PBF - Conan Techniczny
Ja się pochorowałem i w efekcie ominęła mnie konieczność uczestniczenia w rodzinnych imprezach, z czego bardzo się cieszę. Generalnie więc będę miał czas przez całe te katolskie święta i mogę pisać - o ile tylko zdrowie pozwoli.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Ups, to wielka szkoda i strata dla sesji.
W razie zmiany okoliczności powrót zawsze jest możliwy. Na Północy ma być tylko prolog. Jak sesja przetrwa to będzie kontynuacja na pograniczu z Piktami. A tam bossoński łucznik by się bardzo przydał.
W razie zmiany okoliczności powrót zawsze jest możliwy. Na Północy ma być tylko prolog. Jak sesja przetrwa to będzie kontynuacja na pograniczu z Piktami. A tam bossoński łucznik by się bardzo przydał.
Ostatnio zmieniony 29 grudnia 2018, 12:26 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
Kurczę, to niedobrze. Bo fajnie się grało całkiem. A czemu kończysz Profes i to tak nagle? W sumie się niewiele działo bez Ciebie - głownie trochę gadki, właściwie zero fabuły. Więc nie powinno być problemem nadrobienie tego. Właściwie z uwagi na to, że Cię nie było to ostro zwolniliśmy. Zresztą Fobetor i Lightstorm też mniej pisali w tym okresie. Więc może się jeszcze zastanów, czy na pewno znikasz, czy jednak nie? Mi się grało z Tobą całkiem dobrze i myślę, że nie tylko mi byłoby miło, gdybyś został.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
W każdej chwili można dołączyć do PBF-a, aktualnie gramy prolog. Mam materiały na długą kampanię. Wszystko zależy czy będą chętni do gry. Znajomość mechaniki nie jest wymagana. Postać zrobię ja, po uzgodnieniu z Graczem. Kontakt w tym temacie lub na PW.
Ostatnio zmieniony 30 grudnia 2018, 11:16 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Graczom wysłałem PW o mechanice do rozważenia po Nowym Roku, na spokojnie.
Aktualnie w Conanie dominuje mechanika 2d20 od Modiphiusa, mam ochotę jej spróbować.
To link do bloga Jaxy gdzie jest polska karta do 2d20 oraz polska karta pomocy do Conana 2d20. Atrybuty i umiejętności są tam intuicyjne i dopasowane do świata Conana.
Na blogu jest też krótka recenzja Conana 2d20 autorstwa tegoż Jaxy.
Link: http://jaxoblog.blogspot.com/
Jest też jak najbardziej opcja zostania przy Fate i dorzucenia kilku Umiejętności by bardziej zróżnicować postacie, za tą ostatnią opcją jest Sigil. Wrzucę tu moje propozycje zmian w Umiejętnościach.
Aktualnie w Conanie dominuje mechanika 2d20 od Modiphiusa, mam ochotę jej spróbować.
To link do bloga Jaxy gdzie jest polska karta do 2d20 oraz polska karta pomocy do Conana 2d20. Atrybuty i umiejętności są tam intuicyjne i dopasowane do świata Conana.
Na blogu jest też krótka recenzja Conana 2d20 autorstwa tegoż Jaxy.
Link: http://jaxoblog.blogspot.com/
Jest też jak najbardziej opcja zostania przy Fate i dorzucenia kilku Umiejętności by bardziej zróżnicować postacie, za tą ostatnią opcją jest Sigil. Wrzucę tu moje propozycje zmian w Umiejętnościach.
Ostatnio zmieniony 30 grudnia 2018, 15:33 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Fate proponowana Lista Umiejętności, nieco szersza niż obecna, pogrubione to Umiejętności a w nawiasie to co dana Umiejętność zawiera. Np. Mając Sprawność na poziomie 3 czyli dobrym biegamy, wspinamy się, pływamy i skaczemy właśnie na poziomie 3. Sztuczki w nawiasie można rozwinąć na +1 bo domyślnie mają poziom 0.
Przykład: możemy sobie wykupić sztuczkę wspinanie na +1 wtedy testując wspinanie mamy 3 za Sprawność i + 1 za wykupioną sztuczkę wspinanie więc razem na 4 testujemy.
Proponowana lista Umiejętności (w nawiasie potencjalne sztuczki czyli specjalizacje)
Sprawność (bieganie, wspinanie, pływanie, skakanie)
Złodziejstwo (kradzież, pułapki, włamywanie)
Ukrywanie (skradanie, maskowanie, przebranie)
Rzemiosło (budowanie, niszczenie, naprawianie)
Charyzma (przekonywanie, oszustwo, uwodzenie )
Opieka nad zwierzętami (jeździectwo, powożenie, tresura, obłaskawianie)
Empatia (wyczuwanie emocji, wykrywanie kłamstw, leczenie umysłu*)
Walka bronią białą (szermierka etc. jako atak, parowanie etc. jako obrona)
Walka wręcz (boks, zapasy etc.)
Spostrzegawczość (refleks, zmysły, wyszukiwanie, śledzenie, spryt )
Przetrwanie (tropienie, bezpieczne obozowanie, polowanie)
Przywództwo (dowodzenie, zarządzanie)
Wiedza Tajemna (okultyzm, demonologia, religie, kryptografia, pradawne sekrety etc.)
Wykształcenie (historia, astrologia, geografia, kultury, lingwistyka etc.)
Uzdrawianie (leczenie, zielarstwo, trucizny etc.)
Wiedza Specjalistyczna (nawigacja, polityka, alchemia, wojskowość, heraldyka, fałszerstwo etc.) - czyli konkretne dziedziny wiedzy związane np z jakimś zawodem czy wykonywaną funkcją społeczną. Tutaj gracz musiałby zawsze określić konkretną dziedzinę i wykupować każdą osobno.
Budowa (siła, odporność)
Strzelanie (broń strzelecka, broń miotana)
Wola (dyscyplina, prowokacja)
Status (kontakty, zasoby)
Przykład: możemy sobie wykupić sztuczkę wspinanie na +1 wtedy testując wspinanie mamy 3 za Sprawność i + 1 za wykupioną sztuczkę wspinanie więc razem na 4 testujemy.
Proponowana lista Umiejętności (w nawiasie potencjalne sztuczki czyli specjalizacje)
Sprawność (bieganie, wspinanie, pływanie, skakanie)
Złodziejstwo (kradzież, pułapki, włamywanie)
Ukrywanie (skradanie, maskowanie, przebranie)
Rzemiosło (budowanie, niszczenie, naprawianie)
Charyzma (przekonywanie, oszustwo, uwodzenie )
Opieka nad zwierzętami (jeździectwo, powożenie, tresura, obłaskawianie)
Empatia (wyczuwanie emocji, wykrywanie kłamstw, leczenie umysłu*)
Walka bronią białą (szermierka etc. jako atak, parowanie etc. jako obrona)
Walka wręcz (boks, zapasy etc.)
Spostrzegawczość (refleks, zmysły, wyszukiwanie, śledzenie, spryt )
Przetrwanie (tropienie, bezpieczne obozowanie, polowanie)
Przywództwo (dowodzenie, zarządzanie)
Wiedza Tajemna (okultyzm, demonologia, religie, kryptografia, pradawne sekrety etc.)
Wykształcenie (historia, astrologia, geografia, kultury, lingwistyka etc.)
Uzdrawianie (leczenie, zielarstwo, trucizny etc.)
Wiedza Specjalistyczna (nawigacja, polityka, alchemia, wojskowość, heraldyka, fałszerstwo etc.) - czyli konkretne dziedziny wiedzy związane np z jakimś zawodem czy wykonywaną funkcją społeczną. Tutaj gracz musiałby zawsze określić konkretną dziedzinę i wykupować każdą osobno.
Budowa (siła, odporność)
Strzelanie (broń strzelecka, broń miotana)
Wola (dyscyplina, prowokacja)
Status (kontakty, zasoby)
Proszę o pomoc i uwagi by stworzyć możliwie kompletną listę Umiejętności ale i nie za wielką. Ma to posłużyć większemu zróżnicowaniu Postaci ni z obecnie i ich większej specjalizacji w swoich dziedzinach, obecnie nieco za mocno to uprościłem. Może coś wydzielić z powyższych jako osobne umiejętności, ew. jakieś nowe dodać? Maksimum 20 bym chciał.
Powyższa proponowana lista umiejętności zawiera propozycje Sigila i Nanatara plus moje zmiany.
Ostatnio zmieniony 31 grudnia 2018, 12:20 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja bym wiedzę podzielił nie na takie drobne, lecz na cztery grupy i rozwiązał to tak:
Wiedza Tajemna (okultyzm, demonologia, religie, kryptografia, pradawne sekrety etc.) - czyli wiedza sekretna, trudna do zdobycia, związana zwykle w jakimś aspekcie z magią, mocami tajemnymi, bogami etc.
Uzdrawianie (leczenie, zielarstwo, trucizny etc.) - tutaj wliczyłbym razem uzdrawianie oraz zdolności, które się wiążą ze zdrowiem, ale też znajomością natury i używaniem np ziół czy zdolnością wytwarzania trucizn.
Wykształcenie (historia, astrologia, geografia, kultury, lingwistyka etc.) - czyli po prostu ogólna wiedza o świecie, nie dotycząca jakiś tajemnych sekretów.
Wiedza Specjalistyczna (nawigacja, polityka, wojskowość, heraldyka etc.) - czyli konkretne dziadziny wiedzy związane np z jakimś zawodem czy wykonywaną funkcją społeczną. Tutaj gracz musiałby zawsze określić konkretną dziedzinę i wykupować każdą osobno.
Wiedza Tajemna (okultyzm, demonologia, religie, kryptografia, pradawne sekrety etc.) - czyli wiedza sekretna, trudna do zdobycia, związana zwykle w jakimś aspekcie z magią, mocami tajemnymi, bogami etc.
Uzdrawianie (leczenie, zielarstwo, trucizny etc.) - tutaj wliczyłbym razem uzdrawianie oraz zdolności, które się wiążą ze zdrowiem, ale też znajomością natury i używaniem np ziół czy zdolnością wytwarzania trucizn.
Wykształcenie (historia, astrologia, geografia, kultury, lingwistyka etc.) - czyli po prostu ogólna wiedza o świecie, nie dotycząca jakiś tajemnych sekretów.
Wiedza Specjalistyczna (nawigacja, polityka, wojskowość, heraldyka etc.) - czyli konkretne dziadziny wiedzy związane np z jakimś zawodem czy wykonywaną funkcją społeczną. Tutaj gracz musiałby zawsze określić konkretną dziedzinę i wykupować każdą osobno.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]