Wybór rasy i płci

Co do płci nie ma co się rozpisywać, tu wszystko jest jasne. Jednakże rasa to już wybór istotny, zarówno z korzyści technicznych jak i w kwestii odgrywania postaci.

Ludzie

+5 pkt do biegłości w mieczach, lancach, kopiach, kuszach włóczniach i rapierach, samouzdrowienie 2 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku.

Półelfy

+10 pkt do biegłości w mieczach oraz +5 pkt w łukach włóczniach i lancach, infrawizja (zdolność widzenia w naturalnych ciemnościach) o zasięgu równym 1/10 SZ (w metrach), samouzdrowienie 1 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku.

Elfy

+10 pkt do biegłości w mieczach i łukach (z wyjątkiem refleksyjnych) oraz 5 pkt we włóczniach i sztyletach, infrawizja o zasięgu równym 2/10 SZ, dwukrotnie większy zasięg wzroku i słuchu, samouzdrowienie 1 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku.

Półobrzymy

+5 pkt do biegłości w kamieniach, pałach, młotach i maczugach oraz w walce na pięści, dodatkowa Obrona +5 pkt oraz Wyparowania 20 pkt, wynikająca z grubości skóry (wszelkich obrażeń w wyniku każdego rodzaju ataku kłutego, tnącego, obuchowego), samouzdrowienie 4 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku.

Półorki

+10 pkt do biegłości w szablach, łukach refleksyjnych, +5 pkt w nożach, infrawizja (1/10 SZ), samuzdrowienie 2 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku.

Krasnoludy

+10 pkt do biegłości w toporach oraz +5 pkt w kuszach, młotach, sztyletach, oskardach, infrawizja (2/10 SZ), dodatkowa Obrona +5 pkt oraz Wyparowania 20pkt, samouzdrowienie 3 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku.

Gnomy

+10 pkt do biegłości w młotach i toporach oraz +5 pkt w krótkich mieczach, infrawizja (2/10 SZ), dodatkowa Obrona 2 pkt oraz Wyparowania 10 pkt, samouzdrowienie 3 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku.

Hobbici

+10 pkt do biegłości w kamieniach oraz +5 pkt w krótkich łukach, sztyletach, oraz krótkich mieczach, dodatkowa Obrona +6 pkt oraz Wyparowania +20 pkt, samouzdrowienie 3 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku.

Reptilioni

+10 pkt do biegłości w toporomieczach oraz ataku pazurami oraz +5 pkt w mieczach i kuszach, nie mogą nosić smoczych skór oraz zbroi o ograniczeniach większych niż 1/2 ZR i SZ, dodatkowa Obrona = 20 pkt oraz Wyparowania +60 pkt, samouzdrowienie 5 pkt obrażeń po każdych 8 godzinach odpoczynku.

Dodatkowe rasy

Orki

Kendrzy

Bookmark the permalink.

15 Comments

  1. Zawsze brakowało mi w tym podsawowym opisie orków… jeśi to orkus wielki, a nie państwo ludzi, jest tak dobrze i dokładnie opisany, jeśli to tam zaczyna się większość przygód to dlaczego nie można grać orkiem, tylko półorkiem? ;]

  2. Ja nie widzę przeszkód żeby grać orkami, opis i cechy podstawowe są przedstawione w 6 nr MiM'a. Można z tego bez przeszkód korzystać. A dlaczego ich nie ma w podstawowych rasach? Bo orki som brzytkie i gupie:P No… chyba że mowa o uruk-hai:D

  3. Po pierwsze – ofkors nie ma. Po prostu nie rozumiem dlaczego nie zostało ujęte w standardzie. MiM i MiM… ktoś to ma? ja mam jeno podręcznik i trochę pościąganych materiałów:|

  4. Czystych rasowo orków w podręczniku nie ma zapewne dlatego, że orkowie to w KC ci źli – a heroic fantasy zazwyczaj zakłada walkę dobrych BG przeciwko złym NPC 🙂 I pewnie ktoś się teraz zapyta jak się ma do tego ów nieszczęsny półork wciśnięty w opcje wyboru dla dobrych BG: otóż to bez wątpienia owoc zniewolenia jakiejś ludzkiej chłopki dopadniętej w polu kapusty przez orkowego grasanta 🙂

  5. MiM'y są dostępne, a ten o którym wspomniałem to pierwszy numer z '94:) Co do tego że nie można orków wybrać w podstawowych zasadach też mnie to mocno dziwiło. W KC jest dużo spraw które dziwią, a ta jest po prostu kolejną z nich. Najważniejsze że jeżeli w bestiariuszu jest jakaś rasa rozumna opisana to równie dobrze można stworzyć sobie takiego bohatera. Oczywiście jeśli MG pozwoli:)

  6. Menu "Download", odnośnik "Tylko dla naszych użytkowników", pierwszy plik z góry do ściągnięcia.

  7. Orków nie ma na liście ras dostępnych graczom, bo tak postanowił autor KC.

  8. Ale czy to oznacza, że musimy się twardo trzymać kanonu? 🙂 Nie ukrywam, że chętnie bym rozegrał dworską intrygę w skórze Uruka!

  9. Teoretycznie nie musimy, jednak porównaj sobie owego Uruk-hai'a z innymi rasami dostępnymi graczom – jeśli chodzi o profesje 'militarne', to nawet półolbrzymy pozostają w tyle. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, aby wszyscy gracze wcielili się w pobratymców Katana, szkoda tylko, że zmiany wysokości współczynników dla ichnich kobiet trzeba by samodzielnie wymyślić.

  10. Moi drodzy ja doprawdy nie wiem w czym problem. Osobiście gram teraz Urką. Mam niebywałe problemy z jej charakterem, bo nie wylosowałam kasty wyższej, ani pozwolić mi na dobieranie zawodów (przypominam, że w podręczniku wyraźnie stoi, że gracz może je sobie wybrać a przy braku pomysłu losuje). I nagle wyszło mi, że brzydzące się pracą rzemieślniczą ork wyższy był górnikiem, kowalem czy skrybą…Ale i tak jest fajnie, moja postać jest po prostu baaardzo skąplikowana psychicznie, a wychowanie (wśród kranoludów) wciąż ściera się z dziedzictwem krwi ^^. Teraz mamy zamiar rozegrać sesję archonami.. ludzie, jeśli się umawiamy na granie to przecież nie musimy operować jeno rasami podstawowymi czyż nie?

    Mój komentarz co do orków był tylko jawnym objawem zgryźliwości, że ma się profesję półbóg w podstawie, a nie ma rasy ork w tymże zestawieniu 😛

  11. Treant napisał:
    [quote]Teoretycznie nie musimy, jednak porównaj sobie owego Uruk-hai'a z innymi rasami dostępnymi graczom – jeśli chodzi o profesje 'militarne', to nawet półolbrzymy pozostają w tyle. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, aby wszyscy gracze wcielili się w pobratymców Katana, szkoda tylko, że zmiany wysokości współczynników dla ichnich kobiet trzeba by samodzielnie wymyślić[/quote]
    Ale pytanie dotyczyło orków a nie Uruków. Masz całkowitą rację że ta rasa nie jest zbalansowana do poziomu innych, tak jak i archony, gobliny, czy smoki. Ale zwykłe orki już nie odbiegają swoimi współczynnikami od ras do wybrania.
    Prawdę mówiąc jestem zaskoczony i otwarłem oczy szeroko ze zdziwienia, bo dopiero teraz zauważyłem że tej rasy nie można wybrać. To tak jakby właśnie Szyndler zablokował do niej dostęp żeby nie dopuścić do grania rasą rządzącą. Choć może miał inne pomysły dlaczego nie chciał na to pozwolić.
    Karigan ma rację co do jednego, jeśli MG pozwala, gracze się zgadzają to można gracz kimkolwiek się chce. To nie jest problem. Może się on pojawić kiedy tylko jedna osoba w drużynie gra taką postacią, no bo cóż by to była za frajda jak smok drużynowy wykroi wszystkich a pozostali w tym czasie zmywają naczynia, bo to nie był przeciwnik na ich poziomie:). Jeśli jednak się chce to można to zbalansować i wtedy zabawa nabiera innego wymiaru. Dzięki temu buduje się bardzo ciekawe postacie, chociażby podobne do tej co opisała Karigan.
    Keth też ma rację co do tego czy musimy się trzymać kanonu. Czy to jakiś łańcuch albo pies ogrodnika, co ma za zadanie ograniczać nam zabawę?? Przecież nie jest to jakaś ingerencja w mechanikę, tylko rozwinięcie możliwości gry.

  12. [quote]Moi drodzy ja doprawdy nie wiem w czym problem.[/quote]
    No ja też nie wiem. Kto powiedział, ze rasa rzadząca musi byc dostepna dla graczy ?

    [quote]Osobiście gram teraz Urką.[/quote]
    Gratuluje, skoro MG dopuścił to w czym problem ?

    [quote]Mam niebywałe problemy z jej charakterem, bo nie wylosowałam kasty wyższej[/quote]
    LOL, a czy nie wszyscy Uruk hai sa klasy wyzszej? MG dopuścił nietypowa rasę, to nie mógł dopuścic też wyższej klasy? Ołówka mu zabrakło ?
    [quote]ani pozwolić mi na dobieranie zawodów (przypominam, że w podręczniku wyraźnie stoi, że gracz może je sobie wybrać a przy braku pomysłu losuje). [/quote]
    Prosze nie uzywac słowa "podręcznik" do tego czegoś.
    [quote]Teraz mamy zamiar rozegrać sesję archonami.. ludzie, jeśli się umawiamy na granie to przecież nie musimy operować jeno rasami podstawowymi czyż nie?
    [/quote]Tylko na litośc katańska nie losujcie im zawodu pastucha.

  13. orkiem będzie można grać już oficjalnie, niedługo Wam powiem dlaczego itd;).

  14. Minotaurem druidem bym sobie zagrał… albo goblinem astrologiem… od biedy mógłby też być centaur iluzjonista 😀

  15. Była kiedyś w MiM warhammerowska przygoda "Brudni, brzydcy i zieloni", w której gracze wcielali się w przedstawicieli ras zwykle padających ofiarami ich bohaterów. To jest całkiem fajna koncepcja i aż prosi się o przeniesienie jej na grunt KC. "Ludzina" to rewelacyjny termin 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *