PBF - Conan Techniczny

Awatar użytkownika
Nanatar
Reactions:
Posty: 641
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 11:38
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 155 times
Been thanked: 116 times

Post autor: Nanatar » 30 grudnia 2018, 16:55

Arawenie, wiem że barbarzyńcy nie walczą nadto finezyjnie, ale gdzieś bym tu upchną szermierkę (szczególnie kocham tą mieczem dwuręcznym), może pasuje do skorelowania z koncentracją, a może intuicją.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 30 grudnia 2018, 16:56

Sigilu, bardzo sensowna propozycja zmodyfikowałem pierwotną listę.

Nanatar, pomyślę może dam to jako sztuczkę.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 01 stycznia 2019, 10:44

Postać Daffyda po nowemu, według zaktualizowanej listy umiejętności z postu 59.
Robiona jako postać heroiczna według schematu: jedna umiejętność na poziomie 6, dwie na poziomie 5, trzy na poziomie 4, cztery na poziomie 3, pięć na poziomie 2 i sześć na poiomie 1.
Plus 10 punktów specjalizacji. Dużo większe zróżnicowanie Postaci niż poprzednio.
Aspekt główny: Bossoński pogranicznik

Imię: Daffyd ap Hywel.
Waga: 85 kg
Wzrost: 185 cm
Włosy: rude

Historia: Swoje życie spędzał na pograniczu bossońskim. Ojciec szkolił go w sztuce strzelania z łuku oraz wszelkich zdolnościach niezbędnych do przetrwania na skraju piktyjskiej dziczy. Po jego śmierci Daffyda nic już nie trzymało na Pograniczu. Ruszył w drogę, wynajmując się jako tropiciel i przewodnik. Losy ostatecznie rzuciły go na północ, gdzie dotarł prowadząc karawanę kupiecką. Obecnie zatrzymał się na chwilę w barbarzyńskiej wiosce, wymieniając z lokalnymi wojownikami przechwałki i opowieści o własnych dokonaniach oraz poznając tak odmienne od rodzinnych stron pustkowia północy. Nie zaplanował sobie jeszcze dalszych kroków.

Koncept: milczący Bossończyk, zarabiający na życie sprzedażą swoich umiejętności
Słaby punkt: niechęć do postępowania uznawanego w cywilizacji za "honorowe". Dobry wróg to martwy wróg; słowo wroga nie jest warte śliny, jakie je przyniosła. Nie znaczy to jednak braku lojalności wobec własnych towarzyszy. Takie postępowanie jednak niejednokrotnie przyczynia mu jeżeli nie otwartej wrogości, to skrytej niechęci.

Cel: Życie. Wychodzi z założenia, że nie ma kogoś takiego jak bogaty i stary najemnik, więc każdy zarobiony grosz błyskawicznie się z nim rozstaje.

Przeszłość: typowy Bossończyk z pogranicza. Zdolny tropiciel i łucznik, nie wyróżniający się po za tym niczym szczególnym.

Umiejętności:
6: Strzelectwo (Mistrz łuku +1 atak)
5: Walka bronią miecz długi i nóż, Przetrwanie (+1 cały zakres)
4: Sprawność ( +1 cały zakres), Ukrywanie, Spostrzegawczość
3: Wola (+1 cały zakres), Medycyna, Budowa (+1 cały zakres), Złodziejstwo
2: Empatia (+1 cały zakres), Status , Walka wręcz, Opieka nad zwierzętami, Wykształcenie (+1 cały zakres)
1: Przywództwo (+1 cały zakres), Wiedza wojskowość, Zawód Łuczarz (+1 cały zakres, +2 wycena łuków), Wiedza polityka, Wiedza kartografia

Presja fizyczna (Ciało) - 5
Presja psychiczna (Umysł) - 5

Języki darmowy ojczysty (wykształcenie + lingwistyka tu 3 poza ojczystym) - aquiloński, piktyjski, cymeryjski, shemicki poziom niezły lub dobry

Konsekwencje (rany fizyczne) 1 Łagodna (2 presji), jedna Umiarkowana (4 presji), jedna Dotkliwa
(6 presji)
Konsekwencje (rany psychiczne) 1 Łagodna (2 presji), jedna Umiarkowana (4 presji), jedna Dotkliwa (6 presji)

Współczynniki Pomocnicze Obrony i Refleks:
Spostrzegawczość 4 jako Refleks
Strzelecka Walka Defensywna - Talent Obrona z Łukiem 6
Obrona Fizyczna Bliska - Walka broń biała 5 z mieczem
Obrona Magia umysłowa/strach/iluzje jak Wola 3 + dyscyplina 1 razem 4
Punkty Losu 4.



Broń:
Atak bossoński łuk 7 Zadawane obrażenia 6 (4 za łuk, +1 trafienie w czuły punkt, +1 za Budowę jako siłę)
Dwie strzały Atak bossoński łuk 6 Zadawane obrażenia 6 (4 za łuk, +1 trafienie w czuły punkt, +1 za Budowę jako siłę)
Atak miecz 5 Zadawane obrażenia 6 (3 za miecz długi, +1 akbitańska stal, +1 trafienie w czuły punkt, +1 za Budowę jako siłę)
Atak nóż 5 Zadawane obrażenia 3 (1 za nóż, +1 trafienie w czuły punkt, +1 za Budowę jako siłę)

Zbroja Lekka skórzana 1 punkt pancerza
Punkty Losu 4.

Zdolności Specjalne:
Podwójny strzał, Widzenie w ciemności, Twardziel x1, Nieugięty x1, Mistrz łuku +1 Atak, Strzelecka walka defensywna, Czujny sen, Trafienie w czuły punkt.
Ostatnio zmieniony 04 stycznia 2019, 14:44 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 03 stycznia 2019, 13:36

Pozwoliłem sobie przedstawić własną propozycję listy podanej przez Aravena. Nie różni się ona wiele od poprzedniej - uwzględnia jednak kilka moich pomysłów, zwłaszcza w kwestii specjalizacji. Ciekaw jestem, co wy na to?

Proponowana lista Umiejętności (w nawiasie potencjalne sztuczki czyli specjalizacje)

[olist=1]Sprawność (bieganie, wspinanie, pływanie, skakanie, akrobatyka)
Złodziejstwo (kradzież, pułapki, włamywanie)
Ukrywanie (skradanie, maskowanie, przebranie)
Rzemiosło (kowalstwo, kuśnierstwo, lutnictwo, szkutnictwo, ciesielka, jubilerstwo etc.) - każda wykupowana jako osobna umiejętność.
Charyzma (perswazja, oszustwo, uwodzenie, przemawianie, ekspresja artystyczna)
Opieka nad zwierzętami (jeździectwo, powożenie, tresura, obłaskawianie, sokolnictwo)
Empatia (wyczuwanie emocji, wykrywanie kłamstw, leczenie umysłu*)
Walka bronią białą (szermierka etc. jako atak, parowanie etc. jako obrona)
Walka wręcz (boks, zapasy etc.)
Spostrzegawczość (refleks, zmysły, wyszukiwanie, śledzenie, spryt)
Przetrwanie (tropienie, bezpieczne obozowanie, polowanie, natura)
Przywództwo (dowodzenie, zarządzanie, autorytet)
Wiedza Tajemna (okultyzm, demonologia, religie, kryptografia, pradawne sekrety etc.)
Wykształcenie (historia, astrologia, geografia, kultury, lingwistyka etc.)
Medycyna (uzdrawianie, zielarstwo, toksykologia, tanatologia etc.)
Wiedza Specjalistyczna (nawigacja, polityka, alchemia, wojskowość, heraldyka, fałszerstwo, przetrwanie w mieście, etc.) - czyli konkretne dziedziny wiedzy związane np z jakimś zawodem czy wykonywaną funkcją społeczną. Tutaj gracz musiałby zawsze określić konkretną dziedzinę i wykupować każdą osobno.
Budowa (siła, odporność, wytrwałość)
Strzelanie (broń strzelecka, broń miotana)
Wola (dyscyplina, prowokacja)
Status (kontakty, zasoby, pozycja społeczna) - należy określić, jakie i czego dotyczą.
Rzucanie Czarów (czarnoksięstwo, szamanizm, objawienia, czarostwo etc) - zdolności rzucania czarów. Możliwe do wykupienia tylko po uprzedniej zgodzie MG.[/olist]
Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2019, 13:50 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 03 stycznia 2019, 13:49

Dzięki bardzo, generalnie jest ok. Jednakże 4 czyli Rzemiosło oryginalnie to jakby zdolności techniczne w Fantasy było to Rzemiosło, ogólnie budowanie, naprawianie czyli takie ogólne i nieokreślone. Twoja propozycja wyboru konkretnego zawodu jest chyba lepsza, ale mocno specjalistyczna. Jestem za jej przyjęciem. Nieco się może dublować z niektórymi rodzajami wiedzy specjalistycznej tj. 16 pozycja wykazu, dlatego tam pierwotnie widziałem konkretne zawody.
Inne specjalizacje jakie dodałeś są ok wg mnie.
I Specjalizacje będą maks. na +1, na +2 to przesadziłem.
Po wspólnym ustaleniu liczby i zakresu Umiejętności chciałbym, aby każdy sobie sam przerobił Postać tak jak chce, ew. mogę to zrobić ja wg. wytycznych. Wtedy to będą Wasze Postaci w pełni. A nie moje wyobrażenie o nich.
Ostatnio zmieniony 03 stycznia 2019, 14:12 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 03 stycznia 2019, 13:58

Też uważam, że +1 wystarczy zupełnie. No i 20 umiejętności to też dobra liczba, by zróżnicować postacie, a jednocześnie by nie było tego za wiele.

Pomyślałem, że lepiej w tej sposób ująć rzemiosło - bo jeśli ktoś umie np kuć podkowy, to umie także kuć i inne elementy metalowe: zarówno gwoździe (budowanie) jak i np zepsute elementy do kłódki (naprawianie) jak i okucia taranu (niszczenie). Ale przecież kowal nie potrafi zrobić np łodzi czy lutni. Więc wydaje mi się, że to jest ciekawsze rozwiązanie, zwłaszcza, że pozwala postaciom mieć jakąś konkretną przeszłość czy hobby (np w historii można zaznaczyć, że ktoś był kowalem czy kuśnierzem etc). Oczywiście nie ma tu sensu się na drobne rozmieniać i odróżniać kowala od płatnerza czy miecznika - bo to tylko by utrudniało grę. Dlatego przyjąłbym takie ramy ogólne i założył, że np kowalstwo to kucie rzeczy z metalu, szkutnictwo robienie statków (bez uwzględniania jakiś różnych rodzajów jednostek pływających) i tyle.

Jeśli chodzi o dublowanie z wiedzą to rozróżniłbym to tak - rzemiosłem są dziedziny praktyczne, które pozwalają coś wytwarzać (np łuczarstwo) a wiedzą są dziedziny teoretyczne, dotyczące jedynie posiadanych informacji lub zdolności ich interpretacji (np nawigacja). W końcu kapitan statku nie musi być sztutnikiem, a szkutnik nie musi umieć pływać tym, to zbuduje. ;) W takim wypadku fałszerstwo byłoby więc rzemiosłem, a kartografia także, jeśli obejmowała by sporządzanie map, nie tylko ich odczytywanie (w tym wypadku bowiem byłaby jedynie Wiedzą Specjalistyczną)
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 03 stycznia 2019, 14:06

Uważam podobnie z zawodami.

Czekamy na opinie Lightstorma i Fobetora.
Pozostaje kwestia potęgi Waszych Postaci.
Piramida Umiejętności od 6 w dół jak Daffyd, to niezwykle potężne i kompetentne Postaci.

Standardowo w Fate jest taki zestaw Umiejetności:
4: jedna umiejętność na poziomie 4
3: dwie umiejętności na poziomie 3
2: trzy umiejętności na poziomie 2
1: cztery umiejętności na poziomie 1.

Heroiczne Fantasy zaczyna się od 5 w dół:
5: jedna umiejętność na poziomie 5
4: dwie umiejętności na poziomie 4
3: trzy umiejętności na poziomie 3
2: cztery umiejętności na poziomie 2
1: pięć umiejętności na poziomie 1.

Dla mnie może być i na 6 w dół. Sigil i Lighstorm grali sporo to mogli natłuc sporo doświadczenia. Co myślicie?
Ostatnio zmieniony 03 stycznia 2019, 14:08 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 03 stycznia 2019, 14:08

Aj, zapomniałem dodać zdolności rzucania czarów do listy. Teraz poprawiłem to i dodałem. Wychodzi 21 umiejętności, ale rzucanie czarów nie ejst przecież ogólno dostępną, więc jak dla mnie liczba jest ok).

Bdw ja mam 10 PD. Coś z tym można zrobić?
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 03 stycznia 2019, 14:11

Tak będziesz mógł sobie wykupić dodatkowy rozwój za te 10 PD jak ustalimy wyjściową potęgę Postaci wg postu 67.
Powinienem od tego zacząć ale był moment, że PBF mógł się nie odbyć to kwestie mechaniki zostawiłem na później, a że mamy przerwę i prolog to warto to doszlifować teraz.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 03 stycznia 2019, 14:16

OK, a jeszcze mam pytanie: bo rozumiem, że ma się 10 punktów na specjalizacje, ale jeśli one się dublują ze sztuczkami to chyba dana umiejętność będzie na +2? Czy nie? Bo moim zdaniem to nie byłoby złe rozwiązanie, w przypadku sztuczek właśnie. Choć same punkty specjalizacji powinny jak dla mnie dawać możliwość podniesienia czegoś maksymalnie na +1 (na +2 tylko dzięki sztuczkom). Jak Ty to widzisz?
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 03 stycznia 2019, 15:16

Byłoby 10 punktów na Specjalizacje w ramach Umiejętności. Normalnie specjalizacja kosztuje 3 PD, a sztuczka podnosząca poziom specjalizacji z +1 na +2 to 5 PD.

Powiedzmy, że wyjątkowo jedna specjalizacja byłaby na 2 w ramach danej Umiejętności, jako sztuczka takie coś ekstra dla danej Postaci. Np. mając bieganie na +1 mamy specjalizację np. wytrawny biegacz w ramach Umiejętności Sprawność, a mają ekstra bieganie na +2 byłby to np. maratończyk. Jestem za tym by nazywać tylko te wyjątkowe sztuczki na +2, te na +1 tylko zapis Sprawność (bieganie +1).

U Dobro robiliście Postaci od 5 w dół raczej, tak to ustalaliśmy robiąc projekt Conana na Fate.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 03 stycznia 2019, 15:23

Tak, tam były postacie od 5 w dół. To prawda.

No właśnie o to mi chodziło mniej więcej, aby istniały takie wyjątkowe sztuczki podnoszące coś na +2. Spoko.

Pomyślę co i jak, jak będzie coś dla mnie niejasne to jeszcze dopytam na PW. Jutro powinienem ci przesłać wstępny szkic postaci.

Bdw czy można zrezygnować z umiejętności w ramach piramidy, aby mieć więcej specjalizacji? Czy system tego nie przewiduje?
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 03 stycznia 2019, 16:10

Generalnie koszt Umiejętności to 1 PD na poziom, ale się kumuluje taki koszt.

- Umiejętność na poziomie 1 to koszt 1PD.
- Umiejętność na poziomie 2 to koszt 3 PD bo 1 za pierwszy poziom i dwa za 2 razem 3 PD.
- Umiejętność na poziomie 3 to koszt 6 PD bo 1 za pierwszy poziom, dwa za 2 i trzy za 3 razem 6 PD.
- Umiejętność na poziomie 4 to koszt 10 PD bo 1 za pierwszy poziom, dwa za 2, trzy za 3 i cztery za 4 razem 10 PD.
- Umiejętność na poziomie 5 to koszt 15 PD bo 1 za pierwszy poziom, dwa za 2, trzy za 3, cztery za 4 i pięć za 5 razem 15 PD.
- Umiejętność na poziomie 6 to koszt 21 PD bo 1 za pierwszy poziom, dwa za 2, trzy za 3, cztery za 4, pięć za 5 i sześć za 6 razem 21 PD.
Tym samym rezygnując całkowicie dostajemy PD za całą Umiejętność z jakiej rezygnujemy lub za jej obniżenie. Ale na każdym poziomie musi być minimum 1 Umiejętność.

Przypominam koszt specjalizacji na +1 to 3 PD, koszt Sztuczki podnoszącej specjalizację z +1 na +2 to kolejne 5 PD. Jak kupujemy sztuczkę na +2 to płacimy 8 PD.
Mogę pójść na to, ze według powyższego cennika tworzycie postać za 126 PD na umiejętności plus macie 30 PD na specjalizacje i sztuczki.

Jeśli Ktoś bardzo chce może wymieniać punkty pomiędzy pulami na umiejętności i specjalizacje oraz sztuczki.
.
126 PD na umiejętności to postać z klasycznej piramidy od 6 poziomu w dół. Wy zaś możecie mieć na dwie umiejętności na 6 i inne opcje byle się zmieścić w 126 PD. Nie musicie się ściśle trzymać zasady piramidy, ale ma ona sens.
Czy to jest w miarę zrozumiałe?
Ostatnio zmieniony 08 stycznia 2019, 19:34 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 04 stycznia 2019, 12:12

Nie wiem czy się trochę nie pomyliłeś w obliczeniach. Bo piramida, tak jak ją opisujesz (od 6 w dół) to koszt 126 a nie 121 PD:

21 + 2x15 + 3x10 + 4x6 + 5x3 + 6x1 = 21 + 30 + 30 + 24 + 15 + 6 = 126

No ale rozumiem, że dużo tego i można się machnąć. Ja dwa razy liczyłem z kalkulatorem, by mieć pewność.

Rozumiem przy tym, że te 30 PD da się przeliczyć na 10 punktów sztuczek po prostu - czyli tak jak było. Fajnie. Nie chciałem robić dużych kombinacji, tylko zrezygnować z kilku umiejętności na rzecz specjalizacji, żeby trochę bardziej zróżnicować postać. Rozumiem też, że zmienia się piramida - natomiast poprzednie cechy postaci (czyli sztuczki które wybrałem tworząc ją, punkty losu itp) zostają po staremu? Bo nie chciałbym się aż tak na drobne rozmieniać, by przeliczać teraz wszystko od nowa. Trochę to by było chyba za dużo roboty. I niepotrzebnej chyba, bo mi się podoba tak jak było (mam na myśli pozostałe cechy postaci).

Chciałbym tylko określić pewne szczegóły dotyczące sztuczek i tego, jak je rozumiem:
Pamiętam, że kiedyś sztuczka to było:
- +1 do całej umiejętności
- +2 do umiejętności w wybranych warunkach (czyli specjalizacji po naszemu)
- zamiana jednej umiejętności na drugą w konkretnych warunkach
- Jakiś specjalny atut typu np widzenie w ciemności, mordercze ciosy i inne

Czy tu się coś zmieniło? Bo pisałeś, że nie chcesz uznawać zamiany (szkoda) i że z tymi sztuczkami +2 chyba jest inaczej? Albo ja coś źle zrozumiałem. Ale mam kilka sztuczek tego typu jak specjalizacja +2 czy zamiana i wolałbym to określić, by wiedzieć, jak później wszystko policzyć.

Poza tym nie zamierzam raczej brać nowych sztuczek, te co są są ok - chyba, że nagle się okaże, że nie działają. To chyba mogę wymienić jakąś starą na nową? Choć wolałbym coś zbliżonego do tego, co było.
Wysłałem CI postać na PW. Jeśli uznasz, że jest ok, to nie musimy wchodzić w szczegóły, bo nie wiem czy jest sens każdy drobiazg roztrząsać.
Ostatnio zmieniony 04 stycznia 2019, 14:15 przez Sigil, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 04 stycznia 2019, 14:38

Racja 126 PD mój błąd.

- w sumie to +1 do całej Umiejętności we wszystkich jej specjalizacjach ma sens - może tak być. Więc zapis Sprawność na poziomie 4 (+1 za sztuczkę do całej umiejętności) to będzie koszt 3 PD,
- +2 do umiejętności w wybranych warunkach wymaga tej za +1 do całej Umiejętności i daje +2 w wybranej specjalizacji np. bieganiu w ramach Umiejętności Sprawność, koszt 5 PD. Opcjonalnie jak Ktoś się uprze może dostać do wybranej specjalizacji +2 w wąskim zakresie za 5PD nie mając wcześniej wykupionej specjalizacji za +1 do całej Umiejętności.
- jakiś specjalny atut typu np widzenie w ciemności, mordercze ciosy i inne to jest macie po kilka takich bajerów od MG,
- zamiana jednej umiejętności na drugą w konkretnych warunkach - tu jestem niechętny, ale czasami mogę się zgodzić jak to będzie dobrze uzasadnione.
Dopiero konkretne pytania powodują konieczność decyzji.
Na PW odpisałem, generalnie ww. zmiana jest bardzo korzystna dla Graczy +1 do całej Umiejętności.
Ew. Sigil sobie pokoryguj i wyślij mi ponownie. Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 04 stycznia 2019, 16:24 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ