Kreator Krain - Ostatni Kontynent [test]

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 23 lipca 2014, 13:42

Ok, to pytania do autora:
1. Dlaczego tylko 2 punkty orientacyjne na region? Rozumiem, że to takie szczególne miejsca, ale wydaje mi się to mało. Chciałbym na przykład zrobić Cmentarzysko Potworów, Ruiny, Kurhan i Duży grobowiec w jednym rejonie. Wtedy wypisz - wymaluj - kraina nieumarłych. Idealne miejsce na sesje dla początkujących!
2. A co z własnymi Punktami Orientacyjnymi? Można dodawać? Czym się kierować przy określaniu ceny w punktach? Przykładowo, chciałbym w Krainie podziemnej dołożyć taki punkt jak Nawiedzone Lochy.
3. To samo z kłopotami i rejonami.

Tyle pytań na teraz ;)
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 lipca 2014, 14:23

Faktoria handlowa 2 pkt. i kamieniołom 2 pkt. Wzgórza Region 3
Magiczna polana za 6 pkt. na Spaczonej ziemi w R6 i stolica
Kopalnia 1 pkt. I Miasteczko 2 pkt. Na archipelagu Region 9
29 - 13 = 16 punktów mi zostało

Pytania Autorowi wysłałem.

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 23 lipca 2014, 15:15

Z punktami wstrzymam się do wieczora, a nóż dostaniesz odpowiedź. Natomiast w moim mniemaniu zasada można kupić tylko raz oznacza, że raz na wszystkich graczy. Już tłumaczę dlaczego?
1. Gracze sztucznie mogliby powiększać obszar krainy. Dla przykładu 4 graczy 12 slotów, jeśli każdy może dokupić dwie krainy to nagle robi nam się 20 slotów.
2. Każdy mógłby mieć cząstkę innego wymiaru i każdy mógłby mieć podwodną krainę i spaczoną ziemię itd. Przez co krainy mogłyby być bardzo mdłe i strasznie podobne. Zasada, że można wykupić jeden raz w połączeniu z zasadą licytacji, powoduje wiele smaczków jak chociażby zabieganie o najciekawsze miejsca oraz poważniejsze rozplanowywanie punktów. To tylko moje spostrzeżenie i oczywiście autor wie lepiej, jednak według mnie byłoby to znacznie ciekawsze. Samo stawianie domków jest znacznie mniej ciekawe niż stawianie domków ładniejszych niż mają inni.
Ostatnia sprawa to kłopoty. Ja bym to zrobił w ten sposób, że jak najbardziej można zsyłać na każdego (łącznie z sobą), tylko, żeby zrobić to w tym samym czasie bez możliwości dawania szansy na odwet ustaliłbym, że kłopoty piszecie do mnie przez PW. Ja jako jedyny mogę się obronić przed kłopotami działając punktami weta, natomiast ja nie mogę zsyłać kłopotów na was tylko na siebie. Dzięki tej zasadzie nie będzie odwdzięczania, tz. ty mi kłopot to ja tobie w odwecie. Kłopoty bardzo ubarwią krainę i pozwolą na jeszcze większą kreację.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 23 lipca 2014, 15:25

W sumie co do kłopotów się zgadzam, poczekam w innych kwestiach na odpowiedzi Onsla.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 23 lipca 2014, 16:23

Ok, też się zgadzam z tymi kłopotami; bo jak pierwszy ześle wszystkie puinkty na was, to się zemścicie srogo ;)
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 23 lipca 2014, 22:26

To ja rozwinę R8 o dwa dodatkowe regiony i pozostawię je pustkowiem za 4 pkt. oraz z powstałych regionów zrobię wyspy przyległe do R8 z każdego zrobię Archipelag za 3 pkt.

Podsumowanie Fazy 1: Rejony dla czegoja
R2: Śnieżne Góry (3 pkt + 1)
R5: Cząstka innego wymiaru z wygasłymi portalami (8 pkt)
R8: Pustkowia Rozwinięte o dwa regiony (4 pkt + 3x2 = 10 pkt)

Razem na tą Fazę wydałem 22 pkt. Zostało mi 18 pkt na Punkty Orientacyjne.

Punkty Orientacyjne.

W R2 Ustalam stolicę i Posąg kolosalny (4)
W R5 dziw duży (2) i ruiny duże (2)
W R7 na pustkowiu kapliczka (1) i fort (1) na archipelagach forty (1) i latarnia morska (2)
Razem: 4 + 4 + 8 = 16 + 22 za Rejony = 38 pkt / 40.

Nie wiele mi zostało na weto, ale można spróbować. Czekam teraz na PW z kłopotami.

Taka poglądowa mapa tylko jeszcze bez punktów orientacyjnych - po za kamieniołomem. Chodzi tylko o to żeby łatwiej było sobie wyobrazić, niestety kartografem nie jestem zlo
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 lipca 2014, 23:47 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 24 lipca 2014, 09:07

Moje pytania:

Mamy kilka pytań:
Ok, to pytania do Autora:
1. Dlaczego tylko 2 punkty orientacyjne na region? Rozumiem, że to takie szczególne miejsca, ale wydaje mi się to mało. Chciałbym na przykład zrobić Cmentarzysko Potworów, Ruiny, Kurhan i Duży grobowiec w jednym rejonie. Wtedy wypisz - wymaluj - kraina nieumarłych. Idealne miejsce na sesje dla początkujących!
2. A co z własnymi Punktami Orientacyjnymi? Można dodawać? Czym się kierować przy określaniu ceny w punktach? Przykładowo, chciałbym w Krainie podziemnej dołożyć taki punkt jak Nawiedzone Lochy.
3. To samo z kłopotami i rejonami.

4. Czy zasad specjalna np. Podziemna kraina, która można raz wykupić, dotyczy wszystkich Graczy, czy każdy może mieć Podziemną krainę ale tylko jedną?

To na razie tyle, jak możesz odpowiedz. Dzięki.


Odpowiedzi Autora KK:
1. Sprawdzaliśmy to na każdych beta testach. Dwa to optymalna ilość dla zachowania klimatu i unikatowości jednego rejonu. Jeśli każdy rejon miałby po trzy lub cztery P.O to za duża ilość liczenia wchodziła w grę, zapamiętywania tego wszystkiego i rozdrobnienia punktów na zakupy.

2. Wiesz, możesz dodać, ale z czystym sumieniem nie polecam. Sam wywaliłem bardzo dużo P.O i zachowałem te najważniejsze, które są jeszcze w stanie być unikatowe. Poza tym, w twoim przykładzie dajesz po prostu albo grobowie, albo ruiny w w krainie. Co tam straszy lub żyje, to decyzja już nie wymagająca tworzenia kolejnego Punktu Orientacyjnego. Bo skończyłoby się to nadmierną ilość tych samych punktów, tylko z innymi przymiotnikami- nawiedzone lochy, piekielna lochy, krasnoludzkie lochy itp.

3. To samo co punkt 2

4. Każdy może mieć podziemną krainę, ale tylko jedną.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 24 lipca 2014, 09:51

Dziękuję za odpowiedzi, są satysfakcjonujące.

A kłopoty już wysłałem :) Powiem wam, że coraz bardziej mi się podoba ten KK.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 24 lipca 2014, 11:56

Teraz po kolei:

Kłopoty, które zesłał Dobro
Na R2 nasyłam Kult Mrocznych Bóstw, grupa (1 pkt) oraz Wilkołak, Samotny (2 pkt.) (czegoj)
Na R3 Wampir, stary (2 pkt) (Araven)
Na R4 Niebezpieczna zwierzyna, zwykła (1 pkt) (Dobro)
Na R5 Niebezpieczna zwierzyna, Magiczna (2 pkt) (czegoj)
Na R7 Bandyci, Armia Maruderów (3 pkt) (Dobro)
Na R8 Bandyci, Zorganizowani (2 pkt) (czegoj)
Na R9 Wiedźma, pojedyńcza (1 pkt) (Araven)

Kłopoty zesłane przez Aravena:
Kult Mrocznych bóstw sekta 2pkt. w R1 Dobro
Mag Renegat potężny 3pkt. w R4 Dobro
Wilkołak wataha 3 pkt. w R7 Dobro

Barbarzyńcy horda 4 pkt. w R2 Czegoj
Wampir koteria 3 pkt. w R5 Czegoj

Ja 2 pkt. weta poświęcam, żeby pozbyć się Wilkołaka Samotnika z R2.

Więc tak wygląda całość:
Dobro
R.1 Kult mrocznych bóstw - sekta
R.4 Niebezpieczna zwierzyna - zwykła i potężny Mag renegat (stolica)
R.7 Bandyci - armia maruderów i wataha wilkołaków

czegoj
R.2 Kult mrocznych bóstw - grupa i barbarzyńska horda (stolica)
R.5 Niebezpieczna zwierzyna - magiczna i koteria Wampirów
R.8 Bandyci - zorganizowani

Araven:
R.3 Stary wampir
R.6 Kłopoty ominęły (stolica)
R.9 Pojedyncza wiedźma

Tyle wiemy. Troszkę tego tałatajstwa jest więc będzie co zwalczać.
Jeśli chodzi odpowiedzi to zrozumiałem, przyjąłem do wiadomości, ale nie ze wszystkimi się zgadzam.

I ostatnia sprawa. Skoro na R.8 mam zorganizowanych bandytów to ich działalność rozwija się tylko na pustkowiach, czy również na powstałe wyspy. Pytam, ponieważ są to teoretycznie już inne sloty. Oczywiście przyjmę każdą odpowiedź, chociaż uważam, że wyspy powinny być wolne od tej przypadłości.

Teraz już chyba możemy przejść do dumy prowincji, czyli do opisu chociaż trochę fabularnego naszych obszarów i przejść do kolejnej fazy - frakcje. Znów Dobro pierwszy i znów 40 pkt.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 24 lipca 2014, 12:30

Również uważam, że wyspy powinny być wolne od zorganizowanych bandytów.

Faza II
Rodzaje działalności

Chcę wybrać Gildie Wojowników. Jeżeli ktoś z was też to chce, to będziemy licytować.
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 24 lipca 2014, 14:43

Nim przejdziemy do Fazy II to taka prośba do Czegoja jako Elekta, mógłbyś opisać wszystkie regiony po Fazie I u każdego z nas?

Nr Regionu, rodzaj, punkty orientacyjne i kłopoty. To ułatwi dalsze Fazy.

Jak został mi 1 punkt po Fazie I to on przepada? I teraz mamy znowu po 40 na Fazę II ?

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 24 lipca 2014, 15:23

Więc tak wygląda całość:
Dobro
R.1 Góry w których znajduje się gród i kamieniołom oraz Kult mrocznych bóstw - sekta
R.4 Podziemna kraina gdzie znajduje się stolica, a nad nią gęste lasy i olbrzymie ruiny oraz Niebezpieczna zwierzyna - zwykła i potężny Mag renegat
R.7 Wybrzeże a znajduje się tam Legendarna Zajezdnia i Cmentarzysko Potworów oraz Bandyci - armia maruderów i wataha wilkołaków

czegoj
R.2 Śnieżne góry a w nich stolica i kolosalny posąg oraz Kult mrocznych bóstw - grupa i barbarzyńska horda
R.5 Cząstka innego wymiaru z wygasłymi portalami a nim duży dziw i duże ruiny oraz Niebezpieczna zwierzyna - magiczna i koteria Wampirów
R.8 Pustkowia gdzie znajduje się kapliczka, a zamieszkują je zorganizowani Bandyci oraz dwie powstałe wyspy na których powstały forty i latarnie morskie

Araven:
R.3 Wzgórza gdzie znajduje się faktoria handlowa i kamieniołom oraz osiedlił się w nich Stary wampir
R.6 Spaczona ziemia, gdzie znajduje się stolica i magiczna polana. Zdaje się, że to kraina bez większych kłopotów.
R.9 Archipelag gdzie znajduje się Kopalnia i miasteczko, gdzie zamieszkała pojedyncza wiedźma.

Odpowiedź na pytanie - tak 1 pkt przepada. Na nową turę każdy ma znów 40 pkt.
Ostatnio zmieniony 24 lipca 2014, 16:01 przez czegoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Dobro
Reactions:
Posty: 2848
Rejestracja: 10 listopada 2012, 22:13

Post autor: Dobro » 24 lipca 2014, 15:59

Proszę o drobną korektę: stolicę chcę w Podziemnej Krainie, nie w lasach nad nią :)
Prowadz? sesje: ?mier? i ?ycie kami Ryby (L5K) - zawieszona
Mistyczny Lotos (Conan na zasadach Fate)
Moje postacie:
Ahmed Assad Omar - audytor finansowy (PBF Wybawiciel)
Olaf Vilbergson - m?ody zwiadowca (PBF Cienie na ?niegu)
Mikulas Tichy - m?ody medyk z Pragi (PBF - Memento Mori)

Araven
Reactions:
Posty: 8334
Rejestracja: 13 lipca 2011, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Post autor: Araven » 24 lipca 2014, 16:10

Dla mnie spoko, ze stolicą.
Ja nie będę się licytował o Gildię Wojowników, biorę Gildię Magów.
Ile tych organizacji można maks to chyba 3, jedna na region tak?

Awatar użytkownika
czegoj
Site Admin
Reactions:
Posty: 3837
Rejestracja: 18 listopada 2008, 23:34
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Post autor: czegoj » 24 lipca 2014, 16:12

Ja bym wziął gildię najemników.

Mam jeszcze jedno pytanko - czemu nie zdecydowaliśmy się na to:
Teraz już chyba możemy przejść do dumy prowincji, czyli do opisu chociaż trochę fabularnego naszych obszarów

ODPOWIEDZ