Reptillioni są najdłużej żyjącą rasą na Orchii. Już w starożytnych czasach ich imperia budziły tak trwogę jak i podziw. Większa część dokonań reptillionów została jednak utracona na przestrzeni wieków. Szczęśliwie wiele informacji przetrwało w pamięci najstarszych przedstawicieli tej rasy oraz w zachowanych, często kamiennych lub wykonanych w mithrilu, księgach i tablicach.
Poniższy artykuł przybliża specyfikę przedmiotów produkowanych przez reptilliony.
Pancerne pazury
Pancerne pazury to nic innego jak rękawice z przedłużeniami na końcach palców w kształcie pazurów, kiedyś te rękawice wykonywano dla kasty wojowników wywodzących się z klas niższych, trudniących się walką w tych rękawicach. Dlatego też przyjęło się, że pazurami walczy plebs a prawdziwy reptillion używa honorowej broni.
Obrona | Skuteczność | Opóźnienie | Ataki | |
1-30 | – | +5 | – | – |
31-50 | – | +10 | – | – |
51-65 | +5 | +10 | +1 | – |
66-75 | +5 | +15 | +1 | – |
76-90 | +10 | +20 | +1 | +1 |
91-99 | +10 | +25 | +1 | +1 |
100 | +15 | +30 | +2 | +1 |
Toporomiecze i młoty
Bronie te są bardzo solidne, mimo to niezwykłe łatwe w użyciu, co w połączeniu z idealnym wyważeniem i niezwykłą metodą wyrobu tych broni, poprzez wytapianie ich bezpośrednio w wulkanach i ostrzeniu ich w górskich potokach. Daje to w rękach reptilliona niebezpieczną broń.
YOGSADSSS (1-7) | SYNSADSSS (8-10) (trakt. jak srebrna) |
|||||||||
TR | SKUT | OBR | OP | At | TR | SKUT | OBR | OP | At | |
1-50 | – | – | – | -1 | +1 | – | +10 | +5 | -1 | +1 |
51-75 | – | +5 | – | -1 | +1 | +5 | +10 | +5 | -1 | +1 |
76-90 | +5 | +10 | +5 | -1 | +1 | +10 | +20 | +10 | -1 | +1 |
91-99 | +10 | +20 | +10 | -1 | +1 | +15 | +25 | +10 | -1 | +1 |
100 | +15 | +30 | +10 | -1 | +1 | +20 | +30 | +15 | -1 | +1 |
Kusze
Chociaż nie są tak bardzo lubiane przez reptillionów co broń biała, z powodu tego, że zabicie kogoś na odległość jest niezwykle hańbiące, to jednak kunszt ich wykonania jest prawie zapomnianą techniką, ale mimo tego skutecznością dorównują kuszom krasnoludzkim.
YOGSADSSS (1-7) | SYNSADSSS (8-10) (trakt. jak srebrna) |
|||||||||
TR | SKUT | OP | AT | TR | SKUT | OP | AT | |||
1-50 | – | – | -1 | – | – | +5 | -1 | – | ||
51-75 | – | +5 | -1 | – | +5 | +10 | -1 | – | ||
76-90 | +5 | +10 | -1 | – | +10 | +20 | -1 | – | ||
91-99 | +10 | +15 | -1 | – | +15 | +40 | -2 | +1 | ||
100 | +10 | +20 | -2 | – | +20 | +60 | -2 | +2 |
Zbroje
Chociaż reptillioni rzadko ich używają z powodu swej niezwykle grubej skóry, to jednak wiadomo, iż te zbroje są jedynymi z najlepszych na świecie. Zbudowane są z płyt stali dość luźno do siebie przymocowanych, co osłabia wyparowania zbroi to jednak mniej ograniczają swobodę ruchów niż inne zbroje
ASONSSS (1-7) | GSENSSS (8-10) | |||
OGR | WYP | OGR | WYP | |
1-50 | – | – | -10% | – |
51-75 | -5% | – | -20% | -5 |
76-90 | -10% | -5 | -25% | -5 |
91-99 | -20% | -10 | -30% | -10 |
100 | -25% | -15 | -50% | -30 |
Raptor i Saurus
Takim to właśnie określeniem nazywa się reptilliońske wierzchowce. Są to gady-dwunożny i drapieżny Raptor i czteronożny roślinożerny Saurus. Raptor jest wysoki na 2,5m i waży ponad 300 kg, jest bardzo szybki, diabelnie inteligentny i niesamowicie niebezpieczny w walce. Saurus natomiast sprawia wrażenie ospałego i powolnego, jednak to bardzo mylące. W walce jest równie niebezpieczny co Raptor. Waży blisko 450 kg, mierzy do 2m i jest długi na 4-6 metrów.
Raptor wart jest 2000zł a Saurus 1000zł – nie do kupienia poza królestwem reptilliońskim.
Chłopi | Mieszczaństwo | Szlachta | |
1-50 | – | – | – |
51-75 | – | – | – |
76-90 | – | – | Saurus |
91-99 | – | Saurus | Raptor |
100 | Saurus | Raptor | Saurus i Raptor |
Tarcze
Tarcze Reptilliońskie są niewątpliwie jednymi z najlepszych na świecie. Swą łatwością używania dorównują tarczom elfickim, a zarazem są tak wytrzymałe i odporne jak krasnoludzkie. Tarczy tych bardzo wygodnie się używa, zazwyczaj mają kształt łuski węża, lub pazura. Są wykonane z drewna na które naciągnięto utwardzaną skórę Antara, lub z metalu wytwarzanego w podobny sposób co młoty i toporomiecze.
YTRADSOARSSS(1-7) | GSENSSS(8-10) jak srebrna |
|||
OGR | WYP | OGR | WYP | |
1-50 | – | – | -5% | +5 |
51-75 | -5% | +5 | -10% | +10 |
76-90 | -10% | +10 | -25% | +10 |
91-99 | -15% | +15 | -25% | +15 |
100 | -25% | +15 | -50% | +20 |
Bełty
Grot do przebijania zbroi: groty tych bełtów są dłuższe niż zwykle, dlatego czyni to z nich niezwykle śmiercionośną broń.
ASONSSS(1-7): +10 TR +10 SKUT
GSENSSS(8-10) : +20 TR +20 SKUT
Grot z zadziorami: grot takiego bełtu, po udanym trafieniu osiada głęboko w ciele ofiary i zadaje kolejne obrażenia w następujących przypadkach: – w każdej rundzie, w której grot tkwi w ciele z powodu krwotoku ofiara traci k10 obr/r – w każdej rundzie, w której ranny się poruszy z bełtem tkwiącym w jego ciele otrzymuje dodatkowo 2k10 obr. – przy próbie wyjęcia bełtu test akt. ZR, udany oznacza wyciągnięcie bełtu z ciała ofiary bez naruszenia ważnych narządów czy mięśni (2k10 obr), możliwe zatamowanie krawienia poprzez opatrzenie rany, nieudany oznacza iż przy próbie naruszono któryś z ważnych narządów czy mięśni, pojawia się krwotok wewnętrzny i potrzebna jest pomoc medyka (k50 obr)
Grot z truciznami: groty tych bełtów mają nieduże rowki w które można nanieść truciznę,
ASONSSS(1-7): -10 TR SKUT; zależna od trucizny
GSENSSS(8-10) : +10 SKUT + obrażenia od trucizny.
Zbroje – warto by było nadmienić, czy reptilliońscy płatnerze są w stanie wykonać zbroję o tak zredukowanych ograniczeniach, że będzie ona pasowała na przedstawicieli tej rasy, np. 1/2 ZR i 1/3 SZ staje się 1/2 ZR i 1/2 SZ.
Raptor i Saurus – warte rozwinięcia w bestiariuszu.
Tarcze – zakładam, że w tabeli chodzi nie o wyparowania, lecz o wytrzymałość przedmiotu.
Mordi Raptora i Saurusa z rysunkami mialeś w swoim magicznym zeszycie można w któryś zimowy wieczór wrzucić na forum 🙂
Przydałoby się poszerzenie tabel o stopień wyszkolenia twórcy – reptiliona. Tak samo jak przy krasnoludach. A charakterystyki bestii stanowiłyby fajne uzupełnienie.
Przydałaby się poprawka literówek 🙂
[quote]Przydałaby się poprawka literówek[/quote]
Witamy na forum po tak długiej przerwie i prosimy o większe zaangażowanie na forum.
Takie literówki to pikuś spróbuj coś takiego wymyślić i opracować graficznie choć pewne literówki są i zgadzam, się że należy je poprawić.
A co z nowymi profesjami chce zabójce trolli poznać dokładnie wersję formową.
Zabójca trolli? To warh czy jeszcze KC?
Mnie tam mariaż tych dwóch systemów nie przeszkadza, a jeśli komuś przeszkadza nie musi z tych modyfikacji korzystać.
Dokładnie. Zrobiliśmy coś sami dla siebie a teraz staram się podzielić z innymi naszą twórczością i tyle, a jeśli się komuś nie podoba to…… trudno:-)))
My przynajmniej coś robimy dla systemu, w przeciwieństwie do autora:-))))
Tak Mruf w dużej mierzę czerpaliśmy też swoje pomysły z WH, bo to jest niekończąca się kopalnia pomysłów. A po drugie są trolle w KC? Są. Są krasnale w KC? Są więc czemu nie Zabójca Trolli w wersji KC?
Cały czas narzekacie na marazm i stagnację na forum, a jeśli cokolwiek się pojawi to co robicie? Zamiast docenić zaraz wyrzuty o to czy o tamto.
Jeśli się nie mylę to KAŻDY na tej stronie ma prawo do swojego punktu widzenia, prawda?
Mruf a czy Kowal Run także nie jest z WH???
[quote]Olivier_Lon dnia 25.11.2011 19:42:17
Przydałaby się poprawka literówek Smile[/quote]
Fajnie,że ruszyłeś się w końcu i ten artykuł zmusił!!! Cię do nabazgrania czegokolwiek na tym forum.
Rok czasu minęło i aż tak długi post? Czy aby nie przemęczyłeś się zbytnio???
Znam ten rodzaj frustracji…
[quote]Tak Mruf w dużej mierzę czerpaliśmy też swoje pomysły z WH, bo to jest niekończąca się kopalnia pomysłów. A po drugie są trolle w KC? Są. Są krasnale w KC? Są więc czemu nie Zabójca Trolli w wersji KC?[/quote]
Zżynanie z innych systemów jest mało oryginalne. Przez taką unifikację systemy tracą swój smak. Wyobrażacie sobie żeby w WFRP Hegemonia Hobgoblinów nazywała się Waaaghhanat i była rządzona przez Waaaghtana? No właśnie XD
Poza tym jeśli kowal run czy zabójca troli może istnieć w KC, to czemu nie miałby istnieć wiedźmin? Jak już majstrować to iść na całość…
Nie krytykuję jednak tego bo kiedyś też tak robiłem, więc wiem jak to jest – a bierze się to z tego że KCty mają białe plamy które nie wiadomo czym wypełnić – no i sięga się po takie zapożyczenia. Ale obojętnie od intencji to jest zła droga – bo unaocznia słabości KC, które trzeba maskować zżynką. Zamiast tego lepiej wypełniać białe plamy jakimś Oryginal Content.
Co do rep-artu: fajny, szczególnie te pazury z ilustracją mi się podobają.
Uwagi mam tylko do kuszy: nie można było zrobić jakiejś bardziej epickiej ilustracji? Bo ta kusza to niczym szczególnym się nie wyróżnia. Ot kusza jak kusza – nie widać po niej czemu miałaby dościgać krasnoludzkie rzemiosło… 🙁 Coś jak to (tylko wykonane średniowiecznymi metodami, nie wiem czy to możliwe, ale epicko na pewno wygląda):
http://www.digitarc.com/20m_crossbow.jpg
http://cdn5.thefirearmsblog.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/photos-crossbow-xl-armbrust-twinbow-ii-1230.jpg
http://www.aimtru.com/site/images/79741.jpg?v=20070105000000
http://www.armcross.ru/arm/img/cross/leo_p1.jpg
Mam też taką jedną uwagę – wydaje mi się że kiedy autor KC pisał że wyższe klasy nie walczą pazurami to nie miał na myśli że robią sobie zamiast tego sztuczne… Nie – one w ogóle gardzą takim stylem walki jako prymitywnym i zwierzęcym. Tak więc pazury z plastali są OKej, ale dla jakiegoś plebsu uskuteczniającego mordobicie po ciemnych zaułkach, tudzież dla jakiś elitarnych zabójców wywodzących się z klasy średniej. Szlachta =/= pazury
Drogi Shadowrunnerze na samym początku tychże artykułów jest na czerwono napisane pewne zdanie.
Nikt nie musi tego u siebie stosować czy nawet czytać. Staram się przesłać kilka "naszych" opracowań, z których korzystaliśmy w naszej grze. I powiem szczerze, że nikomu to nie przeszkadzało. W przeciwieństwie do innych "Nasza" grupa coś robiła dla KC w naszym małym skromnym gronie.
Unikałbym generalizowania w kwestii "W przeciwieństwie do innych my coś robiliśmy…" 😛
Keth chodzi mi o [color=#cc0000]Autora[/color] systemu a nie o forumowiczów tutaj zgromadzonych:P
Ależ Autor deklarował dwukrotnie, że pracuje na rzecz reedycji. Ostatnio nawet notował sobie wnioski z dyskusji i dał dwie posady testerom z grona uczestników zlotu. Chyba nie sądzicie, że jego tajemniczość była przykrywką dla nicości, co?
Dalej w to wierzysz Treant?
Jaki wówczas interes miałby w przyjeździe na zlot? Co więcej chciał swoje rewelacje wygłaszać niemalże na konferencji prasowej w Warszawie, ale przeważył głos nastawionych na wspólne spotkanie i granie. Chyba, że odezwała się w nim krew polityka gotowego różne rzeczy obiecywać… Tylko po co?
W końcu jakaś wiarygodna ilustracja toporomiecza. Brawo dla pomysłodawcy. Szkoda, że nie widziałem tego rysunku jak pisałem swoje opowiadanie…