Wampirzy Sandbox - techniczny

Awatar użytkownika
lightstorm
Reactions:
Posty: 882
Rejestracja: 25 października 2014, 09:40

Post autor: lightstorm » 16 września 2017, 20:24

Na razie nazwa tematu jest robocza i stworzona na potrzeby pisania postów związanych z przygodą. Robiąc małe podsumowanie chciałem zaznaczyć kto jest w grze:

1. Sigil jako Niezależny wampir z niewielkiego, rzadkiego bloodlinu.
Koncept: mroczny czarownik, potrafiący rozmawiać z duchami. Raczej bliższy czarostwu ludowemu zgodnemu z tradycją grimoiryczną niż Wysokiej Magii Ceremonialnej czy mistycznej (kotły, sabbaty, klątwy, uroki i inne takie). Ekscentryczny, żyjący na uboczu i nie udzielający się za bardzo społecznie.

2. Suriel - postać w przygotowaniu, Malkavian z Camarilli.

3. Ferre - kobieta Toreador, uwodzicielka i łowczyni talentów.

4. Zmarły - Gangrel paramedyk i surwiwalista nie znoszący ludzi.

5. Mistic - Brujah z Camarilli, outsider i idealista.

6. Frater_Terry - zła i przebiegła kobieta z klanu Ventrue.

7. Gohan - Koncept w drodze. Klan nie wybrany.

8. Oggy - Nosferatu. Koncept w drodze.

[center]Bohaterowie Niezależni[/center]

Książę z klanu Ventrue. Bezwzględny, ale sprawiedliwy. Nie toleruje nieposłuszeństwa i brak szacunku dla piastowanej funkcji. Znany w Camarilli z natychmiastowych wyroków śmierci w przypadkach niepoprawnej etykiety dworskiej. Przykłady z przeszłości zakończone Śmiercią Ostateczną:
- niepoprawne wymówienie imienia Księcia;
- zbyt długie zwlekanie z odpowiedzią na zadane przez Księcia pytania;
- sugestia, iż Książę jest despotą;
- próba spoufalenia się;
- zabranie głosu podczas spotkania, bez zgody Księcia;

Wiadomo, że Książę jest Starszym. Całe miasto jest jego domeną, a od swoich podwładnych wymaga absolutnego poddaństwa i posłuszeństwa. Reprezentuje stare prawa, które w czasach współczesnych mogą wydawać się bezsensowne i przestarzałe. Chroni tradycję i robi wszystko, by w jego domenie przestrzegane Prawa. Ukształtował miasto na swoje podobieństwo i nic bez jego zgody nie ma prawa się wydarzyć. Jego słowo jest niepodważalne. Próby zmiany decyzji Księcia dla Spokrewnionych o niskim Statusie (mniej niż 3) skończą się Śmiercią Ostateczną. Nie tylko piekielnie dobre argumenty, ale także wysoki Status pozwala na ewentualną dyskusję.

Moc i Potęga:
Wiadomo, że zna Dyscyplinę Dominacji i rzadko publicznie jej używa.
Przetrwał trzy próby zamachu. Pierwsza podczas Pierwszej Rewolty Anarchistów (jego własne dziecko wyrwało się z Więzów Krwi i zapragnęło krwi Ojca). Własnoręcznie zabił swoje dziecko. Druga, gdy w czasach wiktoriańskich został zaatakowany przez wynajętego Assamitę. Zabójca został zabity, ale Ventrue doznał wielu poważnych ran, które leczył kilka miesięcy. Mówi się, że prochy i wszystko co miał przy sobie Assamita zostało odesłane do klanu Zabójców. Klan zabójców uszanował zwycięstwo w walce i nigdy więcej nie weźmie kontraktu na Księcia. Trzecia próba w czasach współczesnych. Zaatakowany przez Nosferatu byłego Primogena miasta, który planował objąć tron. Ode tego czasu wiadomo, że Książę jest obeznany w Odporności. Podczas dużych spotkań członków Rodziny czasami popiera się mocą Majestatu.

Kontroluje Prawo Maskarady poprzez wpływ na telewizję, gazety i radio. Ma w rękach burmistrza i szefa policji. W jego mieście niemożliwym jest by zostało złamane prawo Maskarady. Kontrola Księcia jest tak duża, że nie ma żadnego źródła informacji, który dodarłby do większej liczby ludzi.

Przez setki lat stworzył pięciu potomków, którzy są bezwzględnie lojalni wobec Ojca.

Primogen Malkavian:

Nadworny trikser. Swoją bezlitosną krytyką ukazuje obłudę i zakłamanie, ukrywane pod pozorem świętoszkowatości, jedynie słusznych poglądów, czy dążeń oraz roszczeń do wyłączności. Jest przykładem klasycznego błazna z królewskiego dworu, który jako jedyny miał odwagę powiedzieć władcy ukrywaną przez wszystkich niewygodną prawdę. Odgrywając głupca, wielokrotnie ujawniał słabości wszystkich Starszych w mieście. Perfekcyjnie pokazywał wady prowadzonej przez władze miasta polityki. Jego szaleństwo przejawia się w tym, że mówi on prawdę bez względu na konsekwencje. Widzi to, czego nie widzą, albo nie chcą widzieć inni członkowie Rodziny.

Jego mądrość jest nieoceniona, a szaleństwo nie zna granic. Książę kultywuje tradycje z średniowiecza i pozwala na istnienie błazna. Mówi się, że stare nadworne zwyczaje trzymają Malkaviana przy życiu (wtedy błazen mógł wiele). Dodatkowym potwierdzeniem jest fakt, że na całą jedną noc w roku, Primogen przejmuje władzę w mieście. Faktyczny Książę usuwa się w cień i nikt nie wie, gdzie przebywa. Nowy Książę rządzi, ustanawia nowe prawa i w 100% przejmuje rolę władcy miasta. Cała Rada Primogen i pozostali Elderzy traktują bardzo poważnie to święto, które kultywowane jest od mrocznych wieków. Starsi traktują Malkaviana z należytym szacunkiem i zachowują się tak, jakby Malkaivan był władcą od setek lat. Młodzież nie rozumie tego zwyczaju, ale wolność jaką dają szybko powstające edykty, cieszą się dużą popularnością i każdy lubi tą "magiczną noc". Drugiej nocy poprzedni władca wraca, neguje wszystkie wprowadzone przez Primogena prawa i wszystko wraca do normy.

Przez większość czasu przesiaduje w Muzeum Luster, które jest jedynym na świecie. Rzadko pojawia się w Elizjum. Zawsze obecny podczas spotkań Primogenu.

(tekst w tworzeniu)

[center]Mapa:[/center]
[center]Obrazek[/center]

Ma razie na niej nic nie ma. Z czasem poproszę graczy o zaznaczenie na mapie gdzie jest ich domena i wysłanie mi na PW. Zobaczymy jak blisko gracze będą od siebie. Ci co nie podeślą sami zostaną rozrzuceni na mapie.

[center]Lokacje:[/center]
Będę adoptował swoje pomysły z sesji LIVE, więc niektórych nie zaskoczę.

Giovanni:
Wielki ponad 50 pięter, wielki drapacz chmur. Centrala bankowa i siedziba klanu Giovanni. Z zewnątrz idealnie dopasowane czarne szyby (lustro weneckie), tworzące ciągłość przy obserwacji z daleka. "Czworokątny obsydian" zakończony iglicą, górujący nad pomniejszymi budynkami w dzielnicy kontrolowanej przez klan Śmierci. Widoczny z prawie każdej części miasta. Oznaka władzy i potęgi banku Giovannich. Konkurencja dla Ventrue.

Brujah:
Siłownia z możliwością regulacji przyspieszenia ziemskiego. Przeciążenia od 2 do 10G dla wszystkich obiektów znajdujących się w sali ćwiczeń. Kontrolowana przez Primogena Brujah. Bardzo prestiżowa i nie do zastąpienia. Idealna dla każdego, kto uważa że siła i wysportowanie to podstawa oraz chce w szybkim czasie nauczyć się Potencji. Prądożerna, dlatego dostępna tylko dla tych, którzy mają $$$. Dostępna dla każdego Brujah i przyjaciół klanu. Niedostępna dla pozostałych...
Ostatnio zmieniony 27 września 2017, 17:27 przez lightstorm, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]To rule in blood is to rule in truth. Ventrue Clan Motto[/center]

Awatar użytkownika
lightstorm
Reactions:
Posty: 882
Rejestracja: 25 października 2014, 09:40

Post autor: lightstorm » 16 września 2017, 21:53

Przypominam zasady związane z tym sandoxem, bo są nietypowe:

- sandbox, czyli wolny świat i brak ograniczeń z strony działań graczy;

- epizody fabularne trwające 1-3 miesiące w realu, a następnie przesunięcie czasu w grze o kilka miesięcy, z wcześniejszym podsumowaniem epizodu;

- przy przesuwaniu czasu każdy z graczy będzie miał do wykorzystania 3 rzuty, aby spróbować zrealizować swoje cele w mieście np. Ventrue rzuca: Inteligencja + Polityka, by zwiększyć swoje wpływy w docelowym środowisku itd.;

- jedno miasto (na pewno Europa) z postaciami Camarilli, klanów Niezależnych lub bloodlinów. Te dwie ostatnie opcje tylko dla wybranych i doświadczonych graczy;

- przewiduję 5 - 8 graczy z nowymi postaciami. Na start 100 punktów wolnych zamiast 15;

- Status max 2. Zaczynamy mało znaczącymi Kanitami w społeczności (Harpia, Primogen nie będą dostępne dla graczy). Niektóre cechy pozycji (Wpływy, Sława, Świta) mogą ulec ograniczeniu. Gra ma być raczej historią od zera do bohatera;

- nie przewiduję gotowych koterii, chociaż sojusze i animozje na pewno pojawią się podczas gry. Każdy z graczy będzie miał własne cele i będzie musiał wybrać sposób w jaki je osiągnie. Na pewno więcej informacji będzie szło przez PW;

- nalegam na stworzenie postaci z konkretnym konceptem i aby każdy z bohaterów różnił się od pozostałych. Kto pierwszy ten lepszy (zależy mi by postacie były z różnych klanów, ale jak już będą z tego samego, to muszą być całkiem różne);

- podczas podsumowań i przewijania czasu, o zmianach w Statusie graczy będą decydować Harpie z miasta;

- rywalizacja między graczami będzie dużo większa niż w typowych PBF'ach, ponieważ w niektórych przypadkach cele graczy będą sprzeczne i tylko jeden może wygrać;

- zabijanie innych graczy jest dozwolone, ale trzeba wziąć pod uwagę, że w mieście tylko Książę ma prawo do Destrukcji. Każdy kto zabije innego Wampira prawdopodobnie zostanie natychmiast zniszczony przez Szeryfa i wypadnie z gry. Europejscy Książęta są bardzo przywiązani do Praw. Kainici prędzej zniszczą politycznie i społecznie wroga, niż narażą się Księciu. Chodzi o dobrą zabawę, a nie o próby zabijania się nawzajem;

- chcę prowadzić klasycznego Wampira w Świecie Mroku, dlatego nalegam na dostosowanie się do klimatu i estetyki. Nie będę przyjmował postaci "z czapy";

- rozmawiałem z 8artem o rzutach kośćmi, bo zwrócił moją uwagę na ewentualną stronniczość MG, polecając generatory na stronach www z logami itd. Ostatecznie stwierdziłem, że to gorsze rozwiązanie, gdyż widać tam ile kości i jaki jest wynik rzutu innych graczy, dzięki czemu można ocenić w czym inni gracze są dobrzy, by przewidzieć ich działania. Tak więc wszystkie rzuty wykonam w tajemnicy ja. Rzuty będą czynione z sędziowską etyką i nie zamierzam kogokolwiek faworyzować i odwrotnie. Jeżeli ktoś znajdzie lepsze rozwiązanie to jestem otwarty na propozycje;

Co to tworzenia postaci to:

Na Dyscypliny nie 3 punkty, a 5 na start. Oraz 100 Punktów Wolnych. Oprócz Dyscyplin klanowych można brać ogólnodostępne (Max na poziomie 3). Wad i zalet w równowadze max 15 punktów. Dodatkowe 15 Punktów Wolnych za podesłanie ukończonej postaci do końca miesiąca.
[center]To rule in blood is to rule in truth. Ventrue Clan Motto[/center]

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 17 września 2017, 18:03

Zostało jedno miejsce. Jeśli komuś bardzo zależy na malkavie proszę dać znać, ewentualnie się przesunę, jak ktoś dobrze pogada :) Tylko proszę szybko się decydować, zależy mi by złożyć szybko postać i dostać te parę punktów więcej.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 18 września 2017, 10:45

O tak, ta premia 15 Punktów Wolnych to naprawdę dobra rzecz. Pozwoliła mi uzupełnić, czego mi brakowało - więc polecam zrobić szybko postać, bo warto!
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 18 września 2017, 11:15

Już mam dwie machniete. Ale nie wyslane do MG bo brakuje opisow. Zastanawiam się która opcja. Bo Venture też śmiało by można zrobić i nie glupio by wyszedł.
Czekam na Terrego i Gohana jakie klany bo może trzeba się przesunąć.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Gohan
Reactions:
Posty: 81
Rejestracja: 29 listopada 2016, 15:24

Post autor: Gohan » 18 września 2017, 11:37

A jakie dwie opcje masz? Ja na pewno nie chcę Malkava, a tak to czekam na Terrego i wezmę co zostanie.

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 18 września 2017, 12:57

Mam opcje z przytulka i opcje z korporacji. Ten z korpo pasowalby tez do Ventrue. Minimum zmian. Tyle że nie bylby wariatem. Co mni dziwi, bo jak można pracowac w koropo i byc "w normie". Że tak zakupie sam z siebie :P
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
lightstorm
Reactions:
Posty: 882
Rejestracja: 25 października 2014, 09:40

Post autor: lightstorm » 18 września 2017, 13:06

Terry bierze Ventrue. Na 90% 8art'a zastąpi Oggy. Negocjacje trwają. 8art ma inne plany co do PBFów na nowy rok, dlatego jest szansa by wszedł Oggy.

Co do Tremere to mogę wpuścić, ale tylko gdy gracz będzie mocno czuł się w wiedzy magicznej Świata Mroku. Po prostu chcę uniknąć sytuacji, w których jako MG będę musiał pisać dużo wyjaśniających PW, by opisać magiczne aspekty wampirzego świata. Rzuty to co innego, niż wiedza jaką posiadają Tereme, a zakładam że gracz będzie taką miał. Nie ukrywam, że to dość trudne i wymagające grać okultystą.

Duble w klanach dozwolone, ale koncepty muszą się całkiem różnić od siebie.
[center]To rule in blood is to rule in truth. Ventrue Clan Motto[/center]

Gohan
Reactions:
Posty: 81
Rejestracja: 29 listopada 2016, 15:24

Post autor: Gohan » 18 września 2017, 13:20

A wiadomo kim będzie grał Oggy, jeśli będzie?

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 18 września 2017, 13:20

Oggy jako Nosferatu? Zmarnowany potencjal. Chodzi mi tu bynajmniej o wysoki poziom gry Oggego. Dobrze, że się kapnalem jak zabrzmiało wczesnieksze zdanie.
Szkoda 8arta.:| Cóż może jeszcze będą roszady, zawsze się można pozamieniac ;).
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 18 września 2017, 13:30

Czemu zmarnowany potencjał Suriel? Przecież można stworzyć naprawdę dobrą kreację Nosferatu. To świetny klan, który daje znakomite możliwości odegrania postaci. Naprawdę więc nie wiem, czemu wybór Oggiego budzi Twoje obiekcje... Jak dla mnie daje wiele ciekawych opcji.
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
lightstorm
Reactions:
Posty: 882
Rejestracja: 25 października 2014, 09:40

Post autor: lightstorm » 18 września 2017, 13:51

Popieram, Oggy jako Nosferatu do niezły wybór. Ocena na 5+. Będę aktualizował pierwszego posta w temacie z pomysłami na lokacje w mieście. Mapę mam do domu i dodam jak skończę tyrać. Jak ktoś chce dostać dodatkowe Punkty Wolne może pisać do mnie PW, propozycje lokacji związane z danym klanem.
[center]To rule in blood is to rule in truth. Ventrue Clan Motto[/center]

Awatar użytkownika
Suriel
Reactions:
Posty: 3733
Rejestracja: 19 września 2010, 22:20
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 150 times

Post autor: Suriel » 18 września 2017, 13:53

Tak jak wolę oglądać aktora w kinie w jednej roli a w innej go nie czuję, tak samo z Oggym
Ale masz rację, życzę powodzenia. Może się zachwycimy rolą.
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko? Albert Einstein

Awatar użytkownika
Sigil
Reactions:
Posty: 1972
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:11
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Sigil » 18 września 2017, 14:23

No suuuper panie MG - jaką lokacje może wymyślić gość z małego bloodlinu, którego w mieście nie ma? Może jakaś opcja zamiast tego? Zawsze mogę Ci wymyślić zmiennokształtnych w mieście... Ale wtedy nie wiem, czy tam przetrwamy. /EVILS/
[center]No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.[/center]

Awatar użytkownika
lightstorm
Reactions:
Posty: 882
Rejestracja: 25 października 2014, 09:40

Post autor: lightstorm » 18 września 2017, 14:26

Nigdzie nie napisałem, że ktoś ma się sugerować swoim klanem. Lokacje mają dotyczyć dowolnego klanu. Są już dwa przykłady...
[center]To rule in blood is to rule in truth. Ventrue Clan Motto[/center]

ODPOWIEDZ