. Tum razem postaram się by sesja była jeszcze lepsza. Mam nadzieję, że i Wy, jako gracze, dacie ze swej strony wszystko i uda nam się stworzyć coś wyjątkowego!


[center]ŚWIAT DrecarE[/center]
Wszelkie pytania odnośnie realiów świata, ras, ról zawodowych czy mechaniki proszę zadawać w dziale do DrecarE, by nie zaśmiecać wątku technicznego, poświęconego przygodzie. Znajdziecie tam wiele tematów, w których można się wypowiedzieć, lub w których można dopytać o coś. Mapa Kontynentu Środka jest już na stronie. Mam nadzieję, że opis dojdzie do niej na początku kolejnego roku, co pozwoli Wam lepiej orientować się w świecie. Na razie proponuję byście przeczytali sobie przynajmniej:

- Opis wybranej przez siebie rasy
- Opis ras wybranych przez współgraczy
- Rozdział o Tworzeniu Postaci
- Panteon Religi Środka
- Ogólne informacje o Kontynencie Środka
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 06 grudnia 2017, 20:40

Jak widzę, w drużynie znajdzie się Pradawny praktykujący zaawansowane czarostwo oraz Hei'llers. Czy na ich wzajemne relacje powinny jakoś wpływać uprzedzenia drugiej nacji względem mężczyzn praktykujących magię? Czy też Hei'llers nie akceptują jedynie mężczyzn zajmujących się Magią Mistrzostw, a czarowników tolerują? Jak Mistrz Gry by to widział (interakcję między postacią moją i Lightstorma)?

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 06 grudnia 2017, 21:08

Wszyscy gracie postaciami wychowanymi w Imperium. Hei'llers z imperium nie mają tego typu problemów. Wielu z nich właśnie dlatego tam zamieszkuje, że wywodzą się z rodów, które musiały opuścić ojczyznę, gdyż ktoś posiadał tam talent magiczny. Załóż więc, że jakiś pra pra dziad postaci Lightstorma zapewne musiał uchodzić z Mglistych Dolin, ponieważ był magiem lub czarownikiem.

Generalnie społeczeństwo Imperium jest dość otwarte z uwagi na to, iż zamieszkuje je mieszanka wielu ras i wypracowała się tam pewna wspólna płaszczyzna kulturowa. Nikt nie ma tam problemu z używaniem magii, ani z rasami, które na tym terenie mieszkają (no tak... oprócz koboldów oczywiście). Więc nie ma tu problemu. Poza tym jak pisałem, wszyscy jesteście przyjaciółmi i znacie się od dzieciństwa.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 07 grudnia 2017, 11:32

Po powtórnym przemyśleniu konceptu postaci zdecydowałem we współpracy z Sigilem na jej zmianę. Poszło o wybór Pradawnego, który z racji predyspozycji rasowych nie może odgrywać roli guślarza (zbyt późno to zauważyłem). Ponieważ nie chcieliśmy z Sigilem dublować nacji i wprowadzać do gry drugiego Hei'llers, postanowiłem zrezygnować całkowicie z roli guślarza, albowiem mam pewien osobisty problem jako gracz RPG - bardzo nie lubię ról nieludzkich: prawdę mówiąc, zawsze jako gracz wybieram postacie ludzi. Takie dziwactwo od lat.

Po konwersacji z Sigilem postanowiłem złamać tabu i jednak wybrać stworzenie nieludzkie, chociaż wciąż czuję się z tym wyborem bardzo nieswojo. Koniec końców mój bohater będzie Vileną-guślarzem. Ciekaw jestem niezmiernie, co z tego wyjdzie w praniu.

Mam też małą sugestię techniczną co do materiałów z zasadami. Może warto pomyśleć, aby w plikach z opisami ras wprowadzić dodatkowo info o dostępnych rolach? Na tej samej zasadzie, co w opisach ról, ale odwrotnie? W rolach jest krótkie info, jakie rasy mogą z nich korzystać. Ja zacząłem studiowanie mechaniki od opisu ras i wybrałem taką, która później okazała się niekompatybilna z rolą.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 07 grudnia 2017, 11:53

Brawo za odwagę Keth! Mam nadzieję, że będzie Ci się dobrze grało i że zmiana okaże się ciekawa.

A odnsoząc się do Twoich uwag: masz tego rodzaju informacje przecież na końcu opisu. Co prawda nie wymieniono tam wszystkiego, ale zdawało mi się to jak dotąd dość klarowne. Tzn Pradawni są rasą, która włada Magią Mistrzostw, jedną z trzech najpotężniejszych magicznych ras. Guślarze są osobami, które tylko udają, że to robią., Takimi kombinatorami w świecie magii, trochę oszustami, trochę czarownikami, trochę znachorami - więc to jakby nie za bardzo współgra z konceptem rasy, prawda?

Ja przepraszam, że nie zauważyłem tego od razu (choć gdzieś mi się wydawało, że to dziwne, że Pradawny może być Guślarzem i zastanawiałem się, czy to ma sens), ale pomyślałem, że sprawdziłeś czy rola pasuje do rasy i że ja tak z jakiś dziwnych powodów uznałem. Po prostu mam ostatnio urwanie głowy - co mnie wszakże nie do końca tłumaczy bo jako MG i tak powinienem mieć rękę na pulsie. Postaram się, by się to więcej nie powtórzyło.

Twoją sugestię przemyślę. Ale zauważ, że w opisie rasy widnieje taka notka:
Profesje: Nie ma wśród nich wojowników, unikają także kolizji z prawem. Większość z nich to Adepci podążający ścieżką Maga Astralnego lub Tkacza Uroków. Należy nadmienić jednakże, iż największym autorytetem cieszą się Druidzi, a tylko członkowie tej rasy mogą wybrać tą rolę. Niektórzy zostają uczonymi, zdarzają się wśród nich także alchemicy i genetycy, lecz ci ostatni używają swej wiedzy w obronie życia.
Nie ma tam żadnej informacji o rolach Towarzysza jako możliwych dla tej rasy, a Guślarz jest Towarzyszem, nie Adeptem i to będącym często w kolizji z ustalonymi normami, czy prawem. ;)

Do pozostałych graczy: uzupełniłem deklaracje odnośnie ras i profesji, które mi wysłaliście. Robię aktualnie postać Zmarłemu i Aravenowi. Mam nadzieję, że wyślę je Wam dziś, a jeśli nie, to najdalej jutro.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 07 grudnia 2017, 14:53

Tak jak obiecałem, podaję zasady pisania postów na mojej sesji. Są one ważne, szczególnie dlatego, iż stosowanie się do nich zwiększy klarowność przygody i sprawi, że będziemy się lepiej orientować w morzu tekstów. Więc bardzo proszę i nalegam wręcz, aby przeczytać ten temat, zapamiętać wytyczne i stosować je:

Tekst normalny, opisujący postać i jej działania w ramach świata gry piszemy normalnie. Tak jak tutaj.

- Wypowiedzi postaci piszemy od myślników: podobnie jak się to robi w powieściach i opowiadaniach. Właśnie tak.

Myśli postaci piszemy kursywą, aby było jasne, co postać powiedziała, a co tylko pojawiło się w jej głowie. Generalnie proszę przyjąć zasadę, iż wszystko, co jest pisane kursywą dotyczy myśli.
W niebieskiej ramce piszemy informacje odnośnie działań postaci, które związane są z mechaniką gry. Np: "Używam umiejętności Tropienie, aby znaleźć ślady goblinów." albo "Rozglądam się uważnie po okolicy używając umiejętności Obserwacja" czy też "Wydaję 2 Punkty Energii i rzucam czar Lodowa Aura." Mam nadzieję, że to jasne?
W zielonej ramce piszemy informacje o stanie emocjonalnym i duchowym naszego bohatera. Ja będę pisał tutaj za każdym razem gdy wykonam tajny test Inu. aby przekazać wam jakie macie przeczucia, ale także, jeśli działał będzie na was jakiś urok czy zaklęcie, zmieniające wasze emocje. Proszę wtedy ustosunkować się do treści informacji i starać się odegrać dane odczucia etc.
Ramka żółta - tutaj piszemy uwagi techniczne, nie związane z postaciami lecz bardziej z przebiegiem samej sesji: np. "Dokończę post dziś wieczorem", "Jak właściwie działa Zdolność Magiczna: Myślowa Sonda?" albo "Kiedy dostaniemy jakieś PD?" ;)
Tutaj można także pisać wszelkie pytania związane z realiami świata. Ja także będę umieszczał tutaj informacje, które wasze postaci powinny znać, aby ułatwić wam orientację w świecie.
W ramce czerwonej MG zamieszcza informacje specjalne - np. "Dostajesz 3 punkty Skażenia", albo "Umierasz". Tak więc pozwolę ją sobie zastrzec. W każdym razie pojawienie się tego koloru, wróży jakieś zmiany w statusie postaci. Nie zawsze oczywiście muszą być negatywne - zawsze może pojawić się tu komunikat "Otrzymujecie punkt Geasu". :)
Spoiler!
W spoilerach (czyli takich tajnych zakładkach, niewidocznych, jeśli się ich nie kliknie) piszemy te wiadomości dla MG, lub innych graczy, które pragniemy pozostawić w sekrecie, przed pozostała częścią drużyny. Należy wtedy nazwać spoiler Dla MG albo Dla (Imię Postaci Gracza) etc. Robi się to tak:

[center]

Kod: Zaznacz cały

[spoiler=Dla MG]Tu wpisujemy tekst tajnej wiadomości[/spoiler]
[/center]
Tutaj również będę pisał tajne informacje do graczy (nazywając spoiler np. Dla Hildy), a także mechanikę walki, nazywając spoiler: Mechanika Walki. Jeśli spoiler nazwany jest imieniem czyjejś postaci, tylko gracz, który ją prowadzi może tam zajrzeć. Jeśli nie ma na nim imienia, możecie czytać go wszyscy.
Poza tym w posty można i warto wklejać grafikę, czy dodawać muzykę. Za szczególnie udane dodatki będą premiowe PD. :)

UWAGA: Wymagam także pisania nagłówków nad postami. Mają one zawierać miejsce i przybliżony czas akcji. Zwiększy to klarowność sesji, poprawi możliwości odnalezienia informacji, a jeśli bowiem drużyna będzie w rozsypce, ułatwi to orientację gdzie kto się aktualnie znajduje. Nagłówek należy jakoś odróznić od tekstu - można go pogrubić, napisać na kolorowo, podkreślić - jest mi to obojętne. Ważne, by się wyróżniał i by łatwo można go było zauważyć.

Mam nadzieję, że wszystko jasne. Jeśli czegoś nie wiecie, to pytajcie teraz, wciąż jeszcze mamy sporo czasu przed sesją. Jednakże za ignorowanie próśb MG będą Głupie Punkty, za które można postać jedynie zwinąć, a nie rozwinąć!
Ostatnio zmieniony 07 grudnia 2017, 16:55 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 17 grudnia 2017, 22:05

Miałbym prośbę do Mistrza Gry, by w okresie poprzedzającym rozpoczęcie gry napisał nam coś więcej na temat wioski, naszych współziomków, starszyzny oraz ciekawostek folklorystycznych. Skoro wszyscy pochodzimy z jednego miejsca i scenariusz zacznie się w naszej wiosce, warto wzbogacić nasze wyobrażenia własnych postaci o złożone relacje społeczne i rodzinne.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 18 grudnia 2017, 12:46

Mam taki zamiar, ale najpierw chciałem by mi gracze przedstawili w miarę spójne koncepty i ogólne założenia które są dla nich ważne, jeśli idzie o bohatera. Większość z tego już mam, ale nie wszystko.

Bardzo ogólne ogóły (typu np wielkość wioski i wasz wiek) podałem już w technicznym. Szczegółowe informację wypiszę jednak chyba dopiero po świętach - nie wiem, czy uda mi się to zrobić teraz (mam trochę spraw na głowie). Niemniej jeśli idzie o historię postaci - zawsze można pytać w technicznym, a postaram się odpowiedzieć jak najszybciej.

Historię swoich postaci proszę traktować ogólnie - ja będę ją dostosowywał do wymagań scenariusza. Podobnie będzie z tłem rodzinnym. Oczywiście, jeśli coś będzie ważne dla gracza, postaram się to wziąć pod uwagę, ale w wielu przypadkach na pewno dokonam zmian. Tak więc jeśli ktoś sobie życzy może też w tej kwestii zdać się kompletnie na mnie i otrzymać po prostu gotową historię postaci.

Domknę to jednakże raczej dopiero w nowym roku. Dlatego rozpoczęcie przygody przewiduję najwcześniej w połowie stycznia (pierwsze dwa tygodnie chcę poświęcić właśnie na nakreślenie szczegółów i przygotowanie się jako MG).
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 05 stycznia 2018, 15:11

Większość drużyny ma już zrobione postacie. Prosiłbym tych, którzy jeszcze się z tym nie uwinęli, o przesłanie mi ich do końca tygodnia.

Na razie wystarczą mi same karty, ewentualnie bardzo szkicowy zarys historii. W początku kolejnego tygodnia, kierując się prośbą Ketha, napiszę Wam co nieco o wsi, z której pochodzicie, co na pewno ułatwi wam stworzenie tła dla bohatera. Wtedy będziemy mogli dograć szczegóły i zakończyć etap tworzenia postaci.

Myślę, że gra rozpocznie się w drugiej połowie lutego. W końcu roku miałem sporo pracy, ale teraz będę się już mógł w pełni skupić na przygotowaniu do sesji.dwd;
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 05 stycznia 2018, 22:02

W poniedziałek mam wolne popołudnie, wtedy na spokojnie skończę tworzenie postaci Kallana.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 06 stycznia 2018, 11:56

Jedna uwaga Keth - sprawdź sobie, jakie imiona mają Vilena.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 10 stycznia 2018, 13:31

TTA i Keth - prosiłem, byście zrobili karty do końca poprzedniego tygodnia. Nie udało się, ok. Ale jest już środa a ja nadal nie mam od Ciebie karty Keth, a od TTA poprawionej postaci. Nalegam usilnie byście wysłali mi zaległości do piątku, bo ja też muszę się przygotować do prowadzenia a nie mogę tego zrobić, nie mając waszych kart.

Naprawdę mam nadzieję, że zrozumiecie i nie będzie więcej opóźnień.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 10 stycznia 2018, 20:36

Przyjmuję zastrzeżenie z pokorą do wiadomości. Mam jednak problem nie do przeskoczenia - ponownie zgrałem na dysk twardy kartę postaci i ponownie nie jestem w stanie nagrać wypełnionego formularza, bo system generuje komunikat "Nie możesz nagrać wypełnionej formy, wyłącznie wydrukować". Rozumiem, że zwalam przez to dodatkową robotę na MG, ale nie jestem w stanie nagrać finalnej wersji karty w celu jej odesłania.

Próbowałem też wypełnić ją z poziomu przeglądarki internetowej i wtedy po wypełnieniu pozwala zrobić save, ale otwarty późnej plik jest każdorazowo PUSTY.

Kompletnie tego nie rozumiem.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 10 stycznia 2018, 23:52

A nie możesz wydrukować karty i zeskanować mi? Tak chyba będzie najlepiej. Ewentualnie przekonwertuj ją na plik graficzny i wypełnij w paincie.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 15 stycznia 2018, 18:51

OK, uporaliśmy się już z robieniem postaci, co mnie niebywale raduje. Możemy wiec przejść do dalszych kwestii.

Sądziłem, że około połowy stycznia zaczniemy. Nie udało się to jednak z rożnych powodów, których nie ma tu sensu wymieniać. Mam już Wasze karty postaci i mam nadzieję, że szybko dopracujemy szczegóły. W tym wątku chciałbym ustalić ogólne tło, a także Wasz zarys historii. W związku z tym mam dwa pytania:

1. Kto z Was chce pisać własną historię i określić tło rodzinne, a kto chce bym ja ją mu ustalił?
2. Kto chce, bym ustalał z nim szczegóły postaci tylko przez PW a nie przez techniczny? Wasze postacie wychowały się razem, więc będą znały swoje tło rodzinne i ogólny zarys historii. Dlatego myślę, że większość informacji podam tutaj.

Proszę o odpowiedź na powyższe pytania wszystkich, oprócz Aravena (który już dał mi znać, którą opcję wybiera). Im szybciej to zrobicie, tym szybciej przygoda ruszy, więc do dzieła. ;)

Aha, Keth - jeśli masz jakieś szczególne pytania na temat Mądrego Kamu i okolic to wrzuć je tutaj, uwzględnię je gdy będę opisywał tło.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

ODPOWIEDZ