Szybko zmorzy Cię choroba lub trucizna? Czy może niestraszne Ci takie przeszkody? Ulegniesz urokowi czarodzieja czy też zadrwisz z jego prób zawładnięcia Twoim umysłem? Rzucona klątwa powali Cię na kolana czy zaśmiejesz się nieprzychylnemu bóstwu w twarz? Aby to sprawdzić należy określić jak silne są nasze odporności na poszczególne czynniki. Jest ich dziesięć.
Odporność 1 – iluzja i hipnoza (bonus 1/10 INT).
Odporność 2 – sugestia i uroki (bonus 1/10 MD).
Odporność 3 – zaklęcia, przekleństwa, klątwy (bonus 1/10 WI).
Odporność 4 – szok i paraliż umysłowy.
Odporność 5 – energia magiczna i efekty specjalne.
Odporność 6 – trucizny i paraliż fizyczny.
Odporność 7 – gazy i wyziewy.
Odporność 8 – temperatura (ogień, mróz) i kwasy.
Odporność 9 – elektryczność i magnetyzm.
Odporność 10 – polimorfia i petryfikacja (skamienienie).
Na początku musimy określić naszą bazową odporność psychiczną, którą stanowi suma 1/10 INT, 1/10 MD, 1/20 ŻYW oraz rzutu k10 (premiowanego); oraz bazową odporność fizyczną, którą stanowi suma 1/10 ŻYW, 1/10 SF oraz rzutu k10 (premiowanego). Do tych bazowych odporności dodajemy modyfikatory związane z rasą i profesją oraz dodatki z nawiasów według objaśnienia powyżej.
Wzrost odporności zależny od profesji
PROFESJA | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
WOJOWNIK | – | 10+ | – | 10+ | – | 10+ | 10+ | 10+ | 10+ | – |
ŁOWCA | – | 10+ | 10+ | – | – | 10+ | 10+ | 10+ | – | 10+ |
GWARDZISTA | 10+ | 20+ | 10+ | – | – | – | 10+ | 10+ | – | – |
BARBARZYŃCA | – | – | – | 10+ | 10+ | 10+ | 10+ | 10+ | – | 10+ |
RYCERZ | – | 10+ | – | 20+ | – | – | 20+ | 10+ | 10+ | – |
PALADYN | – | 10+ | – | 20+ | – | – | 20+ | 10+ | 10+ | – |
CZARNY RYCERZ | – | 10+ | – | 20+ | 10+ | – | 20+ | 10+ | – | – |
ZŁODZIEJ | – | 10+ | 10+ | – | – | 20+ | 20+ | – | – | – |
ZABÓJCA | 10+ | 10+ | 10+ | 10+ | – | 20+ | – | – | – | – |
KUPIEC | 20+ | 20+ | 10+ | 10+ | – | – | – | – | – | – |
KAPŁAN | 10+ | 10+ | 20+ | 10+ | – | 10+ | – | – | – | – |
DRUID | 20+ | – | 10+ | – | 10+ | 10+ | – | – | 10+ | – |
ASTROLOG | 20+ | 10+ | 20+ | – | – | – | – | – | – | 10+ |
PÓŁBÓG | 20+ | – | – | 10+ | – | 10+ | – | – | – | 20+ |
MAG | – | – | – | – | 20+ | – | – | – | 20+ | 20+ |
CZARNOKSIĘŻNIK | 10+ | 10+ | 10+ | – | 10+ | 10+ | 10+ | – | – | – |
ILUZJONISTA | 20+ | 20+ | – | 10+ | – | – | – | – | – | 10+ |
ALCHEMIK | – | – | – | – | 10+ | 20+ | 10+ | 10+ | 10+ | – |
Odporności rasowe
RASA | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
LUDZIE | 10 | – | 20 | 10 | 10 | – | – | – | 10 | – |
PÓŁELFY | 10 | 10 | 10 | – | 10 | – | – | – | 10 | 10 |
ELFY | 20 | 20 | – | – | 10 | – | – | – | – | 10 |
PÓŁOLBRZYMY | 10 | – | 10 | 20 | – | – | – | – | – | 20 |
PÓŁORKI | – | – | 10 | – | – | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 |
KRASNOLUDY | – | – | – | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | – |
GNOMY | 20 | – | – | – | 10 | 10 | 10 | – | – | – |
HOBBICI | 10 | 10 | 20 | – | 10 | 10 | – | – | – | – |
REPTILIONI | 20 | – | – | 10 | – | 20 | 10 | – | – | – |
Przyrost odporności dla barda:
ODPORNOŚCI:
1. 10+ 2. 20+ 3. 10+ 4. 10+ 6. 10+