Bogowie neutralni-neutralni

Ich największa moc objawia się w piątym miesiącu roku (Kepon–ran).

Sharami

Bogini żywiołów powietrza i ognia.

Symbol: jęzor ognia.

Ulubiona ofiara: wywołanie wielkiego ognia lub wiatru.

Rasy: ludzie, półelfy, elfy, półorki.

Charakter: każdy niepraworządny.

Profesje: wojownik, łowca, barbarzyńca, złodziej, zabójca, kupiec, kapłan, druid, astrolog, mag, alchemik.

Cechy premiujące najgorliwszych wyznawców

  • Postać zyskuje Aurę Ognia, dzięki której staje się (wraz z ekwipunkiem) bardziej odporna na ogień, który zadaje jej 10-krotnie mniej obrażeń. Posiadając 100 pkt WI, staje się dzięki tej aurze całkowicie odporny na wszelki niemagiczny ogień, a posiadając 150 pkt WI, także magiczny. Aura ta (w zależności od wysokości WI) chroni też przed każdą podwyższoną temperaturą (np. upałem), ale nie pomaga w przypadku niedotlenienia spowodowanego dłuższym przebywaniem wśród płomieni, nie ratuje przed utonięciem w lawie itp.
  • Postać zyskuje Aurę Wiatru, dzięki której staje się (wraz z ekwipunkiem) niewrażliwa na każdą siłę wiatru (też magicznego), co traktuje się jakby go dla niej nie było. Aura ta chroni też przed niektórymi czynnikami wywołanymi przez wiatr (np. przed zawieją, zamiecią czy burzą piaskową), ale nie pomaga w przypadku niedotlenienia spowodowanego brakiem powietrza.
  • Raz dziennie na 50 pkt WI moze doprowadzić do przyspieszenia ruchów wyznawcy, podobnie jak w przypadku czaru maga Przyspieszenie, na czas 1 rundy/10 pkt UM. Po ustaniu tej zdolności jest on przez k10 rund kompletnie wyczerpany.
  • Rzucane przez wyznawcę czary związane bezpośrednio z żywiołem powietrza lub ognia, ew. z ich elementami, trwają dwukrotnie dłużej oraz w niektórych wypadkach ich siła raniąca jest dwukrotnie większa. Dotyczy to tylko czarów, których czas trwania normalnie jest dłuższy od jednej rundy oraz jeśli ich działanie nie zostanie tym samym zmienione (np. nie dotyczy czarów, czas trwania lub efekt jest stały itp.). O sposobie wydłużenia czaru decyduje MG.

Gotam-Gor

Bóg ziemi, minerałów, meteorów, gwiazd, żywotności; strażnik trwałości i spójności materii, bogactw natury i równowagi w przyrodzie.

Symbol: kamień (kryształ dla gnomów; góra dla krasnoludów).

Ulubiona ofiara: rozbicie w pył drogocennego kamienia lub ofiarowanie go świątyni.

Rasy: ludzie, półolbrzymy, półorki, krasnoludy, gnomy, reptillioni.

Charakter: każdy.

Profesje: każda z wyjątkiem zabójcy, czarnoksiężnika i iluzjonisty.

Cechy premiujące najgorliwszych wyznawców

  • Jeżeli wyznawca znajdzie się w agonii, funkcjonuje normalnie (aczkolwiek nadal obowiązują go prawa śmiertelnej agonii oraz ew. dodatkowe obrażenia z powodu jej trwania, tzn. nadal odnosi 10 obrażeń na rundę).
  • Raz dziennie/50 pkt WI, głośno śpiewając modlitwę sławiącą boga (Pieśń Ziemi) i stojąc na kamiennym podłożu, jest w stanie zyskać zwiększenie swej mocy. Objawia się to tym, że jego SF stanie się na koniec pieśni dwukrotnie większa (po części zwiększa to też bazową odporność fizyczną). Każde przerwanie pieśni, spowodowane np. zmęczeniem, zranieniem itp., natychmiast neguje jej efekt.
  • Czary rzucane przez wyznawcę, związane bezpośrednio z żywiołem ziemi, z kamieniami, meteorytami, gwiazdami i ew. magnetyzmem, trwają dwukrotnie dłużej oraz w niektórych przypadkach ich siła raniąca jest dwukrotnie większa. Dotyczy to tylko czarów, których czas trwania normalnie jest dłuższy od jednej rundy oraz jeśli ich działanie nie zostanie tym samym zmienione (np. nie dotyczy czarów, których czas trwania lub efekt jest stały itp.). O sposobie wydłużenia czaru decyduje MG.
  • Podczas walki postać nie męczy się, choć po jej zakończeniu musi odpoczywać (dotyczy to też rzucających czary).
Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *