Losowanie biegłości

Biegłość jest to podstawowy współczynnik określający umiejętność posługiwania się określonym rodzajem broni. Dokładniej – stanowi ona procent skuteczności raniącej broni i podstawową szansę trafienia przeciwnika. Odnosi się zawsze do konkretnej grupy broni, przy czym grupę broni rozumiemy bronie o bardzo zbliżonej technice walki, tak więc np. posiadanie biegłości w sztyletach umożliwia posługiwanie się w identycznym stopniu dagą, puginałem, i sztyletem płomiennym. Podział na grupy można znaleźć w tabelach, zawierających opisy broni.

Biegłość można uzyskać tylko w tych rodzajach broni, które są dostępne dla danej profesji i tylko wtedy, gdy nie został przekroczony limit liczby biegłości, które postać może osiągnąć – jest on zależny od profesji postaci i jej poziomu doświadczenia.

Procedura losowania biegłości:

  1. Postać musi wybrać i kupić broń, w której zamierza się szkolić a następnie znaleźć nauczyciela – mistrza we władaniu wybraną bronią.
  2. Szkolenie w jednej grupie broni trwa 10 dni (tydzień), zwykle kosztuje 10 szt. zł. (cena może być inna, jeśli tak zdecyduje MG) i po jego zakończeniu postać otrzymuje dodatkowo 1 PD.
  3. W wyniku szkolenia postać uzyskuje biegłość w posługiwaniu się wybraną grupą broni równą wynikowi k100, powiększonemu o modyfikatory związane z rasą i profesją. W przypadku postaci, posiadających dwie profesje dodaje się wyższy modyfikator. Jeżeli wynik rzutu k100 był niższy od wartości minimalnej dla danej profesji przyjmuje się, że rzuciło się wartość minimalną i do niej dodaje się modyfikatory wynikające z rasy i profesji.

Tabela biegłości

PROFESJA ILOŚĆ
STARTOWA
DODATKOWE
BIEGŁOŚCI
MODYF.
PROF.
BIEGŁOŚĆ
MINIMALNA
Wojownik 6 1/2 +10 50
Łowca 6 1/2 +10 40
Gwardzista 6 1/2 +15 50
Barbarzyńca 6 1/2 +5 30
Rycerz 5 1/2 +15 50
Paladyn 5 1/2 +10 50
Czarny Rycerz 5 1/2 +10 50
Złodziej 3 1/3 +5 30
Zabójca 4 1/3 +15 40
Kupiec 3 1/3 +5 30
Kapłan 3 1/3 +5 30
Druid 3 1/3 +5 30
Astrolog 2 1/4 +0 20
Półbóg 3 1/3 +5 30
Mag 2 1/4 +0 20
Czarnoksiężnik 3 1/3 +5 30
Iluzjonista 2 1/4 +0 20
Alchemik 1 1/5 +0 20

Uwaga 1: Zapis w rubryce Dodatkowe biegłości oznacza, że postać uzyskuje możliwość szkolenia jednej dodatkowej biegłości co X poziomów doświadczenia. np. 1/3 oznacza 1 dodatkowa biegłość co 3 POZ, a więc na poziomie 4, 7, 10, itd.

Uwaga 2: Liczby, określającej biegłość minimalną używa się jako biegłość w broni, w której postać nie przeszła szkolenia wg. opisanej wyżej procedury.

Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *