18.10.2018 02:57:07
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
No na dobry początek
Ujednolicony atlas w...
Sesja KC online
KC - Szkwał cz. 3
Tutaj możemy pisać c...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ja mogę powiedzieć co ...
To ja chylę czoła, że ...
:-) Spójrz na godzinę ...
O takie uwagi chodziło...
Przeczytałem część prz...
Artykuły
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Szkoda, że nie ma kciu...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Przygoda pt. "Wyspa" do Kryształów Czasu

Mimo twardej ręki Katanów, Archipelag Centralny wciąż jest targany różnego rodzaju konfliktami politycznymi, czy religijnymi. Przygoda "Wyspa" przeniesie bohaterów w wir takich zmagań, oczywiście z dala od głównej linii frontu.
Scenariusz powstał w ramach "Konkursu o Złote Prosię"

Link do ściągania

www.krysztalyczasu.pl/images/photoalbum/useralbum_60/widmo_mierci_t2.gif
Komentarze
#1 | Suriel dnia 09.06.2018 12:18:01
Czytałem. Po pierwsze muszę pogratulować autorowi zaparcia. To przecież koło czterdziestu stron Shock

Fajnie, że przygoda jest wielowątkowa. Lubię takie bardziej skomplikowane i nieliniowe zabawy.

Przygoda ma wszystkie elementy, które klasyczna przygoda mieć powinna. Jest skarb, są kobiety, jest komu spuścić łomot, i jest nawet mapa.
Czego chcieć więcej jak się ma czterdziestkę na karku.
#2 | mastug dnia 10.06.2018 00:13:49
Dobrze że przygoda pojawiła się na głównej stroni , dzięki temu wiem że się istnieje. Jak tylko skończę czytać (a naprawdę jest co) to wrzucę komentarz.
#3 | Nanatar dnia 27.08.2018 23:35:33
A szkoda jednak, że Państwo nie skomentowali. Nawet jeśli by komentarze nie miały myć superlatywami. Wiedziałbym w jakim kierunku nie iść. Może to wina tego, że materiał ukazał się teoretycznie po czasie, a może rozmiaru, a może treści.
Maciej zadał pytanie o nagi krokodylowe, które pojawiły się tylko jako alternatywa oponentów, odniosłem się w drugim linku do scenariusza, mam nadzieje nie nazbyt ostro, ale w szczególności szczerze, to w mym mniemaniu ważniejsze. Ale pytanie o nagi powinno być raczej kierowane do Artura. I nie ukrywam, jakobym w duchu nie liczył na opinię twórcy, bo przypuszczam, że jego wizja świata Orchii, znacznie się od mojej różni.
Niniejszym dziękuję Surielowi i Dretchowi, że byli skłonni przeczytać scenariusz przed publikacją i wskazać zasadne zmiany. uklon
#4 | ghasta dnia 11.09.2018 02:19:38
Przeczytałem część przygody (do strony 18 i ostatnie 6 stron). Nasunęły mi się takie oto uwagi: można było popracować trochę dłużej nad układem tekstu i formatowaniami - tekst ciężko się czyta, często i gęsto nazwy własne pisane są z małej litery co mnie, jako ortograficznego nazistę, doprowadza do szału Grin Do warstwy gramatycznej nie będę się czepiał bo sam cienko piszę dłuższe tekstu. Poziomem i tak bijesz na głowę sok-a Grin
W układzie nie pasowało mi jeszcze umieszczenie charakterystyk npc-ów w ramach tekstu. W wielu miejscach zlewa się to w niewygodną do czytania masę. Brakuje mi jakichś szerszych opisów NPC-ów tak, aby dać im jakiś ciekawy sznyt. O mapkach mogę powiedzieć tyle, że niestety są nieczytelne.
Sama przygoda prosta do poprowadzenia i raczej trudna dla graczy ze względu na możliwą dużą ilość walk.
Z innych uwag - może przydałby się jakiś time-line do śledzenia wydarzeń?
Tak czy inaczej - prowadziłbym Pfft
#5 | Nanatar dnia 11.09.2018 13:45:49
O takie uwagi chodziło. Dziękuję i mam nadzieję, że mimo tego co napisałeś przeczytałeś więcej tekstu.
Za błędy pisowni biję się po łapach i obiecuję poprawę. Z natury jestem istotą nieco chaotyczną i mimo pracy nad sobą wciąż robię byki.
Rozczarowało mnie, że mapki są nieczytelne, trudno.
Opisy NPC jeszcze wydłużyłyby tekst, a sam napisałeś, że nie przeczytałeś z uwagą całości. Ale następnym razem powędrują na koniec, wraz z statystykami.
Jeśli chodzi o skład, czyli o formatowanie tekstu i o sposób przedstawiania faktów i chronologii, to miałem z tym spory problem i w pełni rozumiem krytyczne uwagi. Był to pierwszy tekst przygody, którą zapisałem w całości. Do tej pory zapisywałem na kartce kilka pomysłów i prowadziłem z głowy, czyli z niczego. Nie miałem pojęcia jak to poskładać. Wzorowałem się na kilku przygodach zamieszczonych na stronie, a publikowanych w poprzednich latach.
Czy trudna ta przygoda to zależy od MG, sam chętnie bym ją poprowadził, tylko teraz to już nie mam komu. (Ale fakt, że postacie na poziomach 0, mogą mieć trudności z pokonaniem potwora i repteków).
#6 | ghasta dnia 11.09.2018 15:34:35
:-) Spójrz na godzinę dodawania komentarza to zrozumiesz dlaczego nie przeczytałem całości GrinGrin
Doczytam i postaram się napisać więcej w ramach jakiegoś wątku forum.

A co do tego tekstu - sam jestem gapa i w moiszych zasadach walki przeniesionych do pdf-a nie zwróciłem uwagi na to, że corel po wklejeniu tekstu obrąbał mi wszystkie polskie znaki, a na dokładkę w tekście była porażająca ilości literówek ponieważ word stwierdził że wyłączy autowalidację tekstu ... Grin Tak więc standardowo: szewc bez butów chodzi Grin


Przeczytałem przygodę do końca i stała się rzecz nietypowa. Nie wiem o co w niej w ogóle chodzi.
Ale od początku Smile (zawiera spoilery ;p)
Sporym problemem przygody może być zmuszenie graczy do sensownego działania już podczas najęcia ich jako ochrona karawany i później podczas pobytu na wyspie. Znam drużyny, które by po prostu zwiały (z transportem) lub nie robiły nic, aż nie spadłby przysłowiowy deszcze meteorów lub MG nie wskazał palcem - PATRZCIE tam jest przygoda! Ten element trzeba by dopracować z innego też powodu - gracze po dotarciu z wozami na wyspę mogą po prostu powiedzieć PA i odjechać w stronę zachodzącego słońca. Nie są w żadnym stopniu związani z tym co się dzieje w okolicach. To wymusiłoby zmianę wprowadzenia - gracze powinni pracować dla armii orków w jej strukturach, a nie jako awanturnicy z łapanki. I tak na zdrowy rozum - będąc wojskowym wysłałbyś znalezionych w karczmie kolesi do sprawdzenia czy linia zaopatrzeniowa jest przejezdna?

W późniejszym etapie nie do końca rozumiem dlaczego przy stosach ciał/kopcach siedzi kilku reptilionów na krzyż. Przecież tak ważne miejsce powinna ochraniać ich setka. W międzyczasie pojawiło mi się pytanie - gdzie,w ogóle kryje się armia rebeliantów?

We wprowadzeniu wspominasz też o krasnoludach, a w dalszej części przygody w ogóle nie ma to wpływu na rozgrywkę. Wydaje mi się, że powinno.

No i właściwie co tu się ma dziać: Czy gracze mają powalczyć z tymi potworami (dla 1-2POZ graczy przeciwnik o takiej sile jest niemal nie do pokonania), czy też coś ma się stać z tym tajemniczym księciem. Co się stanie jeśli książe będzie miał kilka tych potworów ponieważ gracze oleją sprawę i np.: szukają głównych sił reptilionów albo zaczną uganiać się za topielicą? Dlaczego potwory, które uciekną nie zaatakują wyspy - przecież bez problemu pozamiatają wszystkich tam obecnych? Czy można polować na potwory które weszły do wody? Co robić jeśli gracze zostaną przekonani przez hobbita do pomocy w ucieczce do Gór Gwizdów? Wychodzi mi, że nagła śmierć (zasadzka wojsk rebeliantów).

Tak zawiązanie przygody, jej przebieg oraz zakończenie są otwarte w efekcie istnieje bardzo duża szansa na rozpadnięcie się zabawy na drobne i niczym nie związane chaotyczne podrygiwania graczy (znam takie przypadki) :/ Niestety przydałoby się ją jeszcze całość doszlifować ponieważ sam pomysł jest ciekawy, ale zbyt wiele wydarzeń i czynności zależy od pomysłowości graczy (z tym bywa bardzo różnie) i giętkości MG (tu także bywa różnie).

Mimo moich malkontenckich uwag (przecież najłatwiej ponarzekać na cudze) podziwiam Cię, że zebrałeś to w całość i chciałeś przedstawić szerszemu gronu zainteresowanych. Chylę czoła!

p.s.
I chyba znasz się na tym co kryje się pod ziemią: nie mam zielonego pojęcia co to takiego wychodnia bazaltu Grin
#7 | Nanatar dnia 16.09.2018 17:29:37
To ja chylę czoła, że przeczytałeś całość, mimo jak ustaliliśmy nieco chaotycznej składni.

Racja, że są drużyny których gracze czekają, aż mistrz obsypie ich magią i glorią. Też się z takimi spotykałem tym bardziej, że dawałem z reguły całkowicie wolną rękę w działaniu, czyli tz. Sandbox. Szczerze nie wiem po co te ludki marnują czas MG, jeśli już przyjmiemy, że jednak chcą grać, ale wczuwając się w swoich bohaterów kozaczą, można ich postawić w obliczu śmierci głodowej. Pewnikiem zaczną rozbujniczyć, co z pewnością skończy się aresztowaniem jak napisałem. Liczyłem też że groźba wyklęcia przez kapłanów Katana, czy rwania końmi przez legionistów, nakieruje krnąbrną drużynę na docelową wyspę.

Sam użyłbym autorytetu kapitana Karlana i kapłana Gustawa, przecież arbitraż mistrza gry, że drużyna została przekupiona, czy przekonana jest tak samo ważny jak gdy przekazuje wiadomość o otrzymaniu przez postać obrażeń.
Nie zmienia to faktu, że uwaga jest zasadna, a wprowadzenie wymaga zaangażowania Mistrza Gry.

Krasnoludy z Wielkiej Dziury zostały uwięzione, bo padło na nie podejrzenie o niecne knowania, zgodne z resztą z prawdą. Jest to napisane we fragmencie "Prawda dla Mistrza Gry", po pierwszej części przygody.

Gracze mają przetransportować barki i przygotować bezpieczną przeprawę dla większej karawany, tej która przybywa pod koniec przygody. Mogą się do tego ograniczyć, ale patrząc na zawiązane tajemnice ze swej strony, ja bym na tym nie poprzestał. Dodatkowo jeśli pozwolą wymknąć się potworowi, który wylęgnie się najbliżej wyspy, ten będzie utrudniał przeprawę. Na tym etapie przygody nie spotkają się z samym "Księciem Który Ma Tysiąc Lat". Strażników magicznych figur jest po dwóch, bo większa liczba zwróciłaby uwagę (tu można się przyczepić, ale gdyby było ich zbyt wielu byłoby za trudno). Armia reptilionów, broni się, w zamku za rowem tektonicznym zwanym "Wielką Dziurą", oraz w okolicach, przed słabnącym legionem XXIII.

Potwory kiedy się wylęgną mają sabotować tyły imperialnych legionów, aż urosną w siłę, wtedy będą po prawdzie POTWORNE. A kiedy staną się kopiami Księcia, mogą wprowadzić spore zamieszanie. Można polować na potwory w wodzie, ale to już nie lada sztuka. Słusznie również zauważyłeś, że nawet z podstawowymi współczynnikami są trudnym przeciwnikiem, dlatego lepiej dla drużyny, by zdążyła pokonać reptiliony pilnujące figur przed przywołaniem. Są to trudne walki, ale jedyne konieczne w scenariuszu. Liczę, że pięciu śmiałków na niskich poziomach powinno sobie poradzić, jeśli obiorą odpowiednią taktykę, jeśli prowadzący uzna, że szanse są mikre śmiało może dołączyć do grupy NPC'ów, młody ludzki rycerz - świetnie włada mieczem, silna Cyntia, oraz kapłan Gustaw oceniony według mnie na poziom 9.

Sprawa z hobbitem Dorianem, to kolejna odskocznia, jeśli bohaterowie dotrą do Gór Gwizdów w przyjaznych stosunkach z przemytnikiem mogą spróbować przekonać do siebie gadziego wataszkę, tym samym zmienić front w konflikcie, jak pisałem wcześniej mamy piaskownicę.

W całej rozciągłości masz więc racę Ghasta, jest trochę niedomówień i wiele, ale to bardzo wiele zależy od Mistrza gry, który musi się trochę wysilić, wiele zależy też od poczynań graczy, ale przyznać musicie, że końcowe nagrody jak i dostępna pula PD jest tego warta.

Geologia to przygoda z przed dwudziestu lat, niewiele mi już w głowie zostało, ale wiedza to bardzo pomocna, szczególnie wobec bardziej upierdliwych graczy, oczekujących od MG znajomości wszystkich prawideł świata i tylko czekających na jego błąd.

Tak obszerne odniesienie się do tekstu, przekonało mnie do prac nad innymi tekstami, a może i nad dalszym ciągiem rebelii "Księcia Który Ma Tysiąc Lat".

proszę tylko o wskazówki jak układać tekst scenariusza, by był bardziej czytelny. Dziękuję
#8 | ghasta dnia 19.09.2018 16:44:56
Ja mogę powiedzieć co dla mnie jest czytelne. W zasobach strony jest moja przygoda Na terytorium wroga lub przygoda Bazyla Irysy dla zabójcy.
Obie są w menu:Księgozbiór Orchiański: Scenariusze KC

Może i Tobie coś takiego podpasuje.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 33% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 33% [1 głos]
Dobre Dobre 33% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Najnowsze video
Sesja RPG #5 - Kryształy Czasu: Grupa do zadań speSesja RPG #5 - Krysz... Nowy
Dodane przez czegoj w 17.10.2018
Odwiedzin: 0
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Sesja RPG #4 - Kryształy Czasu: Zdrada goblinówSesja RPG #4 - Krysz...
Dodane przez czegoj w 07.10.2018
Odwiedzin: 27
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Sesja RPG #3 - Kryształy Czasu: Sprawa pewnego gobSesja RPG #3 - Krysz...
Dodane przez czegoj w 22.09.2018
Odwiedzin: 59
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Sesja RPG #1 - Kryształy Czasu: Wyspa złoczyńcówSesja RPG #1 - Krysz...
Dodane przez czegoj w 21.09.2018
Odwiedzin: 80
Komentarze: 0
Średnia ocena:4
FusionTube - Najczęściej oglądane video
Prezentacja RPG: Warhammer Fantasy Role Play 3edPrezentacja RPG: War...
Dodane przez czegoj w 29.03.2014
Odwiedzin: 5865
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Zapowiedzi RPG na 2014Zapowiedzi RPG na 2014
Dodane przez czegoj w 05.06.2014
Odwiedzin: 5642
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Elder Scrolls Online TrailersElder Scrolls Online...
Dodane przez Keth w 29.10.2014
Odwiedzin: 5538
Komentarze: 5
Średnia ocena:5
Powieść: Kryształy Czasu - Saga o Katanie. 2/10Powieść: Kryształy C...
Dodane przez czegoj w 22.08.2014
Odwiedzin: 4720
Komentarze: 0
Średnia ocena:3
Statystyki FusionTube
Wszystkie filmy: 46
Wszystkie kategorie video: 7
Najnowsze video: Sesja RPG #5 - Kryształy Czasu: Grupa do zadań spe
Najczęściej oglądany film: Prezentacja RPG: Warhammer Fantasy Role Play 3ed [5865 Odwiedzin]
Zobacz video
Announcement trailer - Might & Magic Heroes VI Sprawy rodzinne - rozdział 9 Pierwszy trailer KC Prezentacja RPG: Warhammer Fantasy Role Play 3ed Narodziny legendy - część 1 rozdział 1 Fatality w Mortal Kombat X Karolina Czarnecka - Hera koka hasz LSD (35 PPA) Kryształy Czasu - Saga o Katanie. Trailer 6/10 Mortal Kombat X - Raiden Reveal Trailer HD Warhammer - Strona po stronie Elder Scrolls Online Trailers Kryształy Czasu - Saga o Katanie. Trailer 7/10 Sprawy rodzinne - rozdział 6 Sprawy rodzinne - rozdział 8 Sesja RPG #5 - Kryształy Czasu: Grupa do zadań spe
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Sigil
17-10-2018 21:51
Joł Keth. piwko Co Cię tak wzięło na powitania?

maciej
17-10-2018 18:33
500 pojemności....WOW!
!!

maciej
17-10-2018 18:32
Chili witajcie

Keth
17-10-2018 18:19
Chili dobry wieczór Sigil Chili

Sigil
17-10-2018 17:47
Ło matko, ale splendor!

czegoj
17-10-2018 17:14
Chili Dzień dobry Denver

Denver
17-10-2018 17:06
dzień dobry Czegoj! Dziękuję Czegoj! Smile

czegoj
17-10-2018 16:58
Zwiększyłem użytkownikom limit wiadomości na skrzynce. Powinno pomóc, ale sprzątajcie czasem, bo niestety przytyka się. Taki ruch wśród użytkowników. Chociaż portal wygląda na wymarły.

Denver
17-10-2018 16:54
może "archiwum" jednak nie pomogło... teraz usunąłem sporo. Daj znać

Keth
17-10-2018 16:07
Denver, nadal mam komunikat "brak miejsca w skrzynce"

Suriel
17-10-2018 15:35
Pondsmith jest zluzowana? Chyba wyluzowana... Czy to jakaś panna lekkich obyczajów?

Denver
17-10-2018 15:28
zluzowana

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6997]
czegoj[4713]
8art[3150]
dretch[3098]
koszal[2921]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Oggy
8art
czegoj
Sigil

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką