22.02.2019 11:27:49
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kłusownik
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Czego akurat słuchacie?
KC - Szkwał cz. 3
Sesja KC online - Wy...
Karty do bestiariusza
Stare lub nowe karty...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Nooo... Lolitki były...
@Keth - nie chodzi o t...
"Wierzę też, że niedłu...
Osobiście jestem bardz...
Co chcesz wiedzieć?
Artykuły
Tak, w podobnej konwen...
Nie mam uwag do profes...
W mojej wizji KC funkc...
Bazylu, to Ty musisz t...
Leśny banita pokroju R...
Galeria
Dobry gość.
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 75,213
01. Wybór rasy i płci Czytano: 23,838
05. Czary - objaśnie... Czytano: 20,445
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 19,181
Legenda Kryształów C... Czytano: 18,968
Charakter Postaci Czytano: 17,766
Martwiaki Czytano: 16,916
Spis kamieni szlache... Czytano: 16,509
02. Kasta Żołnierska Czytano: 16,000
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 15,378
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 8,029
Reaminacja czy eutanazja? 7,742
Już jest!!! 7,240
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 5,804
I po premierze 5,403
Grafiki Musiała 4,896
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,361
Nowa odsłona Księgi Profesji! 4,084
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 4,017
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 3,998
facebook
Witaj na stronie Kryształy Czasu - Najwiekszy portal o grze fabularnej rpg kryształy czasu.
PowitanieSesje PBFPortale społecznościoweSzukajka

Witamy na portalu, który powstał w oparciu o jeden z najstarszych polskich systemów RPG "Kryształy Czasu". Znajdziecie tu wszystko, co udało nam się zgromadzić na temat tego projektu przez wiele lat. Informacje jakie można tu znaleźć oparte są w głównej mierze na I edycji jaka ukazywała się na łamach pisma "Magia i Miecz", a także sporo autorskich materiałów tworzonych na bieżąco przez graczy i MG na potrzeby sesji. Mamy nadzieję, że portal stał się kompendium wiedzy o Kryształach Czasu. Można tu również znaleźć trochę materiałów do systemu RPG "Żelazne Królestwa" oraz dotrzeć do największej w sieci bazy kart - Warhammera Inwazji w wersji polskiej. Posiadamy również dużą bazę sesji PBF w różnych systemach.
Życzymy miłej lektury, a także liczymy na współtworzenie portalu!!!

Jesli mielibyście ochotę spróbować zagrać na naszym forum, to aktualnie trwające sesje znajdziesz tutaj.

Na początek warto przeczytać wstępniaka.

A potem już tylko wystarczy znaleźć info o aktualnie trwających rekrutacjach.

Przy okazji przejrzyjcie CV (naszego chyba najbardziej aktualizującego swoje poczynania w grach portalowych) gracza. Jego wysokość Deliad i wszystkie jego wcielenia

Warto też poznać naszą galerię chwały, czyli najpopularniejsze postacie PBF, stworzone przez graczy.

Jeśli chciałbyś nas znaleźć natychmiast, oto nasze propozycje.

Kanał Youtuba prowadzony przez Bazyla, z sesjami live naszych portalowiczów. 
Fanpage naszego portalu prowadzony przez czegoja.
Grupa na Facebooku prowadzona przez Bazyla.
Kanał otwarty na Discordzie.

Jeśli czegoś konkretnego szukasz na stronie, a mimo usilnych prób nie udaje się tego odnaleźć, skorzystaj z naszej szukajki, jesli dotychczas tego nie uczyniłeś.

Szukajka

Przygoda pt. "Wyspa" do Kryształów Czasu

Mimo twardej ręki Katanów, Archipelag Centralny wciąż jest targany różnego rodzaju konfliktami politycznymi, czy religijnymi. Przygoda "Wyspa" przeniesie bohaterów w wir takich zmagań, oczywiście z dala od głównej linii frontu.
Scenariusz powstał w ramach "Konkursu o Złote Prosię"

Link do ściągania

www.krysztalyczasu.pl/images/photoalbum/useralbum_60/widmo_mierci_t2.gif
Komentarze
#1 | Suriel dnia 09.06.2018 12:18:01
Czytałem. Po pierwsze muszę pogratulować autorowi zaparcia. To przecież koło czterdziestu stron Shock

Fajnie, że przygoda jest wielowątkowa. Lubię takie bardziej skomplikowane i nieliniowe zabawy.

Przygoda ma wszystkie elementy, które klasyczna przygoda mieć powinna. Jest skarb, są kobiety, jest komu spuścić łomot, i jest nawet mapa.
Czego chcieć więcej jak się ma czterdziestkę na karku.
#2 | mastug dnia 10.06.2018 00:13:49
Dobrze że przygoda pojawiła się na głównej stroni , dzięki temu wiem że się istnieje. Jak tylko skończę czytać (a naprawdę jest co) to wrzucę komentarz.
#3 | Nanatar dnia 27.08.2018 23:35:33
A szkoda jednak, że Państwo nie skomentowali. Nawet jeśli by komentarze nie miały myć superlatywami. Wiedziałbym w jakim kierunku nie iść. Może to wina tego, że materiał ukazał się teoretycznie po czasie, a może rozmiaru, a może treści.
Maciej zadał pytanie o nagi krokodylowe, które pojawiły się tylko jako alternatywa oponentów, odniosłem się w drugim linku do scenariusza, mam nadzieje nie nazbyt ostro, ale w szczególności szczerze, to w mym mniemaniu ważniejsze. Ale pytanie o nagi powinno być raczej kierowane do Artura. I nie ukrywam, jakobym w duchu nie liczył na opinię twórcy, bo przypuszczam, że jego wizja świata Orchii, znacznie się od mojej różni.
Niniejszym dziękuję Surielowi i Dretchowi, że byli skłonni przeczytać scenariusz przed publikacją i wskazać zasadne zmiany. uklon
#4 | ghasta dnia 11.09.2018 02:19:38
Przeczytałem część przygody (do strony 18 i ostatnie 6 stron). Nasunęły mi się takie oto uwagi: można było popracować trochę dłużej nad układem tekstu i formatowaniami - tekst ciężko się czyta, często i gęsto nazwy własne pisane są z małej litery co mnie, jako ortograficznego nazistę, doprowadza do szału Grin Do warstwy gramatycznej nie będę się czepiał bo sam cienko piszę dłuższe tekstu. Poziomem i tak bijesz na głowę sok-a Grin
W układzie nie pasowało mi jeszcze umieszczenie charakterystyk npc-ów w ramach tekstu. W wielu miejscach zlewa się to w niewygodną do czytania masę. Brakuje mi jakichś szerszych opisów NPC-ów tak, aby dać im jakiś ciekawy sznyt. O mapkach mogę powiedzieć tyle, że niestety są nieczytelne.
Sama przygoda prosta do poprowadzenia i raczej trudna dla graczy ze względu na możliwą dużą ilość walk.
Z innych uwag - może przydałby się jakiś time-line do śledzenia wydarzeń?
Tak czy inaczej - prowadziłbym Pfft
#5 | Nanatar dnia 11.09.2018 13:45:49
O takie uwagi chodziło. Dziękuję i mam nadzieję, że mimo tego co napisałeś przeczytałeś więcej tekstu.
Za błędy pisowni biję się po łapach i obiecuję poprawę. Z natury jestem istotą nieco chaotyczną i mimo pracy nad sobą wciąż robię byki.
Rozczarowało mnie, że mapki są nieczytelne, trudno.
Opisy NPC jeszcze wydłużyłyby tekst, a sam napisałeś, że nie przeczytałeś z uwagą całości. Ale następnym razem powędrują na koniec, wraz z statystykami.
Jeśli chodzi o skład, czyli o formatowanie tekstu i o sposób przedstawiania faktów i chronologii, to miałem z tym spory problem i w pełni rozumiem krytyczne uwagi. Był to pierwszy tekst przygody, którą zapisałem w całości. Do tej pory zapisywałem na kartce kilka pomysłów i prowadziłem z głowy, czyli z niczego. Nie miałem pojęcia jak to poskładać. Wzorowałem się na kilku przygodach zamieszczonych na stronie, a publikowanych w poprzednich latach.
Czy trudna ta przygoda to zależy od MG, sam chętnie bym ją poprowadził, tylko teraz to już nie mam komu. (Ale fakt, że postacie na poziomach 0, mogą mieć trudności z pokonaniem potwora i repteków).
#6 | ghasta dnia 11.09.2018 15:34:35
:-) Spójrz na godzinę dodawania komentarza to zrozumiesz dlaczego nie przeczytałem całości GrinGrin
Doczytam i postaram się napisać więcej w ramach jakiegoś wątku forum.

A co do tego tekstu - sam jestem gapa i w moiszych zasadach walki przeniesionych do pdf-a nie zwróciłem uwagi na to, że corel po wklejeniu tekstu obrąbał mi wszystkie polskie znaki, a na dokładkę w tekście była porażająca ilości literówek ponieważ word stwierdził że wyłączy autowalidację tekstu ... Grin Tak więc standardowo: szewc bez butów chodzi Grin


Przeczytałem przygodę do końca i stała się rzecz nietypowa. Nie wiem o co w niej w ogóle chodzi.
Ale od początku Smile (zawiera spoilery ;p)
Sporym problemem przygody może być zmuszenie graczy do sensownego działania już podczas najęcia ich jako ochrona karawany i później podczas pobytu na wyspie. Znam drużyny, które by po prostu zwiały (z transportem) lub nie robiły nic, aż nie spadłby przysłowiowy deszcze meteorów lub MG nie wskazał palcem - PATRZCIE tam jest przygoda! Ten element trzeba by dopracować z innego też powodu - gracze po dotarciu z wozami na wyspę mogą po prostu powiedzieć PA i odjechać w stronę zachodzącego słońca. Nie są w żadnym stopniu związani z tym co się dzieje w okolicach. To wymusiłoby zmianę wprowadzenia - gracze powinni pracować dla armii orków w jej strukturach, a nie jako awanturnicy z łapanki. I tak na zdrowy rozum - będąc wojskowym wysłałbyś znalezionych w karczmie kolesi do sprawdzenia czy linia zaopatrzeniowa jest przejezdna?

W późniejszym etapie nie do końca rozumiem dlaczego przy stosach ciał/kopcach siedzi kilku reptilionów na krzyż. Przecież tak ważne miejsce powinna ochraniać ich setka. W międzyczasie pojawiło mi się pytanie - gdzie,w ogóle kryje się armia rebeliantów?

We wprowadzeniu wspominasz też o krasnoludach, a w dalszej części przygody w ogóle nie ma to wpływu na rozgrywkę. Wydaje mi się, że powinno.

No i właściwie co tu się ma dziać: Czy gracze mają powalczyć z tymi potworami (dla 1-2POZ graczy przeciwnik o takiej sile jest niemal nie do pokonania), czy też coś ma się stać z tym tajemniczym księciem. Co się stanie jeśli książe będzie miał kilka tych potworów ponieważ gracze oleją sprawę i np.: szukają głównych sił reptilionów albo zaczną uganiać się za topielicą? Dlaczego potwory, które uciekną nie zaatakują wyspy - przecież bez problemu pozamiatają wszystkich tam obecnych? Czy można polować na potwory które weszły do wody? Co robić jeśli gracze zostaną przekonani przez hobbita do pomocy w ucieczce do Gór Gwizdów? Wychodzi mi, że nagła śmierć (zasadzka wojsk rebeliantów).

Tak zawiązanie przygody, jej przebieg oraz zakończenie są otwarte w efekcie istnieje bardzo duża szansa na rozpadnięcie się zabawy na drobne i niczym nie związane chaotyczne podrygiwania graczy (znam takie przypadki) :/ Niestety przydałoby się ją jeszcze całość doszlifować ponieważ sam pomysł jest ciekawy, ale zbyt wiele wydarzeń i czynności zależy od pomysłowości graczy (z tym bywa bardzo różnie) i giętkości MG (tu także bywa różnie).

Mimo moich malkontenckich uwag (przecież najłatwiej ponarzekać na cudze) podziwiam Cię, że zebrałeś to w całość i chciałeś przedstawić szerszemu gronu zainteresowanych. Chylę czoła!

p.s.
I chyba znasz się na tym co kryje się pod ziemią: nie mam zielonego pojęcia co to takiego wychodnia bazaltu Grin
#7 | Nanatar dnia 16.09.2018 17:29:37
To ja chylę czoła, że przeczytałeś całość, mimo jak ustaliliśmy nieco chaotycznej składni.

Racja, że są drużyny których gracze czekają, aż mistrz obsypie ich magią i glorią. Też się z takimi spotykałem tym bardziej, że dawałem z reguły całkowicie wolną rękę w działaniu, czyli tz. Sandbox. Szczerze nie wiem po co te ludki marnują czas MG, jeśli już przyjmiemy, że jednak chcą grać, ale wczuwając się w swoich bohaterów kozaczą, można ich postawić w obliczu śmierci głodowej. Pewnikiem zaczną rozbujniczyć, co z pewnością skończy się aresztowaniem jak napisałem. Liczyłem też że groźba wyklęcia przez kapłanów Katana, czy rwania końmi przez legionistów, nakieruje krnąbrną drużynę na docelową wyspę.

Sam użyłbym autorytetu kapitana Karlana i kapłana Gustawa, przecież arbitraż mistrza gry, że drużyna została przekupiona, czy przekonana jest tak samo ważny jak gdy przekazuje wiadomość o otrzymaniu przez postać obrażeń.
Nie zmienia to faktu, że uwaga jest zasadna, a wprowadzenie wymaga zaangażowania Mistrza Gry.

Krasnoludy z Wielkiej Dziury zostały uwięzione, bo padło na nie podejrzenie o niecne knowania, zgodne z resztą z prawdą. Jest to napisane we fragmencie "Prawda dla Mistrza Gry", po pierwszej części przygody.

Gracze mają przetransportować barki i przygotować bezpieczną przeprawę dla większej karawany, tej która przybywa pod koniec przygody. Mogą się do tego ograniczyć, ale patrząc na zawiązane tajemnice ze swej strony, ja bym na tym nie poprzestał. Dodatkowo jeśli pozwolą wymknąć się potworowi, który wylęgnie się najbliżej wyspy, ten będzie utrudniał przeprawę. Na tym etapie przygody nie spotkają się z samym "Księciem Który Ma Tysiąc Lat". Strażników magicznych figur jest po dwóch, bo większa liczba zwróciłaby uwagę (tu można się przyczepić, ale gdyby było ich zbyt wielu byłoby za trudno). Armia reptilionów, broni się, w zamku za rowem tektonicznym zwanym "Wielką Dziurą", oraz w okolicach, przed słabnącym legionem XXIII.

Potwory kiedy się wylęgną mają sabotować tyły imperialnych legionów, aż urosną w siłę, wtedy będą po prawdzie POTWORNE. A kiedy staną się kopiami Księcia, mogą wprowadzić spore zamieszanie. Można polować na potwory w wodzie, ale to już nie lada sztuka. Słusznie również zauważyłeś, że nawet z podstawowymi współczynnikami są trudnym przeciwnikiem, dlatego lepiej dla drużyny, by zdążyła pokonać reptiliony pilnujące figur przed przywołaniem. Są to trudne walki, ale jedyne konieczne w scenariuszu. Liczę, że pięciu śmiałków na niskich poziomach powinno sobie poradzić, jeśli obiorą odpowiednią taktykę, jeśli prowadzący uzna, że szanse są mikre śmiało może dołączyć do grupy NPC'ów, młody ludzki rycerz - świetnie włada mieczem, silna Cyntia, oraz kapłan Gustaw oceniony według mnie na poziom 9.

Sprawa z hobbitem Dorianem, to kolejna odskocznia, jeśli bohaterowie dotrą do Gór Gwizdów w przyjaznych stosunkach z przemytnikiem mogą spróbować przekonać do siebie gadziego wataszkę, tym samym zmienić front w konflikcie, jak pisałem wcześniej mamy piaskownicę.

W całej rozciągłości masz więc racę Ghasta, jest trochę niedomówień i wiele, ale to bardzo wiele zależy od Mistrza gry, który musi się trochę wysilić, wiele zależy też od poczynań graczy, ale przyznać musicie, że końcowe nagrody jak i dostępna pula PD jest tego warta.

Geologia to przygoda z przed dwudziestu lat, niewiele mi już w głowie zostało, ale wiedza to bardzo pomocna, szczególnie wobec bardziej upierdliwych graczy, oczekujących od MG znajomości wszystkich prawideł świata i tylko czekających na jego błąd.

Tak obszerne odniesienie się do tekstu, przekonało mnie do prac nad innymi tekstami, a może i nad dalszym ciągiem rebelii "Księcia Który Ma Tysiąc Lat".

proszę tylko o wskazówki jak układać tekst scenariusza, by był bardziej czytelny. Dziękuję
#8 | ghasta dnia 19.09.2018 16:44:56
Ja mogę powiedzieć co dla mnie jest czytelne. W zasobach strony jest moja przygoda Na terytorium wroga lub przygoda Bazyla Irysy dla zabójcy.
Obie są w menu:Księgozbiór Orchiański: Scenariusze KC

Może i Tobie coś takiego podpasuje.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 33% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 33% [1 głos]
Dobre Dobre 33% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Najnowsze video
WFRP: Ścieżki Potępionych #2 - Ognista zemstaWFRP: Ścieżki Potępi... Nowy
Dodane przez czegoj w 15.02.2019
Odwiedzin: 27
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Sesja RPG #21 - Kryształy Czasu: Grobowiec królaSesja RPG #21 - Krys...
Dodane przez czegoj w 09.02.2019
Odwiedzin: 41
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Sesja RPG #20 - Kryształy Czasu: Pokłońcie się, aSesja RPG #20 - Krys...
Dodane przez czegoj w 09.02.2019
Odwiedzin: 34
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
WFRP: Ścieżki Potępionych #1 - Przez ostępy DarkwaWFRP: Ścieżki Potępi...
Dodane przez czegoj w 09.02.2019
Odwiedzin: 50
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
FusionTube - Najczęściej oglądane video
Prezentacja RPG: Warhammer Fantasy Role Play 3edPrezentacja RPG: War...
Dodane przez czegoj w 29.03.2014
Odwiedzin: 6160
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Zapowiedzi RPG na 2014Zapowiedzi RPG na 2014
Dodane przez czegoj w 05.06.2014
Odwiedzin: 5912
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Elder Scrolls Online TrailersElder Scrolls Online...
Dodane przez Keth w 29.10.2014
Odwiedzin: 5833
Komentarze: 5
Średnia ocena:5
Powieść: Kryształy Czasu - Saga o Katanie. 2/10Powieść: Kryształy C...
Dodane przez czegoj w 22.08.2014
Odwiedzin: 4969
Komentarze: 0
Średnia ocena:3
Statystyki FusionTube
Wszystkie filmy: 62
Wszystkie kategorie video: 8
Najnowsze video: WFRP: Ścieżki Potępionych #2 - Ognista zemsta
Najczęściej oglądany film: Prezentacja RPG: Warhammer Fantasy Role Play 3ed [6160 Odwiedzin]
Zobacz video
Sprawy rodzinne - rozdzial 2 Sprawy rodzinne - rozdział 11 Kryształy Czasu - Saga o Katanie. Trailer 7/10 Prezentacja RPG: Warhammer Fantasy Role Play 3ed Sesja RPG #8 - Kryształy Czasu: Tajemnice starego Powieść: Kryształy Czasu - Saga o Katanie. 2/10 Elder Scrolls Online Trailers Sesja RPG #5 - Kryształy Czasu: Grupa do zadań spe Profesjonalna gralnia graczy RPG Sprawy rodzinne - rozdział 4 Opowieści Barda - Piosenka o piwie. Sesja RPG #16 - Kryształy Czasu: Nieudana zasadzka Kryształy Czasu - Saga o Katanie. Trailer 8/10 Kryształy Czasu na baaardzo poważnie Kryształy Czasu - Saga o Katanie. Trailer 5/10
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
21-02-2019 16:16

Suriel
21-02-2019 15:42
A tu jest zaginiony, ostatni, obraz Muncha. Tym razem z pewnością jest on oryginalny bo jak każdy artysta tak i ten nie stronił od barbituranów i inszych materii wziewnych o podbnym działniu...

Keth
21-02-2019 15:34
Skąd wiesz, że mam PW? Shock

Suriel
21-02-2019 15:31
Pfft Wiem.

lightstorm
21-02-2019 14:20
Keth masz PW

Sigil
21-02-2019 13:38
No ale to nie jest oryginał nawet. Pfft

Suriel
21-02-2019 10:56
Moj ulybiony obraz. .Ale pomijajac to, ja w nim ostatnio widzę UFO i pomyślałem że się podpytam fachowca...

czegoj
21-02-2019 10:20
Google mówi, że to Edvard Munch - the scream

Suriel
20-02-2019 22:06
Hej Czegoju, podpowiedz mi co to za obraz jest https://i.pinimg..
..67.jpg?b=t

Suriel
20-02-2019 18:30
Okład z młodych tarczowniczek, zalecam...

Araven
20-02-2019 18:18
Kuruj się, zdrowie najważniejsze. Smile

Sigil
20-02-2019 18:05
Miałem dziś pisać, ale mnie trochę rozłożyło. Rany, jak nie wyjazdy, to choroba... :/ No nic, mam nadzieję, że napiszę jutro. Sorry za lagi.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7801]
czegoj[5322]
dretch[3988]
8art[3523]
koszal[3270]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką