Legenda Pięciu Kręgów- techniczny

damianxaron
Reactions:
Posty: 30
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 21:59

Post autor: damianxaron » 01 lutego 2013, 22:52

Ja chętnie zagrałbym Kiasada'ą Hiruma'ą. A co do postaci chciałbym bym być łowcą/zwiadowcą. Trzymać się zdala od walki w zwarciu oraz móc wytropić przeciwnika. Jeśli szanowny GM byłby w stanie kogoś takiego stworzyć to historię dla niego już mam.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 02 lutego 2013, 13:52

Postaci chciałbym widzieć z klarowanym rysem do niedzieli, tj, 10 tego lutego, potem dostosuję scenariusz do postaci, konkretny start 11- 13 lutego (13 to ostateczny termin).
Miast cyferek BARDZEIJ interesuje mnie rys charakteru postaci. Nie chciałem Was zarzucać robotą od razu, ale jak się uporacie z cyferkami, to Wam zapodam parę rzeczy do przemyślenia.

Mordimer- Pan nigdy nie zwolniłby samuraja z usług tylko dlatego, że ten cierpi z powodu straty, oznaczałoby to dla niego (sługi) hańbę, stałby się roninem. Ewentualnie mógłby, dostrzegając gniew w podwładnym (choć byłoby to postrzegane jako wada) mógłby widzieć interes w ukierunkowaniu go dla własnych potrzeb.
Dlatego podejdziemy do tematu nieco inaczej:

- zastanów się, czy chcesz zacząć jako postać, która już straciła rodzinę, czy też do tragedii dopiero dojdzie (być może nawet zapowiedzianej przez jakiegoś wroga?) Pobawimy się w ciężkie odgrywanie.

- pytanie proste, lecz bardzo istotne. Czy wiesz kto to zrobił? W świecie l5k mogłoby być tak, że Twoja postać nawet wie o tym, lecz nie może zbyt wiele z tym zrobić z racji statusu, czy braku dowodów.

- następnie opierając się na odpowiedzi na wcześniejsze pytanie, czy były / była to istota z krain Cienia? Dotknięty skazą Cienia upadły samuraj? Dawny wróg rodziny z innego klanu, lub nawet tego samego klanu?

- odpowiedzi na te pytania dodatkowo ułatwią nam dobranie odpowiednich wad/ zalet, które ci wskażę (zaprzysięgły wróg, nemesis, czarna owca, nawiedzany przez duchy- być może duchy rodziny oczekujące pomsty?)

W klanie Kraba za zwiadowców służy rodzina Hiruma, konkretnie członkowie jej szkoły bushi Hiruma, lecz są to wyspecjalizowani zwiadowcy operujący w Krainach Cienia (coś jak pustkowia chaosu), lecz możemy dobrać inną szkołę, konkrety ci sprecyzuję.

Magia istnieje w systemie i jest dość ciekawa. W klanie Kraba istnieje coś na kształt śledczych, łowców, choć są to bardziej tacy "wiedźmini", ale szukają konkretnie objawów zła.
Możemy też zrobić postać shugenja (czyli "maga"), w klanie Kraba zdarza im się mieć przy sobie tetsubo (czyli pałkę), a z racji stanu samurajskiego katana też nie jest im obca.
Lecz i tutaj możemy podejść do tematu jeszcze inaczej, a Twojej postaci nadać nieco mroku, kwestia na ile dla niej ważne jest odkrycie sprawców (przy założeniu, że postać ich nie zna).

Wreszcie, coś, od czego powinienem zacząć. Wybicie rodziny samuraja jest ewidentnym wyrazem jakiejś zemsty, takie rzeczy nie wydarzą się przypadkiem. Inny samuraj po prostu wyzwałby Cię na pojedynek, zatrudnienie zabójcó oznacza, że ktoś nielicho zainwestował, aby ci dokuczyć, lub Twojemu ojcu (nieważne, czy żyje, czy nie) a Ty także byłeś celem (upiekło ci się wtedy). Jest tu co rozwijać.

Damianxaron- Hiruma to dobry wybór, ale co do trzymania się z dala od walki..

Wczujcie się chłopaki w to, że Wasze rody od tysiąca lat walczą ze złem i innymi klanami. Kilkuset Waszych przodkó (dziadków, ich braci, wujków) w zasadzie cały klan to Wasi bracia i siostry nigdy nie ustąpiło z pola. Motto rodziny Hida i tym samym klanu Kraba brzmi: "NIE ZAWIODĘ".
Pytanie czy w obawie o własne życie ktoś z Was chciałby zaryzykować utratę wizerunku Klanu, zniweczyć dokonania przodków? Śmierć jest nieistotna. Hańba jest o wiele gorsza. Stąd samobójstwo, by ją zmyć.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 02 lutego 2013, 14:42

O i właśnie o coś takiego mi chodziło pomyślę i dam znać
A czy jest możliwość samemu zrezygnować z usług swego pana?
Ostatnio zmieniony 02 lutego 2013, 14:53 przez mordimer00, łącznie zmieniany 1 raz.
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 02 lutego 2013, 16:47

Jest. Choć mogą Cie za to pokroić, szczególnie w klanie Kraba.
Odpowiedz swemu panu na pytanie:
"Jeśli Klan Kraba zawiedzie, 20 milionów Rokugańczyków utonie we krwi. Czy uważasz, że powinności Klanu Kraba wobec Cesarza i Cesarstwa są błahe?"

Nie wspominając nawet o tym, że zlekceważysz przodków, któzy za tę sprawę polegli.

Wszystko jest możliwe, ale podaj ku temu powód. Poczuj się jak zołnierz, który na polu walki mówi swemu dowódcy, że będzie dla niego (dowódcy) lepiej, jak opuści szeregi i będzie wędrował bez celu po Cesarstwie (jaka korzyść z tego płynie dla dowódcy?).

Myślę też jeszcze nad innym dla ciebie rowiązaniem, choć byłoby wymagające. Jestem już w robocie, więc rozpiszę to już jutro, może bardziej na pw.
Ostatnio zmieniony 02 lutego 2013, 17:35 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.

damianxaron
Reactions:
Posty: 30
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 21:59

Post autor: damianxaron » 02 lutego 2013, 17:58

To może inaczej. Hirumą będę pasuje niemal idealnie do roli jaką sobie zamierzyłem. A co owego trzymania się zdala od walki dopiero później sobie uświadomiłem że dla samuraja to hańba. W takim razie wprowadzę parę poprawek do postaci i będzie lepiej.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 02 lutego 2013, 18:45

A czy jest taka możliwość abym zagrał postacią europejczyka? Czy coś takiego w systemie jest dopuszczalne?
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

namakemono
Reactions:
Posty: 1552
Rejestracja: 26 października 2012, 07:18

Post autor: namakemono » 02 lutego 2013, 20:03

Zastanawia mnie jedna rzecz. Jestem japonistycznie zmaniaczały, myślę, że troszkę poznałem mentalność japończyków i rozumiem klimaty samurajskie. Wydaje mi się, że do gry w L5K jest to raczej potrzebne, jeśli nie niezbędne. Co, jeśli gracze nie do końca pojmują bushido i mentalność japończyka? Czy nie będzie to nieco przeszkadzało? Bo wydaje mi się, że L5K jest zupełnie inne niż wszelkiej maści systemy które znamy. Niuansów jest bardzo wiele. I tu przykładem jest "zwolnienie się" samuraja z pracy czy gra europejczykiem. Pierwsze zakończyłoby się w najlepszym razie seppuku, drugie jest oczywiście możliwe, ale nieco problematyczne w tak zamkniętym kraju jak Japonia. O ile oczywiście moje rozważania o Nipponie jakkolwiek mają się do L5K.

Awatar użytkownika
mordimer00
Reactions:
Posty: 2226
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:44

Post autor: mordimer00 » 02 lutego 2013, 20:40

Rozumiem i sam się zastanawiam nad tym jak MG połączy postaci z różnych klanów dla wspólnego dobra gry, ale to nie moje zmartwienie. Wiem co to Bushido, a pytam się aby mieć jakieś możliwości na starcie. Bo np. taki szkocki szlachcic szukający swojego zaginionego brata księdza, przybywa do Japonii bo tam brat popłynął. Jak wtedy będzie wyglądała gra? Nie zna języka, nic nie rozumie z kultury itp....
"Stara?em si? tak ?y?, abym w godzinie ?mierci móg? si? raczej cieszy? ni? l?ka?..."

namakemono
Reactions:
Posty: 1552
Rejestracja: 26 października 2012, 07:18

Post autor: namakemono » 02 lutego 2013, 20:48

O tym właśnie mówię.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 03 lutego 2013, 10:59

MG napisał wyraźnie, że gramy postaciami z Klanu Kraba.

W klanie jest kilka głównych rodzin, które różnią się od siebie, ale wśród nich panuje pokój, zgoda i współpraca.

Ciężko mi sobie wyobrazić inną postać niż z Rokuganu; w końcu to system mający za zadanie dla gracza wcielać się w samuraja/ronina... Są zasady bushido, których samuraj (gracz) się trzyma - gdy zaczyna odbijać na bok - staje się roninem bądź okrywa się hańbą. W sumie dobrze by było, by te zasady wrzucić.

I jeszcze raz podkreślam; Rokugan to nie Japonia, stąd można przymykać oczy np na mentalność japończyków, bowiem w podręczniku zawarte są infromacje, jak się zachowują poszczególni członkowie kast w stosunku do równych sobie, niższych stanem czy wyższych ;)
To tak, jakby grając w Neuroshime chcieć grać średniowiecznym inkwizytorem... da się, tylko po co?

Przy okazji: myślę nad postacią bushi z rodziny Hida, mężczyźnie w średnim wieku o dużych zdolnościach bitewnych i taktycznych.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 03 lutego 2013, 15:15

Podsumowując:
1. Gramy postaciami z Klanu Kraba. Zaznaczyłem to na wstępie.
2. Gramy postaciami z Klanu Kraba, PONIEWAŻ z racji roli, jaką ten klan pełni podczas gdy młody samuraj z klanu Kraba przechodząc gempukku (taki egzamin dojrzałości) musi hopsnąć za mur i przynieść łeb goblina, w tym samym czasie jego rówieśnik z klanu dajmy na to Żurawia w ramach gempukku pisze haiku (krótki "wierszyk" o ustalonej formie).
Dlatego często zdarza się Krabom popełnić gafę, a inne Klany często zarzucają im, że zatracają człowieczeństwo i upodabniają się do swoich wrogów (przy okazji, samuraj= człowiek, taki chłop jest eta - "półludziem";) w Niebiańskim Porządku. Namakemono- to właśnie odkrywanie Świata jest w l5k najprzyjemniejsze podczas pierwszych sesji. Początkowo z pewnością będę pewne rzeczy powstrzymywał, czy prostował, potem się klimat złapie.

I jeszcze jedno. Rokugańczycy spalili okręty cudzoziemców. Szkocki szlachcic źle odwzajemniłby ukłon i Lew pozbawiłby go głowy bez mrugnięcia okiem. W tym świecie jest magia, więc broń palna nie stanowi tak wielkiej przewagi (zresztą nie wolno stosować prochu na terenie Rokuganu). Nikt obcy sobie po Rokuganie wędrować nie może. Nawet wejść na ziemie innego klanu trzeba z glejtami.
Żeby pograć drużyną wieloklanową trzeba trochę poznać system, wówczas sesje nabierają innego wydźwięku, często bez jednego wyciągnięcia katany na przestrzeni kilku tygodni w świecie gry.
Tak, czy owak realnie nie ma tu miejsca na wesołą kompanię wymieszanych kulturowo, czy pochodzeniowo przyjaciół beztrosko przemierzającym cesarskie trakty w poszukiwaniu przygód.


I coś jeszcze dla kolorytu, nad czym chciałbym, byście się zastanowili:

Motywacja postaci- co ją napędza, do czego zmierza?

Zaufanie- komu postać ufa najbardziej? Kolegom z szeregu? Rodzinie? Daimyo?

Lojalność- co jest ważniejsze- klan, czy cesarstwo? Rodzina, czy Daimyo? Przjaciel, czy brat?

Rodzina- masz braci? Siostry? Dzieci? Jeśli nie masz nikogo, to znaczy, że ich nie upilnowałeś. Pora na zemstę, lub seppuku.

Małżeństwo- w Rokuganie małżeństwa są najczęściej kojarzone? Nie masz żony? Wyjaśnij dlaczego? Jeśli ją masz- czy to miłość, czy jest inaczej. Komu jest lojalna- Tobie, czy wartościom?

Bushido ponad rodzinę? Honor, czy przetrwanie- co wbierzesz w obliczu śmierci?

Jaki masz słaby i silny punkt?

Jak potraktujesz nieposłusznego sługę? (Kara- obcięcie głowy, nauczka- batożenie, głodzenie.. )
Ostatnio zmieniony 04 lutego 2013, 09:17 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.

namakemono
Reactions:
Posty: 1552
Rejestracja: 26 października 2012, 07:18

Post autor: namakemono » 09 lutego 2013, 18:47

Poznajcie: Hida Naganori.
Wybaczcie nie do końca japońskie rysy, postawiłem na nawiązanie do awatara.
[center]Obrazek[/center]
A oto statystyki:

Kręgi i cechy:
Ogień: 2
Zręczność: 2
Inteligencja: 2
Powietrze: 2
Refleks: 2
Intuicja: 2
Ziemia: 3
wytrzymałość: 3
Siła Woli: 3
Woda: 2
siła: 3
Spostrzegawczość: 2
Pustka: 2
Szkoła bushi Hida.
Korzyść: +1 do Wytrzymałości
Honor: 1.5

Umiejętności:
- Kenjutsu 3
- Kyujutsu 2
- Tetsubojutsu 1
- Jiujutsu 3
- Obrona 3
- Taktyka 2
- Wiedza o Krainach Cienia 2
- Granie na Shakuhachi 2
- Medytacja 1
- Medycyna 1
- Shintao (wiedza) 1
- Heraldyka 1
- Jeździectwo 1
- Kaligrafia 1
- Origami 1
- Iaijutsu 2
- Hojojutsu 2

Wady:
- Fascynacja (hojojutsu)
- Nemesis

Zalety:
- Ręce Kraba
- Czytanie z ruchu warg
Ostatnio zmieniony 11 lutego 2013, 21:10 przez namakemono, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 09 lutego 2013, 22:32

Mam nadzieję, że dobrze wypełniłem cyferki :) w razie czego proszę o poprawkę / wskazanie błędów.

Hida Kazuki
Szkoła Bushi Hida
Ziemia:
-Wytrzymałość 2
-Siła Woli 2
Powietrze:
-Intuicja 2
-Refleks 3
Ogień:
-Inteligencja 3
-Zręczność 2
Woda:
-Siła 3
-Spostrzegawczość 3
Pustka
Suma wydanych punktów: 8+8+8 = 24, bo siła +1 bonus ze szkoły
Umiejki:
Ceremonia parzenia herbaty 2
Gry logiczne 1
Jeździectwo 1
Jiujutsu 2
Kenjutsu 2
Śledztwo 3
Suma: 11
24+11 = 35 punktów
Zalety:
Ogromny
Eidetyczna pamięć
Suma: 1+3=4 pkt
Wady:
Dumny
Kiepski kłamca
1+3 = 4 pkt

Awatar użytkownika
Keth
Reactions:
Posty: 12615
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 20:37
Has thanked: 138 times
Been thanked: 84 times
Kontakt:

Post autor: Keth » 10 lutego 2013, 19:29

Ponieważ niesamowicie interesuje mnie ta samurajska sesja (jako obserwatora, rzecz jasna), ciekawi mnie, na kiedy MG planuje rozpoczęcie zabawy - znana jest już jakaś definitywna data?

namakemono
Reactions:
Posty: 1552
Rejestracja: 26 października 2012, 07:18

Post autor: namakemono » 10 lutego 2013, 19:54

Nie chcę ściemniać, ale coś mi się obiło o uszy (oczy raczej), że to by miały być okolice poniedziałku jutrzejszego, o ile wszyscy mają już ukończone postaci a Koszal jest silny zwarty i gotowy z przygodą, czego sobie i pozostałym zainteresowanym życzę.
Sam się nie mogę już doczekać!

ODPOWIEDZ