PBF - Techniczny Płomień Assurbanipala - maj 2014

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 19 maja 2014, 16:17

Ave.
Skarb Acheronu na finiszu.
Planuję nowego PBF-a w Conanie na Fate, co wspominałem w Centrali PBF.

Pytanie podstawowe czy chcecie grać postaciami obecnymi dalej? Vanko i spółka.
Czy wolicie nowe.
Wbrew temu co pisałem, siła postaci nie będzie dla mnie problemem.

Minimum 2 osoby najlepiej 3 lub 4, by PBF ruszył.
Wstępnie się zgłosili Dobro i Koszal.
Opracowaliśmy z Dobro nowy system tworzenia postaci. Są nieco inne umiejki, większość się jednak pokrywa. Czyli przerobić obecne postacie na nowy system to nie problem. Ja to ew. mogę zrobić.
Natomiast nowe postacie będziecie robić sami. 20 do 30 minut to zajmuje, jak Ktoś nie jest w tym obeznany.

Piszcie tu, czy stare postacie przerabiamy i kontynuujemy ich legendę? Czy nowe dużo słabsze.
Ostatnio zmieniony 27 lipca 2014, 18:48 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 19 maja 2014, 16:35

Ja zdecydowanie wolałbym ciąg dalszy dla starych postaci. Ewentualnie start nowymi też wchodzi w grę, ale opcja "osłabiania", czy zerowania umiejek mi nie podchodzi.

Jeślibyśmy mieli startować z nowymi bohaterami, to potrzebuję kilku dni na rozkminienie postaci. Choć ciekawe mogłoby być w tym wypadku umówić się na jakąś tematyczną drużynkę.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 17:04 przez koszal, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 19 maja 2014, 21:19

Też wolałbym Zorianem grać i podbić jakieś państewko. Albo dwa. Ewentualnie coś dużego pokroju Akwilonii... Aczkolwiek wszelkie osłabienia w stylu Bezimiennego z serii Gothic nie wchodzą w grę dla Zoriana ;p

A gdyby była tematyczna grupa... osadnicy i mistrzowie gildii zakładający własne państewko gdzieś na zadupiu Hybori? Albo grupa zwiadowców-gwałcicieli? Kurcze, tyle opcji, że ciężkoby było coś wybrać :D
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Procjon
Reactions:
Posty: 1090
Rejestracja: 22 lutego 2012, 14:38

Post autor: Procjon » 19 maja 2014, 21:50

Tematyczna drużynka jak najbardziej, granie starą drużyną pewnie zaczęłoby być tworzeniem własnego państwa :) nie żeby mi to nie odpowiadało w jakiś sposób :)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 19 maja 2014, 22:23

Jeśli zostanie opcja Postacie obecne, to będą równie silne jak teraz a nawet silniejsze jak przeżyją Skarb Acheronu.
Zostaną tylko dostosowane do aktualnego zestawu umiejętności, np. Wysportowanie to teraz Zwinność, ale jest kilka nowych umiejętności jakich nie było wcześniej.
To będzie tylko aktualizacja, nie żadne osłabienie.

Osobiście jednak wolę byście grali obecnymi postaciami. Jutro postaram się wrzucić plik na bazie którego będzie przeróbka postaci. ew. przeróbkę waszych postaci mogę zrobić ja.

Jak Ktoś nie chce grać starą postacią to zrobi sobie całkiem nową, równie silną jak stara.

Może być?

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 20 maja 2014, 01:57

To ja poproszę o przeróbkę.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 maja 2014, 12:02

Poniżej Vanko po aktualizacji na zmienione Umiejętności. Koszal masz 1 wolną Sztuczkę, proponuję Szybki refleks +1 Inicjatywy i Kary dla wrogich strzelców i miotaczy, lub Twardziela pełna presja fizyczna będzie, więc wytrzymasz 8 zamiast 6, Lub Odporność na Magię +1 Obrony Magicznej. Daj znać. Dojdzie rozwój jeszcze za Skarb Acheronu, po jego zakończeniu.

Vanko Zamorańczyk 193 cm Koszal
Vanko do niedawna, był pomocnikiem pewnego właściciela kopalni żelaza, w której zajmował się "motywowaniem" niewolników. Myśląc, że trafił na żyłę dobrobytu znajdował tam upust dla swych skłonności sadystycznych chętnie i często nękając niewolników za pomocą bata, a nierzadko i tortur. Trwało to do czasu, gdy kilku Cymeryjczyków zaatakowało niewielki oddziałek strażników kopalni katrupiąc ich na miejscu na czele z właścicielem owych dóbr. Vankowi udało się uciec, przestraszony perspektywą zmiany ról i niechybnej , bolesnej śmierci uszedł do ... miejsca rozpoczęcia scenariusza, gdzie poszukuje chleba jako najemnik.

Aspekty:
koncept- Bezwzględny zamorańczyk, pozbawiony sumienia, lubujący brawurę.
Słaby punkt- Alkoholizm, wiadomo, skłonność do alkoholu
Cel- Władza, potęga. Bogactwo wówczas pojawi się samo.
Przeszłość- Ponura, sadystyczna kanalia lubująca się w torturach. Dobrze zna metody zastraszania i kontrolowania zasobów ludzkich

Współczynniki Pomocnicze:
Tory Presji:
Fizyczna presja (Ciało) = 3 + Umiejętność Kondycja 5/2 = 6
Psychiczna presja (Umysł) = 3 + Umiejętność Wola 3 pełna za Nieugiętego = 6
Konsekwencje fizyczne Lekka2/Lekka2/Średnia4/Poważna6
INICJATYWA jak Czujność 4
Obrona Fizyczna Bliska - Walka broń biała 6 (+1 dwa sejmitary) daje 7
Obrona Magiczna (połowa Siły i Siły Woli, min. 2) daje 4
Tor Zmęczenia (Siła + Siła Woli) daje 8 (1,2,3,4 Zmęczony (kara 1), 5,6,7,8 Wyczerpany (kara 2).
Dodatkowa konsekwencja lekka 1 za Siłę 5.
Kara dla wrogich strzelców 1 za Czujność na 4
Modyfikator obrażeń 1 za Siłę, +1 za jakość broni razem 2
Punkty Losu 4.

Zbroja lamelkowa średnia, 2 Wyparowanie .
Zadawane obrażenia 4 (2 za sejmitar + 1 za akbitańską stal +1 za siłę 5)
Bicz walka 4 (rany 0, lub oplątanie, wyrwanie broni, trzeba zadeklarować, test przeciwko zwinności celu)

Umiejętności:
6: Walka broń biała 2 sejmitary (+1 w ataku i +1 w obronie za walkę 2 brońmi)
5: Siła
4: Zastraszanie/Prowokowanie, Czujność, Języki
3: Zwinność (w tym, używanie bata), Siła woli, Przywództwo
2: Rzemiosło (ślusarz), Podstęp (+1 ogólny bonus i +2 otwieranie zamków), Jeździectwo, Wiedza Ogólna
1: Strzelanie i miotanie (+1 sztuczka), Przetrwanie , Wiedza Żegluga, Wiedza Handel (niewolnikami + 1), Spostrzegawczość.


Sztuczki:
Walka 2 broniami daje +1 w ataku i +1 w obronie
Zwinne dłonie + 1 do Otwierania zamków w ramach Podstępu i +1 Strzelanie i miotanie.
Cichy jak zamorańczyk +1 Podstęp (złodziejstwo, w tym skradanie)
Nieugięty wliczamy całą Wolę do Presji psychicznej, nie jej połowę.

Sprzęt:

2xSejmitar, 3 sztylety do rzucania, pejcz/bat najlepiej jakby miał jakieś metalowe zadziory-
lewa rękawica pancerna, zbroja lamelkowa, lekki hełm ozdobiony końskim włosiem,
parę ozdób w postaci pierścieni, kolczyków w uszach i brwiach itp. amulety przynoszące szczęście (całkowicie niemagiczne, takie osobiste talizmany z kości wołu, kła dzika itp)
koń/kundel.

VANKO skrócone bojowe, 2 sejmitary, zbroja lamelkowa, 193 cm. Inicjatywa 4, Zwinność 3
(Atak 7 + rany 4) = 11 (Obrona 7 + pancerz 2) = 9
Presja fizyczna 1 [ ] 2 [ ] 3 [ ] 4 [ ] 5 [ ] 6 [ ]
Rany fizyczne Lekka [ ] [ ] Średnia -1 testy [ ] Poważna -1 testy [ ]
Presja psychiczna 1 [ ] 2 [ ] 3 [ ] 4 [ ] 5 [ ] 6 [ ]
Jakby Ktoś chciał przerabiać własną postać, niech da znać udostępnię aktualną wersję Tworzenia Postaci. Ew. przeróbkę zrobię ja.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2014, 15:28 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

koszal
Reactions:
Posty: 2787
Rejestracja: 15 marca 2012, 13:35
Been thanked: 1 time

Post autor: koszal » 20 maja 2014, 15:22

MG gdzieś w tym wszystkim nie znalazłem umiejętności tłuczenia z bata, którą traktuję jako istotną (Indiana Jones byłby wzorem). Dodatkowo jak to jest z językami, zostają na starej zasadzie procentowego ich poznania? Pytam, bo pierwotnie tworząc postać na tych najstarszych zasadach sporo punktów władowałem właśnie w różne języki.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 maja 2014, 15:27

Tłuczenie z bata damy tak jak Zwinność ok, czyli na 3 ok? Bo to nie tyle broń, co gadżet.
Języki uprościłem znasz 1 obcy język na poziom Umiejki języki.
To podniosę Ci języki z 2 na na 4 ? Każdy znasz komunikatywnie.
Z językami można zrobić tak, że za każdy poziom Umiejętności Języki, znasz 1 język przeciętnie, lub 2 słabo, mogą być problemy z bardziej skomplikowanymi przekazami.
Pierwotnie robiliśmy to na BRP na k100 to była mechanika, to powinno zrównoważyć wydatki pierwotne.
Koszal pomyśl nad jedną sztuczką. Ew. możesz wziąć coś z używaniem bata, jak Ci zależy, wtedy dostaniesz bonus do Zwinności w używaniu bata i jakiś bajer, pomyśl.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2014, 16:01 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.

Procjon
Reactions:
Posty: 1090
Rejestracja: 22 lutego 2012, 14:38

Post autor: Procjon » 20 maja 2014, 19:26

No to jeszcze pogram Tranicosem :) Poproszę o te zasady, sam przerobię.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 20 maja 2014, 20:24

Link do zasad tworzenia Postaci PDF - http://www.sendspace.pl/file/2dc4808c3c9db20e19196f5

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 21 maja 2014, 21:52

Przerobię postać podług nowych zasad, ale na krótko przed sesją.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 10 czerwca 2014, 15:24

Dziś w zasadzie koniec PBF-a Skarb Acheronu.

Jak się Wam grało?, cholera momentami, wam dawałem za mało swobody. Na przyszłość ulegnie to zmianie. System walk będzie dokładny, seria testów na każdą scenę walki (kilkanaście rund) ta seria określi ile i jakich obrażeń dostaliście i ilu wrogów zabiliście i raniliście. Walki będą szybsze, nie będę osobno rozpisywał 18 runda a całą scenę. W trybie technicznym opisz obrażenia.

Macie jakieś propozycje? Generalnie albo przerabiajcie postacie, albo róbcie nowe. W poście nr 11 w tym temacie są zasady tworzenia postaci. Przerobiony Vanko, jest kilka postów wyżej.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 10 czerwca 2014, 23:38

Grało mi się przyjemnie - aczkolwiek czasem miałem wrażenie, że wstawki fabularne były za długie. Przy walkach pomiędzy większą ilością uczestników trochę brakowało mi sytuacji geograficznej pola bitwy - nie bardzo wiedziałem, co mam napisać po za zwykłym "bronię/atakuję". To moje zdanie ;)

Pograłbym jeszcze Zorianem, ale póki mam sesję - nie chciałbym jeszcze startować z PBF. Realny dla mnie termin to po 18 czerwca.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 11 czerwca 2014, 09:10

Najszybciej ruszymy koło 21 czerwca, do tego czasu postarajcie się poprzerabiać postacie, wg. zasad z postu 11, albo zrobić nowe, jak chcecie zmienić.

Kwestia co byście chcieli robić, rozwiązać sprawę przeszłości Chen Shu o ile El Bragh zagra nim dalej, pobawić się w piratów, kupić własną armia i powalczyć o władzę nad okolicami Gazal, wspomóc Jumę, zostać piratami z własnym statkiem czy odkrywać tajemnice przeszłości?

Mogę wziąć wasze sugestie pod uwagę, jeszcze nie wiem co zagramy mam, sporo opcji. Będzie to krótszy epizod niż Skarb Acheronu.

ODPOWIEDZ