Bogowie neutralni-dobrzy

Ich największa moc objawia się w czwartym miesiącu roku (Gabse–ran).

Graam

Bóg życiodajnej energii; opiekun prawa do wiecznego życia, wskrzeszeń, uzdrowień i leczenia.

Symbol: srebrny kielich, a dla krasnoludów, gnomów, hobbitów i reptillionów biała pięść.

Ulubiona ofiara: przywrócenie komuś zdrowia.

Rasy: każda.

Charakter: każdy.

Profesje: każda.

Cechy premiujące najgorliwszych wyznawców

  • Każde użycie jakiejkolwiek formy leczenia lub przywracania witalności ma dwukrotnie większą efektywność (tzn. leczy dwa razy więcej ran). Zdolność ta obejmuje także naturalne samozdrowienie (w tym przypadku działa także w niesprzyjających warunkach).
  • Współczynnik odporności przetrwania (szok, nr 4) jest odtąd dwukrotnie wyższy. Dodatkowo postać nabywa zdolności podtrzymanie życia, jaką posiada rycerz z adekwatnego poziomu. Jeżeli już tę zdolność posiada, to w jej trakcie nie jest spowolniona, trwa ona dwukrotnie dłużej i nie musi sprawdzać systemu przetrwania (rzut na odp. nr 4), czy przeżyje ten stan.
  • Postać jest odtąd stale chroniona Aureolą dobra (patrz: analogiczny czar kapłański) z antyodpornością równą 10 pkt/50 pkt WI. Paladyni i inne istoty już posiadające tę zdolność, zyskują zamiast niej antyodporność 50 pkt/50 pkt WI. Nie jest to jednak równoznaczne z emanacją dobra i możliwością używania broni paladyńskich.
  • Obrażenia fizyczne, których doznał wyznawca, nie są w stanie go zabić, jeśli ich suma nie kwalifikuje się do regeneracji. Jest to prawie analogiczne do posiadania dwukrotnie dłuższego czasu trwania agonii. Dodatkowo w agonii (nawet ciężkiej) nie otrzymuje on dodatkowych ran – jest jedynie nieprzytomny i może zginąć dopiero, gdy przeciwnik go dobije (lub zada rany kwalifikujące do regeneracji). Wyznawca, który został wyleczony z agonii, a już posiadał tę zdolność, może od razu wstać i normalnie działać (nie ma potrzeby odpoczywać przez 24 godziny, jak w normalnym przypadku).

Arianna

Bogini miłości, obfitości, płodności, dobroci, piękna, sztuki, doskonałości; opiekunka roślin i zwierząt.

Symbol: złoty kwiat.

Ulubiona ofiara: przyczynienie się do rozmnożenia jakiegoś gatunku.

Rasa: ludzie, półelfy, elfy, hobbici.

Charakter: każdy dobry lub neutralny.

Profesje: wojownik, łowca, gwardzista, rycerz, paladyn, złodziej, kupiec, kapłan, druid, mag, iluzjonista.

Cechy premiujące najgorliwszych wyznawców

  • Postać jest niewidzialna i niewyczuwalna (węchem) dla zwierząt (pod warunkiem, że ich nie atakuje). Oczywiście jeśli sobie tego życzy.
  • Raz w roku na każde 50 pkt WI postać jest w stanie użyć w stosunku do nasienia dowolnej rośliny lub nienarodzonego dziecka każdej niezłej istoty specjalnego błogosławieństwa, zwanego błogosławieństwem obfitości. Spowoduje ono, że roślina, która wyrośnie z nasiona będzie wyjątkowo dorodna (np. zboże da dwukrotnie większe plony), zaś dziecko (a w konsekwencji oczywiście i dorosły osobnik) będzie obdarzony wyjątkowa siłą, sprawnością, bystrością umysłu itp. – np. przy losowaniu współczynników takiej istoty można rzucać kością 2 razy i wybierać lepszy rezultat.
  • Raz dziennie na każde 50 pkt. WI postać może za pomocą kilku wypowiedzianych słów zmienić na bardzo pozytywne (przyjacielskie) nastawienie każdej istoty, która nie odparła tego rodzaju sugestii (odp. nr 2, zmniejszona o 10 pkt na każde 50 pkt. WI postaci).
  • Tworząc lub naprawiając dowolny przedmiot, który nie jest przeznaczony do wyrządzenia krzywdy (może być to rzecz codziennego użytku, dzieło sztuki, a nawet artefakt magiczny) postać ma dwukrotnie większą szansę na pozytywny efekt swojej pracy.
Bookmark the permalink.

0 Comments

  1. Modlitwa do Arianny.
    Arianno matko plodow
    Tys rodzicielka narodow.
    Nie dziekuje ci za zwyciestwo i chwale
    Ale za zycie zrodzone i ocalale.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *