PBF - Wojna z Cieniem
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Oddział kościotrupów i kilku wampirów dowódców to niezgorszy zestaw dywersyjny plus dobry zwiadowca albo kilku.
W zwiadzie na ich terenie macie doświadczenie.
Muszę wiedzieć ile oddziałów dywersyjnych i na oko w jakiej sile każdy wysyłacie. Łowca Czarownic Tristan, Avnar, 2 półelfy i Ghelog mogą być przewodnikami plus wyznaczone gobliny.
To wszystko po to, by ocenić wpływ tej dywersji na siły jakie tu dotrą. Zamek Emhyra jest z 2 dni stąd.
Książe Amras, elfy z Kos i krasnoludy staną do walki, zostali zawiadomieni. Książe Malloblaude zarządził koncentrację. Templariusze Katana przyślą możliwe wsparcie.
Stanowisko Hrabiny Nicolette, tej od zabijania dzieci i kąpania się w ich krwi, jest niewiadome.
W zwiadzie na ich terenie macie doświadczenie.
Muszę wiedzieć ile oddziałów dywersyjnych i na oko w jakiej sile każdy wysyłacie. Łowca Czarownic Tristan, Avnar, 2 półelfy i Ghelog mogą być przewodnikami plus wyznaczone gobliny.
To wszystko po to, by ocenić wpływ tej dywersji na siły jakie tu dotrą. Zamek Emhyra jest z 2 dni stąd.
Książe Amras, elfy z Kos i krasnoludy staną do walki, zostali zawiadomieni. Książe Malloblaude zarządził koncentrację. Templariusze Katana przyślą możliwe wsparcie.
Stanowisko Hrabiny Nicolette, tej od zabijania dzieci i kąpania się w ich krwi, jest niewiadome.
-
- Reactions:
- Posty: 3638
- Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 52 times
Druid zajmie się propagandą w mieście. Trzeba ich ostrzec przed zbliżającym się wrogiem i przygotować do obrony. Niewielkie transporty broni i pomoc krasnoludzkich inżynierów powinny podnieść morale. No i oczywiście widmo nadchodzącej odsieczy. Ponad to druida aż świerzbią palce, aby sprowadzić zarazę na miasto. Nigdy nie popierał gromadzenia ogromnych zbiorowisk ludzkich na małych kamiennych pustyniach (tzn. w miastach). Jednak w przededniu oblężenie to nie najlepszy pomysł. Lepiej wykorzystać martwe zwierzęta i inną padlinę do zaszczepienia w nich zjadliwych zarazków i ostrzelać nimi oblegających. Niechętnie choć musowo druid wspomni o podobnym potraktowaniu rzeki. O ile miast ma też inne źródła wody pitnej. Nająłbym także znajomego smoka do bombardowania. Wraz z resztą podległych druidów trzeba wezwać krwiożercze bestie, które będą zżerały zwiadowców wrażych sił i maruderów.
Z pomocą zaprzyjaźnionych krasnoludów przygotuje się miasto do obrony. Kilka katapult, wzmocnione mury i bramy. Lekki przeszkolenie mieszkańców/obrońców. Głowie, żeby nie wpadali w panikę.
Szturmy na miasta obfitują w straty więc im dłużej miasto się utrzyma tym lepiej. To wiąże się z koniecznością działań dywersyjnych i niszczenie machin oblężniczych. Np. magią druidyczną. Elementy drewniane mogą wypuszczać korzenie i gałęzie, metalowe rdzewieć, a kamienne się kruszyć.
Podsumowując:
Dywersja - niszczenie machin oblężniczych i krwiożercze bestie czyhające na nieostrożnych.
Zaraza - ostrzał z katapult i zatruta woda.
Oblężenie - miasto przygotowane do odpierania wroga i zadawania im jak największych strat. Fortyfikacje połatane przez krasnoludy. Niewielkie transporty broni. Lekkie podszkolenie mieszkańców. Propaganda.
Smok wraz z druidem zajmie się bombardowaniem atakujących.
Jeżeli wróg musi przekroczyć rzekę, też można przygotować jakąś niespodziankę.
Kwestia do przemyślenia.
Może warto byłoby zamknąć w kleszczach atakujących pomiędzy miastem a naszymi siłami? Czy nasze siły są wystarczające do takiej walki?
Z pomocą zaprzyjaźnionych krasnoludów przygotuje się miasto do obrony. Kilka katapult, wzmocnione mury i bramy. Lekki przeszkolenie mieszkańców/obrońców. Głowie, żeby nie wpadali w panikę.
Szturmy na miasta obfitują w straty więc im dłużej miasto się utrzyma tym lepiej. To wiąże się z koniecznością działań dywersyjnych i niszczenie machin oblężniczych. Np. magią druidyczną. Elementy drewniane mogą wypuszczać korzenie i gałęzie, metalowe rdzewieć, a kamienne się kruszyć.
Podsumowując:
Dywersja - niszczenie machin oblężniczych i krwiożercze bestie czyhające na nieostrożnych.
Zaraza - ostrzał z katapult i zatruta woda.
Oblężenie - miasto przygotowane do odpierania wroga i zadawania im jak największych strat. Fortyfikacje połatane przez krasnoludy. Niewielkie transporty broni. Lekkie podszkolenie mieszkańców. Propaganda.
Smok wraz z druidem zajmie się bombardowaniem atakujących.
Jeżeli wróg musi przekroczyć rzekę, też można przygotować jakąś niespodziankę.
Kwestia do przemyślenia.
Może warto byłoby zamknąć w kleszczach atakujących pomiędzy miastem a naszymi siłami? Czy nasze siły są wystarczające do takiej walki?
-
- Reactions:
- Posty: 6267
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, 17:38
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 81 times
Pamiętaj Aravenie, że zarządziłem też obserwację hrabiny, w razie wypadku, że ruszy z Wladcami.
Zatrucie studni i strumieni w pobliżu miasta to podstawa. A ja tak sobie myślę. Jest tu jakieś starorzecze? Bo tak to byśmy jeszcze jedną hece zrobili. Jak już się rozłożą do oblężenia, to puścilibyśny rzekę innym boegiem tym samym odcinając od wody na maxa.
Wkrótce musiliby spróbować miasto szturmem, a wtedy my całkiem niespodziewanie zaatakowalibyśmy ich obóz.
Jeśli jest taka opcja, to wtedy miasto musiałoby przez najbliższe dwa tygodnie nagromadzić wystarczająco zapasów wody, zarówno do picia jak i innych celów nop gaszenia pożarów
Zatrucie studni i strumieni w pobliżu miasta to podstawa. A ja tak sobie myślę. Jest tu jakieś starorzecze? Bo tak to byśmy jeszcze jedną hece zrobili. Jak już się rozłożą do oblężenia, to puścilibyśny rzekę innym boegiem tym samym odcinając od wody na maxa.
Wkrótce musiliby spróbować miasto szturmem, a wtedy my całkiem niespodziewanie zaatakowalibyśmy ich obóz.
Jeśli jest taka opcja, to wtedy miasto musiałoby przez najbliższe dwa tygodnie nagromadzić wystarczająco zapasów wody, zarówno do picia jak i innych celów nop gaszenia pożarów
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Rzeka płynie obok miasta jakieś 3 kilometry, to szeroka na około 20 do 100 metrów żeglowna rzeka.
Miasto nie ma silnych umocnień, nie ma władcy od kilkudziesięciu lat, to źródło korupcji i bezprawia. Jedynie dawny zamek książęcy można na szybko umocnić i bronić ew.
Mieszkańcy albo uciekną, albo się poddadzą, chyba, ze wprowadzicie tam własne siły jakie zawładną miastem. poza niewielkim wsparciem jakie sugerował Radagast.
Wasi sojusznicy wyruszają ponownie w okolice zamku Emhyra. Hrabina zarządziła koncentrację, a nikt z was nie zawiadomił jej o tym, że zbieracie siły. Kilku Waszych zwiadowców przepadło na jej ziemiach.
Mamy dzień pierwszy z 21 do bitwy na przedpolach Mousillon.
Miasto nie ma silnych umocnień, nie ma władcy od kilkudziesięciu lat, to źródło korupcji i bezprawia. Jedynie dawny zamek książęcy można na szybko umocnić i bronić ew.
Mieszkańcy albo uciekną, albo się poddadzą, chyba, ze wprowadzicie tam własne siły jakie zawładną miastem. poza niewielkim wsparciem jakie sugerował Radagast.
Wasi sojusznicy wyruszają ponownie w okolice zamku Emhyra. Hrabina zarządziła koncentrację, a nikt z was nie zawiadomił jej o tym, że zbieracie siły. Kilku Waszych zwiadowców przepadło na jej ziemiach.
Mamy dzień pierwszy z 21 do bitwy na przedpolach Mousillon.
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Siły koalicji przeciwko Władcom.
Siły Emhyra:
Emhyr Magia 10
100 dhampirów ciężka jazda 2400 WB
500 wampirów piechota 10.000 WB
300 x Wielkie nietoperze (latająca jednostka) 3000 WB
Lennik Emhyra nekromanta Konrad Magia 7
1000 kościotrupów ciężka piechota 8.000 WB
200 ciężka jazda kościotrupy 3.000 WB
Razem Emhyr: 26.400 WB (1800 istot)
Siły księcia Malloblaude:
500 łucznicy lekka piechota 3000 WB
1000 lekka piechota 4000 WB
600 ciężka piechota 6000 WB
300 średnia jazda 3000 WB
200 ciężka jazda 3500 WB
Razem Malloblaude: 19.500 WB (2600 ludzi)
Siły księcia Amrasa (posiłki):
1000 ciężka piechota 10000 WB
400 ciężka jazda 6000 WB
Razem posiłki księcia Amrasa: 16.000 WB (1400 ludzi)
Elfy z Kos:
300 łuczników ciężka piechota 4500 WB
200 konnych łuczników średnia jazda 3000 WB
500 włóczników ciężka piechota 6000 WB
Razem Elfy: 13.500 WB (1000 elfów)
Krasnoludy z Kos:
300 kuszników, ciężka piechota 4500 WB
600 toporników i młociarzy, ciężka piechota 10.000 WB
Razem krasnoludy: 14.500 WB, (900 krasnoludów).
Wasze "prywatne" siły podajcie mi sami jako propozycję, wedle uznania. Są wymienione po bitwie z mutantami. WB ocenię sam.
Podajcie waszych sojuszników, w tym smoka, reptiliony, templariuszy dostaniecie jeszcze 50 ciężkiej jazdy wsparcia. Uwzględnijcie zwerbowane istoty, druidów, zwierzęta. Wszystko co uważacie, ze możecie zgromadzić. Osobno wsparcie Imperium. Ponegocjujemy ew.
Podajcie waszych sojuszników, w tym smoka, reptiliony, templariuszy dostaniecie jeszcze 50 ciężkiej jazdy wsparcia. Uwzględnijcie zwerbowane istoty, druidów, zwierzęta. Wszystko co uważacie, ze możecie zgromadzić. Osobno wsparcie Imperium. Ponegocjujemy ew.
Siły Emhyra:
Emhyr Magia 10
100 dhampirów ciężka jazda 2400 WB
500 wampirów piechota 10.000 WB
300 x Wielkie nietoperze (latająca jednostka) 3000 WB
Lennik Emhyra nekromanta Konrad Magia 7
1000 kościotrupów ciężka piechota 8.000 WB
200 ciężka jazda kościotrupy 3.000 WB
Razem Emhyr: 26.400 WB (1800 istot)
Siły księcia Malloblaude:
500 łucznicy lekka piechota 3000 WB
1000 lekka piechota 4000 WB
600 ciężka piechota 6000 WB
300 średnia jazda 3000 WB
200 ciężka jazda 3500 WB
Razem Malloblaude: 19.500 WB (2600 ludzi)
Siły księcia Amrasa (posiłki):
1000 ciężka piechota 10000 WB
400 ciężka jazda 6000 WB
Razem posiłki księcia Amrasa: 16.000 WB (1400 ludzi)
Elfy z Kos:
300 łuczników ciężka piechota 4500 WB
200 konnych łuczników średnia jazda 3000 WB
500 włóczników ciężka piechota 6000 WB
Razem Elfy: 13.500 WB (1000 elfów)
Krasnoludy z Kos:
300 kuszników, ciężka piechota 4500 WB
600 toporników i młociarzy, ciężka piechota 10.000 WB
Razem krasnoludy: 14.500 WB, (900 krasnoludów).
Łącznie 7.700 kościotrupów, wampirów, ludzi, krasnoludów, elfów i 300 nietoperzy
Ostatnio zmieniony 09 listopada 2014, 16:35 przez Araven, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Reactions:
- Posty: 3638
- Rejestracja: 28 marca 2010, 10:24
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Nickpage: https://krysztalyczasu.pl/profile/deliad
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 52 times
-
- Reactions:
- Posty: 8334
- Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
W razie braku ochotnika do oszacowania Waszych sił (orki, , templariusze Kyrie + 50 nowych) mogę je oszacować sam tak na oko. Do pozyskania ew. reptiliony, smok, nieco trolli z bagien.
Posiłki od Imperium też, ale liczyłem, że coś sami zaproponujecie.
Po ustaleniu początkowej różnicy sił, będziecie działać. Może się Wam uda zmniejszyć przewagę wroga nim dojdzie do bitwy i uzyskać pewne bonusy do dowodzenia.
Z reptilionami, smokiem i trollami trzeba zagadać fabularnie, oni pomogli w walce z mutantami, obecnie, nie są wam nic winni.
Posiłki od Imperium też, ale liczyłem, że coś sami zaproponujecie.
Po ustaleniu początkowej różnicy sił, będziecie działać. Może się Wam uda zmniejszyć przewagę wroga nim dojdzie do bitwy i uzyskać pewne bonusy do dowodzenia.
Z reptilionami, smokiem i trollami trzeba zagadać fabularnie, oni pomogli w walce z mutantami, obecnie, nie są wam nic winni.
Zgłaszam się na ochotnika.
Palenie, mordowanie, gwałcenie, niekoniecznie w tej kolejności. Ubaw po pachy.
Palenie, mordowanie, gwałcenie, niekoniecznie w tej kolejności. Ubaw po pachy.
Ostatnio zmieniony 11 listopada 2014, 17:52 przez Dingo, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy jestem szlachta? Jestem. Bo ju? zdarzy?o si? kogo? zaszlachtowa?, SZabl?, SZtachet?, SZtyletem i SZyndleria?skim SZlaparkiem.