20.01.2019 10:31:59
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
KC - Szkwał cz. 3
Stare lub nowe karty...
Czego akurat słuchacie?
Sesje na youtubie
Sesja KC online - Wy...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Chciałem sprawdzić czy...
Logo jest naprawdę dob...
Bardzo ładne w swej pr...
Logo super hiper extra...
Super logo!, odcinanie...
Artykuły
Oh! To już 2019. O i j...
Czy to cudo w końcu wy...
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 73,673
01. Wybór rasy i płci Czytano: 23,530
05. Czary - objaśnie... Czytano: 20,155
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 18,935
Legenda Kryształów C... Czytano: 18,674
Charakter Postaci Czytano: 17,509
Martwiaki Czytano: 16,534
Spis kamieni szlache... Czytano: 16,273
02. Kasta Żołnierska Czytano: 15,761
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 15,131
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 7,541
Reaminacja czy eutanazja? 7,390
Już jest!!! 6,846
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 5,508
I po premierze 5,222
Grafiki Musiała 4,638
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,238
Nowa odsłona Księgi Profesji! 3,922
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 3,901
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 3,879
facebook
Witaj na stronie Kryształy Czasu - Najwiekszy portal o grze fabularnej rpg kryształy czasu.
PowitanieSesje PBFPortale społecznościoweWsparcie finansoweSzukajka

Witamy na portalu, który powstał w oparciu o jeden z najstarszych polskich systemów RPG "Kryształy Czasu". Znajdziecie tu wszystko, co udało nam się zgromadzić na temat tego projektu przez wiele lat. Informacje jakie można tu znaleźć oparte są w głównej mierze na I edycji jaka ukazywała się na łamach pisma "Magia i Miecz", a także sporo autorskich materiałów tworzonych na bieżąco przez graczy i MG na potrzeby sesji. Mamy nadzieję, że portal stał się kompendium wiedzy o Kryształach Czasu. Można tu również znaleźć trochę materiałów do systemu RPG "Żelazne Królestwa" oraz dotrzeć do największej w sieci bazy kart - Warhammera Inwazji w wersji polskiej. Posiadamy również dużą bazę sesji PBF w różnych systemach.
Życzymy miłej lektury, a także liczymy na współtworzenie portalu!!!

Jesli mielibyście ochotę spróbować zagrać na naszym forum, to aktualnie trwające sesje znajdziesz tutaj.

Na początek warto przeczytać wstępniaka.

A potem już tylko wystarczy znaleźć info o aktualnie trwających rekrutacjach.

Przy okazji przejrzyjcie CV (naszego chyba najbardziej aktualizującego swoje poczynania w grach portalowych) gracza. Jego wysokość Deliad i wszystkie jego wcielenia

Warto też poznać naszą galerię chwały, czyli najpopularniejsze postacie PBF, stworzone przez graczy.

Jeśli chciałbyś nas znaleźć natychmiast, oto nasze propozycje.

Kanał Youtuba prowadzony przez Bazyla, z sesjami live naszych portalowiczów. 
Fanpage naszego portalu prowadzony przez czegoja.
Grupa na Facebooku prowadzona przez Bazyla.
Kanał otwarty na Discordzie.

Jesli uważasz, że warto wspomóc grosiwem, taki portal jak nasz, to odsyłamy do strony, gdzie możesz to uczynić.

TWOJA POMOC

Jeśli czegoś konkretnego szukasz na stronie, a mimo usilnych prób nie udaje się tego odnaleźć, skorzystaj z naszej szukajki, jesli dotychczas tego nie uczyniłeś.

Szukajka

Krasnoludzka Gildia Balwierska
 
mak_logo
KRASNOLUDZKA GILDIA BALWIERSKA
Koszal

 

„Tylko ten, komu dane było przekroczyć pałacowe progi skryte głęboko we wnętrzach prastarych twierdz krasnoludzkich królów rzec może słowo o bogactwach przepełniających owe przybytki. I tylko ten, kto okazał się wystarczająco godny, by spojrzeć na oblicze tronu i zasiadającego na nim władcy w pełni rozumie pojęcie Żywe Złoto, czy Mitrylowy Ojciec. Nie sposób bowiem wyjść z podziwu nad mieniącymi się bogactwem i budzącymi respekt władcami o złotej skórze, rubinowych zębach, oczach o kolorze złota, czy ozdobionych drogimi kamieniami brodach o mitrylowym włosie. Stąd powiadają, że nie ma na Orchii skarbów większych niż żywy król krasnoludów, a największym skarbem i bogactwem onego jest nie kto inny jak jego osobisty balwierz” - Kronika Bajarza, rozdział XVII, ustęp 4

Topieluchy z DrecarE
 
darcade_logo
UTOPCE
Sigil

Utopce to ożywione ciała zmarłych topielców. Ich skóra jest zielona, oczy czarne i zapadnięte, ciało wydęte od wody i zwiotczałe. W potarganych włosach często dostrzec można wodorosty, choć czasami żeńskie topielichy przyozdabiają je liliami wodnymi – co jednak nie przydaje im uroku, a raczej czyni ich postać jeszcze bardziej groteskową. Utopce zwykle nie noszą odzienia - chyba, że zachowały się na nich jakieś jego gnijące strzępy. Ich palce są długie i chwytliwe, zakończone groźnymi szponami. Należy nadto zaznaczyć, ze poruszają się dość zwinnie jak na nieumarłych i są znakomitymi pływakami.

Akademia Złotych Żon
 
mak_logo
AKADEMIA ZŁOTYCH ŻON
Studio MAK

 

Stare rody imperialnych możnowładców od pokoleń aranżują małżeństwa dla swych dziedziców i dziedziczek, kierując się starannymi kalkulacjami politycznymi, nadstawiając ucha suto opłacanym wieszczom i nie wzbraniając się w razie potrzeby przed związkami kazirodczymi, o ile tylko praktyki takie pozwolą spotęgować majętność i wpływy magnackich rodzin. W większości przypadków kandydaci pochodzący z mniej zamożnych kręgów nie mają szans na wżenienie się w najbogatszą arystokrację, autentyczne związki z miłości należy bowiem włożyć pomiędzy romantyczne bajki opowiadane przez bardów ku uciesze młódek. Lecz istnieje pewien wyjątek od tej reguły, związany z działalnością ostrogarskiej Akademii Złotych Żon, umożliwiający katańskiej arystokracji przystęp do świeżej krwi w zamian za wymierne korzyści dla obu stron małżeńskich kontraktów.

Zjadacze Ciał
 
darcade_logo
ZJADACZE CIAŁ
Keth

Pewnej pięknej bezchmurnej nocy we frankańskiej Bretonii doszło do niewytłumaczalnego zjawiska, które zdumiało i zatrwożyło stacjonujących w tym regionie anabaptystów. Daleko na północy słup ognia wystrzelił bez ostrzeżenia pod dziwnym kątem w niebo, rozpalając gwiaździste przestworza i przemieniając noc na kilka sekund w pełen ruchliwych cieni dzień. Źródło tego rozbłysku pozostaje tematem zagorzałych debat i niezgłębioną tajemnicą, przez niektórych wiązaną z przejawami materialnej obecności Demiurga na świecie, w opinii innymi rezultatem odrażających eksperymentów prowadzonych przez niewolącego Brytanię szalonego Starożytnego o imieniu Argyre.

X-GROM: SZAŁAPUTY
 
darcade_logo
X-GROM: SZAŁAPUTY
Keth

Przeraźliwie szczupłe człekokształtne istoty o budzących grozę czarnych oczach, powleczone syntoskórą pełniącą rolę zewnętrznego okrycia, pojawiające się bez ostrzeżenia w różnych częściach globu, porywające ludzi i eksperymentujące na nich ze strasznymi dla ofiar konsekwencjami. Od czasu incydentu w Roswell największe światowe potęgi były świadome ich periodycznej obecności na Ziemi, ale całe dziesięciolecia badań wciąż nie wystarczyły, by specjalne agencje wywiadowcze powołane do studiowania obcych zebrały dość informacji jednoznacznie definiujących motywy tzw. szaraków. Przewaga technologiczna obcych pozwalała im w większości przypadków na błyskawiczne opuszczenie strefy infiltracji, chociaż czasami agencjom dopisywał łut szczęścia - zazwyczaj wtedy, kiedy latający spodek szaraków rozbijał się w wyniku awarii bądź zestrzelenia przez Ziemian.

RELIGIA KONTYNENTU ŚRODKA
 
darcade_logo
RELIGIA KONTYNENTU ŚRODKA
Sigil

Religia Kontynentu Środka to rodzaj politeizmu spajającego ze sobą bóstwa wielu ras. Wzajemne oddziaływania kulturowe sprawiły, że z biegiem czasu zlały się one w jeden panteon, choć waga poszczególnych bogów może być różna u różnych ludów. Religie tą wyznają mieszkańcy DrecarE, Cesarstwa Kamienia, Koldy i Olan. Ma ona przede wszystkim charakter agrarny, bóstwa ziemi, tak jak i płodności, oraz moce o naturze opiekuńczej mają w niej wysoką pozycję. Kult nie jest okrutny, nie wymaga składania ofiar z istot żywych - zamiast tego składa się ofiary z mleka, miodu, płodów rolnych czy owoców. Jedynie Elfy z Olan praktykują starszą odmianę tej religii, która wymaga przelewania krwi i bolesnych inicjacji. Do Wielkiej Ósemki głównych Bóstwa należą: Gronos, Naja, Tald, Karados, Velses, Morsis, Ja'va i Doran.

X-GROM - koncept systemu
 
darcade_logo
X-GROM: KONCEPT SYSTEMU
Keth

Latające spodki. Człekoształtne istoty, które porywają ludzi i dokonują na nich przerażających eksperymentów. Pozaziemskie technologie wykorzystywane przez kolaborujące z obcymi rządy i pozarządowe organizacje. Wątek infiltracji ludzkości przez istoty z kosmosu gości od wielu lat w kinomatografii, literaturze i innych formach popularnej rozrywki na całym świecie. Głęboko nim zainspirowany, a zarazem czujący potrzebę stworzenia własnego systemu autorskiego, nasz ulubiony admin Czegoj (znany warszawski bibliotekarz i najstarszy żyjący założyciel portalu Kryształy Czasu) poświęcił się swego czasu pracom nad autorską grą RPG UFO, znaną też w kręgach testerów jako X-Grom. Przez długi okres czasu gra ta, znajdująca się w fazie alfa, spoczywała w szufladzie autora, w roku 2018 projekt zaczął jednak znienacka nabierać rumieńców. Niniejszy artykuł ma za zadanie zaznajomienie Czytelnika z podstawowymi założeniami aktywnie tworzonego systemu oraz wizją i planami autora.

Najnowsze video
Sesja RPG #19 - Kryształy Czasu: Gdzie nekromancjaSesja RPG #19 - Krys...
Dodane przez czegoj w 11.01.2019
Odwiedzin: 117
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Sesja RPG #18 - Kryształy Czasu: Północny obózSesja RPG #18 - Krys...
Dodane przez czegoj w 28.12.2018
Odwiedzin: 56
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Sesja RPG #17 - Kryształy Czasu: Przeklęta świątynSesja RPG #17 - Krys...
Dodane przez czegoj w 22.12.2018
Odwiedzin: 80
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Sesja RPG #16 - Kryształy Czasu: Nieudana zasadzkaSesja RPG #16 - Krys...
Dodane przez czegoj w 14.12.2018
Odwiedzin: 85
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
FusionTube - Najczęściej oglądane video
Prezentacja RPG: Warhammer Fantasy Role Play 3edPrezentacja RPG: War...
Dodane przez czegoj w 29.03.2014
Odwiedzin: 6081
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Zapowiedzi RPG na 2014Zapowiedzi RPG na 2014
Dodane przez czegoj w 05.06.2014
Odwiedzin: 5838
Komentarze: 0
Średnia ocena:0
Elder Scrolls Online TrailersElder Scrolls Online...
Dodane przez Keth w 29.10.2014
Odwiedzin: 5756
Komentarze: 5
Średnia ocena:5
Powieść: Kryształy Czasu - Saga o Katanie. 2/10Powieść: Kryształy C...
Dodane przez czegoj w 22.08.2014
Odwiedzin: 4904
Komentarze: 0
Średnia ocena:3
Statystyki FusionTube
Wszystkie filmy: 58
Wszystkie kategorie video: 7
Najnowsze video: Sesja RPG #19 - Kryształy Czasu: Gdzie nekromancja
Najczęściej oglądany film: Prezentacja RPG: Warhammer Fantasy Role Play 3ed [6081 Odwiedzin]
Zobacz video
Baniak Baniaka #21: Co to jest RPG? Elder Scrolls Online Trailers Zapowiedzi RPG na 2014 League of Legends (together) Sprawy rodzinne - rozdział 11 Sprawy rodzinne - rozdział 10 Kryształy Czasu - Saga o Katanie. Trailer 4/10 Sprawy rodzinne - rozdział 12 Sprawy rodzinne - rozdział 9 Sesja RPG #11 - Kryształy Czasu: Trudne decyzje Sesja RPG #10 - Kryształy Czasu: Śmierć Balgatora Sprawy rodzinne - rozdział 1 Sesja RPG #1 - Kryształy Czasu: Wyspa złoczyńców Sesja RPG #4 - Kryształy Czasu: Zdrada goblinów Mortal Kombat X - Raiden Reveal Trailer HD
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

maciej
19-01-2019 16:08
Historia postaci była dobra. Uznałem że skoro bardzo chce to ok.

BAZYL
19-01-2019 15:32
Zasada nominalna jest taka, że półboga nie można łączyć, więc poza Rytuałem Tysiąca Świec dla Katana - raczej ciężko. U mnie gracz musiałby to naprawdę mocno umotywować.

Nanatar
19-01-2019 15:29
Do tego nie jest to wcale profesja mocna, słabe dodatki do współczynników, średnie czary, zbyt ogólne umiejętności profesjonalne. Bardzo ryzykowne przemiany.

Nanatar
19-01-2019 15:26
Od ciebie zależy czy dopuścisz autoobjawienie, ja nie miałbym nic przeciw. Półbóg to trudna profesja, szacun dla gracza.

Nanatar
19-01-2019 15:25
Skoro wybrał profesję półboga to musiał ją jakoś zdobyć, jest przecież dostępna. Niestety teoretycznie nie można jej łączyć z inną.

maciej
19-01-2019 14:55
Kolejny panel dyskusyjny na shoutboxie

maciej
19-01-2019 14:55
Mam takiego bohatera który wg swojej historii odkrył proroctwo i studiując stare zapiski zdobył tą profesje.

maciej
19-01-2019 14:54
KC.PÓŁBÓG.Czy bohater na 0 poziomie może nauczyć się tej profesji w inny sposób niż od innego połboga?np z ksiąg,pergaminów itp.

lightstorm
18-01-2019 22:39
właśnie to robię Smile

Keth
18-01-2019 22:27
To teraz zapodawaj scenkę do MD, bo nie wiem, co Twoja postać zamierza zrobić, a mam w głowie jeszcze jeden wpis! Wink

lightstorm
18-01-2019 22:22
poprawiłem post w Denmark, dodałem obrazki i dopisałem więcej Smile

czegoj
17-01-2019 22:54
Zajrzyjcie koniecznie do wątku http://www.kryszt.
..ad_id=1588
. Może możecie coś podarować innym portalowcom.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7561]
czegoj[5154]
dretch[3675]
8art[3422]
koszal[3172]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką