Bogowie praworządni-źli

Ich największa moc objawia się w trzecim miesiącu roku (Kosar–ran).

Katan

Bóg złych królestw i złych praw.

Symbol: zwinięta pięść na czole.

Ulubiona ofiara: ustanawianie praw tam, gdzie jeszcze go nie ma.

Rasy: ludzie, półelfy, półolbrzymy, półorki (orki).

Charakter: pr. ntr., pr. zły, ntr. zły.

Profesje: każda poza barbarzyńcą, paladynem, złodziejem, druidem, półbogiem(?) i alchemikiem.

Cechy premiujące najgorliwszych wyznawców

  • Premia 10 pkt do Zauważenia podczas modlitwy.
  • Postać raz na każde 50 pkt WI może modlić się o to, by moc Katana wstąpiła w nią, co objawi się nabyciem nowej profesji – półboga, jesli modlitwa zostanie wysłuchana. Wyznawca nabywa cech półboskich, co traktuje się jak dołączenie nowej profesji. Postać staje się odtąd dwuklasowcem (lub trójklasowcem, jeżeli dwuklasowcem już była), przy czym jest półbogiem z POZ 0 i nie otrzymuje startowych premii do współczynników przysługujących normalnie profesji półboga. Etos takiego półboga opiera się na twierdzeniu, że jest on cząstką samego Katana, który ma przestrzegać kontynuacji wiary.
  • W momencie zagrożenia wiary, religii czy życia ze strony innowierców, postać jest w stanie raz w życiu na każde posiadane 50 pkt WI spróbować sprowadzić na obszar wokół siebie Gniew Boży (patrz: odpowiednia przemiana półboska), o zasięgu półboga z POZ 10. Przemiana ta uda się, jeżeli postać inicjująca ją wykona udany % rzut na WI i zostanie zauważona przez boga. W trakcie wykonywania tej zdolności należy, pokazując symbol wiary (pięść przytknięta do czoła), głośno wołać imię Katana. Brak Zauważenia przez bóstwo anuluje posiadaną szansę na wywołanie tej przemiany. Po ewentualnym wskrzeszeniu postać ponownie ma możliwość użycia tej zdolności.
  • Postać staje się znacznie odporniejsza na wszelkie przejawy negatywnej sugestii, na przykład: kłamstwa, strachu, próby przekupstwa, elokwencji itp. (jej odporność na sugestię jest dwukrotnie wyższa).

Set

Bóg sił zła i ciemności; władca potęg i stworów zła; opiekun gorliwych szerzycieli zła.

Symbol: wąż szykujący się do ataku (najczęściej kobra).

Ulubiona ofiara: długa agonia ofiary.

Rasy: każda.

Charakter: każdy zły i neutralny.

Profesje: każda poza paladynem.

Cechy premiujące najgorliwszych wyznawców

  • W momencie zagrożenia ze strony złych istot lub magii, jeśli postać nie miała szczęścia i przez to powinna zginąć, ma powtórną szansę na przeżycie. Dzieje się tak w przypadku, gdy nie wykona rzutu, który mógł ją przed tym uchronić. Zdolność ta oznacza możliwość powtórnego skorzystania z takiego rzutu, np.: w momencie wycia upiora, przy obronie przed zamaszystym cięciem Czarnego Rycerza itp. (zależnie od MG). Uwaga: druga szansa nie dotyczy sytuacji przypadkowych, samobójczych itp.
  • W momencie pokojowego spotkania samotnej i złej z charakteru żywej istoty, której wyznawca nigdy wcześniej nie widział (!), może on tak umiejętnie ją podejść (rzut na sumę 1/10 INT, 1/10 CH i 1/10 MD – przekonywanie trwa nieprzerwanie k5 rund), że zostaje ona zauroczona (patrz: czar Urok), o ile nie odeprze tej formy sugestii (rzut na odporność nr 2) i nie przeszkodzi temu, np. atakując. Wyznawca może posiadać tylko 1 zauroczoną istotę na każde 50 pkt WI i nie może użyć tej zdolności powtórnie, aż nie zwolni się „miejsce”. Zdolnośc ta może być modyfikowana przez MG i sytuację, gdy np. postać nie potrafi porozumieć się z istotą, może nie być w stanie kontrolować wszystkich jej poczynań.
  • Śmiertelny dotyk – raz w roku/50 pkt WI, ew. po bardzo krwawym obrzędzie (rytuale) postać jest w stanie zgromadzić w swej dłoni negatywną siłę, pochodzącą z czystej energii zła. W momencie dotknięcia gołej skóry ofiary, może (ale nie musi) śmiertelnie ją porazić, o ile nie odeprze ona tej formy zaklęcia (rzutem na połowę odporności nr 3). Posiadana siła ulega rozproszeniu dopiero po uśmierceniu za jej pomocą jakieś istoty. Nie działa na właściciela i dotkniętych przypadkowo.
  • Przy werbowaniu lub namawianiu do jakiegokolwiek złego czynu, postać jest traktowana, jakby miała Charyzmę większą o 50 pkt/50 pkt WI.
Bookmark the permalink.

0 Comments

  1. nie ma nic piękniejszego niż katański praworządny-zły rycerz … mmmm poezja 🙂

  2. Tan Darugar Gladiator

    Zgadzam się 🙂 gram taką postacią i daje wiele satysfakcji i możliwości aktorskich. dwd;

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *